La Fiscalia demana a l’AN que investigue al denunciant d’Alvise Pérez per la presumpta estafa de Madeira Invest Club

Sol·liciten el secret de les actuacions i que el jutge investigue de forma conjunta les tres denúncies

MADRID, 1 (OTR/PRESS)

La Fiscalia ha demanat a l’Audiència Nacional (AN) que investigue el suposat frau de més de 300 milions d’euros comès per Madeira Invest Club, una plataforma d’inversions que va estar dirigida per Álvaro Romillo, l’empresari que ha denunciat a l’eurodiputat Luis ‘Alvise’ Pérez per presumpte finançament il·legal.

Segons ha informat el Ministeri Públic, s’ha remès informe al Jutjat Central d’Instrucció número 4 en el qual es demana al jutge José Luis Calama que admeta les tres denúncies presentades fins hui en considerar que l’Audiència Nacional és competent per a investigar a la plataforma que presumptament ajudava a les persones a reduir la seua càrrega tributària.

El Ministeri Fiscal, a més, demana que s’acumulen les tres denúncies «en donar-se els requisits legals per a la seua investigació en un mateix procediment» i sol·licita que es declare el secret de les actuacions per a indagar en un presumpte delicte d’estafa.

Estos escrits han sigut presentats respectivament per l’Associació Nacional per a la Defensa del Consum Español de Servicis, per l’Associació d’Usuaris de Criptomonedes i per l’Associació d’Afectats per Inversions en Criptomonedes.

Des d’Aránguez Advocats, que actuen en representació d’Associació d’Usuaris de Criptomonedes i defensen els interessos d’un poc més de 500 afectats, xifren el frau en més de 300 milions d’euros.

«GRAN EXPERT EN ELUSIÓ FISCAL»

El despatx adduïx en la seua denúncia que Romillo, que es presentava sota l’àlies CryptoSpain, «alardeaba de ser un gran expert en elusió fiscal i coneixedor de criptomonedes».

Cal destacar que esta associació va ampliar la seua denúncia i va demanar a l’Audiència Nacional que s’inhibira i que la competència passara al Suprem per a poder investigar al propi Alvise Pérez. Segons este despatx, Romillo hauria manifestat «públicament la vinculació d’esta trama» amb l’eurodiputat, «motiu pel qual argumenta i excusa la paralització de la plataforma i la no devolució del capital als afectats».

Per la seua banda, des de Zaballos Advocats –actuant en representació de l’Associació d’Afectats per Inversions en Criptomonedes– calculen que els estafats superen les 2.700 persones i el frau aconseguiria els 600 milions d’euros.

«Els afectats ingressaven en un suposat club financer d’inversors. Entrar en este club no era barat, havien de desemborsar la quantitat de 2000 euros a l’any. Este era el ganxo per a oferir-li tot tipus de publicitat agressiva i màrqueting fals, amb l’objecte d’atrapar-los en inversions d’una mitjana de 100.000 euros», sosté el despatx.

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.