La jutgessa del ‘cas Supercopa’ cita a Piqué perquè declare com imputat el pròxim 14 de març

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

La jutgessa que investiga les presumptes irregularitats en el trasllat de la Supercopa d’Espanya a Aràbia Saudita ha citat a l’exfutbolista del FC Barcelona i empresari Gerard Piqué perquè declare com imputat a les 9.30 del pròxim 14 de març, segons consta en una providència a la qual ha tingut accés Europa Press.

La titular del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Majadahonda, Delia Rodrigo, va imputar a Piqué el maig passat en apreciar indicis delictius en la comissió que es va adjudicar amb este moviment.

Rodrigo va apuntar a l’acord signat entre la Real Federació Espanyola de Futbol (RFEF), durant l’època de Luis Rubiales, i les autoritats saudites per a la celebració de la Supercopa en el país àrab, recordant que “al temps del contracte” Piqué era jugador en actiu del FC Barcelona, equip de futbol que participava en esta mateixa competició.

La jutgessa va subratllar que al desembre del 2020 es va signar per la RFEF i per SELA, l’empresa pública d’Aràbia Saudita, unes addendes per les quals es prorrogaven els acords quatre anys més, pactant-se mantenir una cosina d’èxit en favor del comisionista –al que s’identificava com una tercera part agent– durant els anys de la pròrroga.

“Este ‘tercer agent’ es revela en un document abanda, signat per Luis Rubiales (com a president de la RFEF), per Aràbia Saudita (SELA) i per Gerard Piqué (quan representant de Kosmos). En definitiva, per a la RFEF haurà suposat, si es complix l’acord fins al seu terme, uns ingressos de 400 milions i per a l’empresa de Piqué, 40 milions”, va indicar la magistrada.

La jutgessa va posar el focus en una clàusula que es va denominar “essencial” per la qual la RFEF “tractava de garantir el pagament de la comissió de 4 milions d’euros anuals en favor de Kosmos, tot i que esta empresa formalment seria la comisionista de SELA”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.