La jutgessa del ‘cas Supercopa’ cita a Piqué perquè declare com imputat el pròxim 14 de març

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

La jutgessa que investiga les presumptes irregularitats en el trasllat de la Supercopa d’Espanya a Aràbia Saudita ha citat a l’exfutbolista del FC Barcelona i empresari Gerard Piqué perquè declare com imputat a les 9.30 del pròxim 14 de març, segons consta en una providència a la qual ha tingut accés Europa Press.

La titular del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Majadahonda, Delia Rodrigo, va imputar a Piqué el maig passat en apreciar indicis delictius en la comissió que es va adjudicar amb este moviment.

Rodrigo va apuntar a l’acord signat entre la Real Federació Espanyola de Futbol (RFEF), durant l’època de Luis Rubiales, i les autoritats saudites per a la celebració de la Supercopa en el país àrab, recordant que «al temps del contracte» Piqué era jugador en actiu del FC Barcelona, equip de futbol que participava en esta mateixa competició.

La jutgessa va subratllar que al desembre del 2020 es va signar per la RFEF i per SELA, l’empresa pública d’Aràbia Saudita, unes addendes per les quals es prorrogaven els acords quatre anys més, pactant-se mantenir una cosina d’èxit en favor del comisionista –al que s’identificava com una tercera part agent– durant els anys de la pròrroga.

«Este ‘tercer agent’ es revela en un document abanda, signat per Luis Rubiales (com a president de la RFEF), per Aràbia Saudita (SELA) i per Gerard Piqué (quan representant de Kosmos). En definitiva, per a la RFEF haurà suposat, si es complix l’acord fins al seu terme, uns ingressos de 400 milions i per a l’empresa de Piqué, 40 milions», va indicar la magistrada.

La jutgessa va posar el focus en una clàusula que es va denominar «essencial» per la qual la RFEF «tractava de garantir el pagament de la comissió de 4 milions d’euros anuals en favor de Kosmos, tot i que esta empresa formalment seria la comisionista de SELA».

Últimes notícies

L’equip de govern d’Alacant resta importància a la citació de Barcala en Les Corts per les vivendes de la Platja de Sant Joan

L'equip de govern d'Alacant assegura no estar preocupat per la citació de l'alcalde Luis Barcala en la comissió de Les Corts sobre les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, mentres l'oposició exigix explicacions i transparència.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón perda el seu aforament

Més de 200 entitats socials, sindicals i cíviques convoquen una nova marxa a València per a reclamar que Carlos Mazón perda el seu aforament i denunciar la falta de canvis després de la dana.

Condemnat a més de dos anys de presó un policia que va fingir el robatori de la seua moto per a cobrar l’assegurança

L'Audiència Provincial de València imposa dos anys i un mes de presó a un agent que va fingir el robatori de la seua motocicleta per a cobrar més de 13.200 euros del segur, encara que la pena queda suspesa.

El Govern central confirma que seguix avant la nova Comandància de la Guàrdia Civil a Alacant

La delegada del Govern assegura que la nova Comandància de la Guàrdia Civil d'Alacant continuarà la seua tramitació en figurar en el Pla d'Infraestructures Estratègiques i comptar ja amb terrenys.

El PSPV suspén la seua reunió amb Mompó després del pacte pressupostari entre PP i Vox

El PSPV de la Diputació de València cancel·la la reunió amb Vicent Mompó en considerar que el pacte pressupostari entre PP i Vox compromet els comptes provincials i exigix explicacions per la gestió de la dana en lHorta.

El Congrés cita a María José Catalá i Virginia Barcones per la riuada de la dana

La comissió de la dana en el Congrés interrogarà el 15 de juny a l'alcaldessa de València, María José Catalá, i a la responsable de Protecció Civil, Virginia Barcones, per la riuada del 29 d'octubre de 2024.

ANPE i CSIF denuncien pintades, amenaces i danys en les seues seus després de donar suport a la proposta d’Educació

ANPE i CSIF denuncien pintades, amenaces i danys en les seues seus de Castelló després de recolzar la proposta salarial de la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

La jutgessa de la DANA torna a citar com a testimoni a Vicent Mompó

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA torna a citar com a testimoni al president de la Diputació de València, Vicent Mompó, després de la declaració de l'alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado.