La Federació Sindical del Taxi manté l’atur el 30 d’abril per la nova política tarifària

La Federació Sindical del Taxi de València i Província ha confirmat la seva decisió de conservar l’atur programat per al pròxim 30 d’abril en protesta contra la nova política tarifària presentada per l’Àrea de Prestació Conjunta (APC) de València. Segons un comunicat emès per l’organització, aquesta acció es fonamenta en un fort descontent respecte a l’esborrany de la nova Ordre de Tarifes, que, malgrat la seva implementació i la convocatòria d’una taula de treball per al 5 de maig, no recull cap de les propostes dels taxistes per a millorar les tarifes ni per a abordar la pèrdua de capacitat adquisitiva dels professionals del sector.

Entre les crítiques destacades, la Federació ha assenyalat la falta d’accions paral·leles per a l’Ordre d’Interurbanes, la qual prolongarà les deficiències existents fins al 2027. Aquesta situació provoca que molts taxistes siguin susceptibles de ser sancionats per circumstàncies que es troben fora del seu control, com per exemple aquells que realitzin serveis a Elx, que continuaran exposats a la vigilància i a possibles sancions.

Com a resposta a aquesta situació insostenible, la Federació ha pres la decisió de mantenir l’atur previsible el pròxim dimecres, mantenint l’ull posat en la taula de treball del 5 de maig. La Federació espera que el conseller actuï decididament sobre la problemàtica i que no deixi les decisions en mans dels mateixos responsables que han provocat la crisi actual.

El missatge d’urgència de la Federació és rotund: «Fins que no tinguem un canvi efectiu i real en la política tarifària, dins d’uns terminis adequats, s’implementarà un calendari de protestes que coincideixi amb esdeveniments rellevants, amb l’objectiu d’actualitzar les demandes i d’assegurar que no es repeteixin els anys de promeses incomplertes i terminis ignorats».

Últimes notícies

Quasi 400 regatistes omplin la badia d’Alacant en el TabarcaVela-Trofeu Diputació

Quasi 400 regatistes i 50 embarcacions participen este cap de setmana en la 30a edició de la regata TabarcaVela-Trofeu Diputació d’Alacant, una cita clau de la vela de creuer al Mediterrani.

El PP exigix la dimissió de Diana Morant per comparar Feijóo amb Hitler

Miguel Tellado ha reclamat la dimissió immediata de Diana Morant després que la ministra afirmara que Alberto Núñez Feijóo seguix un camí que s’assembla al del govern de Hitler. Les paraules han obert una forta polèmica i han provocat reaccions dispars en PSOE, Sumar, IU i Podem.

Barcala es nega a comparéixer en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala (PP), ha comunicat que no acudirà este divendres a la comissió municipal sobre les vivendes públiques de Les Naus, al·legant que no aportaria res nou i que hi ha una causa judicial oberta. L’oposició l’acusa d’evitar donar explicacions sobre el que qualifica com el major escàndal polític del seu mandat.

Greenpeace alerta de quasi 200 punts crítics al litoral espanyol per la seua fragilitat extrema

Un informe de Greenpeace alerta que el litoral espanyol viu una fragilitat sense precedents pel canvi climàtic i la urbanització, amb 194 punts crítics i fortes conseqüències econòmiques i ambientals.

El tercer dia de l’ona de calor deixa fins a 44 graus a València i activa l’avís roig

La tercera ona de calor de l’estiu tanca este dijous amb fins a 44 ºC i avís roig a la Comunitat Valenciana, especialment a València i Alacant, i risc extrem d’incendis.

Les autonomies del PP boicotegen la reunió sobre la regularització extraordinària de migrants

Els governs autonòmics del PP han decidit no participar en la Conferència Sectorial de la Immigració convocada per analitzar la regularització extraordinària, fet que ha impedit la celebració de la reunió. La ministra Elma Saiz ha acusat el PP de comportar-se com un partit antisistema, mentres les comunitats populars denuncien manca d’informació i una política migratòria que qualifiquen d’opaca i irresponsable.

Risc de reventons càlids i ratxes de vent molt fortes esta vesprada a Alacant

Aemet ha activat l’avís roig per calor extrema i alerta de possibles reventons càlids amb ratxes de vent de més de 90 km/h, sobretot a la província d’Alacant.

El cap de RRHH tancà la Diputació per la DANA en només 10 minuts

El director de Recursos Humans de la Diputació de València en la DANA de 2024, Javier Bolinches, ha explicat que va ordenar el tancament de l’edifici en 10 minuts, sense protocol previ ni consultar el president. La decisió es basa en l’alerta roja d’Aemet i en la greu situació a Utiel.