La Federació Sindical del Taxi manté l’atur el 30 d’abril per la nova política tarifària

Ejemplo de shortcode con estilo
La Federació Sindical del Taxi de València i Província continua amb l'atur previst per al 30 d'abril en resposta a les deficiències de la nova política tarifària que no incorpora les seves propostes i que podria mantenir les deficiències fins al 2027. La Federació espera un canvi efectiu en les tarifes.

La Federació Sindical del Taxi de València i Província ha confirmat la seva decisió de conservar l’atur programat per al pròxim 30 d’abril en protesta contra la nova política tarifària presentada per l’Àrea de Prestació Conjunta (APC) de València. Segons un comunicat emès per l’organització, aquesta acció es fonamenta en un fort descontent respecte a l’esborrany de la nova Ordre de Tarifes, que, malgrat la seva implementació i la convocatòria d’una taula de treball per al 5 de maig, no recull cap de les propostes dels taxistes per a millorar les tarifes ni per a abordar la pèrdua de capacitat adquisitiva dels professionals del sector.

Entre les crítiques destacades, la Federació ha assenyalat la falta d’accions paral·leles per a l’Ordre d’Interurbanes, la qual prolongarà les deficiències existents fins al 2027. Aquesta situació provoca que molts taxistes siguin susceptibles de ser sancionats per circumstàncies que es troben fora del seu control, com per exemple aquells que realitzin serveis a Elx, que continuaran exposats a la vigilància i a possibles sancions.

Com a resposta a aquesta situació insostenible, la Federació ha pres la decisió de mantenir l’atur previsible el pròxim dimecres, mantenint l’ull posat en la taula de treball del 5 de maig. La Federació espera que el conseller actuï decididament sobre la problemàtica i que no deixi les decisions en mans dels mateixos responsables que han provocat la crisi actual.

El missatge d’urgència de la Federació és rotund: «Fins que no tinguem un canvi efectiu i real en la política tarifària, dins d’uns terminis adequats, s’implementarà un calendari de protestes que coincideixi amb esdeveniments rellevants, amb l’objectiu d’actualitzar les demandes i d’assegurar que no es repeteixin els anys de promeses incomplertes i terminis ignorats».

Últimes notícies

Morant alerta d’un país que il·lusiona o que espanta en les pròximes eleccions

Diana Morant advertix a Madrid que en les generals d’enguany els espanyols es juguen “un país que il·lusiona o un país que espanta” i defensa que a la ciutadania valenciana li interessa que Pedro Sánchez continue al Govern d’Espanya.

Estafen quasi 50.000 euros a un home amb una falsa oferta de telefonia i cauen a València

La Policia Nacional ha detingut a València una dona i a Sagunt un home acusats d’estafar 49.630 euros a un veí de Valladolid fent-se passar per comercials de telefonia mòbil. La ràpida denúncia ha permés bloquejar les transferències i recuperar tots els diners.

La compra d’habitatge per estrangers cau un 13 % però paga preus rècord

Les compravendes d’habitatge per estrangers han retrocedit un 13 % en la primera mitat d’any, sobretot en zones turístiques, mentres el preu per metre quadrat que paguen, especialment els no residents, continua a l’alça. La Comunitat Valenciana es manté com a destinació preferida dels no residents i registra una de les majors pujades de preu.

Arresten a Benidorm un home reclamat per Romania per alteració greu de l’ordre públic

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm un home de 41 anys reclamat per Romania per delictes contra l’ordre i la seguretat pública comesos en un casino en 2023. Sobre ell pesava una Ordre Europea de Detenció i Entrega i s’enfronta a una pena d’un any i cinc mesos de presó.

Desmantellada una plantació amb 400 plantes de marihuana en una vivenda d’urbanització a Ontinyent

La Guàrdia Civil ha desmantellat una plantació de marihuana amb 400 plantes en una vivenda d’una urbanització d’Ontinyent i ha detingut un home de 37 anys acusat de delicte contra la salut pública i frau elèctric.

La Albufera aguanta la dana però reclama un front comú per a tornar a les aigües clares

La dana va omplir la Albufera de València d’aigua, sediments i residus, però el llac ha demostrat resiliència. Ara, científics i gestors reclamen una estratègia conjunta per a millorar-ne la qualitat ecològica i recuperar les aigües clares d’antany.

Pluges intenses i tronades este dissabte a la Comunitat Valenciana

El cel estarà este dissabte molt nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb ruixats i tronades fortes, sobretot al sud, i temperatures màximes en lleuger ascens. Diumenge continuarà l’inestabilitat, amb possibles acumulats de fins a 300 litres per metre quadrat en zones de València i Alacant.

Compromís-Front Valencià celebra un acord d’esquerres que EU vol projectar fins a 2027

Les quatre forces d’esquerra que han tancat in extremis la coalició Compromís: Front Valencià per al Congrés han definit l’acord com a històric, mentres Esquerra Unida reclama treballar ja amb la mirada posada en les autonòmiques de 2027.