La Nau homenatja a Maya Deren amb la projecció de les seues pel·lícules ‘més emblemàtiques’, un col·loqui i música

VALÈNCIA, 26 (EUROPA PRESS)

El Centre Cultural La Nau de València acollirà dilluns que ve 30 de setembre un homenatge Maia Deren amb la projecció de les seues sis pel·lícules «més emblemàtiques», acompanyades amb un col·loqui i música en directe. La jornada, organitzada per l’Aula de Cinema de la Universitat de València, començarà a les 19.00 hores, baix el títol ‘Maya Deren. Cinema i ritual’.

Els espectadors podran contemplar els curtmetratges realitzats per Deren en els anys 40: ‘At Land’, ‘Meditation on Violence’, ‘Ritual in Transfigured Time’, ‘A Study in Choreography for Camera’ i ‘Meshes of the Afternoon’. El colofó arribarà amb ‘Witch’s Cradle’, una pel·lícula en la qual va participar Marcel Duchamp, que s’oferirà amb música en directe d’Isabel Latorre i Eva Amado, ha informat la Universitat de València en un comunicat.

Les projeccions comptaran amb una presentació a càrrec d’especialistes de diverses disciplines com la docent i investigadora de l’Escola Universitària de Les Arts (ERAM) de la Universitat de Girona Carolina Martínez, la ballarina i coreògrafa guanyadora del Premi Max 2024, Christine Cloux, i la compositora Isabel Latorre. Després del visionat dels films, Martínez aprofundirà en les claus temàtiques i estilístiques i entaularà un col·loqui amb els assistents per a concloure l’acte.

«LA MARE DE LES AVANTGUARDES»

L’Aula de Cinema UV se submergix així, en l’univers de Maya Deren, «la mare de les avantguardes», tal com la va batejar Jonas Mekas. Igual que Mekas, Deren es va traslladar des d’Europa per a desenvolupar la seua producció cinematogràfica i artística a Nova York. L’artista va emigrar degut el moviment antisemita que es va deslligar durant els anys previs a la Segona Guerra Mundial. El seu contacte amb altres artistes com André Breton, Marcel Duchamp o Anaïs Nin va introduir a Estats Units les bases de la creació experimental i el surrealisme en diàleg amb el dadaisme.

Ballarina, coreògrafa i amant de diverses disciplines artístiques, Deren va revolucionar el panorama audiovisual en les dècades del 1940 i 1950. «Li apassionaven la poesia, la dansa i la fotografia, i va tenir una destacada militància política i va anar en el cinema on va trobar, amb una formació autodidacta, el mitjà per a expressar totes les seues inquietuds», ha detallat Martínez.

‘Maya Deren. Cinema i ritual’ es durà a terme dilluns que ve a les 19.00 hores en l’Aula Magna del Centre Cultural La Nau, a càrrec de l’Aula de Cinema UV. L’acte, presentat pel responsable de l’Aula, Manuel de la Fuente, serà d’accés lliure amb aforament limitat.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.