La Generalitat posa en funcionament un nou corredor d’autobús a La Plana Utiel-Requena per a facilitar la mobilitat

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

La Conselleria de Medi ambient, Infraestructures i Territori ha posat en funcionament este mes de setembre un nou corredor de transport públic per carretera en La Plana Utiel-Requena per a afavorir la mobilitat de la població dels municipis de l’interior de la província de Valencia i reforçar la connectivitat de la comarca.

El conseller de Medi ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha presentat a Utiel el corredor CV-105 que des del passat 2 de setembre atén a una població de 40.000 habitants amb una oferta renovada que millora les freqüències i el servici.

Martínez Mus ha destacat la inversió de 2,4 milions d’euros que ha realitzat la Generalitat en una concessió que va a comunicar una zona «afectada per la despoblació». Des del Consell, ha assegurat, «s’aposta per un sistema de transport públic de viatgers que garantisca la igualtat d’oportunitats per a tota la població, amb independència del lloc de residència».

El nou corredor ha començat a donar servei a les localitats de Benaixeve, Camporrobles, Caudete de las Fuentes, Xera, Fuenterrobles, Requena, Sinarques, Utiel, Venta del Moro i Villargordo del Cabriel, i a sis municipis de la província de Conca (Alcalá de la Vega, Algarra, Landete, Moya, Salvacañete i Talayuelas).

Durant les primeres setmanes de funcionament s’està mantenint un «contacte estret» amb estes localitats amb la finalitat de realitzar «millores puntuals», ha indicat la Generalitat en un comunicat.

«Amb esta aposta per un transport públic de viatgers millor, eficaç i de qualitat es fa front a la deixadesa del Govern de Pedro Sánchez que va suprimir el 2021 la línia històrica de tren Utiel-Conca-Aranjuez, deixant sense transport a veïns de poblacions com Camporrobles i sense oferir una alternativa», ha sostingut el conseller.

Així mateix, el titular d’Infraestructures s’ha referit «als avanços assolits pel Consell en la gestió de la xarxa autonòmica de transport públic», i ha apuntat que la Direcció general de Transports «es va enfrontar a l’inici de la legislatura a una situació crítica amb el 95% de les concessions caducades».

«Malgrat això, en tan sol 12 mesos s’ha revertit aquesta problemàtica amb la tramitació de la meitat dels corredors i es continua treballant per a renovar la totalitat del mapa concesional en els pròxims mesos amb una inversió de 400 milions d’euros», ha agregat.

LÍNIES UTIEL-REQUENA

La concessió, que té un pressupost de 2,4 milions d’euros, disposarà de sis autobusos que recorreran 226.000 quilòmetres anuals i un total de 6.245 expedicions anuals, la qual cosa significa una mèdia de 17 expedicions diàries.

Es tracta de nous vehicles que s’ajusten als estàndards de cura i respecte al medi ambient i d’eficiència energètica, estan dissenyats per a ser accessibles a persones amb mobilitat reduïda i compten amb sistemes de geolocalització per a oferir informació en temps real de l’horari d’arribada a les parades.

Entre les novetats d’esta actuació, s’inclou la millora del servei entre Xera i Requena, servici els diumenges i festius a Venta del Moro, connecta Benaixeve amb Utiel i dona servei a 23 pedanies d’Utiel, Requena i Venta del Moro.

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.