La Federació de Folklore celebra la trobada de València este diumenge a San Miguel dels Reis

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

La Federació de Folklore de la Comunitat Valenciana celebra la trobada de Folklore de la província de Valencia al complex de San Miguel dels Reis de València diumenge que ve, 26 de gener, a les 11.00 hores. En l’esdeveniment participaran el grup de danses de Santa Bàrbara, el grup vocal Quorum i el grup de danses de Montcada.

L’esdeveniment, que serà gratuït fins a completar l’aforament, compta amb el patrocini de l’Institut Valencià de Cultura (IVC) de la Conselleria d’Educació i Cultura, segons ha informat la federació en un comunicat.

El grup Santa Bàrbara complix 45 anys. Durant este temps ha promocionat la cultura tradicional d’Alacant a Castelló, amb els seus fandangos, seguidilles, ‘cant d’estil’, albaes i missa ‘a l’estil d l’Horta’. A més, ha participat en festivals com el de Vannes, a França o a Nova York, entre altres.

Per la seua banda, el grup vocal Quorum sorgix del cor de Natzaret i realitza concerts en diferents espais com en el Museu d’Història de l’Ajuntament de València o en la Fundació Ronald McDonald. La colla del Camp de Turia s’ha guanyat un espai com a «referent en aquesta comarca valenciana» com l’és el grup de danses de Montcada que el 2026 complirà 50 anys.

El president de la Federació de Folklore, José Ramón Peinado, ha expressat que «espera una bona resposta del públic» i ha ressaltat que l’acte «té lloc en un espai històric l’entorn del qual es remodelarà en pocs mesos per a donar-li una major prestancia i solemnitat».

«Agraïm a l’IVC per la confiança dipositada en la federació tant per a este acte com para uns altres en els quals patrocina activitats que tenen com a finalitat preservar les tradicions i música valenciana», ha destacat.

Últimes notícies

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.

Així serà el calendari escolar 2026-2027 a la Comunitat Valenciana

El curs 2026-2027 començarà el 9 de setembre en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i FP i acabarà el 18 de juny, amb 179 dies lectius i més flexibilitat per als ajuntaments.

València estrena 245 bombers nous i el major consorci provincial d’Espanya

El Consorci Provincial de Bombers de València ha incorporat 245 professionals nous i es convertix en el consorci provincial amb més efectius d’Espanya, després d’una inversió històrica de la Diputació.