La Generalitat adjudica les obres del Battery Campus a la UTE Vies i Construccions-CHM per 30,8 milions d’euros

La Generalitat Valenciana ha anunciat la seva proposta d’adjudicació per a les obres del nou Centre Integrat Públic de Formació Profesional Battery Campus. Aquest centre estarà vinculat a la gigafactoria de cel·les de bateries de Sagunt, i la UTE Vies i Construccions S. A.-CHM Obres i Infraestructures S. A. ha estat seleccionada per realitzar els treballs, amb un pressupost total de 30.850.146,31 euros (IVA inclòs).

La proposta d’adjudicació presentada aquest dijous per la Mesa de contractació inclou la redacció del projecte i l’execució de l’obra. Els responsables de la UTE han compromès un termini de quatre mesos per a la redacció i dotze mesos per a la construcció, amb l’objectiu que el centre entre en servei a finals de 2026.

Situat en la parcel·la TR-5 de Parc Sagunt II, el Battery Campus comptarà amb una superfície construïda de 19.951,34 metres quadrats. Aquest projecte estarà finançat íntegrament per la Generalitat i integrarà materials que optimitzen el seu consum energètic i recursos.

Formació i investigació per a PowerCo

El Battery Campus jugarà un paper clau, ja que estarà connectat amb la futura fàbrica de bateries de PowerCo (Grup Volkswagen) i s’espera que esdevingui un focus de formació per als futurs professionals del clúster d’electromobilitat a Sagunt. Aquest centre oferirà cicles formatius i un espai dedicat anomenat ‘Battery Academy’, amb l’objectiu de transmetre coneixements de manera directa entre la indústria i l’educació.

El Battery Campus preveu un perfil escolar que inclourà sis cicles formatius, entre els quals es troben els graus superiors en automatització i robòtica industrial, sistemes electrotècnics i química ambiental. La formació serà de caràcter dual, per assegurar una connexió pràctica i teòrica adequada per als alumnes.

La consellera d’Hisenda i Economia, Ruth Merino, ha destacat el compromís del Consell per accelerar els tràmits de la infraestructura formativa, considerant-lo un actiu clau per a la competitivitat de la Comunitat Valenciana. El nou campus té una capacitat per a aprox. 400 estudiants, centrant-se en camps com la mecatrònica, química, automatització industrial i seguretat ambiental, i contribuirà significativament a la creació d’ocupació de qualitat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’atur juvenil baixa en la Comunitat Valenciana al 28,59% però seguix per damunt de la mitjana

La taxa de desocupació entre els menors de 25 anys en la Comunitat Valenciana descendix 0,63 punts en el primer trimestre de 2026 i se situa en el 28,59%, encara quatre punts per damunt de la mitjana nacional.

La Comunitat Valenciana destruïx 8.900 ocupacions i suma 41.200 aturats en el primer trimestre

La Comunitat Valenciana va perdre 8.900 ocupats i va elevar el nombre d'aturats en 41.200 persones en el primer trimestre de l'any, amb una taxa d'atur del 11,75%, per damunt de la mitjana nacional.

Intervals nuvolosos i descens de les màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta una jornada amb intervals nuvolosos, possibles ruixats dispersos en el sud i un descens de les màximes a l'interior, mentres el litoral manté els valors tèrmics.

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.