10.4 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

La Junta Qualificadora aprova el calendari de 2024 dels exàmens de valencià a 24 seus i amb 43.000 places

El Ple de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià (JQCV), presidit pel director general de Política Lingüística, Ignacio Martínez, ha aprovat en sessió ordinària la convocatòria de les proves de coneixements de valencià, que es duran a terme a 24 seus diferents amb 43.000 places en tots els nivells.

En concreto, el dissabte 19 d’octubre del 2024 es faran les proves escrites de l’A2, B1, B2, C1 i C2; i les orals es repartiran entre els dissabtes 26 d’octubre, 9 i 16 de novembre. Les proves dels llenguatges específics es faran el dissabte 15 de juny i inclouen tres certificats de capacitació tècnica: llenguatge administratiu, correcció de textos i llenguatge als mitjans de comunicació.

La inscripció serà via telemàtica en el web específic de la JQCV per a les proves de certificació, que s’activarà de manera progressiva en diferents dates segons els nivells.

MATRICULACIÓ TELEMÀTICA

El primer període de matriculació telemàtica, que s’obrirà entre el 6 i el 10 de maig, serà el dels llenguatges específics. De les 9.00 h del 25 de juny a les 23.59 h de l’1 de juliol s’obrirà la matriculació telemàtica dels nivells A2, B1 i B2.

Tant en el cas dels llenguatges específics com en els nivells A2, B1 i B2, la matrícula telemàtica es farà sense necessitat de petició prèvia de torn. És a dir, que les persones aspirants s’hi inscriuran i faran el pagament de les taxes, de manera que quedaran automàticament matriculades. Esta tramitació es podrà fer en la plataforma web de les proves.

En el cas dels nivells C1 i C2, les persones aspirants han de fer una sol·licitud de torn de matrícula com a requisit previ a la matriculació. Els enllaços a les diferents sol·licituds de torn es trobaran en la plataforma web de les proves.

La sol·licitud de torn de matrícula del C1 estarà disponible des de les 9.00 hores del dimecres 3 de juliol fins a les 9.00 hores del 8 de juliol, o fins que s’esgoten els torns. En el cas del C2, els torns es podran demanar des de les 10.00 hores del 3 de juliol fins a les 9.00 hores del 8 de juliol, o fins que s’esgoten els torns.

Les persones aspirants amb torn assignat dels nivells C1 i C2 hauran de realitzar la matrícula telemàtica en la data i la franja horària que se’ls haja assignat, detalla la Conselleria d’Educació en un comunicat.

Les proves escrites dels cinc nivells es faran el dissabte 19 d’octubre. A les 9.00 hores, la del B1 i la del C1; i les dels nivells A2, B2 i C2, a les 16.00 hores. Els aspirants coneixeran la nota de les àrees de comprensió escrita, comprensió oral i estructures lingüístiques, avaluades en esta primera jornada, abans de la realització de les proves orals.

L’avaluació de l’àrea d’expressió i interacció orals es repartirà al llarg de tres dissabtes: el dia 26 d’octubre del C1, el 9 de novembre de l’A2, B1 i B2 i el dia 16 de novembre del C2. Cada aspirant coneixerà, mitjançant el web de la JQCV, el dia i l’hora concreta en què haurà de fer esta prova, que podrà tindre horari tant de matí com de vesprada, segons la localitat.

Quant als certificats de capacitació tècnica, les proves tindran lloc el dissabte 15 de juny: a les 9.00 hores, les de llenguatge administratiu i les de correcció de textos; i a les 16.00 hores, les de llenguatge als mitjans de comunicació.

Tots els detalls de la convocatòria es podran consultar en les pròximes setmanes al web de la JQCV.

Últimes notícies

Una persona morta i sis ateses en l’incendi d’una vivenda en Tres Forques (València)

El foc s'ha declarat sobre les 9.30 en una vivenda del número 6 del carrer Joan Fuster, que ha quedat calcinada. Quatre persones han sigut traslladades per precaució.

Mor una conductora d’Alzira en xocar amb un senglar en la N-340 a L’Ampolla

Una dona de 30 anys, natural d'Alzira, va morir en la N-340 a l'altura de L'Ampolla després de col·lidir amb un senglar. És la segona víctima mortal de l'any en vies interurbanes de Catalunya.

Emergències ha activat l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat

El Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat i crida a extremar la prudència al volant. Recomana alçar el peu de l'accelerador, no frenar i mantindre les rodes rectes fins a recuperar l'adherència.

Dani J arriba al Benidorm Fest per a hissar la bandera de la bachata a Espanya

Després de girar per més de 30 països, el sevillà competirà amb 'Ballant-te' per a trencar el sostre de cristall dels ritmes llatins i normalitzar la bachata a Espanya. Defén una fusió amb accent andalús i afronta el repte televisiu com un impuls per a créixer.

Desmantellen una plantació de marihuana amb 264 plantes en una vivenda de Pedreguer

La Policia Nacional ha desmantellat una plantació interior en una vivenda de Pedreguer amb 264 plantes i ha detingut a un home i una dona, de 67 i 68 anys, per tràfic de drogues i frau elèctric.

Detinguda en un centre comercial de València per estafar més de 7.000 euros per encàrrec

La Guàrdia Civil ha detingut a una dona que va realitzar compres per més de 7.000 euros amb targetes de crèdit alienes usant un telèfon mòbil. Segons va manifestar, actuava per encàrrec d'un tercer a través d'aplicacions xineses.

Comença el dilluns el juí per l’assassinat del canonge de la catedral de València

L'Audiència de València obri el dilluns el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit trobat asfixiat en la seua vivenda en 2024. Es dirimix també el suposat ús de les seues targetes per a traure diners i comprar després del crim.

Dela firma el gol 700 del Llevant en Primera Divisió

El defensor Adrián de la Font 'Dela' va anotar el segon tant del Llevant en el 3-2 a l'Elx i va firmar el gol 700 del club en Primera. Pablo Martínez va posar el 1-1 i Matturro va decidir en el 96; els dos es van estrenar com a golejadors en la màxima categoria.