18.3 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

La fàbrica de Ford Almussafes suspèn la seua activitat per a este dimecres a la nit i el dijous davant la DANA

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

Ford ha suspès la producció prevista per a este dimecres a la nit i per a este dijous en tota la fàbrica d’Almussafes amb motiu de les alertes meteorològiques vigents a la província, segons ha informat UGT en un comunicat, en el qual explica que el divendres es reprendrà l’activitat de nou en el torn de matí.

Cal recordar que la planta valenciana ja va parar la seua activitat després dels danys de la DANA de fa dos setmanes en la indústria i les carreteres, i ha reprès la producció este dilluns en motors i este dimecres en vehicles, encara que únicament funciona el torn de matí. Des del sindicat han explicat que, encara que només hi haja producció a l’ús als matins, sí que hi ha manteniment i altres tasques que es realitzen en altres torns com el de la nit, que s’ha suspès este dimecres.

Després d’esta nova aturada, durant la setmana vinent la producció de vehicles i motors continuarà en un únic torn de matins, a causa de “la dificultat per a recuperar al 100% el proveïment de peces en la cadena de subministrament”.

Per tant, continuarà operant l’ERTO de força major que ha sol·licitat l’empresa–“una vegada ha sigut aprovat per la Direcció general de Treball”, segons UGT–, mentre es mantinga esta situació que “fa impossible tornar a la fabricació en règim de dos torns en les plantes de vehicles”.

La direcció de Ford i UGT van acordar el dimecres passat aplicar un ERTO per a la fàbrica d’Almussafes amb efectes retroactius des del passat 29 d’octubre –el dia de la DANA– i que durarà com a màxim fins al 30 de novembre.

Últimes notícies

Prop de 200 tractors prenen el centre d’Alacant contra l’acord UE-Mercosur i pel Tajo-Segura

Prop de 200 tractors recorren el centre d'Alacant en una protesta de Asaja contra l'acord UE-Mercosur, les retallades de la PAC i en defensa del transvasament Tajo-Segura. El sector reclama igualtat de condicions i aigua suficient i preveu tancar la jornada amb una concentració i lectura de manifest.

Ábalos anuncia la seua jubilació després de renunciar a l’escó i quedar sense ingressos

José Luis Ábalos ha anunciat que es retira i s'acull a la jubilació després de renunciar a l'escó i quedar sense ingressos i funcions per la seua suspensió. Ho explica en X amb el missatge 'Objectiu aconseguit!' i un retret als 'grans interpretadors'.

Pérez Llorca reconeix el treball de Tragsa després de la dana d’octubre

Pérez Llorca ha reconegut el treball de Tragsa després de la dana del 29 d'octubre de 2024. En una reunió amb Jesús Casas han repassat obres i suport tècnic en la Comunitat.

Rafa Marín demana perdó després del 3-0 i admet que el Vila-real va estar per davall de l’esperat

El central del Vila-real va assumir la derrota 3-0 davant el Bayer Leverkusen i el tancament en la Lliga de Campions amb set derrotes i un empat. Va cridar a centrar-se en LaLiga i a preparar el dol davant Osasuna.

València i la Generalitat acceleren 188 vivendes públiques amb 75 pisos assequibles en Tarongers

Ajuntament i Generalitat impulsen 188 vivendes públiques a la ciutat i ultimen 75 pisos de lloguer assequible en l'avinguda dels Tarongers, amb lliurament previst este estiu.

Unai Núñez confia a canviar la dinàmica del València: queda molt per jugar

El central es va presentar com a nou jugador del València convençut que encara hi ha marge per a revertir la dinàmica. Arriba cedit pel Celta, es veu llest i espera la inscripció.

Sanitat ha posat en marxa un seguiment de tres anys per a mesurar l’impacte mental de la dana

El Ministeri de Sanitat, la Conselleria i el ISCIII han iniciat un estudi pilot de cohort per a avaluar durant tres anys l'impacte de la dana en la salut mental. La investigació mesurarà depressió, ansietat i estrés posttraumàtic segons el nivell d'exposició i servirà per a planificar recursos.

Guido Rodríguez: hauria firmat més de sis mesos, però hi ha temps per a tot

El migcampista argentí, presentat com a nou jugador del València, va explicar que l'acord per sis mesos va respondre a la falta de temps en el mercat i va deixar oberta la seua continuïtat. Va assegurar ambició per a ajudar a mirar cap amunt en la classificació.