5.9 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

La Diputació de València aprova un Pla de Simplificació Administrativa per a eliminar burocràcia a la ciutadania

Una comissió establirà objectius i criteris de simplificació i qualitat normativa així com un calendari d’execució per a dos anys

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

La Diputació de València aprova el seu primer Pla de Simplificació Administrativa amb l’objectiu de reduir la burocràcia i facilitar els procediments a la ciutadania i les empreses.

El decret firmat pel president de la corporació provincial, Vicent Mompó, contempla la constitució d’una Comissió de Coordinació que establirà els criteris de simplificació i qualitat normativa, així com un termini de dos anys per a desenvolupar i aplicar el nou pla.

En paraules de Mompó, “l’eliminació de la burocràcia i facilitar les gestions als ciutadans i els ajuntaments era un dels principals objectius que es va marcar l’equip de govern de cara a la present legislatura”.

“Tenim la responsabilitat d’adaptar la normativa als canvis legislatius i de millorar l’eficàcia dels nostres servicis, i és el que pretenem fer amb este pla que per fi es podrà desenvolupar després de molts esforços que no havien fructificat”, afegix.

Entre les mesures que la institució implantarà en els pròxims mesos destaca la revisió de tots els processos administratius per a reduir els terminis; i la substitució d’autoritzacions per declaracions responsables i comunicacions prèvies.

Estes mesures de simplificació administrativa es completaran amb la simplificació normativa, que consistirà en revisar el conjunt d’ordenances, reglament i normativa interna amb la finalitat de derogar o refondre tot el que siga possible. Una comissió integrada pels caps de servici d’Assessoria Jurídica i Presidència i el coordinador de la Secretaria General s’encarregarà d’establir els objectius específics, els criteris de simplificació i la protecció de la qualitat normativa.

El termini inicial per a posar en marxa el pla es fixa entre el present any i 2026, període en el qual es duran a terme avaluacions anuals per a polir un text que es publicarà en el portal de Transparència de la Diputació.

El president ha destacat la iniciativa perquè “definix la manera de gestionar i entendre la institució que tenim, amb idees que tracten de facilitar les coses als qui treballen amb la Diputació, sense perdre’ns en grans anuncis que després no arriben a concretar-se en actuacions reals”.

En opinió de Mompó, “esta filosofia que veiem en el pla amb l’eliminació de burocràcia és la que trobem, per exemple, en el Pla Obert d’Inversions que coordina la vicepresidenta Natàlia Enguix, o en l’àrea d’Infraestructures que dirigix la vicepresidenta Mazzolari, on la prioritat és ajudar als ajuntaments a executar els projectes i que els diners que reben de la Diputació es traduïsquen en una millora de la qualitat de vida per a les seues veïnes i veïns”.

SUPORT LEGAL

El Pla de Simplificació Administrativa de la Diputació de València busca oferir un marc normatiu eficient que s’adapte a les demandes de la societat actual, garantint la qualitat, simplicitat i efectivitat de les normes, així com l’accessibilitat per a la ciutadania. En este sentit, la Unió Europea ha posat en marxa diferents iniciatives des de 1995, amb la ferma intenció de reduir les càrregues administratives i econòmiques.

També la legislació estatal ha introduït estos principis en lleis aprovades en 2011 i 2015, imposant l’obligació d’avaluar periòdicament la normativa en vigor. En la mateixa línia ha treballat la Generalitat Valenciana, amb plans que promouen la simplificació administrativa com el SIRCA i el SIRCA-2 i un decret llei de juliol d’enguany, que entre altres assumptes presta especial atenció a l’eliminació de barreres i traves innecessàries que puguen afectar la ciutadania i les empreses.

El capítol nové del decret autonòmic es dedica a la simplificació administrativa en els ens locals, als quals s’insta a aprovar normatives per a fer més eficients els seus procediments i tràmits. La Diputació, que té competències reglamentàries i d’autoorganització, no disposava fins a la data d’un pla específic de simplificació.

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.