La Diputació se suma a la petició de nul·litat dels sumaris contra Miguel Hernández, amb el rebuig de Vox

ALACANT, 3 (EUROPA PRESS)

El ple de la Diputació d’Alacant ha aprovat hui dijous una moció conjunta signada per Partit Popular (PP), PSOE i Compromís en suport a l’anul·lació dels sumaris judicials que van condemnar a mort i posteriorment a 30 anys de presó durant el franquisme al poeta oriolà Miguel Hernández.

En concret, ha tirat endavant en la sessió plenària ordinària d’octubre, celebrada este dijous, amb 28 vots a favor del PP i PSOE –el diputat i portaveu de Compromís, Ximo Perles, no ha pogut assistir al ple per motius personals– i l’únic vot en contra de la diputada i portaveu de Vox, Gema Alemany.

Amb esta proposta, la institució provincial se suma a la petició de la família perquè el Govern d’Espanya declare nuls els processos judicials i realitze una declaració de “reconeixement i reparació personal” a favor del poeta “per a assegurar que la seua memòria quede redimida de les falses i injustes acusacions que ho van perseguir fins a la mort”.

Este mateix dimarts, el ple del Consell va aprovar una declaració institucional en el mateix camí. Per la seua banda, a Oriola, PP i Vox –que formen l’equip de govern local– van rebutjar la proposta del PSOE en el ple per a unir-se a la reclamació de la família i recolzar aquest anul·lació de sumaris judicials.

El diputat de Cultura, Juan de Dios Navarro (PP), ha assenyalat en la seua intervenció que “Miguel Hernández va ser un home valent que va defensar la llibertat, la justícia i la veritat i que va ser condemnat de manera injusta per pensar diferent a la resta”, per la qual cosa ha defensat “la necessitat d’impulsar la reparació de la seua figura”.

“Reparant la identitat del nostre poeta més universal, reparem també la identitat de la província d’Alacant”, ha recalcat Navarro, qui ha recordat que tant l’aeroport de la província com una de les seues universitats públiques porten el nom de l’insigne escriptor, que va morir a la presó el 1942. “Entre tots hem pogut arribar a un consens. És la senda que hem de prendre i el millor homenatge que podem fer al nostre insigne poeta”, ha apuntat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.