12.5 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

La Diputació de València aprova un Pla de Simplificació Administrativa per a eliminar burocràcia a la ciutadania

Una comissió establirà objectius i criteris de simplificació i qualitat normativa així com un calendari d’execució per a dos anys

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

La Diputació de València aprova el seu primer Pla de Simplificació Administrativa amb l’objectiu de reduir la burocràcia i facilitar els procediments a la ciutadania i les empreses.

El decret firmat pel president de la corporació provincial, Vicent Mompó, contempla la constitució d’una Comissió de Coordinació que establirà els criteris de simplificació i qualitat normativa, així com un termini de dos anys per a desenvolupar i aplicar el nou pla.

En paraules de Mompó, “l’eliminació de la burocràcia i facilitar les gestions als ciutadans i els ajuntaments era un dels principals objectius que es va marcar l’equip de govern de cara a la present legislatura”.

“Tenim la responsabilitat d’adaptar la normativa als canvis legislatius i de millorar l’eficàcia dels nostres servicis, i és el que pretenem fer amb este pla que per fi es podrà desenvolupar després de molts esforços que no havien fructificat”, afegix.

Entre les mesures que la institució implantarà en els pròxims mesos destaca la revisió de tots els processos administratius per a reduir els terminis; i la substitució d’autoritzacions per declaracions responsables i comunicacions prèvies.

Estes mesures de simplificació administrativa es completaran amb la simplificació normativa, que consistirà en revisar el conjunt d’ordenances, reglament i normativa interna amb la finalitat de derogar o refondre tot el que siga possible. Una comissió integrada pels caps de servici d’Assessoria Jurídica i Presidència i el coordinador de la Secretaria General s’encarregarà d’establir els objectius específics, els criteris de simplificació i la protecció de la qualitat normativa.

El termini inicial per a posar en marxa el pla es fixa entre el present any i 2026, període en el qual es duran a terme avaluacions anuals per a polir un text que es publicarà en el portal de Transparència de la Diputació.

El president ha destacat la iniciativa perquè “definix la manera de gestionar i entendre la institució que tenim, amb idees que tracten de facilitar les coses als qui treballen amb la Diputació, sense perdre’ns en grans anuncis que després no arriben a concretar-se en actuacions reals”.

En opinió de Mompó, “esta filosofia que veiem en el pla amb l’eliminació de burocràcia és la que trobem, per exemple, en el Pla Obert d’Inversions que coordina la vicepresidenta Natàlia Enguix, o en l’àrea d’Infraestructures que dirigix la vicepresidenta Mazzolari, on la prioritat és ajudar als ajuntaments a executar els projectes i que els diners que reben de la Diputació es traduïsquen en una millora de la qualitat de vida per a les seues veïnes i veïns”.

SUPORT LEGAL

El Pla de Simplificació Administrativa de la Diputació de València busca oferir un marc normatiu eficient que s’adapte a les demandes de la societat actual, garantint la qualitat, simplicitat i efectivitat de les normes, així com l’accessibilitat per a la ciutadania. En este sentit, la Unió Europea ha posat en marxa diferents iniciatives des de 1995, amb la ferma intenció de reduir les càrregues administratives i econòmiques.

També la legislació estatal ha introduït estos principis en lleis aprovades en 2011 i 2015, imposant l’obligació d’avaluar periòdicament la normativa en vigor. En la mateixa línia ha treballat la Generalitat Valenciana, amb plans que promouen la simplificació administrativa com el SIRCA i el SIRCA-2 i un decret llei de juliol d’enguany, que entre altres assumptes presta especial atenció a l’eliminació de barreres i traves innecessàries que puguen afectar la ciutadania i les empreses.

El capítol nové del decret autonòmic es dedica a la simplificació administrativa en els ens locals, als quals s’insta a aprovar normatives per a fer més eficients els seus procediments i tràmits. La Diputació, que té competències reglamentàries i d’autoorganització, no disposava fins a la data d’un pla específic de simplificació.

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.