21.1 C
València
Dijous, 24 abril, 2025

La Generalitat adjudica les obres del Battery Campus a la UTE Vies i Construccions-CHM per 30,8 milions d’euros

La Generalitat Valenciana ha anunciat la seva proposta d’adjudicació per a les obres del nou Centre Integrat Públic de Formació Profesional Battery Campus. Aquest centre estarà vinculat a la gigafactoria de cel·les de bateries de Sagunt, i la UTE Vies i Construccions S. A.-CHM Obres i Infraestructures S. A. ha estat seleccionada per realitzar els treballs, amb un pressupost total de 30.850.146,31 euros (IVA inclòs).

La proposta d’adjudicació presentada aquest dijous per la Mesa de contractació inclou la redacció del projecte i l’execució de l’obra. Els responsables de la UTE han compromès un termini de quatre mesos per a la redacció i dotze mesos per a la construcció, amb l’objectiu que el centre entre en servei a finals de 2026.

Situat en la parcel·la TR-5 de Parc Sagunt II, el Battery Campus comptarà amb una superfície construïda de 19.951,34 metres quadrats. Aquest projecte estarà finançat íntegrament per la Generalitat i integrarà materials que optimitzen el seu consum energètic i recursos.

Formació i investigació per a PowerCo

El Battery Campus jugarà un paper clau, ja que estarà connectat amb la futura fàbrica de bateries de PowerCo (Grup Volkswagen) i s’espera que esdevingui un focus de formació per als futurs professionals del clúster d’electromobilitat a Sagunt. Aquest centre oferirà cicles formatius i un espai dedicat anomenat ‘Battery Academy’, amb l’objectiu de transmetre coneixements de manera directa entre la indústria i l’educació.

El Battery Campus preveu un perfil escolar que inclourà sis cicles formatius, entre els quals es troben els graus superiors en automatització i robòtica industrial, sistemes electrotècnics i química ambiental. La formació serà de caràcter dual, per assegurar una connexió pràctica i teòrica adequada per als alumnes.

La consellera d’Hisenda i Economia, Ruth Merino, ha destacat el compromís del Consell per accelerar els tràmits de la infraestructura formativa, considerant-lo un actiu clau per a la competitivitat de la Comunitat Valenciana. El nou campus té una capacitat per a aprox. 400 estudiants, centrant-se en camps com la mecatrònica, química, automatització industrial i seguretat ambiental, i contribuirà significativament a la creació d’ocupació de qualitat.

Últimes notícies

L’Ajuntament de València reallotja quatre famílies a Castellar per defectes estructurals en l’edifici

Després de detectar defectes en els baixos d'un edifici antic a Castellar-l'Oliveral, quatre famílies han estat reallotjades per l'Ajuntament de València. Els bombers han pres mesures preventives davant del risc estructural, amb informes que obliguen els propietaris a reparar danys admesos.

El Palau de la Música de València celebra 38 anys amb un concert extraordinari

El Palau de la Música de València celebra el seu 38 aniversari amb un concert extraordinari dirigit per Paul McCreesh i amb la participació de més de 300 veus infantils de diverses corals.

La Generalitat inverteix 3,6 milions d’euros en ajudes per als afectats de Godelleta per la dana

La Generalitat Valenciana ha invertit més de 3,6 milions d'euros en ajudes directes per pal·liar els efectes de la dana a Godelleta, abonant el 87% de les sol·licituds.

La Conselleria de Sanitat inverteix 20 milions per al manteniment dels consultoris auxiliars fins al 2028

La Conselleria de Sanitat destina prop de 20 milions d'euros als ajuntaments per al manteniment dels consultoris auxiliars d'Atenció Primària entre 2025 i 2028, amb l'objectiu de sostenir l'assistència sanitària rural.

El Banc d’Espanya destina 150 ajudes de 1.000 euros per a estudiants afectats per la dana

El Banc d'Espanya ha aprovat la concessió de 150 ajudes d'1.000 euros a estudiants de formació professional i grau universitari de zones afectades per la dana, amb criteris de vulnerabilitat i mèrit acadèmic.

Trump critica l’atac de Rússia a Kíiv i reclama un acord de pau urgent

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha condemnat els bombardejos de Rússia sobre Kíiv, referint-se a ells com un atac innecessari i advertint sobre les conseqüències del conflicte en curs. Trump fa una crida a Vladimir Putin per a buscar un acord de pau immediat.

La Comunitat Valenciana, quarta autonomia amb més llista d’espera en dependència: 312 dies d’espera

La Comunitat Valenciana lidera la quarta posició en llista d'espera de dependència amb 16.635 persones. La demora mitjana és de 312 dies, inferior a la mitjana nacional de 338 dies.

Un hospital infantil a Gaza fora de servei a conseqüència d’un atac israelià

Les autoritats de Gaza informen que l'Hospital Infantil Al Durra ha quedat fora de servei després d'un atac de l'Exèrcit d'Israel, elevant a 37 el nombre de hospitals inoperatius a la Franja. Les conseqüències de l'ofensiva militar israelià són devastadores, amb més de 51.350 morts i un nombre alarmant de ferits.