16.3 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

La Federació de Folklore celebra la trobada de València este diumenge a San Miguel dels Reis

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

La Federació de Folklore de la Comunitat Valenciana celebra la trobada de Folklore de la província de Valencia al complex de San Miguel dels Reis de València diumenge que ve, 26 de gener, a les 11.00 hores. En l’esdeveniment participaran el grup de danses de Santa Bàrbara, el grup vocal Quorum i el grup de danses de Montcada.

L’esdeveniment, que serà gratuït fins a completar l’aforament, compta amb el patrocini de l’Institut Valencià de Cultura (IVC) de la Conselleria d’Educació i Cultura, segons ha informat la federació en un comunicat.

El grup Santa Bàrbara complix 45 anys. Durant este temps ha promocionat la cultura tradicional d’Alacant a Castelló, amb els seus fandangos, seguidilles, ‘cant d’estil’, albaes i missa ‘a l’estil d l’Horta’. A més, ha participat en festivals com el de Vannes, a França o a Nova York, entre altres.

Per la seua banda, el grup vocal Quorum sorgix del cor de Natzaret i realitza concerts en diferents espais com en el Museu d’Història de l’Ajuntament de València o en la Fundació Ronald McDonald. La colla del Camp de Turia s’ha guanyat un espai com a “referent en aquesta comarca valenciana” com l’és el grup de danses de Montcada que el 2026 complirà 50 anys.

El president de la Federació de Folklore, José Ramón Peinado, ha expressat que “espera una bona resposta del públic” i ha ressaltat que l’acte “té lloc en un espai històric l’entorn del qual es remodelarà en pocs mesos per a donar-li una major prestancia i solemnitat”.

“Agraïm a l’IVC per la confiança dipositada en la federació tant per a este acte com para uns altres en els quals patrocina activitats que tenen com a finalitat preservar les tradicions i música valenciana”, ha destacat.

Últimes notícies

Pérez Llorca es mostra preocupat després de la filtració de les seues dades personals

Pérez Llorca ha reconegut que part de la seua informació personal s'ha filtrat i ha contactat amb la policia per a conéixer l'abast. Confia que els servicis tècnics aclarisquen l'ocorregut al llarg del dia

Una tractorada i una manifestació agrària recorreran València el dijous contra retallades i acords sense reciprocitat

Una tractorada i una manifestació impulsades per organitzacions agràries recorreran València dijous que ve. Protestaran contra acords sense reciprocitat, retallades de la PAC, burocràcia i polítiques que, al seu juí, posen en risc el camp.

Cap de setmana amb pluges febles, cota de neu a 500-700 m i vent fort a l’interior

La Comunitat Valenciana afronta un cap de setmana nuvolós amb pluges febles, notable descens de la cota de neu el dissabte i ponent intens el diumenge a l'interior.

La jutgessa de la dana cita al cap dels escortes de Mazón el 20 de febrer

La magistrada que investiga la gestió de la dana de 2024 ha fixat noves testificals, entre elles la del cap dels escortes de Carlos Mazón. També ha requerit a Emergències que detall quins municipis van rebre el segon És-Alert del 29 d'octubre.

El Govern valencià elimina el topall de 72 assessors i recupera el límit de 116

El Consell ha eliminat l'autolimitació de 72 assessors i ha tornat al sostre de 116 places de personal eventual, al·legant noves necessitats i la gestió de la dana.

L’Audiència de València ha absolt a 14 acusats per la partida de 1.650 quilos de cocaïna per falta de garanties

La Secció Tercera ha absolt a 14 acusats en descartar com a prova principal els missatges de Sky ECC per falta d'autenticitat i integritat. La confiscació de 2020 no es va vincular als processaments.

València, urgit arrere, busca impulse davant un Espanyol que vol frenar la seua caiguda

El València arriba amb la defensa en quadre i l'obligació de sumar per a allunyar-se del descens. L'Espanyol pretén tallar la seua mala ratxa i sostindre la seua baralla europea.

Simulacre d’incendi en la Llotja de València: rescats en altura i 135 evacuats

Bombers de València ha assajat un incendi en la Llotja amb rescat en altura i 135 evacuats en tres minuts. L'exercici ha provat protocols, coordinació i temps de resposta en una zona d'alt risc per la seua estructura de fusta.