La Federació de Folklore celebra la trobada de València este diumenge a San Miguel dels Reis

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

La Federació de Folklore de la Comunitat Valenciana celebra la trobada de Folklore de la província de Valencia al complex de San Miguel dels Reis de València diumenge que ve, 26 de gener, a les 11.00 hores. En l’esdeveniment participaran el grup de danses de Santa Bàrbara, el grup vocal Quorum i el grup de danses de Montcada.

L’esdeveniment, que serà gratuït fins a completar l’aforament, compta amb el patrocini de l’Institut Valencià de Cultura (IVC) de la Conselleria d’Educació i Cultura, segons ha informat la federació en un comunicat.

El grup Santa Bàrbara complix 45 anys. Durant este temps ha promocionat la cultura tradicional d’Alacant a Castelló, amb els seus fandangos, seguidilles, ‘cant d’estil’, albaes i missa ‘a l’estil d l’Horta’. A més, ha participat en festivals com el de Vannes, a França o a Nova York, entre altres.

Per la seua banda, el grup vocal Quorum sorgix del cor de Natzaret i realitza concerts en diferents espais com en el Museu d’Història de l’Ajuntament de València o en la Fundació Ronald McDonald. La colla del Camp de Turia s’ha guanyat un espai com a «referent en aquesta comarca valenciana» com l’és el grup de danses de Montcada que el 2026 complirà 50 anys.

El president de la Federació de Folklore, José Ramón Peinado, ha expressat que «espera una bona resposta del públic» i ha ressaltat que l’acte «té lloc en un espai històric l’entorn del qual es remodelarà en pocs mesos per a donar-li una major prestancia i solemnitat».

«Agraïm a l’IVC per la confiança dipositada en la federació tant per a este acte com para uns altres en els quals patrocina activitats que tenen com a finalitat preservar les tradicions i música valenciana», ha destacat.

Últimes notícies

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.