La Generalitat posa en funcionament un nou corredor d’autobús a La Plana Utiel-Requena per a facilitar la mobilitat

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

La Conselleria de Medi ambient, Infraestructures i Territori ha posat en funcionament este mes de setembre un nou corredor de transport públic per carretera en La Plana Utiel-Requena per a afavorir la mobilitat de la població dels municipis de l’interior de la província de Valencia i reforçar la connectivitat de la comarca.

El conseller de Medi ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha presentat a Utiel el corredor CV-105 que des del passat 2 de setembre atén a una població de 40.000 habitants amb una oferta renovada que millora les freqüències i el servici.

Martínez Mus ha destacat la inversió de 2,4 milions d’euros que ha realitzat la Generalitat en una concessió que va a comunicar una zona «afectada per la despoblació». Des del Consell, ha assegurat, «s’aposta per un sistema de transport públic de viatgers que garantisca la igualtat d’oportunitats per a tota la població, amb independència del lloc de residència».

El nou corredor ha començat a donar servei a les localitats de Benaixeve, Camporrobles, Caudete de las Fuentes, Xera, Fuenterrobles, Requena, Sinarques, Utiel, Venta del Moro i Villargordo del Cabriel, i a sis municipis de la província de Conca (Alcalá de la Vega, Algarra, Landete, Moya, Salvacañete i Talayuelas).

Durant les primeres setmanes de funcionament s’està mantenint un «contacte estret» amb estes localitats amb la finalitat de realitzar «millores puntuals», ha indicat la Generalitat en un comunicat.

«Amb esta aposta per un transport públic de viatgers millor, eficaç i de qualitat es fa front a la deixadesa del Govern de Pedro Sánchez que va suprimir el 2021 la línia històrica de tren Utiel-Conca-Aranjuez, deixant sense transport a veïns de poblacions com Camporrobles i sense oferir una alternativa», ha sostingut el conseller.

Així mateix, el titular d’Infraestructures s’ha referit «als avanços assolits pel Consell en la gestió de la xarxa autonòmica de transport públic», i ha apuntat que la Direcció general de Transports «es va enfrontar a l’inici de la legislatura a una situació crítica amb el 95% de les concessions caducades».

«Malgrat això, en tan sol 12 mesos s’ha revertit aquesta problemàtica amb la tramitació de la meitat dels corredors i es continua treballant per a renovar la totalitat del mapa concesional en els pròxims mesos amb una inversió de 400 milions d’euros», ha agregat.

LÍNIES UTIEL-REQUENA

La concessió, que té un pressupost de 2,4 milions d’euros, disposarà de sis autobusos que recorreran 226.000 quilòmetres anuals i un total de 6.245 expedicions anuals, la qual cosa significa una mèdia de 17 expedicions diàries.

Es tracta de nous vehicles que s’ajusten als estàndards de cura i respecte al medi ambient i d’eficiència energètica, estan dissenyats per a ser accessibles a persones amb mobilitat reduïda i compten amb sistemes de geolocalització per a oferir informació en temps real de l’horari d’arribada a les parades.

Entre les novetats d’esta actuació, s’inclou la millora del servei entre Xera i Requena, servici els diumenges i festius a Venta del Moro, connecta Benaixeve amb Utiel i dona servei a 23 pedanies d’Utiel, Requena i Venta del Moro.

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.