La fàbrica de Ford Almussafes suspèn la seua activitat per a este dimecres a la nit i el dijous davant la DANA

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

Ford ha suspès la producció prevista per a este dimecres a la nit i per a este dijous en tota la fàbrica d’Almussafes amb motiu de les alertes meteorològiques vigents a la província, segons ha informat UGT en un comunicat, en el qual explica que el divendres es reprendrà l’activitat de nou en el torn de matí.

Cal recordar que la planta valenciana ja va parar la seua activitat després dels danys de la DANA de fa dos setmanes en la indústria i les carreteres, i ha reprès la producció este dilluns en motors i este dimecres en vehicles, encara que únicament funciona el torn de matí. Des del sindicat han explicat que, encara que només hi haja producció a l’ús als matins, sí que hi ha manteniment i altres tasques que es realitzen en altres torns com el de la nit, que s’ha suspès este dimecres.

Després d’esta nova aturada, durant la setmana vinent la producció de vehicles i motors continuarà en un únic torn de matins, a causa de «la dificultat per a recuperar al 100% el proveïment de peces en la cadena de subministrament».

Per tant, continuarà operant l’ERTO de força major que ha sol·licitat l’empresa–«una vegada ha sigut aprovat per la Direcció general de Treball», segons UGT–, mentre es mantinga esta situació que «fa impossible tornar a la fabricació en règim de dos torns en les plantes de vehicles».

La direcció de Ford i UGT van acordar el dimecres passat aplicar un ERTO per a la fàbrica d’Almussafes amb efectes retroactius des del passat 29 d’octubre –el dia de la DANA– i que durarà com a màxim fins al 30 de novembre.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.