La direcció de Vox insta a Mazón i a Prohens a dimitir ells primer si volen l’eixida de Massó i Le Senne

MADRID/VALÈNCIA, 15 (EUROPA PRESS)

El portaveu nacional de Vox, José Antonio Fúster, ha instat als presidents autonòmics del PP de la Comunitat Valenciana i Illes Balears, Carlos Mazón i Marga Prohens, respectivament, a dimitir ells primer si volen l’eixida dels presidents dels parlaments valencià i balear, Llanos Massó i Gabriel Le Senne, tenint en compte que la Presidència d’estes autonomies és «fruit de l’acord amb Vox».

En esta línia, ha descartat que Vox vaja a llevar els presidents de parlaments dels seus llocs. «Que ho facen ells», ha agregat en roda de premsa des de la seu de Vox sobre la petició del PP que els presidents de Vox dels parlaments dimitisquen dels seus càrrecs davant de la ruptura dels pactes subscrits amb els ‘populars’ que van possibilitar que els assumiren.

Dit això, Fúster ha defensat la ruptura dels governs autonòmics per l’acolliment de menors migrants no acompanyats i ha arremès contra el PP, al que Vox responsabilitza per causar la ruptura amb la seua sí al repartiment i portar «mesos» pactant assumptes amb el PSOE i «acostant-se» al partit.

Sobre la futura relació entre PP i Vox a Aragó, Castella i Lleó, Murcia, Comunitat Valenciana, Extremadura i Balears, el portaveu nacional ha sostingut que el seu partit durà a terme una «oposició contundent» que tindrà «la possibilitat de negociar» amb els ‘populars’ en el marc del sistema parlamentari.

«Si el PP presenta una proposició de llei o proposició no de llei que ens semble favorable o millore la vida dels ciutadans, la recolzarem, però ha de ser en sintonia amb els acords que signem en el passat», ha matisat.

«EL PP ENCORATJA Al TRANSFUGUISME»

D’altra banda, el dirigent de Vox ha denunciat este dilluns que el PP «encoratja» a càrrecs autonòmics de la seua formació «al transfuguisme», després de la ruptura dels governs regionals, i ha advertit que este no és el camí.

Fúster ha afirmat que la direcció del seu partit veu «moviments molt rars» en el PP, consistents a «temptar, cridar, persuadir» a càrrecs de Vox perquè abandonen el partit arran de la ruptura dels executius autonòmics pel vistiplau del PP al repartiment de menors migrants no acompanyats.

Segons ha precisat, este «alè» al transfuguisme es dona en llocs on els ‘populars’ necessiten «algun diputat o regidor» i ha esmentat específicament a un regidor de Tenerife i a un altre de Badajoz, sense que de moment Vox tinga constància de més casos. En qualsevol cas, ha volgut avisar a Gènova que així «van malament, però que molt mal».

El portaveu nacional ha diferenciat entre els casos de càrrecs autonòmics de Vox que hagen decidit abandonar el partit per a romandre en els seus càrrecs, com el conseller de Gestió Forestal i Món Rural d’Extremadura, Ignacio Higuero, i estes trucades al «transfuguisme», que ha titllat de «forma de corrupció». «Entenem les decisions personals, si algú no vol estar en Vox és ell el que ha canviat d’idea, però no està ben espentant», ha explicat.

De moment, únicament l’esmentat Higuero i el conseller de Cultura, Turisme i Esport de la Junta de Castella i Lleó, Gonzalo Santonja, s’han rebel·lat contra la decisió de l’Executiva de Vox de deixar els governs de coalició amb el PP i continuaran amb les seues responsabilitats en estos governs.

Últimes notícies

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.