La jutgessa del ‘cas Supercopa’ cita a Piqué perquè declare com imputat el pròxim 14 de març

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

La jutgessa que investiga les presumptes irregularitats en el trasllat de la Supercopa d’Espanya a Aràbia Saudita ha citat a l’exfutbolista del FC Barcelona i empresari Gerard Piqué perquè declare com imputat a les 9.30 del pròxim 14 de març, segons consta en una providència a la qual ha tingut accés Europa Press.

La titular del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Majadahonda, Delia Rodrigo, va imputar a Piqué el maig passat en apreciar indicis delictius en la comissió que es va adjudicar amb este moviment.

Rodrigo va apuntar a l’acord signat entre la Real Federació Espanyola de Futbol (RFEF), durant l’època de Luis Rubiales, i les autoritats saudites per a la celebració de la Supercopa en el país àrab, recordant que «al temps del contracte» Piqué era jugador en actiu del FC Barcelona, equip de futbol que participava en esta mateixa competició.

La jutgessa va subratllar que al desembre del 2020 es va signar per la RFEF i per SELA, l’empresa pública d’Aràbia Saudita, unes addendes per les quals es prorrogaven els acords quatre anys més, pactant-se mantenir una cosina d’èxit en favor del comisionista –al que s’identificava com una tercera part agent– durant els anys de la pròrroga.

«Este ‘tercer agent’ es revela en un document abanda, signat per Luis Rubiales (com a president de la RFEF), per Aràbia Saudita (SELA) i per Gerard Piqué (quan representant de Kosmos). En definitiva, per a la RFEF haurà suposat, si es complix l’acord fins al seu terme, uns ingressos de 400 milions i per a l’empresa de Piqué, 40 milions», va indicar la magistrada.

La jutgessa va posar el focus en una clàusula que es va denominar «essencial» per la qual la RFEF «tractava de garantir el pagament de la comissió de 4 milions d’euros anuals en favor de Kosmos, tot i que esta empresa formalment seria la comisionista de SELA».

Últimes notícies

Hisenda ajorna a setembre el Consell de Política Fiscal i Financera

El Ministeri d'Hisenda ha acceptat la petició de diverses comunitats del PP i ha ajornat fins al 4 de setembre el Consell de Política Fiscal i Financera previst per a esta setmana, dedicat a la reforma del sistema de finançament autonòmic.

La Guàrdia Civil blinda els pobles desallotjats de la Vall d’Uixó davant possibles robatoris

La Guàrdia Civil de Castelló ha reforçat les patrulles de seguretat en les zones desallotjades per l’incendi de la Vall d’Uixó per evitar robatoris o pillatges i transmetre tranquil·litat als veïns.

Quasi 1.500 agents vetlaran per la seguretat durant l’eclipsi solar a la província de València

Un dispositiu de quasi 1.500 agents de Policia Nacional i Guàrdia Civil reforçarà la seguretat durant l’eclipsi solar del 12 d’agost a la província de València, amb especial atenció als punts oficials d’observació i als accessos per carretera.

Trini Amorós serà la candidata del PSOE a l’Alcaldia d’Alacant sense primàries

La comissió de llistes del PSOE ha designat la regidora Trini Amorós com a candidata a l’Alcaldia d’Alacant, després d’aprovar l’excepcionalitat que evita la celebració de primàries i amb el suport de totes les estructures socialistes implicades.

Trobes excepcionals en una necròpolis ibèrica amb armes i un pebeter de Tanit a l’Albufereta

Les obres en un solar privat de l’Albufereta han tret a la llum una necròpolis ibèrica del segle III aC, possiblement d’una elit guerrera, amb nombroses armes i un pebeter de la deessa Tanit en perfecte estat de conservació.

Sánchez veu el final del túnel en els incendis però alerta d’una nova onada de calor

Pedro Sánchez ha assegurat que es comença a vore el final del túnel en la lluita contra els grans incendis forestals a Espanya, però ha avisat que la nova onada de calor complicarà les tasques d’extinció i augmentarà el risc de focs.

Elx reunirà prop d’un miler de karatekes en la Lliga Nacional de Kárate

Elx acollirà els dies 24 i 25 d’octubre la segona ronda de la Lliga Nacional Cadet, Sènior i Para-Kárate, amb prop d’un miler de participants. La prova serà clau per a decidir els huit millors de cada categoria que lluitaran per la final de Guadalajara.

Fiscalia obri un expedient per la possible filtració d’informació reservada a Vox

La Inspecció Fiscal ha obert un expedient arran d’una queixa de Compromís sobre una possible filtració d’informació reservada del Ministeri Fiscal a un diputat de Vox en Les Corts Valencianes.
FILMOTECA D'ESTIU