La Diputació se suma a la petició de nul·litat dels sumaris contra Miguel Hernández, amb el rebuig de Vox

ALACANT, 3 (EUROPA PRESS)

El ple de la Diputació d’Alacant ha aprovat hui dijous una moció conjunta signada per Partit Popular (PP), PSOE i Compromís en suport a l’anul·lació dels sumaris judicials que van condemnar a mort i posteriorment a 30 anys de presó durant el franquisme al poeta oriolà Miguel Hernández.

En concret, ha tirat endavant en la sessió plenària ordinària d’octubre, celebrada este dijous, amb 28 vots a favor del PP i PSOE –el diputat i portaveu de Compromís, Ximo Perles, no ha pogut assistir al ple per motius personals– i l’únic vot en contra de la diputada i portaveu de Vox, Gema Alemany.

Amb esta proposta, la institució provincial se suma a la petició de la família perquè el Govern d’Espanya declare nuls els processos judicials i realitze una declaració de “reconeixement i reparació personal” a favor del poeta “per a assegurar que la seua memòria quede redimida de les falses i injustes acusacions que ho van perseguir fins a la mort”.

Este mateix dimarts, el ple del Consell va aprovar una declaració institucional en el mateix camí. Per la seua banda, a Oriola, PP i Vox –que formen l’equip de govern local– van rebutjar la proposta del PSOE en el ple per a unir-se a la reclamació de la família i recolzar aquest anul·lació de sumaris judicials.

El diputat de Cultura, Juan de Dios Navarro (PP), ha assenyalat en la seua intervenció que “Miguel Hernández va ser un home valent que va defensar la llibertat, la justícia i la veritat i que va ser condemnat de manera injusta per pensar diferent a la resta”, per la qual cosa ha defensat “la necessitat d’impulsar la reparació de la seua figura”.

“Reparant la identitat del nostre poeta més universal, reparem també la identitat de la província d’Alacant”, ha recalcat Navarro, qui ha recordat que tant l’aeroport de la província com una de les seues universitats públiques porten el nom de l’insigne escriptor, que va morir a la presó el 1942. “Entre tots hem pogut arribar a un consens. És la senda que hem de prendre i el millor homenatge que podem fer al nostre insigne poeta”, ha apuntat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.