La Federació Sindical del Taxi manté l’atur el 30 d’abril per la nova política tarifària

La Federació Sindical del Taxi de València i Província ha confirmat la seva decisió de conservar l’atur programat per al pròxim 30 d’abril en protesta contra la nova política tarifària presentada per l’Àrea de Prestació Conjunta (APC) de València. Segons un comunicat emès per l’organització, aquesta acció es fonamenta en un fort descontent respecte a l’esborrany de la nova Ordre de Tarifes, que, malgrat la seva implementació i la convocatòria d’una taula de treball per al 5 de maig, no recull cap de les propostes dels taxistes per a millorar les tarifes ni per a abordar la pèrdua de capacitat adquisitiva dels professionals del sector.

Entre les crítiques destacades, la Federació ha assenyalat la falta d’accions paral·leles per a l’Ordre d’Interurbanes, la qual prolongarà les deficiències existents fins al 2027. Aquesta situació provoca que molts taxistes siguin susceptibles de ser sancionats per circumstàncies que es troben fora del seu control, com per exemple aquells que realitzin serveis a Elx, que continuaran exposats a la vigilància i a possibles sancions.

Com a resposta a aquesta situació insostenible, la Federació ha pres la decisió de mantenir l’atur previsible el pròxim dimecres, mantenint l’ull posat en la taula de treball del 5 de maig. La Federació espera que el conseller actuï decididament sobre la problemàtica i que no deixi les decisions en mans dels mateixos responsables que han provocat la crisi actual.

El missatge d’urgència de la Federació és rotund: “Fins que no tinguem un canvi efectiu i real en la política tarifària, dins d’uns terminis adequats, s’implementarà un calendari de protestes que coincideixi amb esdeveniments rellevants, amb l’objectiu d’actualitzar les demandes i d’assegurar que no es repeteixin els anys de promeses incomplertes i terminis ignorats”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.