12.8 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

La Generalitat assumix l’execució de les obres d’emergència per a la rehabilitació de dos ponts de Bunyol

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

La Conselleria de Medi ambient, Infraestructures i Territori ha iniciat la valoració estructural i econòmica de les obres de restauració de dos ponts de Bunyol danyats per les inundacions i l’execució de les quals ha assumit la Generalitat.

Vicente Martínez Mus, acompanyat per l’alcaldessa de Bunyol, Virginia Sanz, ha visitat este municipi de l’Horta Sud per a comprovar els danys patits i coordinar amb l’ajuntament els treballs necessaris per a la reconstrucció d’estes dos infraestructures que permeten el trànsit rodat i la circulació de vianants. Es tracta del pont a l’antiga CV-427, en el tram urbà, i el Pont Nou o de la República a l’avinguda País Valencià.

Durant la visita a Bunyol, el titular d’Infraestructures ha destacat la “importància” de “treballar en col·laboració amb els alcaldes i els seus equips tècnics per a identificar de manera conjunyeix les necessitats en cada localitat i prioritzar les obres de rehabilitació d’infraestructures clau que són vitals per a restablir la normalitat en la vida diària dels veïns d’estos municipis”.

La Conselleria està promovent la planificació i execució de les mesures d’emergència necessàries per a les 49 construccions locals essencials de 25 municipis valencians afectats per les inundacions i la restauració de les quals executarà la Generalitat.

En el cas de Bunyol, com en la resta de les poblacions afectades per la riuada, Martínez Mus ha assegurat que el Consell “s’ha bolcat tant en la recuperació d’infraestructures viàries vitals per a la circulació com en l’engegada de servicis essencials que beneficien als seus més de 208.000 veïns”.

En este sentit, el conseller ha anunciat l’entrada en servei, abans que finalitze l’any, del nou corredor d’autobús que unirà Valéncia amb la Foia de Bunyol. Es tracta d’un contracte que té una durada de 10 anys i un pressupost d’adjudicació de més de 20 milions d’euros.

Segons les previsions, atendrà a una mèdia de 270.000 viatges a l’any dels municipis d’Alboraig, Aldaia, Bunyol, Xest, Xiva, Cortes de Pallars, Godelleta, Macastre, Manises, Mislata, Loriguilla, Quart de Poblet, Riba-roja de Túria, Torís i Yátova.

El servici s’estructura en 16 línies, amb 83 expedicions en dies laborables, 26 expedicions en dissabtes i 16 en diumenges i festius. En total es realitzaran 23.003 expedicions i es recorreran 1.021.000 quilòmetres a l’any.

Últimes notícies

Aemet preveu en la Comunitat Valenciana el nadal més fred des de 2010

Aemet preveu que Nadal de 2025 en la Comunitat Valenciana siga la més freda des de 2010 per l'entrada d'aire fred, amb clar contrast respecte a anys recents.

Nou mil menús nadalencs de xefs Michelin per a persones vulnerables a Alacant

Més de 9.000 menús solidaris seran elaborats en les cuines d'Alacant Gastronòmica Solidària per a persones vulnerables i es repartiran en les principals dates nadalenques.

Ruth Merino relleva a Pablo Broseta com a secretària autonòmica davant la UE i les CCAA

Ruth Merino serà la nova secretària autonòmica de Representació davant la Unió Europea i les Comunitats Autònomes en substitució de Pablo Broseta. El Consell confirma el relleu després del ple.

Valderrama anuncia un pla d’infraestructures de seguretat i emergències de 40 milions i un protocol automàtic

El conseller ha situat este pla com a eix de la seua gestió l'any i mig restant. Inclou la modernització de bases, millores en el centre de coordinació i un protocol de resposta.

Marcelino admet que és difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça malgrat la ratxa del Vila-real

El tècnic del Vila-real va defendre que el seu equip pot estar prop dels grans, però va subratllar que barallar-los la Lliga és molt complicat. En la prèvia del dol davant el líder, va posar el focus en les àrees i en la gestió emocional dels partits.

Intervingudes 48 tones de gasos fluorats a una xarxa que els comerciava il·legalment

Policia i Vigilància Duanera han desarticulat una xarxa que comercialitzava il·legalment gasos fluorats en tres províncies, amb 5 detinguts i 48.000 quilos intervinguts. L'operació Summer ha realitzat 11 inspeccions en 9 empreses i ha confiscat 4.700 envasos valorats en tres milions d'euros.

L’excap de gabinet de Pradas afirma que la exconsellera no va retardar l’És-Alert durant la DANA

L'excap de gabinet de Salomé Pradas ha declarat que la exconsellera no va retardar l'És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Situa el debat des de les 19.00 i l'enviament a les 20.11, després de deliberacions en el Cecopi

La Guàrdia Civil desbloqueja més de 6 milions després d’una estafa digital a una empresa amb seu a València

La Guàrdia Civil ha desbloquejat més de sis milions d'euros retinguts després d'una estafa de màrqueting digital que va generar càrrecs pròxims a huit milions en una empresa amb seu a València. La investigació seguix oberta després d'acreditar l'ús fraudulent de permisos i reforçar la seguretat dels servidors.