La Guàrdia Civil deté a Valencia a un gihadista en ‘profund procés de radicalització’

MADRID/VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil ha detingut a Valencia a presumpte gihadista al que s’atribuïx un profund procés de radicalització a través d’internet amb propaganda del Daesh (Estat Islàmic). La Benemérita també ha arrestat, en esta ocasió a Ceuta, a un segon gihadista retornat de Síria, que ja ha sigut expulsat d’Espanya.

L’Institut Armat ha informat de l’arrest d’un individu per gihadisme a la província de Valencia a causa que estava immers en un «profund procés de radicalització des de fa diversos anys, amb consum de continguts web gihadistes difosos per l’organització terrorista Daesh».

Molts d’estos continguts estaven en plataformes eliminades recentment de l’espai online després d’una operació internacional dinamitzada també per la Guàrdia Civil.

Estes actuacions han sigut realitzades baix la direcció del Jutjat Central d’Instrucció número 1 i de la Fiscalia de l’Audiència Nacional. Després de la seua posada a disposició judicial, ha sigut decretat el seu ingrés a la presó.

Per la seua banda, el detingut a Ceuta és un retornat de nacionalitat tunisenca que va ser detectat quan pretenia accedir a territori espanyol de manera irregular.

La investigació desenvolupada va posar de manifest que esta persona es va desplaçar el 2016 a Síria amb la finalitat d’unir-se a una organització terrorista. Després de completar les actuacions, en coordinació amb el Grup Central d’Expulsions de Policia Nacional, ha sigut expulsat al seu país d’origen.

La Guàrdia Civil ha posat en valor el seu treball de vigilància en els punts d’entrada i eixida del país, posant d’exemple esta última detenció d’un individu considerat un ‘foreign terrorist fighter’ retornat de Síria.

Últimes notícies

Compromís acusa Catalá de posar els joves a la cua davant el turisme

Compromís assegura que l’infobaròmetre municipal sobre la joventut evidencia greus dificultats per accedir a una vivenda i critica que el govern de Catalá prioritza el turisme. El sondeig mostra que més de la mitat dels jóvens de València encara no s’han emancipat.

La Comunitat Valenciana s’oferix per a ajudar Colòmbia després del terratrémol

La Generalitat ha expressat les seues condolences per les víctimes del terratrémol de Colòmbia i s’ha posat a disposició per a col·laborar en la resposta humanitària, especialment a través de les ONG valencianes que treballen en el país.

Pinedo atura per l’eclipse les seues històriques Corregudes de Joies

La pedania de Pinedo està celebrant les seues Corregudes de Joies, una tradició de més de 180 anys que s’interromprà demà per l’eclipse i es reprendrà dijous a la platja.

Víctor Chust augura un Elche molt compacte i amb fam de LALIGA

El central valencià de l’Elche, Víctor Chust, assegura que es veurà un equip molt compacte i compromés i destaca el rècord de 27.000 abonats per a la nova temporada de LALIGA.

Més de la mitat dels jóvens de València no s’han pogut emancipar per culpa de la vivenda

Una enquesta municipal revela que el 55 % dels jóvens de València no s’han emancipat i que la vivenda és el seu principal problema, per davant de l’ocupació. Malgrat això, un 71 % es mostra satisfet amb la faena i amb el temps lliure.

El Valencia CF aprofita l’ajornament de Lliga amb un amistós contra el Teruel a Paterna

El Valencia CF jugarà este dimecres un amistós contra el CD Teruel a l’Estadi Antonio Puchades de Paterna per no perdre ritme després de l’ajornament del debut en Lliga davant el Betis, i Corberán repartirà minuts entre tota la plantilla i jugadors del Mestalla.

Compromís exigix l’enderroc de l’hotel Sidi Saler i la renaturalització de la Devesa

Compromís ha reclamat al Govern central que declare caducada la concessió de l’hotel Sidi Saler, en parc natural de l’Albufera, i inicie el seu enderroc per recuperar el cordó dunar de la Devesa.

La Comunitat activa 15.000 efectius i tanca parcs naturals pel gran eclipsi solar

La Comunitat Valenciana ha activat un macrodispositiu amb més de 15.000 efectius, 29 mitjans aeris i 40 drons per a garantir la seguretat durant l’eclipsi solar d’este dimecres, amb parcs naturals tancats i operatius especials en platges i zones d’alta afluència.