11.9 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

La direcció de Vox insta a Mazón i a Prohens a dimitir ells primer si volen l’eixida de Massó i Le Senne

MADRID/VALÈNCIA, 15 (EUROPA PRESS)

El portaveu nacional de Vox, José Antonio Fúster, ha instat als presidents autonòmics del PP de la Comunitat Valenciana i Illes Balears, Carlos Mazón i Marga Prohens, respectivament, a dimitir ells primer si volen l’eixida dels presidents dels parlaments valencià i balear, Llanos Massó i Gabriel Le Senne, tenint en compte que la Presidència d’estes autonomies és “fruit de l’acord amb Vox”.

En esta línia, ha descartat que Vox vaja a llevar els presidents de parlaments dels seus llocs. “Que ho facen ells”, ha agregat en roda de premsa des de la seu de Vox sobre la petició del PP que els presidents de Vox dels parlaments dimitisquen dels seus càrrecs davant de la ruptura dels pactes subscrits amb els ‘populars’ que van possibilitar que els assumiren.

Dit això, Fúster ha defensat la ruptura dels governs autonòmics per l’acolliment de menors migrants no acompanyats i ha arremès contra el PP, al que Vox responsabilitza per causar la ruptura amb la seua sí al repartiment i portar “mesos” pactant assumptes amb el PSOE i “acostant-se” al partit.

Sobre la futura relació entre PP i Vox a Aragó, Castella i Lleó, Murcia, Comunitat Valenciana, Extremadura i Balears, el portaveu nacional ha sostingut que el seu partit durà a terme una “oposició contundent” que tindrà “la possibilitat de negociar” amb els ‘populars’ en el marc del sistema parlamentari.

“Si el PP presenta una proposició de llei o proposició no de llei que ens semble favorable o millore la vida dels ciutadans, la recolzarem, però ha de ser en sintonia amb els acords que signem en el passat”, ha matisat.

“EL PP ENCORATJA Al TRANSFUGUISME”

D’altra banda, el dirigent de Vox ha denunciat este dilluns que el PP “encoratja” a càrrecs autonòmics de la seua formació “al transfuguisme”, després de la ruptura dels governs regionals, i ha advertit que este no és el camí.

Fúster ha afirmat que la direcció del seu partit veu “moviments molt rars” en el PP, consistents a “temptar, cridar, persuadir” a càrrecs de Vox perquè abandonen el partit arran de la ruptura dels executius autonòmics pel vistiplau del PP al repartiment de menors migrants no acompanyats.

Segons ha precisat, este “alè” al transfuguisme es dona en llocs on els ‘populars’ necessiten “algun diputat o regidor” i ha esmentat específicament a un regidor de Tenerife i a un altre de Badajoz, sense que de moment Vox tinga constància de més casos. En qualsevol cas, ha volgut avisar a Gènova que així “van malament, però que molt mal”.

El portaveu nacional ha diferenciat entre els casos de càrrecs autonòmics de Vox que hagen decidit abandonar el partit per a romandre en els seus càrrecs, com el conseller de Gestió Forestal i Món Rural d’Extremadura, Ignacio Higuero, i estes trucades al “transfuguisme”, que ha titllat de “forma de corrupció”. “Entenem les decisions personals, si algú no vol estar en Vox és ell el que ha canviat d’idea, però no està ben espentant”, ha explicat.

De moment, únicament l’esmentat Higuero i el conseller de Cultura, Turisme i Esport de la Junta de Castella i Lleó, Gonzalo Santonja, s’han rebel·lat contra la decisió de l’Executiva de Vox de deixar els governs de coalició amb el PP i continuaran amb les seues responsabilitats en estos governs.

Últimes notícies

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.

El València espera en hores a Guido Rodríguez per a tancar el seu acord

El València confia que Guido Rodríguez arribe en les pròximes hores per a tancar l'acord. L'argentí es va desvincular del West Ham i busca continuïtat.

El vent aconseguix 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi en una jornada d’alerta groga

L'episodi de vent ha deixat ratxes de fins a 122 km/h a Xixona i 111 km/h a Alcoi. L'alerta groga es manté i hi ha incidències per gel a Castelló.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un incendi en una vivenda de Tres Forques este dissabte ha deixat un home mort i 19 persones ateses per inhalació lleu de fum, entre elles quatre menors. Set han sigut traslladades a hospitals i l'origen del foc no s'ha precisat.

Dani J busca posar la bandera de la bachata a Espanya al Benidorm Fest 2026

Després de girar per més de 30 països, Dani J arriba al Benidorm Fest 2026 amb 'Ballant-te' per a reivindicar la bachata a Espanya. Vol trencar el 'sostre de cristall' dels ritmes llatins en els certàmens nacionals.

Emergències activa l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel

La Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel. La CV-391 esta tallada entre els km 25 i 30 i es demana conduir amb suavitat.