13.2 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

La Fiscalia demana a l’AN que investigue al denunciant d’Alvise Pérez per la presumpta estafa de Madeira Invest Club

Sol·liciten el secret de les actuacions i que el jutge investigue de forma conjunta les tres denúncies

MADRID, 1 (OTR/PRESS)

La Fiscalia ha demanat a l’Audiència Nacional (AN) que investigue el suposat frau de més de 300 milions d’euros comès per Madeira Invest Club, una plataforma d’inversions que va estar dirigida per Álvaro Romillo, l’empresari que ha denunciat a l’eurodiputat Luis ‘Alvise’ Pérez per presumpte finançament il·legal.

Segons ha informat el Ministeri Públic, s’ha remès informe al Jutjat Central d’Instrucció número 4 en el qual es demana al jutge José Luis Calama que admeta les tres denúncies presentades fins hui en considerar que l’Audiència Nacional és competent per a investigar a la plataforma que presumptament ajudava a les persones a reduir la seua càrrega tributària.

El Ministeri Fiscal, a més, demana que s’acumulen les tres denúncies “en donar-se els requisits legals per a la seua investigació en un mateix procediment” i sol·licita que es declare el secret de les actuacions per a indagar en un presumpte delicte d’estafa.

Estos escrits han sigut presentats respectivament per l’Associació Nacional per a la Defensa del Consum Español de Servicis, per l’Associació d’Usuaris de Criptomonedes i per l’Associació d’Afectats per Inversions en Criptomonedes.

Des d’Aránguez Advocats, que actuen en representació d’Associació d’Usuaris de Criptomonedes i defensen els interessos d’un poc més de 500 afectats, xifren el frau en més de 300 milions d’euros.

“GRAN EXPERT EN ELUSIÓ FISCAL”

El despatx adduïx en la seua denúncia que Romillo, que es presentava sota l’àlies CryptoSpain, “alardeaba de ser un gran expert en elusió fiscal i coneixedor de criptomonedes”.

Cal destacar que esta associació va ampliar la seua denúncia i va demanar a l’Audiència Nacional que s’inhibira i que la competència passara al Suprem per a poder investigar al propi Alvise Pérez. Segons este despatx, Romillo hauria manifestat “públicament la vinculació d’esta trama” amb l’eurodiputat, “motiu pel qual argumenta i excusa la paralització de la plataforma i la no devolució del capital als afectats”.

Per la seua banda, des de Zaballos Advocats –actuant en representació de l’Associació d’Afectats per Inversions en Criptomonedes– calculen que els estafats superen les 2.700 persones i el frau aconseguiria els 600 milions d’euros.

“Els afectats ingressaven en un suposat club financer d’inversors. Entrar en este club no era barat, havien de desemborsar la quantitat de 2000 euros a l’any. Este era el ganxo per a oferir-li tot tipus de publicitat agressiva i màrqueting fals, amb l’objecte d’atrapar-los en inversions d’una mitjana de 100.000 euros”, sosté el despatx.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.

Danjuma i Thierry seguixen sense entrenar-se i són dubte per al derbi davant el Llevant

L'extrem neerlandés i el lateral portugués van treballar al marge per tercer i segon dia, respectivament, i la seua presència en el Ciutat de València va quedar en l'aire.

València suspén l’Any Nou Xinés i tanca parcs per l’avís taronja de vent

València ha suspés la celebració de l'Any Nou Xinés i ha tancat parcs i jardins per l'avís taronja de vent. L'Ajuntament reforça servicis i suspén activitats a l'aire lliure mentres dure la previsió.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi

Xàbia ha homenatjat les dos víctimes de l'incendi amb un minut de silenci i ha decretat dol oficial. L'edifici es manté estable i els veïns tornaran de manera gradual mentres s'investiga la causa.

Alacant suspén el dissabte ramblero i ajorna el Carnestoltes al divendres 20 pel vent

L'Ajuntament ha suspés el dissabte ramblero del dia 14 per l'alerta taronja de vent i trasllada la celebració del Carnestoltes a la nit del divendres 20. La mesura inclou restriccions en terrasses, esport a l'aire lliure i tancament del cementeri fins al diumenge a les 8.

Pedro Martínez alerta d’un viatge dur i de la incòmoda pista d’Andorra

El tècnic del València Basket va advertir de la dificultat del dol a Andorra pel desplaçament, la incomoditat de la pista i el canvi d'entrenador rival. També va assenyalar el desgast després de l'Eurolliga i les molèsties de Matt Costello.

La Fiscalia manté 10 anys de presó per al presumpte patró d’una pastera amb quatre morts

La Fiscalia d'Alacant ha mantingut la petició de 10 anys de presó per a un home acusat de dirigir una pastera en la qual van morir quatre tripulants. L'acusat nega ser el patró i el juí ha quedat vist per a sentència.