La Generalitat Invertirà Prop de 8 milions d’euros en la Recuperació del Barranc de l’Horteta a Torrent

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

La localitat de Torrent rebrà una inversió històrica de 7.884.998 euros per part de la Generalitat Valenciana per a la recuperació dels talusos en tres trams urbans del barranc de l’Horteta que han quedat ‘greument danyats’ a causa de la dana que va ocórrer el 29 d’octubre. Això ha estat comunicat pel consistori local en un recent comunicat.

Aquesta actuació se suma a un pla global que s’eleva a 25 milions d’euros, tal com ha anunciat el conseller d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina. Aquest pla estarà destinat a realitzar obres de reconstrucció en 45 punts de 28 municipis a la província de València.

Concretament, a Torrent, les actuacions es centraran en tres zones clau del barranc de l’Horteta, situades en el nucli urbà, que van experimentar danys severs durant les pluges de la passada tardor: el tram del barranc i els talusos adjacents al carrer Sant Luis Bertrán a la Colònia Bonestar; la zona entre Pont Blau i el barri Els Caragols; i el talús que es troba en la seua intersecció amb el barranc de Vaig pecar, prop dels carrers Perelló i Tonellet.

En la primera zona, l’aigua va arrencar literalment el carrer i va penetrar en els habitatges, mentre que a la segona, el talús va quedar devastat, molt a prop d’una finca del carrer Sant Teresita.

Les actuacions han estat considerades per part del Consell com a ‘prioritàries’, tenint en compte la seua importància per a la ‘seguretat i la mobilitat’ dels veïns, així com l’impacte ambiental i urbanístic que va causar la barrancada.

El conseller Barrachina ha subratllat que la Generalitat ha pres la decisió d’assumir estes obres de forma directa per tal de donar suport als ajuntaments afectats, amb l’objectiu d’agilitar la recuperació de les zones damnificades.

A més, el conseller ha ressaltat la importància de la cooperació interadministrativa per afrontar les emergències climàtiques que són cada vegada més freqüents. ‘La situació requis un reacció eficaç i coordinada, en la qual la col·laboració entre les administracions i l’impuls d’aliances públic-privades resulten fonamentals per accelerar la recuperació i enfortir la resiliència dels nostres territoris’, ha afegit.

L’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, ha expressat el seu agraïment a la Generalitat Valenciana i al conseller Barrachina per haver respost amb agilitat i compromís a les necessitats de la ciutat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.