La Generalitat assumix l’execució de les obres d’emergència per a la rehabilitació de dos ponts de Bunyol

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

La Conselleria de Medi ambient, Infraestructures i Territori ha iniciat la valoració estructural i econòmica de les obres de restauració de dos ponts de Bunyol danyats per les inundacions i l’execució de les quals ha assumit la Generalitat.

Vicente Martínez Mus, acompanyat per l’alcaldessa de Bunyol, Virginia Sanz, ha visitat este municipi de l’Horta Sud per a comprovar els danys patits i coordinar amb l’ajuntament els treballs necessaris per a la reconstrucció d’estes dos infraestructures que permeten el trànsit rodat i la circulació de vianants. Es tracta del pont a l’antiga CV-427, en el tram urbà, i el Pont Nou o de la República a l’avinguda País Valencià.

Durant la visita a Bunyol, el titular d’Infraestructures ha destacat la «importància» de «treballar en col·laboració amb els alcaldes i els seus equips tècnics per a identificar de manera conjunyeix les necessitats en cada localitat i prioritzar les obres de rehabilitació d’infraestructures clau que són vitals per a restablir la normalitat en la vida diària dels veïns d’estos municipis».

La Conselleria està promovent la planificació i execució de les mesures d’emergència necessàries per a les 49 construccions locals essencials de 25 municipis valencians afectats per les inundacions i la restauració de les quals executarà la Generalitat.

En el cas de Bunyol, com en la resta de les poblacions afectades per la riuada, Martínez Mus ha assegurat que el Consell «s’ha bolcat tant en la recuperació d’infraestructures viàries vitals per a la circulació com en l’engegada de servicis essencials que beneficien als seus més de 208.000 veïns».

En este sentit, el conseller ha anunciat l’entrada en servei, abans que finalitze l’any, del nou corredor d’autobús que unirà Valéncia amb la Foia de Bunyol. Es tracta d’un contracte que té una durada de 10 anys i un pressupost d’adjudicació de més de 20 milions d’euros.

Segons les previsions, atendrà a una mèdia de 270.000 viatges a l’any dels municipis d’Alboraig, Aldaia, Bunyol, Xest, Xiva, Cortes de Pallars, Godelleta, Macastre, Manises, Mislata, Loriguilla, Quart de Poblet, Riba-roja de Túria, Torís i Yátova.

El servici s’estructura en 16 línies, amb 83 expedicions en dies laborables, 26 expedicions en dissabtes i 16 en diumenges i festius. En total es realitzaran 23.003 expedicions i es recorreran 1.021.000 quilòmetres a l’any.

Últimes notícies

Tres de cada quatre xiquets valencians tenen alguna alteració visual

Un 72,8 % dels xiquets i adolescents de la Comunitat Valenciana tenen alguna alteració visual diagnosticada, sobretot miopia, segons el Baròmetre de la Salut Visual 2025 del COOCV. Els experts alerten que la primera revisió arriba massa tard, cap als 10 anys de mitjana.

Gourlay defensa la seua gestió al València, demana temps i rebutja dimitir

El CEO de futbol del València, Ron Gourlay, ha defensat la seua tasca i el mercat de fitxatges, ha descartat dimitir i ha assegurat que el club no necessita un director esportiu. També ha reivindicat el projecte del Nou Mestalla com a clau per al futur econòmic de l'entitat.

Més ajudes als pobles afectats pels incendis de Tírig i Sogorb

El Govern valencià ha ampliat fins als 17,9 milions les ajudes urgents pels danys dels incendis de la Vall d’Uixó, Tírig i Sogorb, que arribaran també a set municipis de Castelló i València. El Consell estudia plans específics de recuperació i reforestació per a totes les zones afectades este estiu, inclosa El Saler.

València revisarà els tallafocs de la Devesa després de l’incendi d’El Saler

L’Ajuntament de València ha acordat revisar els tallafocs i la gestió forestal de la Devesa després de l’incendi d’El Saler, i preparar un pla tècnic de reforestació per a recuperar la zona afectada.

El Valencia CF es conjura per reaccionar i dona plena confiança a Corberán

El conseller delegat de futbol del Valencia CF, Ron Gourlay, ha ratificat la seua confiança total en Carlos Corberán malgrat l’inici de Lliga i ha fixat com a meta de la temporada avançar i millorar els resultats de l’últim curs.

Pérez Llorca acusa Sánchez de arribar tard a la crisi migratòria de Ceuta

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha acusat el Govern d'Espanya d'arribar tard a la crisi migratòria de Ceuta i ha retret a Pedro Sánchez que, segons ell, 'li sobren relats i li falten fets'. Les declaracions s'han produït a València durant l'inici de curs del Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana.

Alicant tornarà a confiar en Espadero i Gómez per a les fogueres oficials de 2027

Les maquetes de Pedro Espadero i Sergio Gómez han sigut triades com a foguera oficial adulta i infantil dAlicant per a 2027, en la seua vintena i catorzena plantà davant lAjuntament.

Barrachina evita pronunciar-se sobre si un avís Es-Alert abans hauria salvat vides el 29-O

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, admet que no sap si un Es-Alert més prompte el 29 d’octubre de 2024 hauria evitat morts per la dana i remeta el debat als tècnics, en línia amb la defensa de Carlos Mazón en la causa oberta a Catarroja.