La jutgessa del ‘cas Supercopa’ cita a Piqué perquè declare com imputat el pròxim 14 de març

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

La jutgessa que investiga les presumptes irregularitats en el trasllat de la Supercopa d’Espanya a Aràbia Saudita ha citat a l’exfutbolista del FC Barcelona i empresari Gerard Piqué perquè declare com imputat a les 9.30 del pròxim 14 de març, segons consta en una providència a la qual ha tingut accés Europa Press.

La titular del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Majadahonda, Delia Rodrigo, va imputar a Piqué el maig passat en apreciar indicis delictius en la comissió que es va adjudicar amb este moviment.

Rodrigo va apuntar a l’acord signat entre la Real Federació Espanyola de Futbol (RFEF), durant l’època de Luis Rubiales, i les autoritats saudites per a la celebració de la Supercopa en el país àrab, recordant que “al temps del contracte” Piqué era jugador en actiu del FC Barcelona, equip de futbol que participava en esta mateixa competició.

La jutgessa va subratllar que al desembre del 2020 es va signar per la RFEF i per SELA, l’empresa pública d’Aràbia Saudita, unes addendes per les quals es prorrogaven els acords quatre anys més, pactant-se mantenir una cosina d’èxit en favor del comisionista –al que s’identificava com una tercera part agent– durant els anys de la pròrroga.

“Este ‘tercer agent’ es revela en un document abanda, signat per Luis Rubiales (com a president de la RFEF), per Aràbia Saudita (SELA) i per Gerard Piqué (quan representant de Kosmos). En definitiva, per a la RFEF haurà suposat, si es complix l’acord fins al seu terme, uns ingressos de 400 milions i per a l’empresa de Piqué, 40 milions”, va indicar la magistrada.

La jutgessa va posar el focus en una clàusula que es va denominar “essencial” per la qual la RFEF “tractava de garantir el pagament de la comissió de 4 milions d’euros anuals en favor de Kosmos, tot i que esta empresa formalment seria la comisionista de SELA”.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.