La Fiscalia demana a l’AN que investigue al denunciant d’Alvise Pérez per la presumpta estafa de Madeira Invest Club

Sol·liciten el secret de les actuacions i que el jutge investigue de forma conjunta les tres denúncies

MADRID, 1 (OTR/PRESS)

La Fiscalia ha demanat a l’Audiència Nacional (AN) que investigue el suposat frau de més de 300 milions d’euros comès per Madeira Invest Club, una plataforma d’inversions que va estar dirigida per Álvaro Romillo, l’empresari que ha denunciat a l’eurodiputat Luis ‘Alvise’ Pérez per presumpte finançament il·legal.

Segons ha informat el Ministeri Públic, s’ha remès informe al Jutjat Central d’Instrucció número 4 en el qual es demana al jutge José Luis Calama que admeta les tres denúncies presentades fins hui en considerar que l’Audiència Nacional és competent per a investigar a la plataforma que presumptament ajudava a les persones a reduir la seua càrrega tributària.

El Ministeri Fiscal, a més, demana que s’acumulen les tres denúncies “en donar-se els requisits legals per a la seua investigació en un mateix procediment” i sol·licita que es declare el secret de les actuacions per a indagar en un presumpte delicte d’estafa.

Estos escrits han sigut presentats respectivament per l’Associació Nacional per a la Defensa del Consum Español de Servicis, per l’Associació d’Usuaris de Criptomonedes i per l’Associació d’Afectats per Inversions en Criptomonedes.

Des d’Aránguez Advocats, que actuen en representació d’Associació d’Usuaris de Criptomonedes i defensen els interessos d’un poc més de 500 afectats, xifren el frau en més de 300 milions d’euros.

“GRAN EXPERT EN ELUSIÓ FISCAL”

El despatx adduïx en la seua denúncia que Romillo, que es presentava sota l’àlies CryptoSpain, “alardeaba de ser un gran expert en elusió fiscal i coneixedor de criptomonedes”.

Cal destacar que esta associació va ampliar la seua denúncia i va demanar a l’Audiència Nacional que s’inhibira i que la competència passara al Suprem per a poder investigar al propi Alvise Pérez. Segons este despatx, Romillo hauria manifestat “públicament la vinculació d’esta trama” amb l’eurodiputat, “motiu pel qual argumenta i excusa la paralització de la plataforma i la no devolució del capital als afectats”.

Per la seua banda, des de Zaballos Advocats –actuant en representació de l’Associació d’Afectats per Inversions en Criptomonedes– calculen que els estafats superen les 2.700 persones i el frau aconseguiria els 600 milions d’euros.

“Els afectats ingressaven en un suposat club financer d’inversors. Entrar en este club no era barat, havien de desemborsar la quantitat de 2000 euros a l’any. Este era el ganxo per a oferir-li tot tipus de publicitat agressiva i màrqueting fals, amb l’objecte d’atrapar-los en inversions d’una mitjana de 100.000 euros”, sosté el despatx.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.

Cau una xarxa de blanqueig de capitals que comprava dècims premiats de Nadal a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a sis persones a Alacant per blanquejar diners mitjançant la compra de dècims premiats de la Loteria de Nadal. S'han intervingut set immobles, armes, 70.425 euros en efectiu i productes bancaris amb 650.000 euros.