La Generalitat assumix l’execució de les obres d’emergència per a la rehabilitació de dos ponts de Bunyol

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

La Conselleria de Medi ambient, Infraestructures i Territori ha iniciat la valoració estructural i econòmica de les obres de restauració de dos ponts de Bunyol danyats per les inundacions i l’execució de les quals ha assumit la Generalitat.

Vicente Martínez Mus, acompanyat per l’alcaldessa de Bunyol, Virginia Sanz, ha visitat este municipi de l’Horta Sud per a comprovar els danys patits i coordinar amb l’ajuntament els treballs necessaris per a la reconstrucció d’estes dos infraestructures que permeten el trànsit rodat i la circulació de vianants. Es tracta del pont a l’antiga CV-427, en el tram urbà, i el Pont Nou o de la República a l’avinguda País Valencià.

Durant la visita a Bunyol, el titular d’Infraestructures ha destacat la «importància» de «treballar en col·laboració amb els alcaldes i els seus equips tècnics per a identificar de manera conjunyeix les necessitats en cada localitat i prioritzar les obres de rehabilitació d’infraestructures clau que són vitals per a restablir la normalitat en la vida diària dels veïns d’estos municipis».

La Conselleria està promovent la planificació i execució de les mesures d’emergència necessàries per a les 49 construccions locals essencials de 25 municipis valencians afectats per les inundacions i la restauració de les quals executarà la Generalitat.

En el cas de Bunyol, com en la resta de les poblacions afectades per la riuada, Martínez Mus ha assegurat que el Consell «s’ha bolcat tant en la recuperació d’infraestructures viàries vitals per a la circulació com en l’engegada de servicis essencials que beneficien als seus més de 208.000 veïns».

En este sentit, el conseller ha anunciat l’entrada en servei, abans que finalitze l’any, del nou corredor d’autobús que unirà Valéncia amb la Foia de Bunyol. Es tracta d’un contracte que té una durada de 10 anys i un pressupost d’adjudicació de més de 20 milions d’euros.

Segons les previsions, atendrà a una mèdia de 270.000 viatges a l’any dels municipis d’Alboraig, Aldaia, Bunyol, Xest, Xiva, Cortes de Pallars, Godelleta, Macastre, Manises, Mislata, Loriguilla, Quart de Poblet, Riba-roja de Túria, Torís i Yátova.

El servici s’estructura en 16 línies, amb 83 expedicions en dies laborables, 26 expedicions en dissabtes i 16 en diumenges i festius. En total es realitzaran 23.003 expedicions i es recorreran 1.021.000 quilòmetres a l’any.

Últimes notícies

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.

La Generalitat assegura que Pérez Llorca ja ha complit el 63 % dels seus compromisos en mig any

La Generalitat defensa que el president Juanfran Pérez Llorca ha executat en només sis mesos el 63 % dels compromisos de la seua investidura, amb especial èmfasi en la rebaixa fiscal, les polítiques socials i el suport als sectors productius.

La UPV desenvolupa un sistema pioner per a evitar incendis en bateries de vehicles elèctrics

Investigadors de la UPV presenten AVL Thermos, un nou calorimetre flexible que reproduix i controla les fugues tèrmiques en bateries dion-litio per a dissenyar sistemes mes segurs en cotxes i patinets electrics.

Els artistes fallers reclamen ajudes i posar fre a l’intrusisme per a salvar el sector

El mestre major del Gremi d’Artistes Fallers, Vicente Julián, alerta que l’ofici travessa serioses dificultats per la pujada del preu del suro i l’intrusisme, i reclama ajudes directes, regulació i reconeixement professional per a garantir el futur del sector.

Quatre detinguts a Alacant per comprar mòbils cars amb nòmines falsificades

La Policia Nacional deté quatre hòmens a Alacant acusats d’estafar comerços de telefonia amb nòmines falsificades per finançar mòbils de gamma alta valorats en 1.500 euros.