La fàbrica de Ford Almussafes suspèn la seua activitat per a este dimecres a la nit i el dijous davant la DANA

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

Ford ha suspès la producció prevista per a este dimecres a la nit i per a este dijous en tota la fàbrica d’Almussafes amb motiu de les alertes meteorològiques vigents a la província, segons ha informat UGT en un comunicat, en el qual explica que el divendres es reprendrà l’activitat de nou en el torn de matí.

Cal recordar que la planta valenciana ja va parar la seua activitat després dels danys de la DANA de fa dos setmanes en la indústria i les carreteres, i ha reprès la producció este dilluns en motors i este dimecres en vehicles, encara que únicament funciona el torn de matí. Des del sindicat han explicat que, encara que només hi haja producció a l’ús als matins, sí que hi ha manteniment i altres tasques que es realitzen en altres torns com el de la nit, que s’ha suspès este dimecres.

Després d’esta nova aturada, durant la setmana vinent la producció de vehicles i motors continuarà en un únic torn de matins, a causa de “la dificultat per a recuperar al 100% el proveïment de peces en la cadena de subministrament”.

Per tant, continuarà operant l’ERTO de força major que ha sol·licitat l’empresa–“una vegada ha sigut aprovat per la Direcció general de Treball”, segons UGT–, mentre es mantinga esta situació que “fa impossible tornar a la fabricació en règim de dos torns en les plantes de vehicles”.

La direcció de Ford i UGT van acordar el dimecres passat aplicar un ERTO per a la fàbrica d’Almussafes amb efectes retroactius des del passat 29 d’octubre –el dia de la DANA– i que durarà com a màxim fins al 30 de novembre.

Últimes notícies

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.

Nou ferits i llargues retencions per l’incendi d’un cotxe en l’AP-7 a la Vila Joiosa

El xoc entre quatre vehicles en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa va provocar l'incendi d'un cotxe, va deixar nou ferits amb contusions i esquinços cervicals i va causar importants retencions.

Educació i sindicats es tornen a asseure en plena segona setmana de vaga indefinida docent

Educació i els sindicats docents reprenen la negociació en la Comunitat Valenciana en la segona setmana de vaga indefinida, amb el salari, les plantilles i les infraestructures com a punts centrals del conflicte.

PP i Vox imposen en Les Corts el seu dictamen sobre la dana entre dures crítiques de l’oposició

PP i Vox acorden en Les Corts un dictamen de 126 pàgines sobre la dana de 2024 que responsabilitza a l'Estat i a la Generalitat, mentres l'oposició el qualifica d'ignomínia i el compara amb l'informe del metre de 2006.