La Guàrdia Civil deté a Valencia a un gihadista en ‘profund procés de radicalització’

MADRID/VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil ha detingut a Valencia a presumpte gihadista al que s’atribuïx un profund procés de radicalització a través d’internet amb propaganda del Daesh (Estat Islàmic). La Benemérita també ha arrestat, en esta ocasió a Ceuta, a un segon gihadista retornat de Síria, que ja ha sigut expulsat d’Espanya.

L’Institut Armat ha informat de l’arrest d’un individu per gihadisme a la província de Valencia a causa que estava immers en un «profund procés de radicalització des de fa diversos anys, amb consum de continguts web gihadistes difosos per l’organització terrorista Daesh».

Molts d’estos continguts estaven en plataformes eliminades recentment de l’espai online després d’una operació internacional dinamitzada també per la Guàrdia Civil.

Estes actuacions han sigut realitzades baix la direcció del Jutjat Central d’Instrucció número 1 i de la Fiscalia de l’Audiència Nacional. Després de la seua posada a disposició judicial, ha sigut decretat el seu ingrés a la presó.

Per la seua banda, el detingut a Ceuta és un retornat de nacionalitat tunisenca que va ser detectat quan pretenia accedir a territori espanyol de manera irregular.

La investigació desenvolupada va posar de manifest que esta persona es va desplaçar el 2016 a Síria amb la finalitat d’unir-se a una organització terrorista. Després de completar les actuacions, en coordinació amb el Grup Central d’Expulsions de Policia Nacional, ha sigut expulsat al seu país d’origen.

La Guàrdia Civil ha posat en valor el seu treball de vigilància en els punts d’entrada i eixida del país, posant d’exemple esta última detenció d’un individu considerat un ‘foreign terrorist fighter’ retornat de Síria.

Últimes notícies

Rovira anuncia el seu no al nou model de finançament autonòmic pactat amb Catalunya

El conseller José Antonio Rovira ha avançat que votarà en contra del nou model de finançament autonòmic, que considera pactat amb Catalunya, i ha criticat el ministre d’Hisenda Arcadi España per no defensar ara un fons transitori de nivellació. Assegura que la majoria de comunitats també s’oposaran al text en el Consell de Política Fiscal i Financera.

Un jove de 27 anys acaba ferit en una agressió amb arma blanca a Patraix

Un home de 27 anys ha resultat ferit en un braç després de ser apunyalat este dijous a la nit al barri de Patraix, a València. La Policia Nacional investiga els fets i busca l autor, que ha fugit després de l agressió.

31 municipis de la Comunitat tindran primàries del PSPV per a triar alcaldables en 2027

El PSPV-PSOE ha obert el termini per a presentar candidatures a les primàries locals en 31 grans municipis de la Comunitat Valenciana per a les eleccions municipals de 2027, amb votació prevista el 26 de setembre on hi haja més d’una opció. El partit preveu tindre abans de novembre més del 80 % de les candidatures municipals i ja compta amb Diana Morant com a candidata a la Generalitat.

Gàtova rebrà 200.000 euros per a recuperar el bosc calcinat per l’incendi de Sogorb

Gàtova rebrà 200.000 euros de la Generalitat per a actuar en les zones afectades per l’incendi forestal declarat a Sogorb, que va arrasar unes 630 hectàrees de munt. L’Ajuntament ho veu com un primer pas i reclama més recursos i actuacions per a la Serra Calderona.

Deting a Viver per apuntar algú amb una pistola de fogueig en plena festa

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys i investiga una dona de 26 per una agressió múltiple i amenaces amb una pistola de fogueig durant una discomòbil a Viver el 15 d’agost.

Mor un motorista en la A-31 a Monforte del Cid en un xoc amb un cotxe

Un home de 42 anys ha mort en un accident entre la seua motocicleta i un cotxe a l’A-31, a Monforte del Cid, mentre que el conductor del turisme, de 19 anys, ha resultat il·lés.

Els bombers mantenen la vigilància i busquen extingir l’incendi d’El Saler

Els bombers de València continuen treballant a la Devesa d’El Saler per controlar punts calents i aconseguir l’extinció total després de cremar-se 37 hectàrees.

Divendres amb temperatures màximes molt altes a l’interior i prelitoral valencià

Este divendres el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana i les temperatures màximes pujaran, amb valors significativament alts en zones de l’interior i del prelitoral. Dissabte es mantindrà la calor, especialment a l’interior, amb vents fluixos de direcció variable que giraran a component este.