La Generalitat Invertirà Prop de 8 milions d’euros en la Recuperació del Barranc de l’Horteta a Torrent

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

La localitat de Torrent rebrà una inversió històrica de 7.884.998 euros per part de la Generalitat Valenciana per a la recuperació dels talusos en tres trams urbans del barranc de l’Horteta que han quedat ‘greument danyats’ a causa de la dana que va ocórrer el 29 d’octubre. Això ha estat comunicat pel consistori local en un recent comunicat.

Aquesta actuació se suma a un pla global que s’eleva a 25 milions d’euros, tal com ha anunciat el conseller d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina. Aquest pla estarà destinat a realitzar obres de reconstrucció en 45 punts de 28 municipis a la província de València.

Concretament, a Torrent, les actuacions es centraran en tres zones clau del barranc de l’Horteta, situades en el nucli urbà, que van experimentar danys severs durant les pluges de la passada tardor: el tram del barranc i els talusos adjacents al carrer Sant Luis Bertrán a la Colònia Bonestar; la zona entre Pont Blau i el barri Els Caragols; i el talús que es troba en la seua intersecció amb el barranc de Vaig pecar, prop dels carrers Perelló i Tonellet.

En la primera zona, l’aigua va arrencar literalment el carrer i va penetrar en els habitatges, mentre que a la segona, el talús va quedar devastat, molt a prop d’una finca del carrer Sant Teresita.

Les actuacions han estat considerades per part del Consell com a ‘prioritàries’, tenint en compte la seua importància per a la ‘seguretat i la mobilitat’ dels veïns, així com l’impacte ambiental i urbanístic que va causar la barrancada.

El conseller Barrachina ha subratllat que la Generalitat ha pres la decisió d’assumir estes obres de forma directa per tal de donar suport als ajuntaments afectats, amb l’objectiu d’agilitar la recuperació de les zones damnificades.

A més, el conseller ha ressaltat la importància de la cooperació interadministrativa per afrontar les emergències climàtiques que són cada vegada més freqüents. ‘La situació requis un reacció eficaç i coordinada, en la qual la col·laboració entre les administracions i l’impuls d’aliances públic-privades resulten fonamentals per accelerar la recuperació i enfortir la resiliència dels nostres territoris’, ha afegit.

L’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, ha expressat el seu agraïment a la Generalitat Valenciana i al conseller Barrachina per haver respost amb agilitat i compromís a les necessitats de la ciutat.

Últimes notícies

Avamet assegura que el perill extrem de la DANA del 29 d’octubre era previsible

El president d’Avamet, Adrià Revert, ha explicat al jutjat de Catarroja que la DANA del 29 d’octubre de 2024 no era imprevisible, tot i que la quantitat exacta de pluja sí que ho era. Revert sosté que els models ja apuntaven a un episodi de perill extrem semblant a la pantanada de Tous i a la riuada de València.

El president d’Avamet defensa que el perill extrem de la DANA sí que es podia preveure

Adrià Revert, president d’Avamet, ha explicat al jutjat de Catarroja que la DANA del 29 d’octubre de 2024 no era imprevisible i que els mapes ja apuntaven a un episodi de perill extrem a la costa valenciana.

Avamet adverteix que el perill extrem en la DANA del 29 d’octubre era previsible

El president d’Avamet, Adrià Revert, ha declarat al jutjat de Catarroja que, tot i que la quantitat exacta de pluja era impossible de calcular, el perill extrem a la costa valenciana el 29 d’octubre de 2024 sí que es podia vore als mapes.

Més de 7.500 passatgers utilitzen ja l’OPE al port d’Alacant, per damunt de 2025

L’Operació Pas de l’Estret al port d’Alacant ha superat ja les 7.500 persones embarcades i els 3.000 vehicles rumb a Algèria i Orà, amb més freqüència de vaixells i un nou sistema automatitzat d’entrada i eixida.

Comiat emocionant de Roberto Bautista, heroi de la Davis 2019, després d’una carrera brillant

El castellonenc Roberto Bautista ha jugat a Huelva el seu últim torneig professional, tancant més de dues dècades d’èxits, amb la Copa Davis de 2019 com a moment més icònic.

Comiat emocionant de Roberto Bautista, heroi de la Davis 2019, després d’una carrera brillant

El castellonenc Roberto Bautista ha disputat a la Copa del Rei de Huelva el seu últim torneig professional, tancant més de vint anys de carrera amb 12 títols ATP i el record inesborrable de la Copa Davis de 2019.

Juny de 2026 marca un rècord de calor extrem i sequera a la Comunitat Valenciana

Juny de 2026 ha sigut el tercer més càlid i un dels més secs del segle XXI a la Comunitat Valenciana, amb 2,6 graus per damunt de la mitjana i un dèficit de pluja del 77 %. Les dades d’Aemet confirmen una primera mitat d’any extremadament càlida i molt seca, sobretot a Castelló i a l’interior.

PortCastelló creix un 7,4% en trànsit de mercaderies i acarona els 10 milions de tones

PortCastelló ha tancat el primer semestre de 2026 amb 9,88 milions de tones mogudes, un 7,4% més que un any abans, impulsat pel fort augment de la mercaderia general i els granel·les sòlids.