La UE assenyala la seua intenció de treballar estretament amb Trump per a reforçar la relació trasatlàntica

BRUSSEL·LES, 20 (EUROPA PRESS)

La presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, i el seu homòleg del Consell Europeu, Antonio Costa, han expressat hui dilluns la seua intenció de treballar estretament amb el nou president d’Estats Units, Donald Trump, per a reforçar els vincles trasatlàntics i promoure la prosperitat i la seguretat comuna.

En un missatge coordinat, els dirigents de les institucions europees manen «els millors desitjos» a Trump en la seua presa de possessió i subratllen que la UE «espera col·laborar estretament» amb el mandatari nord-americà per a «fer front a reptes mundials».

«Juntes, les nostres societats poden aconseguir una major prosperitat i reforçar la seua seguretat comuna. Esta és la força duradora de la relació transatlàntica», ha afirmat la ‘popular’ alemanya i el socialdemòcrata portuguès en sengles missatges.

Pel seu costat, la presidenta del Parlament Europeu, Roberta Metsola, ha apuntat que Europa està «llista» per a treballar mà a mà amb Estats Units com a «amics i socis» després de la volta de Trump a la Casa Blanca. Segons ha dit, relació entre europeus i nord-americà ha sigut «la pedra angular» per a la «pau, seguretat i prosperitat» les últimes dècades.

Malgrat els reptes davant, Metsola ha afirmat que el bloc europeu treballarà per a tenir un «resultat positiu» en les relacions trasatlàntiques, apuntant que la situació geopolítica obliga a tenir una aliança «renovada» amb Washington que es base en els valors i principis.

Este dilluns, Trump s’ha convertit en el president número 47 de la història d’Estats Units després de jurar el càrrec en una simbòlica cerimònia que li permet tornar quatre anys després a la Casa Blanca i que implica ‘de facto’ el final del mandat del demòcrata Joe Biden.

Últimes notícies

Diana Morant renuncia a les generals per dedicar-se a les autonòmiques valencianes

La líder del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha anunciat que no anirà en les llistes del 29-N per dedicar-se en exclusiva a preparar les eleccions autonòmiques a la Comunitat Valenciana.

Enrique Arce, nomenat Ambaixador de la Comunitat Valenciana pel seu arrelament a València

L’actor valencià Enrique Arce ha sigut distingit com a Ambaixador de la Comunitat Valenciana per la Generalitat, un reconeixement que rep amb honor i humilitat després de dècades projectant València arreu del món.

Suspenen un desnonament a Alacant aplicant el nou decret d’habitatge

Un jutjat d’Alacant ha suspés fins al 2030 el desnonament d’una dona i els seus tres fills menors en aplicar el nou Reial decret 29/2026. Els serveis socials havien acreditat la situació de vulnerabilitat i la falta d’alternativa residencial.

Així són les exposicions pels 125 anys de l’Autoritat Portuària d’Alacant

L’Autoritat Portuària d’Alacant ha obert dues exposicions pel seu 125 aniversari, amb obres, documents i peces històriques sobre la trajectòria del port i la seua relació amb la ciutat i la província.

Sergio García es planteja tornar al PGA Tour i lluitar per la Ryder Cup

Sergio García estudia trencar definitivament amb LIV, no tanca la porta a tornar al PGA Tour i es marca com a objectiu jugar la pròxima Ryder Cup, almenys com a vicecapità.

Francis Mojica rep el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026

El microbiòleg de la Universitat d’Alacant Francis Mojica ha sigut distingit amb el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026, en la categoria de projecte científic, pel seu paper clau en el desenvolupament de la tecnologia CRISPR.

El PSPV proposa una declaració institucional per a reforçar l’autogovern i la diversitat el 9 d’Octubre

El PSPV-PSOE ha plantejat a tots els grups de Les Corts aprovar una declaració institucional pel 9 d’Octubre en defensa de l’autogovern valencià, la convivència i la diversitat, que exigix el suport unànime del Parlament.

Ángel Ayora reivindica que rebutjar LIV ha sigut ‘la decisió correcta’

El malagueny Ángel Ayora defensa que rebutjar l’oferta de LIV Golf ha sigut ‘la decisió correcta’ perquè el seu gran objectiu és jugar al PGA Tour i disputar la Ryder Cup amb Europa, i destaca el paper clau de Juan Carlos Ferrero en la seua preparació mental.