La Generalitat assumix l’execució de les obres d’emergència per a la rehabilitació de dos ponts de Bunyol

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

La Conselleria de Medi ambient, Infraestructures i Territori ha iniciat la valoració estructural i econòmica de les obres de restauració de dos ponts de Bunyol danyats per les inundacions i l’execució de les quals ha assumit la Generalitat.

Vicente Martínez Mus, acompanyat per l’alcaldessa de Bunyol, Virginia Sanz, ha visitat este municipi de l’Horta Sud per a comprovar els danys patits i coordinar amb l’ajuntament els treballs necessaris per a la reconstrucció d’estes dos infraestructures que permeten el trànsit rodat i la circulació de vianants. Es tracta del pont a l’antiga CV-427, en el tram urbà, i el Pont Nou o de la República a l’avinguda País Valencià.

Durant la visita a Bunyol, el titular d’Infraestructures ha destacat la «importància» de «treballar en col·laboració amb els alcaldes i els seus equips tècnics per a identificar de manera conjunyeix les necessitats en cada localitat i prioritzar les obres de rehabilitació d’infraestructures clau que són vitals per a restablir la normalitat en la vida diària dels veïns d’estos municipis».

La Conselleria està promovent la planificació i execució de les mesures d’emergència necessàries per a les 49 construccions locals essencials de 25 municipis valencians afectats per les inundacions i la restauració de les quals executarà la Generalitat.

En el cas de Bunyol, com en la resta de les poblacions afectades per la riuada, Martínez Mus ha assegurat que el Consell «s’ha bolcat tant en la recuperació d’infraestructures viàries vitals per a la circulació com en l’engegada de servicis essencials que beneficien als seus més de 208.000 veïns».

En este sentit, el conseller ha anunciat l’entrada en servei, abans que finalitze l’any, del nou corredor d’autobús que unirà Valéncia amb la Foia de Bunyol. Es tracta d’un contracte que té una durada de 10 anys i un pressupost d’adjudicació de més de 20 milions d’euros.

Segons les previsions, atendrà a una mèdia de 270.000 viatges a l’any dels municipis d’Alboraig, Aldaia, Bunyol, Xest, Xiva, Cortes de Pallars, Godelleta, Macastre, Manises, Mislata, Loriguilla, Quart de Poblet, Riba-roja de Túria, Torís i Yátova.

El servici s’estructura en 16 línies, amb 83 expedicions en dies laborables, 26 expedicions en dissabtes i 16 en diumenges i festius. En total es realitzaran 23.003 expedicions i es recorreran 1.021.000 quilòmetres a l’any.

Últimes notícies

Educació i sindicats encaren amb optimisme una reunió clau per a frenar la vaga indefinida

Educació i els sindicats docents reprenen les negociacions amb una nova proposta sindical sobre la taula i un clima d'optimisme per a intentar tancar la vaga indefinida en la Comunitat Valenciana.

La jutgessa de la DANA insistix a obtindre les crides de l’alcalde d’Utiel al 112 del 29 d’octubre

La magistrada que investiga la gestió de la DANA torna a reclamar al 112 de la Generalitat les gravacions de les crides de l'alcalde d'Utiel i ordena creuar els registres aportats per l'alcaldessa de Torrent.

S’entrega a Madrid el conductor escapolit després d’un atropellament mortal en Port de Sagunt

El conductor que va atropellar mortalment a un vianant en Port de Sagunt i va fugir a gran velocitat s'ha entregat en una comissaria de Madrid després d'un dia en parador ignorat.

La Comunitat Valenciana reforça el seu lideratge en gestió de l’aigua amb més de 10 milions per a infraestructures hídriques

La Generalitat impulsa els plans integrals de sanejament urbà amb més de 10 milions d'euros per a modernitzar depuradores, reforçar infraestructures hídriques i preparar-se davant pluges extremes.

Barcala defén que l’únic acte institucional del 25 de maig és el de l’Ajuntament d’Alacant

Luis Barcala reivindica que l'homenatge del 25 de maig organitzat per l'Ajuntament és l'únic acte institucional pel bombardeig del Mercat Central i evita valorar l'absència de l'oposició.

El Port d’Alacant supera el milió de tones i dispara el seu trànsit de mercaderies i passatgers

El Port d'Alacant ha mogut una mica més d'un milió de tones entre gener i abril, un 16,6% més interanual, amb fortes pujades en contenidors, graneles líquids, vehicles i creuers.

L’oposició tomba en Les Corts el dictamen de la dana i l’acusa d’il·legal i fals

PSPV i Compromís presenten en Les Corts esmenes a la totalitat contra el dictamen de la comissió de la dana de 2024, que veuen il·legal, immoral i allunyat de la realitat viscuda.

Onze jugadors de l’Elx queden lliures a final de temporada i el club ha de definir el seu futur immediat

Onze futbolistes de l'Elx acaben contracte en les pròximes setmanes i la seua continuïtat en Primera Divisió està sense definir, amb diversos casos marcats per cessions, opcions de compra i renovacions pendents.