13.3 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

La Diputació de València aprova un Pla de Simplificació Administrativa per a eliminar burocràcia a la ciutadania

Una comissió establirà objectius i criteris de simplificació i qualitat normativa així com un calendari d’execució per a dos anys

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

La Diputació de València aprova el seu primer Pla de Simplificació Administrativa amb l’objectiu de reduir la burocràcia i facilitar els procediments a la ciutadania i les empreses.

El decret firmat pel president de la corporació provincial, Vicent Mompó, contempla la constitució d’una Comissió de Coordinació que establirà els criteris de simplificació i qualitat normativa, així com un termini de dos anys per a desenvolupar i aplicar el nou pla.

En paraules de Mompó, “l’eliminació de la burocràcia i facilitar les gestions als ciutadans i els ajuntaments era un dels principals objectius que es va marcar l’equip de govern de cara a la present legislatura”.

“Tenim la responsabilitat d’adaptar la normativa als canvis legislatius i de millorar l’eficàcia dels nostres servicis, i és el que pretenem fer amb este pla que per fi es podrà desenvolupar després de molts esforços que no havien fructificat”, afegix.

Entre les mesures que la institució implantarà en els pròxims mesos destaca la revisió de tots els processos administratius per a reduir els terminis; i la substitució d’autoritzacions per declaracions responsables i comunicacions prèvies.

Estes mesures de simplificació administrativa es completaran amb la simplificació normativa, que consistirà en revisar el conjunt d’ordenances, reglament i normativa interna amb la finalitat de derogar o refondre tot el que siga possible. Una comissió integrada pels caps de servici d’Assessoria Jurídica i Presidència i el coordinador de la Secretaria General s’encarregarà d’establir els objectius específics, els criteris de simplificació i la protecció de la qualitat normativa.

El termini inicial per a posar en marxa el pla es fixa entre el present any i 2026, període en el qual es duran a terme avaluacions anuals per a polir un text que es publicarà en el portal de Transparència de la Diputació.

El president ha destacat la iniciativa perquè “definix la manera de gestionar i entendre la institució que tenim, amb idees que tracten de facilitar les coses als qui treballen amb la Diputació, sense perdre’ns en grans anuncis que després no arriben a concretar-se en actuacions reals”.

En opinió de Mompó, “esta filosofia que veiem en el pla amb l’eliminació de burocràcia és la que trobem, per exemple, en el Pla Obert d’Inversions que coordina la vicepresidenta Natàlia Enguix, o en l’àrea d’Infraestructures que dirigix la vicepresidenta Mazzolari, on la prioritat és ajudar als ajuntaments a executar els projectes i que els diners que reben de la Diputació es traduïsquen en una millora de la qualitat de vida per a les seues veïnes i veïns”.

SUPORT LEGAL

El Pla de Simplificació Administrativa de la Diputació de València busca oferir un marc normatiu eficient que s’adapte a les demandes de la societat actual, garantint la qualitat, simplicitat i efectivitat de les normes, així com l’accessibilitat per a la ciutadania. En este sentit, la Unió Europea ha posat en marxa diferents iniciatives des de 1995, amb la ferma intenció de reduir les càrregues administratives i econòmiques.

També la legislació estatal ha introduït estos principis en lleis aprovades en 2011 i 2015, imposant l’obligació d’avaluar periòdicament la normativa en vigor. En la mateixa línia ha treballat la Generalitat Valenciana, amb plans que promouen la simplificació administrativa com el SIRCA i el SIRCA-2 i un decret llei de juliol d’enguany, que entre altres assumptes presta especial atenció a l’eliminació de barreres i traves innecessàries que puguen afectar la ciutadania i les empreses.

El capítol nové del decret autonòmic es dedica a la simplificació administrativa en els ens locals, als quals s’insta a aprovar normatives per a fer més eficients els seus procediments i tràmits. La Diputació, que té competències reglamentàries i d’autoorganització, no disposava fins a la data d’un pla específic de simplificació.

Últimes notícies

Les últimes pluges deixen 45 litres per metre quadrat a Pego i fins a 26 al Camp de Morvedre

Les precipitacions de les últimes quatre hores han acumulat 45,4 l/m² a Pego i fins a 26 en punts del Camp de Morvedre. No s'han registrat incidències rellevants, excepte una per caiguda de rebles a Castelló.

Bernabé critica el carroñerismo polític i defén la resposta del PSOE davant les denúncies d’assetjament

Bernabé ha defés que el PSOE ha sigut contundent davant les denúncies d'assetjament i ha creat canals interns. També ha censurat el carroñerismo polític.

València actualitzarà a les 18 h les mesures per al dilluns, incloses les de col·legis

L'Ajuntament manté les mesures per l'alerta roja i comunicarà a partir de les 18 h les decisions per al dilluns, amb especial atenció als col·legis. Parcs i el jardí del Túria continuen tancats i els CAUS operen de forma continuada.

Aemet advertix de tempestes en terra esta vesprada i matinada en el litoral de València

Aemet preveu que el tram més advers de l'episodi arribe esta tarde-nit i la pròxima matinada, amb tempestes en terra en zones costaneres de València. Ja es registren ruixats intensos i acumulats destacats.

Bernabé qüestiona a Feijóo després de la seua citació i posa en dubte que estiguera tan informat

Pilar Bernabé ha posat en qüestió que Alberto Núñez Feijóo estiguera informat en temps real de la DANA després de ser citat com a testimoni. També ha exigit al PP depuració de responsabilitats i ha demanat a Pérez Llorca reclamar l'acta de diputat a Carlos Mazón.

Ajornat el Llevant-Vila-real per l’alerta roja a València

El partit de la jornada 16 de LaLiga EA Sports, previst a les 18.30 en el Ciutat de València, ha sigut ajornat per l'alerta roja. L'RFEF dona cinc dies per a proposar una nova data.

The Hives i Ultralleugera, noves confirmacions del Low Festival 2026 a Torrevieja

The Hives, Ultralleugera i altres sis bandes se sumen al Low Festival 2026, que se celebrarà el 31 de juliol i l'1 i 2 d'agost a Torrevieja. Els abonaments ja estan a la venda i hi ha descompte per a empadronats.

La acb ajorna el València Basket-Casademont Zaragoza per alerta roja

La acb ha comunicat l'ajornament del València Basket-Casademont Zaragoza, de la jornada 10, per l'alerta roja a la ciutat. Les entrades tindran validesa i el club retornarà l'import si no es pot assistir.