La Generalitat Invertirà Prop de 8 milions d’euros en la Recuperació del Barranc de l’Horteta a Torrent

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

La localitat de Torrent rebrà una inversió històrica de 7.884.998 euros per part de la Generalitat Valenciana per a la recuperació dels talusos en tres trams urbans del barranc de l’Horteta que han quedat ‘greument danyats’ a causa de la dana que va ocórrer el 29 d’octubre. Això ha estat comunicat pel consistori local en un recent comunicat.

Aquesta actuació se suma a un pla global que s’eleva a 25 milions d’euros, tal com ha anunciat el conseller d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina. Aquest pla estarà destinat a realitzar obres de reconstrucció en 45 punts de 28 municipis a la província de València.

Concretament, a Torrent, les actuacions es centraran en tres zones clau del barranc de l’Horteta, situades en el nucli urbà, que van experimentar danys severs durant les pluges de la passada tardor: el tram del barranc i els talusos adjacents al carrer Sant Luis Bertrán a la Colònia Bonestar; la zona entre Pont Blau i el barri Els Caragols; i el talús que es troba en la seua intersecció amb el barranc de Vaig pecar, prop dels carrers Perelló i Tonellet.

En la primera zona, l’aigua va arrencar literalment el carrer i va penetrar en els habitatges, mentre que a la segona, el talús va quedar devastat, molt a prop d’una finca del carrer Sant Teresita.

Les actuacions han estat considerades per part del Consell com a ‘prioritàries’, tenint en compte la seua importància per a la ‘seguretat i la mobilitat’ dels veïns, així com l’impacte ambiental i urbanístic que va causar la barrancada.

El conseller Barrachina ha subratllat que la Generalitat ha pres la decisió d’assumir estes obres de forma directa per tal de donar suport als ajuntaments afectats, amb l’objectiu d’agilitar la recuperació de les zones damnificades.

A més, el conseller ha ressaltat la importància de la cooperació interadministrativa per afrontar les emergències climàtiques que són cada vegada més freqüents. ‘La situació requis un reacció eficaç i coordinada, en la qual la col·laboració entre les administracions i l’impuls d’aliances públic-privades resulten fonamentals per accelerar la recuperació i enfortir la resiliència dels nostres territoris’, ha afegit.

L’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, ha expressat el seu agraïment a la Generalitat Valenciana i al conseller Barrachina per haver respost amb agilitat i compromís a les necessitats de la ciutat.

Últimes notícies

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.