La Generalitat posa en funcionament un nou corredor d’autobús a La Plana Utiel-Requena per a facilitar la mobilitat

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

La Conselleria de Medi ambient, Infraestructures i Territori ha posat en funcionament este mes de setembre un nou corredor de transport públic per carretera en La Plana Utiel-Requena per a afavorir la mobilitat de la població dels municipis de l’interior de la província de Valencia i reforçar la connectivitat de la comarca.

El conseller de Medi ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha presentat a Utiel el corredor CV-105 que des del passat 2 de setembre atén a una població de 40.000 habitants amb una oferta renovada que millora les freqüències i el servici.

Martínez Mus ha destacat la inversió de 2,4 milions d’euros que ha realitzat la Generalitat en una concessió que va a comunicar una zona «afectada per la despoblació». Des del Consell, ha assegurat, «s’aposta per un sistema de transport públic de viatgers que garantisca la igualtat d’oportunitats per a tota la població, amb independència del lloc de residència».

El nou corredor ha començat a donar servei a les localitats de Benaixeve, Camporrobles, Caudete de las Fuentes, Xera, Fuenterrobles, Requena, Sinarques, Utiel, Venta del Moro i Villargordo del Cabriel, i a sis municipis de la província de Conca (Alcalá de la Vega, Algarra, Landete, Moya, Salvacañete i Talayuelas).

Durant les primeres setmanes de funcionament s’està mantenint un «contacte estret» amb estes localitats amb la finalitat de realitzar «millores puntuals», ha indicat la Generalitat en un comunicat.

«Amb esta aposta per un transport públic de viatgers millor, eficaç i de qualitat es fa front a la deixadesa del Govern de Pedro Sánchez que va suprimir el 2021 la línia històrica de tren Utiel-Conca-Aranjuez, deixant sense transport a veïns de poblacions com Camporrobles i sense oferir una alternativa», ha sostingut el conseller.

Així mateix, el titular d’Infraestructures s’ha referit «als avanços assolits pel Consell en la gestió de la xarxa autonòmica de transport públic», i ha apuntat que la Direcció general de Transports «es va enfrontar a l’inici de la legislatura a una situació crítica amb el 95% de les concessions caducades».

«Malgrat això, en tan sol 12 mesos s’ha revertit aquesta problemàtica amb la tramitació de la meitat dels corredors i es continua treballant per a renovar la totalitat del mapa concesional en els pròxims mesos amb una inversió de 400 milions d’euros», ha agregat.

LÍNIES UTIEL-REQUENA

La concessió, que té un pressupost de 2,4 milions d’euros, disposarà de sis autobusos que recorreran 226.000 quilòmetres anuals i un total de 6.245 expedicions anuals, la qual cosa significa una mèdia de 17 expedicions diàries.

Es tracta de nous vehicles que s’ajusten als estàndards de cura i respecte al medi ambient i d’eficiència energètica, estan dissenyats per a ser accessibles a persones amb mobilitat reduïda i compten amb sistemes de geolocalització per a oferir informació en temps real de l’horari d’arribada a les parades.

Entre les novetats d’esta actuació, s’inclou la millora del servei entre Xera i Requena, servici els diumenges i festius a Venta del Moro, connecta Benaixeve amb Utiel i dona servei a 23 pedanies d’Utiel, Requena i Venta del Moro.

Últimes notícies

La quarta ona de calor deixarà fins a 40 graus este dijous a la Comunitat

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor en punts d’Alacant i València, amb màximes que podran arribar als 40 graus.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua actiu i arrasa 9.300 hectàrees en un perímetre de 81 km

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó continua sense estar controlat després de cinc dies, amb un perímetre de 81 quilòmetres i 9.300 hectàrees cremades. Més de 1.200 professionals i una trentena de mitjans aeris treballen coordinats en les tasques d’extinció.

El Trofeu Festa d’Elx s’ajorna per les obres al Martínez Valero

L’Elche ha decidit no disputar el Trofeu Festa d’Elx abans de l’inici de LaLiga per les obres de millora al Martínez Valero. El club no descarta buscar una nova data en la finestra de setembre, però no pot garantir que el torneig es jugue enguany.

La nova camiseta del Valencia Basket celebra 40 anys d’història amb el taronja com a senyal d’identitat

El Valencia Basket ha presentat la seua nova primera equipació, batejada com Origen, que lluirà en ACB, Euroliga i Lliga Femenina Endesa i que ret homenatge al 40 aniversari del club amb el taronja com a color central i nous detalls en negre i daurat.

Un nou protocol a Alacant reduïx a la mitat els marcapassos després d’una vàlvula aòrtica

Un assaig clínic pioner a l’Hospital General Doctor Balmis d’Alacant mostra que un tractament pautat amb glucocorticoides abans i després d’una vàlvula aòrtica transcatèter reduïx a la mitat la necessitat de marcapassos permanents. L’estudi, liderat per ISABIAL, apunta també a un estalvi econòmic destacat per al sistema sanitari.

Localitzen mort un home que flotava a la platja del Puig

Un home ha sigut trobat sense vida mentre flotava a l’aigua de la platja del Puig. Els serveis sanitaris només han pogut confirmar el seu falleixement.

La cala Baeza d’El Campello es convertix en una nova platja accessible després d’una gran regeneració

La cala Baeza d’El Campello, un dels trams més degradats de la costa alacantina, s’ha regenerat completament gràcies a una inversió d’uns 3 milions d’euros del Ministeri per a la Transició Ecològica, que ha creat una platja més accessible, segura i ambientalment estable.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua actiu i ja ha arrasat 9.300 hectàrees

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó continua sense control, amb 9.300 hectàrees cremades i un perímetre de 81 quilòmetres. Més de 1.200 professionals i una trentena de mitjans aeris treballen en les tasques d’extinció.
FILMOTECA D'ESTIU