9.2 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

La Junta Qualificadora aprova el calendari de 2024 dels exàmens de valencià a 24 seus i amb 43.000 places

El Ple de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià (JQCV), presidit pel director general de Política Lingüística, Ignacio Martínez, ha aprovat en sessió ordinària la convocatòria de les proves de coneixements de valencià, que es duran a terme a 24 seus diferents amb 43.000 places en tots els nivells.

En concreto, el dissabte 19 d’octubre del 2024 es faran les proves escrites de l’A2, B1, B2, C1 i C2; i les orals es repartiran entre els dissabtes 26 d’octubre, 9 i 16 de novembre. Les proves dels llenguatges específics es faran el dissabte 15 de juny i inclouen tres certificats de capacitació tècnica: llenguatge administratiu, correcció de textos i llenguatge als mitjans de comunicació.

La inscripció serà via telemàtica en el web específic de la JQCV per a les proves de certificació, que s’activarà de manera progressiva en diferents dates segons els nivells.

MATRICULACIÓ TELEMÀTICA

El primer període de matriculació telemàtica, que s’obrirà entre el 6 i el 10 de maig, serà el dels llenguatges específics. De les 9.00 h del 25 de juny a les 23.59 h de l’1 de juliol s’obrirà la matriculació telemàtica dels nivells A2, B1 i B2.

Tant en el cas dels llenguatges específics com en els nivells A2, B1 i B2, la matrícula telemàtica es farà sense necessitat de petició prèvia de torn. És a dir, que les persones aspirants s’hi inscriuran i faran el pagament de les taxes, de manera que quedaran automàticament matriculades. Esta tramitació es podrà fer en la plataforma web de les proves.

En el cas dels nivells C1 i C2, les persones aspirants han de fer una sol·licitud de torn de matrícula com a requisit previ a la matriculació. Els enllaços a les diferents sol·licituds de torn es trobaran en la plataforma web de les proves.

La sol·licitud de torn de matrícula del C1 estarà disponible des de les 9.00 hores del dimecres 3 de juliol fins a les 9.00 hores del 8 de juliol, o fins que s’esgoten els torns. En el cas del C2, els torns es podran demanar des de les 10.00 hores del 3 de juliol fins a les 9.00 hores del 8 de juliol, o fins que s’esgoten els torns.

Les persones aspirants amb torn assignat dels nivells C1 i C2 hauran de realitzar la matrícula telemàtica en la data i la franja horària que se’ls haja assignat, detalla la Conselleria d’Educació en un comunicat.

Les proves escrites dels cinc nivells es faran el dissabte 19 d’octubre. A les 9.00 hores, la del B1 i la del C1; i les dels nivells A2, B2 i C2, a les 16.00 hores. Els aspirants coneixeran la nota de les àrees de comprensió escrita, comprensió oral i estructures lingüístiques, avaluades en esta primera jornada, abans de la realització de les proves orals.

L’avaluació de l’àrea d’expressió i interacció orals es repartirà al llarg de tres dissabtes: el dia 26 d’octubre del C1, el 9 de novembre de l’A2, B1 i B2 i el dia 16 de novembre del C2. Cada aspirant coneixerà, mitjançant el web de la JQCV, el dia i l’hora concreta en què haurà de fer esta prova, que podrà tindre horari tant de matí com de vesprada, segons la localitat.

Quant als certificats de capacitació tècnica, les proves tindran lloc el dissabte 15 de juny: a les 9.00 hores, les de llenguatge administratiu i les de correcció de textos; i a les 16.00 hores, les de llenguatge als mitjans de comunicació.

Tots els detalls de la convocatòria es podran consultar en les pròximes setmanes al web de la JQCV.

Últimes notícies

Pedro Martínez refreda l’eufòria després del 103-76 del València Basket davant el Baxi Manresa

València Basket va atropellar 103-76 a Baxi Manresa i Pedro Martínez va rebaixar l'eufòria, destacant defensa, rebot i transició. El tècnic va defendre les rotacions per a una setmana exigent.

València Basket atropella al Manresa (103-76) i consolida la seua segona plaça

El conjunt taronja va imposar un ritme alt, va castigar les pèrdues del rival i va tancar el dol amb parcials demolidors. Pradilla va destacar amb 21 punts.

El Govern valencià dona suport a una transició democràtica i pacífica a Veneçuela

Susana Camarero ha expressat el suport del Consell a una transició pacífica i amb garanties a Veneçuela i ha demanat respecte als drets humans i l'alliberament de presos polítics. L'Executiu ha acudit a una concentració de la diàspora a València i ha reclamat responsabilitat a actors internacionals i fermesa al Govern d'Espanya.

Aemet ha activat el nivell groc per nevades a l’interior i per mala mar a Alacant

Aemet ha establit avisos per neu a l'interior de Castelló, València i Alacant, i per fenòmens costaners a Alacant. Les alertes s'escalonen per franges horàries i zones.

Indonèsia confirma que ha recuperat el cadàver de Fernando Martín i manté la busca de dos menors

Les autoritats indonèsies han confirmat la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi del 26 de desembre i mantenen la busca de dos menors. La Policia investiga possibles negligències de la tripulació.

Quatre ferits en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l’altura d’Almenara

Quatre persones han resultat ferides en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l'altura d'Almenara. El sinistre s'ha produït a les 14.40 en el km 943 i ha obligat a tallar la via en els dos sentits.

La Generalitat convoca 600.000 euros en ajudes per a esportistes olímpics, paralímpics i de campionats en 2025

La Generalitat ha convocat per a 2025 ajudes a esportistes de la Comunitat Valenciana en fase de classificació i preparació per a Jocs i campionats. El pla disposa de 600.000 euros i prioritza el rendiment internacional recent amb un barem tècnic.

Les oficines d’assistència a les víctimes del delicte atenen 25.703 persones en la Comunitat Valenciana

La xarxa de 37 oficines ha atés 25.703 persones entre gener i setembre de 2025, un 6,18% més interanual. Baixen els casos de violència de gènere i pugen les derivacions policials.