La direcció de Vox insta a Mazón i a Prohens a dimitir ells primer si volen l’eixida de Massó i Le Senne

MADRID/VALÈNCIA, 15 (EUROPA PRESS)

El portaveu nacional de Vox, José Antonio Fúster, ha instat als presidents autonòmics del PP de la Comunitat Valenciana i Illes Balears, Carlos Mazón i Marga Prohens, respectivament, a dimitir ells primer si volen l’eixida dels presidents dels parlaments valencià i balear, Llanos Massó i Gabriel Le Senne, tenint en compte que la Presidència d’estes autonomies és «fruit de l’acord amb Vox».

En esta línia, ha descartat que Vox vaja a llevar els presidents de parlaments dels seus llocs. «Que ho facen ells», ha agregat en roda de premsa des de la seu de Vox sobre la petició del PP que els presidents de Vox dels parlaments dimitisquen dels seus càrrecs davant de la ruptura dels pactes subscrits amb els ‘populars’ que van possibilitar que els assumiren.

Dit això, Fúster ha defensat la ruptura dels governs autonòmics per l’acolliment de menors migrants no acompanyats i ha arremès contra el PP, al que Vox responsabilitza per causar la ruptura amb la seua sí al repartiment i portar «mesos» pactant assumptes amb el PSOE i «acostant-se» al partit.

Sobre la futura relació entre PP i Vox a Aragó, Castella i Lleó, Murcia, Comunitat Valenciana, Extremadura i Balears, el portaveu nacional ha sostingut que el seu partit durà a terme una «oposició contundent» que tindrà «la possibilitat de negociar» amb els ‘populars’ en el marc del sistema parlamentari.

«Si el PP presenta una proposició de llei o proposició no de llei que ens semble favorable o millore la vida dels ciutadans, la recolzarem, però ha de ser en sintonia amb els acords que signem en el passat», ha matisat.

«EL PP ENCORATJA Al TRANSFUGUISME»

D’altra banda, el dirigent de Vox ha denunciat este dilluns que el PP «encoratja» a càrrecs autonòmics de la seua formació «al transfuguisme», després de la ruptura dels governs regionals, i ha advertit que este no és el camí.

Fúster ha afirmat que la direcció del seu partit veu «moviments molt rars» en el PP, consistents a «temptar, cridar, persuadir» a càrrecs de Vox perquè abandonen el partit arran de la ruptura dels executius autonòmics pel vistiplau del PP al repartiment de menors migrants no acompanyats.

Segons ha precisat, este «alè» al transfuguisme es dona en llocs on els ‘populars’ necessiten «algun diputat o regidor» i ha esmentat específicament a un regidor de Tenerife i a un altre de Badajoz, sense que de moment Vox tinga constància de més casos. En qualsevol cas, ha volgut avisar a Gènova que així «van malament, però que molt mal».

El portaveu nacional ha diferenciat entre els casos de càrrecs autonòmics de Vox que hagen decidit abandonar el partit per a romandre en els seus càrrecs, com el conseller de Gestió Forestal i Món Rural d’Extremadura, Ignacio Higuero, i estes trucades al «transfuguisme», que ha titllat de «forma de corrupció». «Entenem les decisions personals, si algú no vol estar en Vox és ell el que ha canviat d’idea, però no està ben espentant», ha explicat.

De moment, únicament l’esmentat Higuero i el conseller de Cultura, Turisme i Esport de la Junta de Castella i Lleó, Gonzalo Santonja, s’han rebel·lat contra la decisió de l’Executiva de Vox de deixar els governs de coalició amb el PP i continuaran amb les seues responsabilitats en estos governs.

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.