La Generalitat posa en funcionament un nou corredor d’autobús a La Plana Utiel-Requena per a facilitar la mobilitat

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

La Conselleria de Medi ambient, Infraestructures i Territori ha posat en funcionament este mes de setembre un nou corredor de transport públic per carretera en La Plana Utiel-Requena per a afavorir la mobilitat de la població dels municipis de l’interior de la província de Valencia i reforçar la connectivitat de la comarca.

El conseller de Medi ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha presentat a Utiel el corredor CV-105 que des del passat 2 de setembre atén a una població de 40.000 habitants amb una oferta renovada que millora les freqüències i el servici.

Martínez Mus ha destacat la inversió de 2,4 milions d’euros que ha realitzat la Generalitat en una concessió que va a comunicar una zona «afectada per la despoblació». Des del Consell, ha assegurat, «s’aposta per un sistema de transport públic de viatgers que garantisca la igualtat d’oportunitats per a tota la població, amb independència del lloc de residència».

El nou corredor ha començat a donar servei a les localitats de Benaixeve, Camporrobles, Caudete de las Fuentes, Xera, Fuenterrobles, Requena, Sinarques, Utiel, Venta del Moro i Villargordo del Cabriel, i a sis municipis de la província de Conca (Alcalá de la Vega, Algarra, Landete, Moya, Salvacañete i Talayuelas).

Durant les primeres setmanes de funcionament s’està mantenint un «contacte estret» amb estes localitats amb la finalitat de realitzar «millores puntuals», ha indicat la Generalitat en un comunicat.

«Amb esta aposta per un transport públic de viatgers millor, eficaç i de qualitat es fa front a la deixadesa del Govern de Pedro Sánchez que va suprimir el 2021 la línia històrica de tren Utiel-Conca-Aranjuez, deixant sense transport a veïns de poblacions com Camporrobles i sense oferir una alternativa», ha sostingut el conseller.

Així mateix, el titular d’Infraestructures s’ha referit «als avanços assolits pel Consell en la gestió de la xarxa autonòmica de transport públic», i ha apuntat que la Direcció general de Transports «es va enfrontar a l’inici de la legislatura a una situació crítica amb el 95% de les concessions caducades».

«Malgrat això, en tan sol 12 mesos s’ha revertit aquesta problemàtica amb la tramitació de la meitat dels corredors i es continua treballant per a renovar la totalitat del mapa concesional en els pròxims mesos amb una inversió de 400 milions d’euros», ha agregat.

LÍNIES UTIEL-REQUENA

La concessió, que té un pressupost de 2,4 milions d’euros, disposarà de sis autobusos que recorreran 226.000 quilòmetres anuals i un total de 6.245 expedicions anuals, la qual cosa significa una mèdia de 17 expedicions diàries.

Es tracta de nous vehicles que s’ajusten als estàndards de cura i respecte al medi ambient i d’eficiència energètica, estan dissenyats per a ser accessibles a persones amb mobilitat reduïda i compten amb sistemes de geolocalització per a oferir informació en temps real de l’horari d’arribada a les parades.

Entre les novetats d’esta actuació, s’inclou la millora del servei entre Xera i Requena, servici els diumenges i festius a Venta del Moro, connecta Benaixeve amb Utiel i dona servei a 23 pedanies d’Utiel, Requena i Venta del Moro.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.