La Federació Sindical del Taxi manté l’atur el 30 d’abril per la nova política tarifària

La Federació Sindical del Taxi de València i Província ha confirmat la seva decisió de conservar l’atur programat per al pròxim 30 d’abril en protesta contra la nova política tarifària presentada per l’Àrea de Prestació Conjunta (APC) de València. Segons un comunicat emès per l’organització, aquesta acció es fonamenta en un fort descontent respecte a l’esborrany de la nova Ordre de Tarifes, que, malgrat la seva implementació i la convocatòria d’una taula de treball per al 5 de maig, no recull cap de les propostes dels taxistes per a millorar les tarifes ni per a abordar la pèrdua de capacitat adquisitiva dels professionals del sector.

Entre les crítiques destacades, la Federació ha assenyalat la falta d’accions paral·leles per a l’Ordre d’Interurbanes, la qual prolongarà les deficiències existents fins al 2027. Aquesta situació provoca que molts taxistes siguin susceptibles de ser sancionats per circumstàncies que es troben fora del seu control, com per exemple aquells que realitzin serveis a Elx, que continuaran exposats a la vigilància i a possibles sancions.

Com a resposta a aquesta situació insostenible, la Federació ha pres la decisió de mantenir l’atur previsible el pròxim dimecres, mantenint l’ull posat en la taula de treball del 5 de maig. La Federació espera que el conseller actuï decididament sobre la problemàtica i que no deixi les decisions en mans dels mateixos responsables que han provocat la crisi actual.

El missatge d’urgència de la Federació és rotund: «Fins que no tinguem un canvi efectiu i real en la política tarifària, dins d’uns terminis adequats, s’implementarà un calendari de protestes que coincideixi amb esdeveniments rellevants, amb l’objectiu d’actualitzar les demandes i d’assegurar que no es repeteixin els anys de promeses incomplertes i terminis ignorats».

Últimes notícies

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.
FILMOTECA D'ESTIU