La Federació de Folklore celebra la trobada de València este diumenge a San Miguel dels Reis

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

La Federació de Folklore de la Comunitat Valenciana celebra la trobada de Folklore de la província de Valencia al complex de San Miguel dels Reis de València diumenge que ve, 26 de gener, a les 11.00 hores. En l’esdeveniment participaran el grup de danses de Santa Bàrbara, el grup vocal Quorum i el grup de danses de Montcada.

L’esdeveniment, que serà gratuït fins a completar l’aforament, compta amb el patrocini de l’Institut Valencià de Cultura (IVC) de la Conselleria d’Educació i Cultura, segons ha informat la federació en un comunicat.

El grup Santa Bàrbara complix 45 anys. Durant este temps ha promocionat la cultura tradicional d’Alacant a Castelló, amb els seus fandangos, seguidilles, ‘cant d’estil’, albaes i missa ‘a l’estil d l’Horta’. A més, ha participat en festivals com el de Vannes, a França o a Nova York, entre altres.

Per la seua banda, el grup vocal Quorum sorgix del cor de Natzaret i realitza concerts en diferents espais com en el Museu d’Història de l’Ajuntament de València o en la Fundació Ronald McDonald. La colla del Camp de Turia s’ha guanyat un espai com a «referent en aquesta comarca valenciana» com l’és el grup de danses de Montcada que el 2026 complirà 50 anys.

El president de la Federació de Folklore, José Ramón Peinado, ha expressat que «espera una bona resposta del públic» i ha ressaltat que l’acte «té lloc en un espai històric l’entorn del qual es remodelarà en pocs mesos per a donar-li una major prestancia i solemnitat».

«Agraïm a l’IVC per la confiança dipositada en la federació tant per a este acte com para uns altres en els quals patrocina activitats que tenen com a finalitat preservar les tradicions i música valenciana», ha destacat.

Últimes notícies

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.

Luís Castro i Carlos Espí, els pilars de la salvació del Llevant

Luís Castro i Carlos Espí passen de quasi desconeguts a grans referents del Llevant després de firmar una remuntada històrica que assegura la permanència en Primera Divisió.