La direcció de Vox insta a Mazón i a Prohens a dimitir ells primer si volen l’eixida de Massó i Le Senne

MADRID/VALÈNCIA, 15 (EUROPA PRESS)

El portaveu nacional de Vox, José Antonio Fúster, ha instat als presidents autonòmics del PP de la Comunitat Valenciana i Illes Balears, Carlos Mazón i Marga Prohens, respectivament, a dimitir ells primer si volen l’eixida dels presidents dels parlaments valencià i balear, Llanos Massó i Gabriel Le Senne, tenint en compte que la Presidència d’estes autonomies és «fruit de l’acord amb Vox».

En esta línia, ha descartat que Vox vaja a llevar els presidents de parlaments dels seus llocs. «Que ho facen ells», ha agregat en roda de premsa des de la seu de Vox sobre la petició del PP que els presidents de Vox dels parlaments dimitisquen dels seus càrrecs davant de la ruptura dels pactes subscrits amb els ‘populars’ que van possibilitar que els assumiren.

Dit això, Fúster ha defensat la ruptura dels governs autonòmics per l’acolliment de menors migrants no acompanyats i ha arremès contra el PP, al que Vox responsabilitza per causar la ruptura amb la seua sí al repartiment i portar «mesos» pactant assumptes amb el PSOE i «acostant-se» al partit.

Sobre la futura relació entre PP i Vox a Aragó, Castella i Lleó, Murcia, Comunitat Valenciana, Extremadura i Balears, el portaveu nacional ha sostingut que el seu partit durà a terme una «oposició contundent» que tindrà «la possibilitat de negociar» amb els ‘populars’ en el marc del sistema parlamentari.

«Si el PP presenta una proposició de llei o proposició no de llei que ens semble favorable o millore la vida dels ciutadans, la recolzarem, però ha de ser en sintonia amb els acords que signem en el passat», ha matisat.

«EL PP ENCORATJA Al TRANSFUGUISME»

D’altra banda, el dirigent de Vox ha denunciat este dilluns que el PP «encoratja» a càrrecs autonòmics de la seua formació «al transfuguisme», després de la ruptura dels governs regionals, i ha advertit que este no és el camí.

Fúster ha afirmat que la direcció del seu partit veu «moviments molt rars» en el PP, consistents a «temptar, cridar, persuadir» a càrrecs de Vox perquè abandonen el partit arran de la ruptura dels executius autonòmics pel vistiplau del PP al repartiment de menors migrants no acompanyats.

Segons ha precisat, este «alè» al transfuguisme es dona en llocs on els ‘populars’ necessiten «algun diputat o regidor» i ha esmentat específicament a un regidor de Tenerife i a un altre de Badajoz, sense que de moment Vox tinga constància de més casos. En qualsevol cas, ha volgut avisar a Gènova que així «van malament, però que molt mal».

El portaveu nacional ha diferenciat entre els casos de càrrecs autonòmics de Vox que hagen decidit abandonar el partit per a romandre en els seus càrrecs, com el conseller de Gestió Forestal i Món Rural d’Extremadura, Ignacio Higuero, i estes trucades al «transfuguisme», que ha titllat de «forma de corrupció». «Entenem les decisions personals, si algú no vol estar en Vox és ell el que ha canviat d’idea, però no està ben espentant», ha explicat.

De moment, únicament l’esmentat Higuero i el conseller de Cultura, Turisme i Esport de la Junta de Castella i Lleó, Gonzalo Santonja, s’han rebel·lat contra la decisió de l’Executiva de Vox de deixar els governs de coalició amb el PP i continuaran amb les seues responsabilitats en estos governs.

Últimes notícies

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.