17 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

La Generalitat assumix l’execució de les obres d’emergència per a la rehabilitació de dos ponts de Bunyol

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

La Conselleria de Medi ambient, Infraestructures i Territori ha iniciat la valoració estructural i econòmica de les obres de restauració de dos ponts de Bunyol danyats per les inundacions i l’execució de les quals ha assumit la Generalitat.

Vicente Martínez Mus, acompanyat per l’alcaldessa de Bunyol, Virginia Sanz, ha visitat este municipi de l’Horta Sud per a comprovar els danys patits i coordinar amb l’ajuntament els treballs necessaris per a la reconstrucció d’estes dos infraestructures que permeten el trànsit rodat i la circulació de vianants. Es tracta del pont a l’antiga CV-427, en el tram urbà, i el Pont Nou o de la República a l’avinguda País Valencià.

Durant la visita a Bunyol, el titular d’Infraestructures ha destacat la “importància” de “treballar en col·laboració amb els alcaldes i els seus equips tècnics per a identificar de manera conjunyeix les necessitats en cada localitat i prioritzar les obres de rehabilitació d’infraestructures clau que són vitals per a restablir la normalitat en la vida diària dels veïns d’estos municipis”.

La Conselleria està promovent la planificació i execució de les mesures d’emergència necessàries per a les 49 construccions locals essencials de 25 municipis valencians afectats per les inundacions i la restauració de les quals executarà la Generalitat.

En el cas de Bunyol, com en la resta de les poblacions afectades per la riuada, Martínez Mus ha assegurat que el Consell “s’ha bolcat tant en la recuperació d’infraestructures viàries vitals per a la circulació com en l’engegada de servicis essencials que beneficien als seus més de 208.000 veïns”.

En este sentit, el conseller ha anunciat l’entrada en servei, abans que finalitze l’any, del nou corredor d’autobús que unirà Valéncia amb la Foia de Bunyol. Es tracta d’un contracte que té una durada de 10 anys i un pressupost d’adjudicació de més de 20 milions d’euros.

Segons les previsions, atendrà a una mèdia de 270.000 viatges a l’any dels municipis d’Alboraig, Aldaia, Bunyol, Xest, Xiva, Cortes de Pallars, Godelleta, Macastre, Manises, Mislata, Loriguilla, Quart de Poblet, Riba-roja de Túria, Torís i Yátova.

El servici s’estructura en 16 línies, amb 83 expedicions en dies laborables, 26 expedicions en dissabtes i 16 en diumenges i festius. En total es realitzaran 23.003 expedicions i es recorreran 1.021.000 quilòmetres a l’any.

Últimes notícies

Aagesen ha dit que el sorprén que un any després encara no es conega la veritat de la DANA a València

La vicepresidenta tercera ha mostrat sorpresa per la falta de claredat sobre l'ocorregut el 29 d'octubre de 2024, jornada amb 229 víctimes a València. Noves discrepàncies horàries han reforçat els dubtes sobre la cronologia.

Micó exigix a Mazón explicar què va passar amb la DANA i entregar la seua acta

Àgueda Micó ha exigit a Carlos Mazón que deixe la seua acta i acudisca al jutjat per a aclarir el seu paper durant la DANA. Basa la seua petició en la cronologia del pàrquing i l'hora de l'avís d'emergències.

Mor una agent mediambiental en caure més de 40 metres en una cala de Moraira

Una agent mediambiental ha mort en precipitar-se des de 40-50 metres en la cala del Pessebret, a Teulada-Moraira, durant treballs en altura. El vent va impedir l'accés en helicòpter i el rescat es va realitzar a peu.

El Govern es dona fins a març de 2026 per a presentar el nou finançament autonòmic

Hisenda amplia el termini i situa la proposta de nou model en el primer trimestre de 2026. Montero defén una reforma integral i el PP l'acusa al Senat.

Pérez Llorca avala davant la jutgessa de la DANA que no va haver-hi WhatsApp amb Mazón ni Pradas el 29-O

Juanfran Pérez Llorca ha acarat el seu mòbil davant la jutgessa del cas DANA per a demostrar que el 29 d'octubre no es va creuar missatges de WhatsApp amb Carlos Mazón ni amb Salomé Pradas. L'acte confirma que les captures aportades coincidixen amb el contingut del dispositiu.

El Govern aprova una nova zona catastròfica per a la Comunitat Valenciana per inundacions i incendis

El Consell de Ministres ha aprovat la declaració que inclou a 63 comarques d'onze comunitats després d'episodis de pluges, DANA i focs entre agost i novembre.

Emergències recorda als ajuntaments la normativa per a les festes de Nadal

La Conselleria d'Emergències i Interior enviarà una circular als municipis per a recordar requisits, autoritzacions i horaris de les celebracions nadalenques. L'objectiu és previndre riscos i unificar criteris davant esdeveniments amb gran afluència.

Chucho Valdés presenta en Els Arts el seu nou disc Cuba & Beyond

Els Arts inaugura este dijous el seu cicle de músiques del món amb Chucho Valdés. El pianista cubà presenta Cuba & Beyond en un recital únic al piano.