La Generalitat posa en funcionament un nou corredor d’autobús a La Plana Utiel-Requena per a facilitar la mobilitat

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

La Conselleria de Medi ambient, Infraestructures i Territori ha posat en funcionament este mes de setembre un nou corredor de transport públic per carretera en La Plana Utiel-Requena per a afavorir la mobilitat de la població dels municipis de l’interior de la província de Valencia i reforçar la connectivitat de la comarca.

El conseller de Medi ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha presentat a Utiel el corredor CV-105 que des del passat 2 de setembre atén a una població de 40.000 habitants amb una oferta renovada que millora les freqüències i el servici.

Martínez Mus ha destacat la inversió de 2,4 milions d’euros que ha realitzat la Generalitat en una concessió que va a comunicar una zona “afectada per la despoblació”. Des del Consell, ha assegurat, “s’aposta per un sistema de transport públic de viatgers que garantisca la igualtat d’oportunitats per a tota la població, amb independència del lloc de residència”.

El nou corredor ha començat a donar servei a les localitats de Benaixeve, Camporrobles, Caudete de las Fuentes, Xera, Fuenterrobles, Requena, Sinarques, Utiel, Venta del Moro i Villargordo del Cabriel, i a sis municipis de la província de Conca (Alcalá de la Vega, Algarra, Landete, Moya, Salvacañete i Talayuelas).

Durant les primeres setmanes de funcionament s’està mantenint un “contacte estret” amb estes localitats amb la finalitat de realitzar “millores puntuals”, ha indicat la Generalitat en un comunicat.

“Amb esta aposta per un transport públic de viatgers millor, eficaç i de qualitat es fa front a la deixadesa del Govern de Pedro Sánchez que va suprimir el 2021 la línia històrica de tren Utiel-Conca-Aranjuez, deixant sense transport a veïns de poblacions com Camporrobles i sense oferir una alternativa”, ha sostingut el conseller.

Així mateix, el titular d’Infraestructures s’ha referit “als avanços assolits pel Consell en la gestió de la xarxa autonòmica de transport públic”, i ha apuntat que la Direcció general de Transports “es va enfrontar a l’inici de la legislatura a una situació crítica amb el 95% de les concessions caducades”.

“Malgrat això, en tan sol 12 mesos s’ha revertit aquesta problemàtica amb la tramitació de la meitat dels corredors i es continua treballant per a renovar la totalitat del mapa concesional en els pròxims mesos amb una inversió de 400 milions d’euros”, ha agregat.

LÍNIES UTIEL-REQUENA

La concessió, que té un pressupost de 2,4 milions d’euros, disposarà de sis autobusos que recorreran 226.000 quilòmetres anuals i un total de 6.245 expedicions anuals, la qual cosa significa una mèdia de 17 expedicions diàries.

Es tracta de nous vehicles que s’ajusten als estàndards de cura i respecte al medi ambient i d’eficiència energètica, estan dissenyats per a ser accessibles a persones amb mobilitat reduïda i compten amb sistemes de geolocalització per a oferir informació en temps real de l’horari d’arribada a les parades.

Entre les novetats d’esta actuació, s’inclou la millora del servei entre Xera i Requena, servici els diumenges i festius a Venta del Moro, connecta Benaixeve amb Utiel i dona servei a 23 pedanies d’Utiel, Requena i Venta del Moro.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.