12.6 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

La Diputació se suma a la petició de nul·litat dels sumaris contra Miguel Hernández, amb el rebuig de Vox

ALACANT, 3 (EUROPA PRESS)

El ple de la Diputació d’Alacant ha aprovat hui dijous una moció conjunta signada per Partit Popular (PP), PSOE i Compromís en suport a l’anul·lació dels sumaris judicials que van condemnar a mort i posteriorment a 30 anys de presó durant el franquisme al poeta oriolà Miguel Hernández.

En concret, ha tirat endavant en la sessió plenària ordinària d’octubre, celebrada este dijous, amb 28 vots a favor del PP i PSOE –el diputat i portaveu de Compromís, Ximo Perles, no ha pogut assistir al ple per motius personals– i l’únic vot en contra de la diputada i portaveu de Vox, Gema Alemany.

Amb esta proposta, la institució provincial se suma a la petició de la família perquè el Govern d’Espanya declare nuls els processos judicials i realitze una declaració de “reconeixement i reparació personal” a favor del poeta “per a assegurar que la seua memòria quede redimida de les falses i injustes acusacions que ho van perseguir fins a la mort”.

Este mateix dimarts, el ple del Consell va aprovar una declaració institucional en el mateix camí. Per la seua banda, a Oriola, PP i Vox –que formen l’equip de govern local– van rebutjar la proposta del PSOE en el ple per a unir-se a la reclamació de la família i recolzar aquest anul·lació de sumaris judicials.

El diputat de Cultura, Juan de Dios Navarro (PP), ha assenyalat en la seua intervenció que “Miguel Hernández va ser un home valent que va defensar la llibertat, la justícia i la veritat i que va ser condemnat de manera injusta per pensar diferent a la resta”, per la qual cosa ha defensat “la necessitat d’impulsar la reparació de la seua figura”.

“Reparant la identitat del nostre poeta més universal, reparem també la identitat de la província d’Alacant”, ha recalcat Navarro, qui ha recordat que tant l’aeroport de la província com una de les seues universitats públiques porten el nom de l’insigne escriptor, que va morir a la presó el 1942. “Entre tots hem pogut arribar a un consens. És la senda que hem de prendre i el millor homenatge que podem fer al nostre insigne poeta”, ha apuntat.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.