10.3 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

La Junta Qualificadora aprova el calendari de 2024 dels exàmens de valencià a 24 seus i amb 43.000 places

El Ple de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià (JQCV), presidit pel director general de Política Lingüística, Ignacio Martínez, ha aprovat en sessió ordinària la convocatòria de les proves de coneixements de valencià, que es duran a terme a 24 seus diferents amb 43.000 places en tots els nivells.

En concreto, el dissabte 19 d’octubre del 2024 es faran les proves escrites de l’A2, B1, B2, C1 i C2; i les orals es repartiran entre els dissabtes 26 d’octubre, 9 i 16 de novembre. Les proves dels llenguatges específics es faran el dissabte 15 de juny i inclouen tres certificats de capacitació tècnica: llenguatge administratiu, correcció de textos i llenguatge als mitjans de comunicació.

La inscripció serà via telemàtica en el web específic de la JQCV per a les proves de certificació, que s’activarà de manera progressiva en diferents dates segons els nivells.

MATRICULACIÓ TELEMÀTICA

El primer període de matriculació telemàtica, que s’obrirà entre el 6 i el 10 de maig, serà el dels llenguatges específics. De les 9.00 h del 25 de juny a les 23.59 h de l’1 de juliol s’obrirà la matriculació telemàtica dels nivells A2, B1 i B2.

Tant en el cas dels llenguatges específics com en els nivells A2, B1 i B2, la matrícula telemàtica es farà sense necessitat de petició prèvia de torn. És a dir, que les persones aspirants s’hi inscriuran i faran el pagament de les taxes, de manera que quedaran automàticament matriculades. Esta tramitació es podrà fer en la plataforma web de les proves.

En el cas dels nivells C1 i C2, les persones aspirants han de fer una sol·licitud de torn de matrícula com a requisit previ a la matriculació. Els enllaços a les diferents sol·licituds de torn es trobaran en la plataforma web de les proves.

La sol·licitud de torn de matrícula del C1 estarà disponible des de les 9.00 hores del dimecres 3 de juliol fins a les 9.00 hores del 8 de juliol, o fins que s’esgoten els torns. En el cas del C2, els torns es podran demanar des de les 10.00 hores del 3 de juliol fins a les 9.00 hores del 8 de juliol, o fins que s’esgoten els torns.

Les persones aspirants amb torn assignat dels nivells C1 i C2 hauran de realitzar la matrícula telemàtica en la data i la franja horària que se’ls haja assignat, detalla la Conselleria d’Educació en un comunicat.

Les proves escrites dels cinc nivells es faran el dissabte 19 d’octubre. A les 9.00 hores, la del B1 i la del C1; i les dels nivells A2, B2 i C2, a les 16.00 hores. Els aspirants coneixeran la nota de les àrees de comprensió escrita, comprensió oral i estructures lingüístiques, avaluades en esta primera jornada, abans de la realització de les proves orals.

L’avaluació de l’àrea d’expressió i interacció orals es repartirà al llarg de tres dissabtes: el dia 26 d’octubre del C1, el 9 de novembre de l’A2, B1 i B2 i el dia 16 de novembre del C2. Cada aspirant coneixerà, mitjançant el web de la JQCV, el dia i l’hora concreta en què haurà de fer esta prova, que podrà tindre horari tant de matí com de vesprada, segons la localitat.

Quant als certificats de capacitació tècnica, les proves tindran lloc el dissabte 15 de juny: a les 9.00 hores, les de llenguatge administratiu i les de correcció de textos; i a les 16.00 hores, les de llenguatge als mitjans de comunicació.

Tots els detalls de la convocatòria es podran consultar en les pròximes setmanes al web de la JQCV.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.