La Generalitat adjudica les obres del Battery Campus a la UTE Vies i Construccions-CHM per 30,8 milions d’euros

La Generalitat Valenciana ha anunciat la seva proposta d’adjudicació per a les obres del nou Centre Integrat Públic de Formació Profesional Battery Campus. Aquest centre estarà vinculat a la gigafactoria de cel·les de bateries de Sagunt, i la UTE Vies i Construccions S. A.-CHM Obres i Infraestructures S. A. ha estat seleccionada per realitzar els treballs, amb un pressupost total de 30.850.146,31 euros (IVA inclòs).

La proposta d’adjudicació presentada aquest dijous per la Mesa de contractació inclou la redacció del projecte i l’execució de l’obra. Els responsables de la UTE han compromès un termini de quatre mesos per a la redacció i dotze mesos per a la construcció, amb l’objectiu que el centre entre en servei a finals de 2026.

Situat en la parcel·la TR-5 de Parc Sagunt II, el Battery Campus comptarà amb una superfície construïda de 19.951,34 metres quadrats. Aquest projecte estarà finançat íntegrament per la Generalitat i integrarà materials que optimitzen el seu consum energètic i recursos.

Formació i investigació per a PowerCo

El Battery Campus jugarà un paper clau, ja que estarà connectat amb la futura fàbrica de bateries de PowerCo (Grup Volkswagen) i s’espera que esdevingui un focus de formació per als futurs professionals del clúster d’electromobilitat a Sagunt. Aquest centre oferirà cicles formatius i un espai dedicat anomenat ‘Battery Academy’, amb l’objectiu de transmetre coneixements de manera directa entre la indústria i l’educació.

El Battery Campus preveu un perfil escolar que inclourà sis cicles formatius, entre els quals es troben els graus superiors en automatització i robòtica industrial, sistemes electrotècnics i química ambiental. La formació serà de caràcter dual, per assegurar una connexió pràctica i teòrica adequada per als alumnes.

La consellera d’Hisenda i Economia, Ruth Merino, ha destacat el compromís del Consell per accelerar els tràmits de la infraestructura formativa, considerant-lo un actiu clau per a la competitivitat de la Comunitat Valenciana. El nou campus té una capacitat per a aprox. 400 estudiants, centrant-se en camps com la mecatrònica, química, automatització industrial i seguretat ambiental, i contribuirà significativament a la creació d’ocupació de qualitat.

Últimes notícies

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.

Marcelino busca posar el fermall d’or davant l’Atlètic en La Ceràmica

Marcelino García Toral confia que el Vila-real supere a l'Atlètic en La Ceràmica per a tancar una temporada que considera extraordinària, encara que admet que el repte serà molt exigent.

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.