La producció industrial puja un 6,2% a l’octubre a la Comunitat, 0,2 punts menys que la mitjana nacional

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

L’Índex General de Producció Industrial (IPI) ha augmentat un 6,2 per cent interanual el passat mes d’octubre a la Comunitat Valenciana, 0,2 punts menys que la mitjana nacional, que s’ha incrementat un 6,4%, segons dades publicades per l’Institut Nacional d’Estadística (INE). La producció industrial ix així de xifres negatives en l’autonomia.

L’índex va ser positiu en totes les comunitats autònomes amb La Rioja (+14,7%), Aragó (+12,8%) i Castella i Lleó (+11,1%) amb majors increments, excepte a Extremadura on l’índex es va reduir un 13,4%. i a Andalusia amb una caiguda de l’1,3%.

En el que va d’any la producció industrial a la Comunitat Valenciana ha disminuït un 3,4% enfront d’una increment del 0,8% de la mitjana nacional.

Per destinació econòmica, els béns de consum en el seu conjunt van pujar en la regió un 3,5% amb un descens del 7,7%en el cas dels duradors i un 5,1% més per als no duradors. Quant a la resta, els béns d’equip van disminuir un 15,8%, els béns intermedis van anotar un 4,6% més i els de l’energia, un 54,2% més.

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa-El Saler continua estabilitzat i sense rebrots importants

L’incendi forestal de la Devesa-El Saler, a València, continua estabilitzat este dissabte, amb el perímetre consolidat i sense rebrots importants durant la nit.

La hostaleria d’El Saler exigix ajudes per les pèrdues de l’incendi

SOS Hostelería ha reclamat a l’Ajuntament de València i a l’Agència Tributària mesures fiscals urgents per a més de vint locals d’El Saler afectats per l’incendi i els talls d’accessos en plena fi de vacacions.

Detinguda una parella a Alacant amb 400 grams de marihuana en patinet

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home i una dona que circulaven en patinet amb 400 grams de marihuana i que, segons la investigació, regentaven una associació cannàbica amb més droga emmagatzemada al seu domicili.

Oratge estable este cap de setmana amb màximes a la baixa a la costa de València

L’últim dissabte d’agost deixarà cels rasos en la Comunitat Valenciana, mínimes en descens i màximes a la baixa al litoral de València però més altes en l’interior. Diumenge es mantindrà l’estabilitat, amb temperatures lleugerament més altes i vents fluixos de component sud.

Setembre obri el curs polític valencià amb debat clau i primàries en marxa

El mes de setembre obri un curs polític intens en la Comunitat Valenciana, marcat pel debat de Política general en Les Corts i per les primàries i moviments de candidats davant les eleccions municipals i autonòmiques de 2027.

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.