La Nau homenatja a Maya Deren amb la projecció de les seues pel·lícules ‘més emblemàtiques’, un col·loqui i música

VALÈNCIA, 26 (EUROPA PRESS)

El Centre Cultural La Nau de València acollirà dilluns que ve 30 de setembre un homenatge Maia Deren amb la projecció de les seues sis pel·lícules «més emblemàtiques», acompanyades amb un col·loqui i música en directe. La jornada, organitzada per l’Aula de Cinema de la Universitat de València, començarà a les 19.00 hores, baix el títol ‘Maya Deren. Cinema i ritual’.

Els espectadors podran contemplar els curtmetratges realitzats per Deren en els anys 40: ‘At Land’, ‘Meditation on Violence’, ‘Ritual in Transfigured Time’, ‘A Study in Choreography for Camera’ i ‘Meshes of the Afternoon’. El colofó arribarà amb ‘Witch’s Cradle’, una pel·lícula en la qual va participar Marcel Duchamp, que s’oferirà amb música en directe d’Isabel Latorre i Eva Amado, ha informat la Universitat de València en un comunicat.

Les projeccions comptaran amb una presentació a càrrec d’especialistes de diverses disciplines com la docent i investigadora de l’Escola Universitària de Les Arts (ERAM) de la Universitat de Girona Carolina Martínez, la ballarina i coreògrafa guanyadora del Premi Max 2024, Christine Cloux, i la compositora Isabel Latorre. Després del visionat dels films, Martínez aprofundirà en les claus temàtiques i estilístiques i entaularà un col·loqui amb els assistents per a concloure l’acte.

«LA MARE DE LES AVANTGUARDES»

L’Aula de Cinema UV se submergix així, en l’univers de Maya Deren, «la mare de les avantguardes», tal com la va batejar Jonas Mekas. Igual que Mekas, Deren es va traslladar des d’Europa per a desenvolupar la seua producció cinematogràfica i artística a Nova York. L’artista va emigrar degut el moviment antisemita que es va deslligar durant els anys previs a la Segona Guerra Mundial. El seu contacte amb altres artistes com André Breton, Marcel Duchamp o Anaïs Nin va introduir a Estats Units les bases de la creació experimental i el surrealisme en diàleg amb el dadaisme.

Ballarina, coreògrafa i amant de diverses disciplines artístiques, Deren va revolucionar el panorama audiovisual en les dècades del 1940 i 1950. «Li apassionaven la poesia, la dansa i la fotografia, i va tenir una destacada militància política i va anar en el cinema on va trobar, amb una formació autodidacta, el mitjà per a expressar totes les seues inquietuds», ha detallat Martínez.

‘Maya Deren. Cinema i ritual’ es durà a terme dilluns que ve a les 19.00 hores en l’Aula Magna del Centre Cultural La Nau, a càrrec de l’Aula de Cinema UV. L’acte, presentat pel responsable de l’Aula, Manuel de la Fuente, serà d’accés lliure amb aforament limitat.

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.