La Generalitat Invertirà Prop de 8 milions d’euros en la Recuperació del Barranc de l’Horteta a Torrent

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

La localitat de Torrent rebrà una inversió històrica de 7.884.998 euros per part de la Generalitat Valenciana per a la recuperació dels talusos en tres trams urbans del barranc de l’Horteta que han quedat ‘greument danyats’ a causa de la dana que va ocórrer el 29 d’octubre. Això ha estat comunicat pel consistori local en un recent comunicat.

Aquesta actuació se suma a un pla global que s’eleva a 25 milions d’euros, tal com ha anunciat el conseller d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina. Aquest pla estarà destinat a realitzar obres de reconstrucció en 45 punts de 28 municipis a la província de València.

Concretament, a Torrent, les actuacions es centraran en tres zones clau del barranc de l’Horteta, situades en el nucli urbà, que van experimentar danys severs durant les pluges de la passada tardor: el tram del barranc i els talusos adjacents al carrer Sant Luis Bertrán a la Colònia Bonestar; la zona entre Pont Blau i el barri Els Caragols; i el talús que es troba en la seua intersecció amb el barranc de Vaig pecar, prop dels carrers Perelló i Tonellet.

En la primera zona, l’aigua va arrencar literalment el carrer i va penetrar en els habitatges, mentre que a la segona, el talús va quedar devastat, molt a prop d’una finca del carrer Sant Teresita.

Les actuacions han estat considerades per part del Consell com a ‘prioritàries’, tenint en compte la seua importància per a la ‘seguretat i la mobilitat’ dels veïns, així com l’impacte ambiental i urbanístic que va causar la barrancada.

El conseller Barrachina ha subratllat que la Generalitat ha pres la decisió d’assumir estes obres de forma directa per tal de donar suport als ajuntaments afectats, amb l’objectiu d’agilitar la recuperació de les zones damnificades.

A més, el conseller ha ressaltat la importància de la cooperació interadministrativa per afrontar les emergències climàtiques que són cada vegada més freqüents. ‘La situació requis un reacció eficaç i coordinada, en la qual la col·laboració entre les administracions i l’impuls d’aliances públic-privades resulten fonamentals per accelerar la recuperació i enfortir la resiliència dels nostres territoris’, ha afegit.

L’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, ha expressat el seu agraïment a la Generalitat Valenciana i al conseller Barrachina per haver respost amb agilitat i compromís a les necessitats de la ciutat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.