La nadadora espanyola Teresa Perales, nova ambaixadora d’UNICEF Espanya

MADRID, 15 (EUROPA PRESS)

El Fons de Nacions Unides per a la Infància d’Espanya (UNICEF) ha nomenat com a ambaixadora a la nadadora espanyola Teresa Perales, guanyadora de 28 medalles paralímpiques, que prestarà la seua imatge i dedicarà part del seu temps i la seua influència a l’organització per a contribuir a la defensa dels drets de tots els xiquets, xiquetes i adolescents.

Després del seu nomenament, Perales ha mostrat el seu «orgull» i «il·lusió» i ha destacat que és «una gran responsabilitat». A més, ha dit que espera «poder ajudar a defensar els drets dels xiquets i xiquetes, portar més lluny la seua veu i visibilitzar els seus problemes i carències, especialment dels d’aquells que viuen amb algun tipus de discapacitat».

Així mateix, ha afegit que «encara seguixen sent massa els xiquets, xiquetes i adolescents de tot el món que viuen en la pobresa, al límit de la supervivència, sense accés a una educació bàsica, enmig de la violència o la guerra, desplaçats per desastres naturals o conflictes armats».

Per la seua banda, el president d’UNICEF Espanya, Gustavo Suárez-Pertierra, li ha donat la benvinguda com a ambaixadora i ha assenyalat que l’organització està «molt agraïda a Teresa Perales per assumir este compromís, per la seua solidaritat i implicació amb la infància». «Estem convençuts que la seua contribució suposarà un impuls al nostre treball amb milions de xiquets i xiquetes», ha assegurat per a afegir que «la seua forta sensibilitat i els seus valors poden ser una poderosa eina per a avançar en favor de la salut, l’educació i la protecció de la infància».

Últimes notícies

La inscripció de Buenavida amb les Lynx és una treta administrativa i jugarà la WNBA en 2027

La inscripció d’Elena Buenavida com a jugadora actual de Minnesota Lynx respon a una treta administrativa i no implica que jugue la WNBA en 2026, ja que el pla és que s’incorpore a la franquícia en 2027 i continue mentrestant al Valencia Basket.

250.000 euros en ajuda urgent de la Generalitat per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 250.000 euros a ajuda humanitària urgent a Colòmbia després del terratrémol del 10 d’agost, amb especial atenció a la infància i a la cobertura de necessitats bàsiques. La Generalitat també ha impulsat un catàleg d’organitzacions fiables per a canalitzar les donacions de manera segura.

Alerta taronja per calor extrema en onze comarques valencianes

Sanitat ha activat per a este dijous el nivell de risc taronja per calor en municipis d’onze comarques de València i Castelló, mentres Emergències manté el risc extrem d’incendis a l’interior.

Vint atesos pel dispositiu de l’eclipsi a la Comunitat Valenciana i dotze trasllats a hospitals

El dispositiu especial per l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana ha atés 20 persones per incidències lleus, dotze de les quals han sigut traslladades a hospitals i centres de salut. La jornada s’ha desenvolupat amb normalitat gràcies a la coordinació d’emergències i al comportament de la ciutadania.

Aemet activa més avisos per tempestes i calor extrema a l’interior de València

Aemet ha ampliat per a esta vesprada l’avís groc per pluges intenses, tempestes amb granís i ratxes molt fortes de vent a l’interior nord de València, on també s’esperen fins a 38 graus. Les alertes s’estén al sud de València i a l’interior de Castelló, i continuaran demà divendres.

L’estrena d’Iñigo Pérez amb el Villarreal arriba després de dos inicis de Lliga guanyadors

Iñigo Pérez debuta en Lliga amb el Villarreal a El Sardinero després d’haver guanyat els seus dos anteriors inicis de campionat, tots dos fora de casa amb el Rayo Vallecano.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa hàbitats protegits a la Serra d’Espadà

L’incendi declarat en juliol a la Vall d’Uixó ha cremat més de 9.500 hectàrees i ha afectat greument espais Red Natura 2000 i el Parc Natural de la Serra d’Espadà, segons SEO/BirdLife. L’entitat alerta del risc d’erosió, de la pèrdua d’hàbitats per a aus rapinyaires i forestals i reclama una recuperació basada en criteris científics.

Un estudi de la UPV desvela quan va començar a cremar la ‘Porta de l’Infern’ de Darvaza

Un equip del grup LARS-IIAMA de la UPV ha reconstruit per primera vegada la història del cràter de gas de Darvaza, a Turkmenistan, i ha quantificat que ha emés més de 900.000 tones de metà en cinc dècades. El treball situa l’inici del foc entre setembre de 1987 i febrer de 1988 i destaca este punt com una de les fonts persistents de metà més importants detectades des de satèl·lit.