2.4 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

La Guàrdia Civil desmantella tres punts de venda de droga i deté als 9 presumptes responsables

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació Camori, ha desmantellat tres punts de venda de droga situats a la província d’Alacant i ha detingut als seus nou presumptes responsables. Així mateix, s’ha intervingut certa quantitat de metanfetamina, èxtasi, cocaïna, haixix, un vehicle a motor i 7.850 euros en efectiu.

La investigació es va iniciar el passat mes de gener, quan la Guàrdia Civil, gràcies a la col·laboració ciutadana, va rebre informació sobre activitats il·lícites relacionades amb la venda de droga des d’un immoble del Campello, pròxim a dos centres educatius.

L’Àrea d’Investigació del Lloc Principal de Sant Vicent del Raspeig va iniciar l’operació Camori i va començar una sèrie de vigilàncies en la zona, que van ajudar a localitzar l’immoble des d’on presumptament es realitzaven les vendes, on dos germans, un home i una dona, alternaven les transaccions als consumidors finals.

Els agents van comprovar que els sospitosos, pel que sembla, adquirien la droga a un domicili de Santa Pola i posteriorment era portada a un habitatge al barri alacantí de Villafranqueza, on es processava i preparava per a la seua venda.

En la primera fase de l’operació, al febrer, es va interceptar al principal sospitós circulant en un vehicle al Campello. A l’interior del turisme es van intervenir diverses quantitats de metanfetamina, cocaïna rosa i haixix, així com una notòria quantitat de diners, la qual cosa motive la seua detenció. Seguidament, es va realitzar un registre en el domicili del detingut, on es va intervenir més material que ho relacionava amb el tràfic de drogues i va ser detinguda la seua germana.

Una vegada analitzada la documentació intervinguda en el registre, el passat 21 de març es va procedir a l’explotació de la segona fase de l’operació, on es van realitzar dos registres domiciliaris en els immobles investigats de Santa Pola i Villafranqueza. En aquestes noves actuacions, es van detenir a altres set individus, quatre homes i tres dones, pels delictes contra la salut pública per tràfic de droga.

El Jutjat d’Instrucció nº 4 d’Alacant ha decretat l’ingrés a la presó de dos dels detinguts per aquests fets. A més, en el transcurs de l’operació s’han intervingut 1.600 grams de metanfetamina, 470 pastilles d’èxtasis, 145 grams de cocaïna, 580 grams d’haixix, un vehicle a motor i 7.850 euros en efectiu.

Els investigadors durant l’operació han comptat amb la col·laboració de membres dels Llocs Principals de Sant Vicent del Raspeig i El Campello, Unitat de Seguretat Ciutadana de la Comandància d’Alacant, a més de la Policia Nacional d’Alacant.

Últimes notícies

La Aemet preveu gelades al costat de la costa i mínimes de fins a -6 a l’interior

La pròxima matinada portarà gelades fins i tot prop del litoral i descensos de fins a -6 en àrees de l'interior. Hi ha avisos grocs per fred i vent.

Set triomfs del Llevant davant l’Espanyol en el Ciutat, l’últim en 2016

El Llevant rep este diumenge a l'Espanyol amb un balanç a casa de set triomfs en quinze dols de Primera. No guanya en el Ciutat des de 2016.

El València només ha perdut una vegada amb l’Elx a Mestalla: 1-2 en la 65-66

El València rebrà este dissabte a l'Elx en la jornada 19 amb un balanç aclaparador a Mestalla: 16 victòries, 7 empats i 1 derrota. L'últim precedent, en 2022, va acabar en empat.

El Vila-real encadena quatre triomfs i un empat en les últimes cinc visites de l’Alabés

L'equip groc rep a l'Alabés en la jornada 19 amb una ratxa en La Ceràmica: quatre victòries i un empat des de 2019, quasi sempre amb marcadors inflats.

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.

Dos ferits per l’explosió d’un càmping gas en una autocaravana al Campello

Una dona de 66 i un home de 76 han patit cremades després de l'explosió d'un càmping gas en una autocaravana en un càmping del Campello. Van ser atesos en el lloc i traslladats als hospitals d'Alacant i Sant Joan.

Ademuz marca la mínima en la Comunitat Valenciana amb 7 graus sota zero

Ademuz ha registrat -7 graus, la mínima de la Comunitat Valenciana, seguida per Castellfort i Fredes. En el litoral, les capitals han quedat per damunt de zero.

Troben un tercer cos i el casc del vaixell del naufragi d’una família espanyola a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar un tercer cos i el casc del KM Putri Sakinah, afonat el 26 de desembre en Komodo amb una família espanyola a bord. Dos menors seguixen desapareguts.