La direcció de Vox insta a Mazón i a Prohens a dimitir ells primer si volen l’eixida de Massó i Le Senne

MADRID/VALÈNCIA, 15 (EUROPA PRESS)

El portaveu nacional de Vox, José Antonio Fúster, ha instat als presidents autonòmics del PP de la Comunitat Valenciana i Illes Balears, Carlos Mazón i Marga Prohens, respectivament, a dimitir ells primer si volen l’eixida dels presidents dels parlaments valencià i balear, Llanos Massó i Gabriel Le Senne, tenint en compte que la Presidència d’estes autonomies és «fruit de l’acord amb Vox».

En esta línia, ha descartat que Vox vaja a llevar els presidents de parlaments dels seus llocs. «Que ho facen ells», ha agregat en roda de premsa des de la seu de Vox sobre la petició del PP que els presidents de Vox dels parlaments dimitisquen dels seus càrrecs davant de la ruptura dels pactes subscrits amb els ‘populars’ que van possibilitar que els assumiren.

Dit això, Fúster ha defensat la ruptura dels governs autonòmics per l’acolliment de menors migrants no acompanyats i ha arremès contra el PP, al que Vox responsabilitza per causar la ruptura amb la seua sí al repartiment i portar «mesos» pactant assumptes amb el PSOE i «acostant-se» al partit.

Sobre la futura relació entre PP i Vox a Aragó, Castella i Lleó, Murcia, Comunitat Valenciana, Extremadura i Balears, el portaveu nacional ha sostingut que el seu partit durà a terme una «oposició contundent» que tindrà «la possibilitat de negociar» amb els ‘populars’ en el marc del sistema parlamentari.

«Si el PP presenta una proposició de llei o proposició no de llei que ens semble favorable o millore la vida dels ciutadans, la recolzarem, però ha de ser en sintonia amb els acords que signem en el passat», ha matisat.

«EL PP ENCORATJA Al TRANSFUGUISME»

D’altra banda, el dirigent de Vox ha denunciat este dilluns que el PP «encoratja» a càrrecs autonòmics de la seua formació «al transfuguisme», després de la ruptura dels governs regionals, i ha advertit que este no és el camí.

Fúster ha afirmat que la direcció del seu partit veu «moviments molt rars» en el PP, consistents a «temptar, cridar, persuadir» a càrrecs de Vox perquè abandonen el partit arran de la ruptura dels executius autonòmics pel vistiplau del PP al repartiment de menors migrants no acompanyats.

Segons ha precisat, este «alè» al transfuguisme es dona en llocs on els ‘populars’ necessiten «algun diputat o regidor» i ha esmentat específicament a un regidor de Tenerife i a un altre de Badajoz, sense que de moment Vox tinga constància de més casos. En qualsevol cas, ha volgut avisar a Gènova que així «van malament, però que molt mal».

El portaveu nacional ha diferenciat entre els casos de càrrecs autonòmics de Vox que hagen decidit abandonar el partit per a romandre en els seus càrrecs, com el conseller de Gestió Forestal i Món Rural d’Extremadura, Ignacio Higuero, i estes trucades al «transfuguisme», que ha titllat de «forma de corrupció». «Entenem les decisions personals, si algú no vol estar en Vox és ell el que ha canviat d’idea, però no està ben espentant», ha explicat.

De moment, únicament l’esmentat Higuero i el conseller de Cultura, Turisme i Esport de la Junta de Castella i Lleó, Gonzalo Santonja, s’han rebel·lat contra la decisió de l’Executiva de Vox de deixar els governs de coalició amb el PP i continuaran amb les seues responsabilitats en estos governs.

Últimes notícies

La reforma fiscal del Consell ja ha rebaixat 469,8 milions en impostos des de 2023

La reforma fiscal del Consell ha suposat un estalvi de 469,8 milions d’euros per als contribuents valencians des de 2023, principalment en Successions i Donacions i Transmissions Patrimonials, segons la Generalitat.

El PP reclama unitat davant l’incendi de la Vall d’Uixó i acusa el PSPV d’autoexcluir-se

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, demana aplicar la màxima de ‘tots contra el foc’ davant l’incendi de la Vall d’Uixó i acusa els socialistes de fer política i d’autoexcluir-se d’eixa unitat.

El debat per la ‘prioritat nacional’ encén els pressupostos de la Generalitat

El PP defensa que incloure el concepte de ‘prioritat nacional’ en la llei d’acompanyament és només una qüestió semàntica, mentres Vox ho vincula al sentit comú i l’oposició acusa el Consell de racisme i xenofòbia.

Enganya dones majors per xarxes socials i furta joies en els seus domicilis

La Policia Nacional ha detingut a Barcelona un home de 63 anys acusat de furtar joies a dones majors de diferents ciutats espanyoles, després de guanyar-se la seua confiança per xarxes socials amb la tècnica del 'love bombing'.

Corona de llorer a Jaume I en el 750 aniversari de la seua mort al Parterre

L'Ajuntament de València ha depositat una corona de llorer a l'estàtua eqüestre de Jaume I al Parterre, en l'inici dels actes pel 750 aniversari de la seua mort, que se centraran en un 9 d'Octubre especial amb la participació de l'espasa del rei en la Processó Cívica.

El Sant Joan estrena un microscopi digital 3D que alça el nivell de la cirurgia ocular

L’Hospital Universitari Sant Joan d’Alacant ha incorporat un microscopi digital 3D de última generació que augmenta la precisió, la seguretat del pacient i la formació dels residents en cirurgia oftalmològica.

Els incendis forestals tallen huit carreteres a Castelló i 46 a tot l’Estat

Un total de 46 carreteres han quedat tancades este dilluns a Espanya per incendis forestals, huit d’elles a la província de Castelló, segons la DGT.

Gata Kamsky liderarà el Festival Internacional d’Escacs de Benidorm

El gran mestre nord-americà Gata Kamsky participarà en el torneig principal del Festival Internacional d’Escacs Gran Hotel Bali de Benidorm i protagonitzarà una sessió de simultànies contra 24 rivals el 27 de novembre.