16.1 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

La Nau homenatja a Maya Deren amb la projecció de les seues pel·lícules ‘més emblemàtiques’, un col·loqui i música

VALÈNCIA, 26 (EUROPA PRESS)

El Centre Cultural La Nau de València acollirà dilluns que ve 30 de setembre un homenatge Maia Deren amb la projecció de les seues sis pel·lícules “més emblemàtiques”, acompanyades amb un col·loqui i música en directe. La jornada, organitzada per l’Aula de Cinema de la Universitat de València, començarà a les 19.00 hores, baix el títol ‘Maya Deren. Cinema i ritual’.

Els espectadors podran contemplar els curtmetratges realitzats per Deren en els anys 40: ‘At Land’, ‘Meditation on Violence’, ‘Ritual in Transfigured Time’, ‘A Study in Choreography for Camera’ i ‘Meshes of the Afternoon’. El colofó arribarà amb ‘Witch’s Cradle’, una pel·lícula en la qual va participar Marcel Duchamp, que s’oferirà amb música en directe d’Isabel Latorre i Eva Amado, ha informat la Universitat de València en un comunicat.

Les projeccions comptaran amb una presentació a càrrec d’especialistes de diverses disciplines com la docent i investigadora de l’Escola Universitària de Les Arts (ERAM) de la Universitat de Girona Carolina Martínez, la ballarina i coreògrafa guanyadora del Premi Max 2024, Christine Cloux, i la compositora Isabel Latorre. Després del visionat dels films, Martínez aprofundirà en les claus temàtiques i estilístiques i entaularà un col·loqui amb els assistents per a concloure l’acte.

“LA MARE DE LES AVANTGUARDES”

L’Aula de Cinema UV se submergix així, en l’univers de Maya Deren, “la mare de les avantguardes”, tal com la va batejar Jonas Mekas. Igual que Mekas, Deren es va traslladar des d’Europa per a desenvolupar la seua producció cinematogràfica i artística a Nova York. L’artista va emigrar degut el moviment antisemita que es va deslligar durant els anys previs a la Segona Guerra Mundial. El seu contacte amb altres artistes com André Breton, Marcel Duchamp o Anaïs Nin va introduir a Estats Units les bases de la creació experimental i el surrealisme en diàleg amb el dadaisme.

Ballarina, coreògrafa i amant de diverses disciplines artístiques, Deren va revolucionar el panorama audiovisual en les dècades del 1940 i 1950. “Li apassionaven la poesia, la dansa i la fotografia, i va tenir una destacada militància política i va anar en el cinema on va trobar, amb una formació autodidacta, el mitjà per a expressar totes les seues inquietuds”, ha detallat Martínez.

‘Maya Deren. Cinema i ritual’ es durà a terme dilluns que ve a les 19.00 hores en l’Aula Magna del Centre Cultural La Nau, a càrrec de l’Aula de Cinema UV. L’acte, presentat pel responsable de l’Aula, Manuel de la Fuente, serà d’accés lliure amb aforament limitat.

Últimes notícies

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.

Pérez Llorca defén el retorn de menors no acompanyats i dades de delinqüència transparents

En la seua investidura, Pérez Llorca ha defés ordenar la immigració amb sentit comú i ha plantejat el retorn de menors no acompanyats als seus països d'origen. Ha reclamat dades transparents sobre delinqüència, controls d'edat i cooperació estatal i europea per a combatre màfies i reforçar la vigilància.

Pérez Llorca veu el Pacte Verd Europeu com la major amenaça per al camp i recolza Cofrentes

En la seua investidura en Les Corts, Juanfran Pérez Llorca ha denunciat que el Pacte Verd Europeu imposa costos i burocràcia i ha demanat igualtat enfront d'importacions de tercers països. També ha defés mantindre oberta la central de Cofrentes

Pérez Llorca apel·la a l’estabilitat en la seua investidura mentres Vox espera el seu discurs

El candidat del PP ha defés que la Comunitat Valenciana necessita 'moltíssima estabilitat' i ha evitat confirmar un pacte amb Vox, els vots del qual són decisius. El ple arranca a les 11 amb el seu discurs i Vox decidirà llavors el sentit del seu vot.