La Junta Qualificadora aprova el calendari de 2024 dels exàmens de valencià a 24 seus i amb 43.000 places

El Ple de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià (JQCV), presidit pel director general de Política Lingüística, Ignacio Martínez, ha aprovat en sessió ordinària la convocatòria de les proves de coneixements de valencià, que es duran a terme a 24 seus diferents amb 43.000 places en tots els nivells.

En concreto, el dissabte 19 d’octubre del 2024 es faran les proves escrites de l’A2, B1, B2, C1 i C2; i les orals es repartiran entre els dissabtes 26 d’octubre, 9 i 16 de novembre. Les proves dels llenguatges específics es faran el dissabte 15 de juny i inclouen tres certificats de capacitació tècnica: llenguatge administratiu, correcció de textos i llenguatge als mitjans de comunicació.

La inscripció serà via telemàtica en el web específic de la JQCV per a les proves de certificació, que s’activarà de manera progressiva en diferents dates segons els nivells.

MATRICULACIÓ TELEMÀTICA

El primer període de matriculació telemàtica, que s’obrirà entre el 6 i el 10 de maig, serà el dels llenguatges específics. De les 9.00 h del 25 de juny a les 23.59 h de l’1 de juliol s’obrirà la matriculació telemàtica dels nivells A2, B1 i B2.

Tant en el cas dels llenguatges específics com en els nivells A2, B1 i B2, la matrícula telemàtica es farà sense necessitat de petició prèvia de torn. És a dir, que les persones aspirants s’hi inscriuran i faran el pagament de les taxes, de manera que quedaran automàticament matriculades. Esta tramitació es podrà fer en la plataforma web de les proves.

En el cas dels nivells C1 i C2, les persones aspirants han de fer una sol·licitud de torn de matrícula com a requisit previ a la matriculació. Els enllaços a les diferents sol·licituds de torn es trobaran en la plataforma web de les proves.

La sol·licitud de torn de matrícula del C1 estarà disponible des de les 9.00 hores del dimecres 3 de juliol fins a les 9.00 hores del 8 de juliol, o fins que s’esgoten els torns. En el cas del C2, els torns es podran demanar des de les 10.00 hores del 3 de juliol fins a les 9.00 hores del 8 de juliol, o fins que s’esgoten els torns.

Les persones aspirants amb torn assignat dels nivells C1 i C2 hauran de realitzar la matrícula telemàtica en la data i la franja horària que se’ls haja assignat, detalla la Conselleria d’Educació en un comunicat.

Les proves escrites dels cinc nivells es faran el dissabte 19 d’octubre. A les 9.00 hores, la del B1 i la del C1; i les dels nivells A2, B2 i C2, a les 16.00 hores. Els aspirants coneixeran la nota de les àrees de comprensió escrita, comprensió oral i estructures lingüístiques, avaluades en esta primera jornada, abans de la realització de les proves orals.

L’avaluació de l’àrea d’expressió i interacció orals es repartirà al llarg de tres dissabtes: el dia 26 d’octubre del C1, el 9 de novembre de l’A2, B1 i B2 i el dia 16 de novembre del C2. Cada aspirant coneixerà, mitjançant el web de la JQCV, el dia i l’hora concreta en què haurà de fer esta prova, que podrà tindre horari tant de matí com de vesprada, segons la localitat.

Quant als certificats de capacitació tècnica, les proves tindran lloc el dissabte 15 de juny: a les 9.00 hores, les de llenguatge administratiu i les de correcció de textos; i a les 16.00 hores, les de llenguatge als mitjans de comunicació.

Tots els detalls de la convocatòria es podran consultar en les pròximes setmanes al web de la JQCV.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.