La Fiscalia demana a l’AN que investigue al denunciant d’Alvise Pérez per la presumpta estafa de Madeira Invest Club

Sol·liciten el secret de les actuacions i que el jutge investigue de forma conjunta les tres denúncies

MADRID, 1 (OTR/PRESS)

La Fiscalia ha demanat a l’Audiència Nacional (AN) que investigue el suposat frau de més de 300 milions d’euros comès per Madeira Invest Club, una plataforma d’inversions que va estar dirigida per Álvaro Romillo, l’empresari que ha denunciat a l’eurodiputat Luis ‘Alvise’ Pérez per presumpte finançament il·legal.

Segons ha informat el Ministeri Públic, s’ha remès informe al Jutjat Central d’Instrucció número 4 en el qual es demana al jutge José Luis Calama que admeta les tres denúncies presentades fins hui en considerar que l’Audiència Nacional és competent per a investigar a la plataforma que presumptament ajudava a les persones a reduir la seua càrrega tributària.

El Ministeri Fiscal, a més, demana que s’acumulen les tres denúncies “en donar-se els requisits legals per a la seua investigació en un mateix procediment” i sol·licita que es declare el secret de les actuacions per a indagar en un presumpte delicte d’estafa.

Estos escrits han sigut presentats respectivament per l’Associació Nacional per a la Defensa del Consum Español de Servicis, per l’Associació d’Usuaris de Criptomonedes i per l’Associació d’Afectats per Inversions en Criptomonedes.

Des d’Aránguez Advocats, que actuen en representació d’Associació d’Usuaris de Criptomonedes i defensen els interessos d’un poc més de 500 afectats, xifren el frau en més de 300 milions d’euros.

“GRAN EXPERT EN ELUSIÓ FISCAL”

El despatx adduïx en la seua denúncia que Romillo, que es presentava sota l’àlies CryptoSpain, “alardeaba de ser un gran expert en elusió fiscal i coneixedor de criptomonedes”.

Cal destacar que esta associació va ampliar la seua denúncia i va demanar a l’Audiència Nacional que s’inhibira i que la competència passara al Suprem per a poder investigar al propi Alvise Pérez. Segons este despatx, Romillo hauria manifestat “públicament la vinculació d’esta trama” amb l’eurodiputat, “motiu pel qual argumenta i excusa la paralització de la plataforma i la no devolució del capital als afectats”.

Per la seua banda, des de Zaballos Advocats –actuant en representació de l’Associació d’Afectats per Inversions en Criptomonedes– calculen que els estafats superen les 2.700 persones i el frau aconseguiria els 600 milions d’euros.

“Els afectats ingressaven en un suposat club financer d’inversors. Entrar en este club no era barat, havien de desemborsar la quantitat de 2000 euros a l’any. Este era el ganxo per a oferir-li tot tipus de publicitat agressiva i màrqueting fals, amb l’objecte d’atrapar-los en inversions d’una mitjana de 100.000 euros”, sosté el despatx.

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.