La Diputació de València aprova un Pla de Simplificació Administrativa per a eliminar burocràcia a la ciutadania

Una comissió establirà objectius i criteris de simplificació i qualitat normativa així com un calendari d’execució per a dos anys

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

La Diputació de València aprova el seu primer Pla de Simplificació Administrativa amb l’objectiu de reduir la burocràcia i facilitar els procediments a la ciutadania i les empreses.

El decret firmat pel president de la corporació provincial, Vicent Mompó, contempla la constitució d’una Comissió de Coordinació que establirà els criteris de simplificació i qualitat normativa, així com un termini de dos anys per a desenvolupar i aplicar el nou pla.

En paraules de Mompó, «l’eliminació de la burocràcia i facilitar les gestions als ciutadans i els ajuntaments era un dels principals objectius que es va marcar l’equip de govern de cara a la present legislatura».

«Tenim la responsabilitat d’adaptar la normativa als canvis legislatius i de millorar l’eficàcia dels nostres servicis, i és el que pretenem fer amb este pla que per fi es podrà desenvolupar després de molts esforços que no havien fructificat», afegix.

Entre les mesures que la institució implantarà en els pròxims mesos destaca la revisió de tots els processos administratius per a reduir els terminis; i la substitució d’autoritzacions per declaracions responsables i comunicacions prèvies.

Estes mesures de simplificació administrativa es completaran amb la simplificació normativa, que consistirà en revisar el conjunt d’ordenances, reglament i normativa interna amb la finalitat de derogar o refondre tot el que siga possible. Una comissió integrada pels caps de servici d’Assessoria Jurídica i Presidència i el coordinador de la Secretaria General s’encarregarà d’establir els objectius específics, els criteris de simplificació i la protecció de la qualitat normativa.

El termini inicial per a posar en marxa el pla es fixa entre el present any i 2026, període en el qual es duran a terme avaluacions anuals per a polir un text que es publicarà en el portal de Transparència de la Diputació.

El president ha destacat la iniciativa perquè «definix la manera de gestionar i entendre la institució que tenim, amb idees que tracten de facilitar les coses als qui treballen amb la Diputació, sense perdre’ns en grans anuncis que després no arriben a concretar-se en actuacions reals».

En opinió de Mompó, «esta filosofia que veiem en el pla amb l’eliminació de burocràcia és la que trobem, per exemple, en el Pla Obert d’Inversions que coordina la vicepresidenta Natàlia Enguix, o en l’àrea d’Infraestructures que dirigix la vicepresidenta Mazzolari, on la prioritat és ajudar als ajuntaments a executar els projectes i que els diners que reben de la Diputació es traduïsquen en una millora de la qualitat de vida per a les seues veïnes i veïns».

SUPORT LEGAL

El Pla de Simplificació Administrativa de la Diputació de València busca oferir un marc normatiu eficient que s’adapte a les demandes de la societat actual, garantint la qualitat, simplicitat i efectivitat de les normes, així com l’accessibilitat per a la ciutadania. En este sentit, la Unió Europea ha posat en marxa diferents iniciatives des de 1995, amb la ferma intenció de reduir les càrregues administratives i econòmiques.

També la legislació estatal ha introduït estos principis en lleis aprovades en 2011 i 2015, imposant l’obligació d’avaluar periòdicament la normativa en vigor. En la mateixa línia ha treballat la Generalitat Valenciana, amb plans que promouen la simplificació administrativa com el SIRCA i el SIRCA-2 i un decret llei de juliol d’enguany, que entre altres assumptes presta especial atenció a l’eliminació de barreres i traves innecessàries que puguen afectar la ciutadania i les empreses.

El capítol nové del decret autonòmic es dedica a la simplificació administrativa en els ens locals, als quals s’insta a aprovar normatives per a fer més eficients els seus procediments i tràmits. La Diputació, que té competències reglamentàries i d’autoorganització, no disposava fins a la data d’un pla específic de simplificació.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.