La Diputació se suma a la petició de nul·litat dels sumaris contra Miguel Hernández, amb el rebuig de Vox

ALACANT, 3 (EUROPA PRESS)

El ple de la Diputació d’Alacant ha aprovat hui dijous una moció conjunta signada per Partit Popular (PP), PSOE i Compromís en suport a l’anul·lació dels sumaris judicials que van condemnar a mort i posteriorment a 30 anys de presó durant el franquisme al poeta oriolà Miguel Hernández.

En concret, ha tirat endavant en la sessió plenària ordinària d’octubre, celebrada este dijous, amb 28 vots a favor del PP i PSOE –el diputat i portaveu de Compromís, Ximo Perles, no ha pogut assistir al ple per motius personals– i l’únic vot en contra de la diputada i portaveu de Vox, Gema Alemany.

Amb esta proposta, la institució provincial se suma a la petició de la família perquè el Govern d’Espanya declare nuls els processos judicials i realitze una declaració de “reconeixement i reparació personal” a favor del poeta “per a assegurar que la seua memòria quede redimida de les falses i injustes acusacions que ho van perseguir fins a la mort”.

Este mateix dimarts, el ple del Consell va aprovar una declaració institucional en el mateix camí. Per la seua banda, a Oriola, PP i Vox –que formen l’equip de govern local– van rebutjar la proposta del PSOE en el ple per a unir-se a la reclamació de la família i recolzar aquest anul·lació de sumaris judicials.

El diputat de Cultura, Juan de Dios Navarro (PP), ha assenyalat en la seua intervenció que “Miguel Hernández va ser un home valent que va defensar la llibertat, la justícia i la veritat i que va ser condemnat de manera injusta per pensar diferent a la resta”, per la qual cosa ha defensat “la necessitat d’impulsar la reparació de la seua figura”.

“Reparant la identitat del nostre poeta més universal, reparem també la identitat de la província d’Alacant”, ha recalcat Navarro, qui ha recordat que tant l’aeroport de la província com una de les seues universitats públiques porten el nom de l’insigne escriptor, que va morir a la presó el 1942. “Entre tots hem pogut arribar a un consens. És la senda que hem de prendre i el millor homenatge que podem fer al nostre insigne poeta”, ha apuntat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Llevant 2-0 Alabés: Espí tomba a Sivera amb un doblet final i sosté la fe en la permanència

Un doblet de Carlos Espí en el 88 i 97 va decidir un dol que Sivera va sostindre quasi fins al final. Ryan va salvar al Llevant en la primera part i l'expulsió de Parada va canviar el guió.

Espí va tombar a Sivera amb un doblet i va mantindre visca l’esperança del Llevant

Un doblet de Carlos Espí en els minuts 88 i 97 va decidir el Llevant-Alabés després d'un pols de porters entre Ryan i Sivera. El Llevant va quedar amb 21 punts, a 4 de la salvació.

Espí derroca la muralla de Sivera amb un doblet i manté visca l’esperança del Llevant

Carlos Espí va firmar dos gols en el 88 i el 96 per a tombar a l'Alabés, amb deu des del 60. Sivera va sostindre als visitants i el Llevant va tallar la seua ratxa de cinc sense guanyar.

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.