10.2 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

La Generalitat adjudica les obres del Battery Campus a la UTE Vies i Construccions-CHM per 30,8 milions d’euros

La Generalitat Valenciana ha anunciat la seva proposta d’adjudicació per a les obres del nou Centre Integrat Públic de Formació Profesional Battery Campus. Aquest centre estarà vinculat a la gigafactoria de cel·les de bateries de Sagunt, i la UTE Vies i Construccions S. A.-CHM Obres i Infraestructures S. A. ha estat seleccionada per realitzar els treballs, amb un pressupost total de 30.850.146,31 euros (IVA inclòs).

La proposta d’adjudicació presentada aquest dijous per la Mesa de contractació inclou la redacció del projecte i l’execució de l’obra. Els responsables de la UTE han compromès un termini de quatre mesos per a la redacció i dotze mesos per a la construcció, amb l’objectiu que el centre entre en servei a finals de 2026.

Situat en la parcel·la TR-5 de Parc Sagunt II, el Battery Campus comptarà amb una superfície construïda de 19.951,34 metres quadrats. Aquest projecte estarà finançat íntegrament per la Generalitat i integrarà materials que optimitzen el seu consum energètic i recursos.

Formació i investigació per a PowerCo

El Battery Campus jugarà un paper clau, ja que estarà connectat amb la futura fàbrica de bateries de PowerCo (Grup Volkswagen) i s’espera que esdevingui un focus de formació per als futurs professionals del clúster d’electromobilitat a Sagunt. Aquest centre oferirà cicles formatius i un espai dedicat anomenat ‘Battery Academy’, amb l’objectiu de transmetre coneixements de manera directa entre la indústria i l’educació.

El Battery Campus preveu un perfil escolar que inclourà sis cicles formatius, entre els quals es troben els graus superiors en automatització i robòtica industrial, sistemes electrotècnics i química ambiental. La formació serà de caràcter dual, per assegurar una connexió pràctica i teòrica adequada per als alumnes.

La consellera d’Hisenda i Economia, Ruth Merino, ha destacat el compromís del Consell per accelerar els tràmits de la infraestructura formativa, considerant-lo un actiu clau per a la competitivitat de la Comunitat Valenciana. El nou campus té una capacitat per a aprox. 400 estudiants, centrant-se en camps com la mecatrònica, química, automatització industrial i seguretat ambiental, i contribuirà significativament a la creació d’ocupació de qualitat.

Últimes notícies

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.