La jutgessa del ‘cas Supercopa’ cita a Piqué perquè declare com imputat el pròxim 14 de març

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

La jutgessa que investiga les presumptes irregularitats en el trasllat de la Supercopa d’Espanya a Aràbia Saudita ha citat a l’exfutbolista del FC Barcelona i empresari Gerard Piqué perquè declare com imputat a les 9.30 del pròxim 14 de març, segons consta en una providència a la qual ha tingut accés Europa Press.

La titular del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Majadahonda, Delia Rodrigo, va imputar a Piqué el maig passat en apreciar indicis delictius en la comissió que es va adjudicar amb este moviment.

Rodrigo va apuntar a l’acord signat entre la Real Federació Espanyola de Futbol (RFEF), durant l’època de Luis Rubiales, i les autoritats saudites per a la celebració de la Supercopa en el país àrab, recordant que «al temps del contracte» Piqué era jugador en actiu del FC Barcelona, equip de futbol que participava en esta mateixa competició.

La jutgessa va subratllar que al desembre del 2020 es va signar per la RFEF i per SELA, l’empresa pública d’Aràbia Saudita, unes addendes per les quals es prorrogaven els acords quatre anys més, pactant-se mantenir una cosina d’èxit en favor del comisionista –al que s’identificava com una tercera part agent– durant els anys de la pròrroga.

«Este ‘tercer agent’ es revela en un document abanda, signat per Luis Rubiales (com a president de la RFEF), per Aràbia Saudita (SELA) i per Gerard Piqué (quan representant de Kosmos). En definitiva, per a la RFEF haurà suposat, si es complix l’acord fins al seu terme, uns ingressos de 400 milions i per a l’empresa de Piqué, 40 milions», va indicar la magistrada.

La jutgessa va posar el focus en una clàusula que es va denominar «essencial» per la qual la RFEF «tractava de garantir el pagament de la comissió de 4 milions d’euros anuals en favor de Kosmos, tot i que esta empresa formalment seria la comisionista de SELA».

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.