La Guàrdia Civil deté a Valencia a un gihadista en ‘profund procés de radicalització’

MADRID/VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil ha detingut a Valencia a presumpte gihadista al que s’atribuïx un profund procés de radicalització a través d’internet amb propaganda del Daesh (Estat Islàmic). La Benemérita també ha arrestat, en esta ocasió a Ceuta, a un segon gihadista retornat de Síria, que ja ha sigut expulsat d’Espanya.

L’Institut Armat ha informat de l’arrest d’un individu per gihadisme a la província de Valencia a causa que estava immers en un «profund procés de radicalització des de fa diversos anys, amb consum de continguts web gihadistes difosos per l’organització terrorista Daesh».

Molts d’estos continguts estaven en plataformes eliminades recentment de l’espai online després d’una operació internacional dinamitzada també per la Guàrdia Civil.

Estes actuacions han sigut realitzades baix la direcció del Jutjat Central d’Instrucció número 1 i de la Fiscalia de l’Audiència Nacional. Després de la seua posada a disposició judicial, ha sigut decretat el seu ingrés a la presó.

Per la seua banda, el detingut a Ceuta és un retornat de nacionalitat tunisenca que va ser detectat quan pretenia accedir a territori espanyol de manera irregular.

La investigació desenvolupada va posar de manifest que esta persona es va desplaçar el 2016 a Síria amb la finalitat d’unir-se a una organització terrorista. Després de completar les actuacions, en coordinació amb el Grup Central d’Expulsions de Policia Nacional, ha sigut expulsat al seu país d’origen.

La Guàrdia Civil ha posat en valor el seu treball de vigilància en els punts d’entrada i eixida del país, posant d’exemple esta última detenció d’un individu considerat un ‘foreign terrorist fighter’ retornat de Síria.

Últimes notícies

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.