La nadadora espanyola Teresa Perales, nova ambaixadora d’UNICEF Espanya

MADRID, 15 (EUROPA PRESS)

El Fons de Nacions Unides per a la Infància d’Espanya (UNICEF) ha nomenat com a ambaixadora a la nadadora espanyola Teresa Perales, guanyadora de 28 medalles paralímpiques, que prestarà la seua imatge i dedicarà part del seu temps i la seua influència a l’organització per a contribuir a la defensa dels drets de tots els xiquets, xiquetes i adolescents.

Després del seu nomenament, Perales ha mostrat el seu «orgull» i «il·lusió» i ha destacat que és «una gran responsabilitat». A més, ha dit que espera «poder ajudar a defensar els drets dels xiquets i xiquetes, portar més lluny la seua veu i visibilitzar els seus problemes i carències, especialment dels d’aquells que viuen amb algun tipus de discapacitat».

Així mateix, ha afegit que «encara seguixen sent massa els xiquets, xiquetes i adolescents de tot el món que viuen en la pobresa, al límit de la supervivència, sense accés a una educació bàsica, enmig de la violència o la guerra, desplaçats per desastres naturals o conflictes armats».

Per la seua banda, el president d’UNICEF Espanya, Gustavo Suárez-Pertierra, li ha donat la benvinguda com a ambaixadora i ha assenyalat que l’organització està «molt agraïda a Teresa Perales per assumir este compromís, per la seua solidaritat i implicació amb la infància». «Estem convençuts que la seua contribució suposarà un impuls al nostre treball amb milions de xiquets i xiquetes», ha assegurat per a afegir que «la seua forta sensibilitat i els seus valors poden ser una poderosa eina per a avançar en favor de la salut, l’educació i la protecció de la infància».

Últimes notícies

Metges alerten del fum dels incendis: el principal risc per a la salut

Societats mèdiques advertixen que el fum dels incendis forestals és el principal risc per a la salut, sobretot per a xiquets, majors, embarassades i pacients crònics, i oferixen pautes clares d’autoprotecció.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua fora de control després de cremar 8.500 hectàrees

El gran incendi forestal de la Vall d’Uixó encadena quatre jornades actiu després de calcinar 8.500 hectàrees. El perímetre no ha crescut de nit, però el foc continua sense controlar i manté desallotjaments i confinaments.

Nou cos tècnic del Valencia Basket amb l’arribada destacada d’Israel González

El Valencia Basket ha definit el cos tècnic del primer equip masculí per a la temporada 2026-27, amb Xavi Albert al capdavant i la incorporació destacada d’Israel González com a ajudant principal. L’estructura es completa amb diverses novetats en l’àrea de vídeo, rendiment, fisioteràpia i serveis mèdics.

Un estudi a Elx vincula la força del tronc amb un millor equilibri en fer-se major

Una investigació de la UMH i ISABIAL ha determinat que la estabilitat del tronc està més lligada a l’equilibri dinàmic que la força del maluc en adults físicament actius. Els resultats podrien guiar nous programes d’exercici per a previndre la pèrdua d’estabilitat en l’envelliment.

L’Elx tancarà l’estiu contra el Toulouse al Pinatar Arena el 8 d’agost

L’Elx ha programat un nou amistós de pretemporada contra el Toulouse, que es disputarà el 8 d’agost al Pinatar Arena, a San Pedro del Pinatar (Múrcia). El duel se sumarà a un estiu amb nombrosos rivals internacionals per preparar el debut en LALIGA.

Les operadores de telecomunicacions garantixen la connexió en les zones arrasades pels incendis

MasOrange, Telefónica i Vodafone han reforçat les seues xarxes i han desplegat unitats mòbils i equips tècnics per a mantindre la connectivitat en les zones afectades pels incendis forestals, coordinats amb autoritats i emergències. Més de 100.000 persones han sigut evacuades o confinades en diversos punts d’Espanya, inclosa la Comunitat Valenciana.

Veïns de la Vall d’Uixó tornen a casa intacta i parlen de miracle

Diversos veïns desallotjats per l'incendi forestal de la Vall d'Uixó han pogut tornar ja a vivendes que no han sigut cremades i asseguren que és un miracle. El foc ha calcinat més de 8.500 hectàrees, però les cases s'han salvat i només patixen fum i brutícia.

Presó provisional per a l’home detingut per una brutal pallissa a València que ha deixat una víctima en coma

Un jutjat de València ha ordenat l’ingrés en presó provisional, comunicada i sense fiança, d’un home investigat per una brutal agressió al barri de Sant Marcel·lí que ha deixat la víctima en coma.
FILMOTECA D'ESTIU