14.4 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

La Guàrdia Civil deté a Valencia a un gihadista en ‘profund procés de radicalització’

MADRID/VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil ha detingut a Valencia a presumpte gihadista al que s’atribuïx un profund procés de radicalització a través d’internet amb propaganda del Daesh (Estat Islàmic). La Benemérita també ha arrestat, en esta ocasió a Ceuta, a un segon gihadista retornat de Síria, que ja ha sigut expulsat d’Espanya.

L’Institut Armat ha informat de l’arrest d’un individu per gihadisme a la província de Valencia a causa que estava immers en un “profund procés de radicalització des de fa diversos anys, amb consum de continguts web gihadistes difosos per l’organització terrorista Daesh”.

Molts d’estos continguts estaven en plataformes eliminades recentment de l’espai online després d’una operació internacional dinamitzada també per la Guàrdia Civil.

Estes actuacions han sigut realitzades baix la direcció del Jutjat Central d’Instrucció número 1 i de la Fiscalia de l’Audiència Nacional. Després de la seua posada a disposició judicial, ha sigut decretat el seu ingrés a la presó.

Per la seua banda, el detingut a Ceuta és un retornat de nacionalitat tunisenca que va ser detectat quan pretenia accedir a territori espanyol de manera irregular.

La investigació desenvolupada va posar de manifest que esta persona es va desplaçar el 2016 a Síria amb la finalitat d’unir-se a una organització terrorista. Després de completar les actuacions, en coordinació amb el Grup Central d’Expulsions de Policia Nacional, ha sigut expulsat al seu país d’origen.

La Guàrdia Civil ha posat en valor el seu treball de vigilància en els punts d’entrada i eixida del país, posant d’exemple esta última detenció d’un individu considerat un ‘foreign terrorist fighter’ retornat de Síria.

Últimes notícies

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.

Detinguts huit menors per l’agressió a un jove a l’eixida d’una discoteca a Alacant

Huit menors, de 14 a 16 anys, han sigut detinguts per la seua presumpta implicació en l'agressió a un jove de 16 anys fora d'una discoteca de la Platja de Sant Joan. El cas ha sigut remés a la Fiscalia de Menors per a decidir les mesures a adoptar.

L’Horta Sud convida als voluntaris de la dana a tornar com a turistes

L'Horta Sud llança en Fitur 2026 la campanya 'Torna a l'Horta Sud' perquè els qui van ajudar després de la dana tornen com a turistes, redescobrisquen la zona i donen suport a l'economia local.

La Generalitat recupera 50 quilòmetres de camins forestals a Xert després de la dana

La Generalitat ha reparat 50 km de camins i pistes forestals a Xert amb 1,1 milions després de la dana. L'actuació s'integra en un pla de 93 milions per a recuperar 2.755 km i reforçar la prevenció d'incendis.