La Guàrdia Civil deté a Valencia a un gihadista en ‘profund procés de radicalització’

MADRID/VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil ha detingut a Valencia a presumpte gihadista al que s’atribuïx un profund procés de radicalització a través d’internet amb propaganda del Daesh (Estat Islàmic). La Benemérita també ha arrestat, en esta ocasió a Ceuta, a un segon gihadista retornat de Síria, que ja ha sigut expulsat d’Espanya.

L’Institut Armat ha informat de l’arrest d’un individu per gihadisme a la província de Valencia a causa que estava immers en un «profund procés de radicalització des de fa diversos anys, amb consum de continguts web gihadistes difosos per l’organització terrorista Daesh».

Molts d’estos continguts estaven en plataformes eliminades recentment de l’espai online després d’una operació internacional dinamitzada també per la Guàrdia Civil.

Estes actuacions han sigut realitzades baix la direcció del Jutjat Central d’Instrucció número 1 i de la Fiscalia de l’Audiència Nacional. Després de la seua posada a disposició judicial, ha sigut decretat el seu ingrés a la presó.

Per la seua banda, el detingut a Ceuta és un retornat de nacionalitat tunisenca que va ser detectat quan pretenia accedir a territori espanyol de manera irregular.

La investigació desenvolupada va posar de manifest que esta persona es va desplaçar el 2016 a Síria amb la finalitat d’unir-se a una organització terrorista. Després de completar les actuacions, en coordinació amb el Grup Central d’Expulsions de Policia Nacional, ha sigut expulsat al seu país d’origen.

La Guàrdia Civil ha posat en valor el seu treball de vigilància en els punts d’entrada i eixida del país, posant d’exemple esta última detenció d’un individu considerat un ‘foreign terrorist fighter’ retornat de Síria.

Últimes notícies

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.