La Generalitat Invertirà Prop de 8 milions d’euros en la Recuperació del Barranc de l’Horteta a Torrent

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

La localitat de Torrent rebrà una inversió històrica de 7.884.998 euros per part de la Generalitat Valenciana per a la recuperació dels talusos en tres trams urbans del barranc de l’Horteta que han quedat ‘greument danyats’ a causa de la dana que va ocórrer el 29 d’octubre. Això ha estat comunicat pel consistori local en un recent comunicat.

Aquesta actuació se suma a un pla global que s’eleva a 25 milions d’euros, tal com ha anunciat el conseller d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina. Aquest pla estarà destinat a realitzar obres de reconstrucció en 45 punts de 28 municipis a la província de València.

Concretament, a Torrent, les actuacions es centraran en tres zones clau del barranc de l’Horteta, situades en el nucli urbà, que van experimentar danys severs durant les pluges de la passada tardor: el tram del barranc i els talusos adjacents al carrer Sant Luis Bertrán a la Colònia Bonestar; la zona entre Pont Blau i el barri Els Caragols; i el talús que es troba en la seua intersecció amb el barranc de Vaig pecar, prop dels carrers Perelló i Tonellet.

En la primera zona, l’aigua va arrencar literalment el carrer i va penetrar en els habitatges, mentre que a la segona, el talús va quedar devastat, molt a prop d’una finca del carrer Sant Teresita.

Les actuacions han estat considerades per part del Consell com a ‘prioritàries’, tenint en compte la seua importància per a la ‘seguretat i la mobilitat’ dels veïns, així com l’impacte ambiental i urbanístic que va causar la barrancada.

El conseller Barrachina ha subratllat que la Generalitat ha pres la decisió d’assumir estes obres de forma directa per tal de donar suport als ajuntaments afectats, amb l’objectiu d’agilitar la recuperació de les zones damnificades.

A més, el conseller ha ressaltat la importància de la cooperació interadministrativa per afrontar les emergències climàtiques que són cada vegada més freqüents. ‘La situació requis un reacció eficaç i coordinada, en la qual la col·laboració entre les administracions i l’impuls d’aliances públic-privades resulten fonamentals per accelerar la recuperació i enfortir la resiliència dels nostres territoris’, ha afegit.

L’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, ha expressat el seu agraïment a la Generalitat Valenciana i al conseller Barrachina per haver respost amb agilitat i compromís a les necessitats de la ciutat.

Últimes notícies

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.

Aemet preveu les primeres nits tropicals en la costa valenciana la setmana vinent

Aemet anticipa un repunt de les temperatures nocturnes en el litoral de la Comunitat Valenciana en la segona mitat de la setmana vinent, amb mínimes que no baixaran dels 20 graus.

David López torna a l’onze del Girona en una final per la salvació davant l’Elx

David López torna a la titularitat en un Girona obligat a guanyar a l'Elx en Montilivi, mentres l'equip il·licità es reforça amb Buba Sangaré i Aleix Febas i li n'hi ha prou amb un empat per a aconseguir el seu objectiu.

Adrián San Miguel s’acomiada com a titular en el Betis davant el Llevant

El Betis introduïx sis canvis en el seu onze respecte al partit del Camp Nou per a l'última trobada d'Adrián San Miguel, mentres que el Llevant només dona entrada a Tunde per Iker Losada.

Pepelu actua de central i Duro lidera l’atac del València davant un Barcelona amb Szczesny en la porteria

València i Barcelona han confirmat les seues alineacions per al dol a Mestalla, amb Pepelu com a central i Hugo Duro en punta, i Szczesny defenent la meta blaugrana.

Milers de valencianistes marxen contra la gestió de Lim i assenyalen a les autoritats locals

Milers d'aficionats del València es van manifestar en la prèvia de l'últim partit de Lliga per a exigir l'eixida de Peter Lim i denunciar la passivitat de les institucions locals.

Milers de docents i famílies omplin el centre de València en la gran marxa per la vaga indefinida

Docents, famílies i estudiants omplin el centre de València en una nova manifestació per a reforçar la vaga indefinida mentres els sindicats preparen una contraproposta per a Educació.

Les màximes es moderen en la Comunitat Valenciana però seguixen per damunt de 30 graus

Les temperatures màximes han baixat respecte al divendres en la Comunitat Valenciana, però en nombrosos municipis continuen superant els 30 graus, amb Xàtiva de nou al capdavant amb 31,6.