La Generalitat adjudica les obres del Battery Campus a la UTE Vies i Construccions-CHM per 30,8 milions d’euros

La Generalitat Valenciana ha anunciat la seva proposta d’adjudicació per a les obres del nou Centre Integrat Públic de Formació Profesional Battery Campus. Aquest centre estarà vinculat a la gigafactoria de cel·les de bateries de Sagunt, i la UTE Vies i Construccions S. A.-CHM Obres i Infraestructures S. A. ha estat seleccionada per realitzar els treballs, amb un pressupost total de 30.850.146,31 euros (IVA inclòs).

La proposta d’adjudicació presentada aquest dijous per la Mesa de contractació inclou la redacció del projecte i l’execució de l’obra. Els responsables de la UTE han compromès un termini de quatre mesos per a la redacció i dotze mesos per a la construcció, amb l’objectiu que el centre entre en servei a finals de 2026.

Situat en la parcel·la TR-5 de Parc Sagunt II, el Battery Campus comptarà amb una superfície construïda de 19.951,34 metres quadrats. Aquest projecte estarà finançat íntegrament per la Generalitat i integrarà materials que optimitzen el seu consum energètic i recursos.

Formació i investigació per a PowerCo

El Battery Campus jugarà un paper clau, ja que estarà connectat amb la futura fàbrica de bateries de PowerCo (Grup Volkswagen) i s’espera que esdevingui un focus de formació per als futurs professionals del clúster d’electromobilitat a Sagunt. Aquest centre oferirà cicles formatius i un espai dedicat anomenat ‘Battery Academy’, amb l’objectiu de transmetre coneixements de manera directa entre la indústria i l’educació.

El Battery Campus preveu un perfil escolar que inclourà sis cicles formatius, entre els quals es troben els graus superiors en automatització i robòtica industrial, sistemes electrotècnics i química ambiental. La formació serà de caràcter dual, per assegurar una connexió pràctica i teòrica adequada per als alumnes.

La consellera d’Hisenda i Economia, Ruth Merino, ha destacat el compromís del Consell per accelerar els tràmits de la infraestructura formativa, considerant-lo un actiu clau per a la competitivitat de la Comunitat Valenciana. El nou campus té una capacitat per a aprox. 400 estudiants, centrant-se en camps com la mecatrònica, química, automatització industrial i seguretat ambiental, i contribuirà significativament a la creació d’ocupació de qualitat.

Últimes notícies

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.