La Diputació de València aprova un Pla de Simplificació Administrativa per a eliminar burocràcia a la ciutadania

Una comissió establirà objectius i criteris de simplificació i qualitat normativa així com un calendari d’execució per a dos anys

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

La Diputació de València aprova el seu primer Pla de Simplificació Administrativa amb l’objectiu de reduir la burocràcia i facilitar els procediments a la ciutadania i les empreses.

El decret firmat pel president de la corporació provincial, Vicent Mompó, contempla la constitució d’una Comissió de Coordinació que establirà els criteris de simplificació i qualitat normativa, així com un termini de dos anys per a desenvolupar i aplicar el nou pla.

En paraules de Mompó, «l’eliminació de la burocràcia i facilitar les gestions als ciutadans i els ajuntaments era un dels principals objectius que es va marcar l’equip de govern de cara a la present legislatura».

«Tenim la responsabilitat d’adaptar la normativa als canvis legislatius i de millorar l’eficàcia dels nostres servicis, i és el que pretenem fer amb este pla que per fi es podrà desenvolupar després de molts esforços que no havien fructificat», afegix.

Entre les mesures que la institució implantarà en els pròxims mesos destaca la revisió de tots els processos administratius per a reduir els terminis; i la substitució d’autoritzacions per declaracions responsables i comunicacions prèvies.

Estes mesures de simplificació administrativa es completaran amb la simplificació normativa, que consistirà en revisar el conjunt d’ordenances, reglament i normativa interna amb la finalitat de derogar o refondre tot el que siga possible. Una comissió integrada pels caps de servici d’Assessoria Jurídica i Presidència i el coordinador de la Secretaria General s’encarregarà d’establir els objectius específics, els criteris de simplificació i la protecció de la qualitat normativa.

El termini inicial per a posar en marxa el pla es fixa entre el present any i 2026, període en el qual es duran a terme avaluacions anuals per a polir un text que es publicarà en el portal de Transparència de la Diputació.

El president ha destacat la iniciativa perquè «definix la manera de gestionar i entendre la institució que tenim, amb idees que tracten de facilitar les coses als qui treballen amb la Diputació, sense perdre’ns en grans anuncis que després no arriben a concretar-se en actuacions reals».

En opinió de Mompó, «esta filosofia que veiem en el pla amb l’eliminació de burocràcia és la que trobem, per exemple, en el Pla Obert d’Inversions que coordina la vicepresidenta Natàlia Enguix, o en l’àrea d’Infraestructures que dirigix la vicepresidenta Mazzolari, on la prioritat és ajudar als ajuntaments a executar els projectes i que els diners que reben de la Diputació es traduïsquen en una millora de la qualitat de vida per a les seues veïnes i veïns».

SUPORT LEGAL

El Pla de Simplificació Administrativa de la Diputació de València busca oferir un marc normatiu eficient que s’adapte a les demandes de la societat actual, garantint la qualitat, simplicitat i efectivitat de les normes, així com l’accessibilitat per a la ciutadania. En este sentit, la Unió Europea ha posat en marxa diferents iniciatives des de 1995, amb la ferma intenció de reduir les càrregues administratives i econòmiques.

També la legislació estatal ha introduït estos principis en lleis aprovades en 2011 i 2015, imposant l’obligació d’avaluar periòdicament la normativa en vigor. En la mateixa línia ha treballat la Generalitat Valenciana, amb plans que promouen la simplificació administrativa com el SIRCA i el SIRCA-2 i un decret llei de juliol d’enguany, que entre altres assumptes presta especial atenció a l’eliminació de barreres i traves innecessàries que puguen afectar la ciutadania i les empreses.

El capítol nové del decret autonòmic es dedica a la simplificació administrativa en els ens locals, als quals s’insta a aprovar normatives per a fer més eficients els seus procediments i tràmits. La Diputació, que té competències reglamentàries i d’autoorganització, no disposava fins a la data d’un pla específic de simplificació.

Últimes notícies

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.

Onda alça totes les restriccions d’aigua després de l’incendi forestal

L’Ajuntament d’Onda ha informat que ja ha deixat sense efecte totes les restriccions d’ús d’aigua de la xarxa imposades pel recent incendi forestal, després de la nova valoració del Departament de Salut Pública de Castellón.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa ja 8.500 hectàrees i arriba als 72 km de perímetre

L’incendi forestal iniciat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat unes 8.500 hectàrees i té ja 72 quilòmetres de perímetre. S’ha alçat el confinament en quatre barris i este dimarts es decidirà si s’estén la mesura a la resta de zones afectades.

Apunyala l’home que va defensar la seua ex parella en un carrer d’Alacant

Un home de 54 anys ha sigut detingut a Alacant acusat d’intentar matar amb un ganivet l’home que havia defensat la seua ex parella hores abans.

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.
FILMOTECA D'ESTIU