La Generalitat adjudica les obres del Battery Campus a la UTE Vies i Construccions-CHM per 30,8 milions d’euros

La Generalitat Valenciana ha anunciat la seva proposta d’adjudicació per a les obres del nou Centre Integrat Públic de Formació Profesional Battery Campus. Aquest centre estarà vinculat a la gigafactoria de cel·les de bateries de Sagunt, i la UTE Vies i Construccions S. A.-CHM Obres i Infraestructures S. A. ha estat seleccionada per realitzar els treballs, amb un pressupost total de 30.850.146,31 euros (IVA inclòs).

La proposta d’adjudicació presentada aquest dijous per la Mesa de contractació inclou la redacció del projecte i l’execució de l’obra. Els responsables de la UTE han compromès un termini de quatre mesos per a la redacció i dotze mesos per a la construcció, amb l’objectiu que el centre entre en servei a finals de 2026.

Situat en la parcel·la TR-5 de Parc Sagunt II, el Battery Campus comptarà amb una superfície construïda de 19.951,34 metres quadrats. Aquest projecte estarà finançat íntegrament per la Generalitat i integrarà materials que optimitzen el seu consum energètic i recursos.

Formació i investigació per a PowerCo

El Battery Campus jugarà un paper clau, ja que estarà connectat amb la futura fàbrica de bateries de PowerCo (Grup Volkswagen) i s’espera que esdevingui un focus de formació per als futurs professionals del clúster d’electromobilitat a Sagunt. Aquest centre oferirà cicles formatius i un espai dedicat anomenat ‘Battery Academy’, amb l’objectiu de transmetre coneixements de manera directa entre la indústria i l’educació.

El Battery Campus preveu un perfil escolar que inclourà sis cicles formatius, entre els quals es troben els graus superiors en automatització i robòtica industrial, sistemes electrotècnics i química ambiental. La formació serà de caràcter dual, per assegurar una connexió pràctica i teòrica adequada per als alumnes.

La consellera d’Hisenda i Economia, Ruth Merino, ha destacat el compromís del Consell per accelerar els tràmits de la infraestructura formativa, considerant-lo un actiu clau per a la competitivitat de la Comunitat Valenciana. El nou campus té una capacitat per a aprox. 400 estudiants, centrant-se en camps com la mecatrònica, química, automatització industrial i seguretat ambiental, i contribuirà significativament a la creació d’ocupació de qualitat.

Últimes notícies

Golejada del Barcelona per a iniciar la Lliga amb un 0-5 a Elx

El Barcelona ha iniciat la defensa del títol amb una contundent victòria per 0-5 al camp de l’Elx, en un partit on ha destacat el potencial ofensiu malgrat no tindre un davanter centre pur. Raphinha, amb un doblet, Adeyemi, Fermín i Gordon, en un debut brillant, han firmat els gols.

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.