La Fiscalia demana a l’AN que investigue al denunciant d’Alvise Pérez per la presumpta estafa de Madeira Invest Club

Sol·liciten el secret de les actuacions i que el jutge investigue de forma conjunta les tres denúncies

MADRID, 1 (OTR/PRESS)

La Fiscalia ha demanat a l’Audiència Nacional (AN) que investigue el suposat frau de més de 300 milions d’euros comès per Madeira Invest Club, una plataforma d’inversions que va estar dirigida per Álvaro Romillo, l’empresari que ha denunciat a l’eurodiputat Luis ‘Alvise’ Pérez per presumpte finançament il·legal.

Segons ha informat el Ministeri Públic, s’ha remès informe al Jutjat Central d’Instrucció número 4 en el qual es demana al jutge José Luis Calama que admeta les tres denúncies presentades fins hui en considerar que l’Audiència Nacional és competent per a investigar a la plataforma que presumptament ajudava a les persones a reduir la seua càrrega tributària.

El Ministeri Fiscal, a més, demana que s’acumulen les tres denúncies “en donar-se els requisits legals per a la seua investigació en un mateix procediment” i sol·licita que es declare el secret de les actuacions per a indagar en un presumpte delicte d’estafa.

Estos escrits han sigut presentats respectivament per l’Associació Nacional per a la Defensa del Consum Español de Servicis, per l’Associació d’Usuaris de Criptomonedes i per l’Associació d’Afectats per Inversions en Criptomonedes.

Des d’Aránguez Advocats, que actuen en representació d’Associació d’Usuaris de Criptomonedes i defensen els interessos d’un poc més de 500 afectats, xifren el frau en més de 300 milions d’euros.

“GRAN EXPERT EN ELUSIÓ FISCAL”

El despatx adduïx en la seua denúncia que Romillo, que es presentava sota l’àlies CryptoSpain, “alardeaba de ser un gran expert en elusió fiscal i coneixedor de criptomonedes”.

Cal destacar que esta associació va ampliar la seua denúncia i va demanar a l’Audiència Nacional que s’inhibira i que la competència passara al Suprem per a poder investigar al propi Alvise Pérez. Segons este despatx, Romillo hauria manifestat “públicament la vinculació d’esta trama” amb l’eurodiputat, “motiu pel qual argumenta i excusa la paralització de la plataforma i la no devolució del capital als afectats”.

Per la seua banda, des de Zaballos Advocats –actuant en representació de l’Associació d’Afectats per Inversions en Criptomonedes– calculen que els estafats superen les 2.700 persones i el frau aconseguiria els 600 milions d’euros.

“Els afectats ingressaven en un suposat club financer d’inversors. Entrar en este club no era barat, havien de desemborsar la quantitat de 2000 euros a l’any. Este era el ganxo per a oferir-li tot tipus de publicitat agressiva i màrqueting fals, amb l’objecte d’atrapar-los en inversions d’una mitjana de 100.000 euros”, sosté el despatx.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.