19.6 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

La UE assenyala la seua intenció de treballar estretament amb Trump per a reforçar la relació trasatlàntica

BRUSSEL·LES, 20 (EUROPA PRESS)

La presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, i el seu homòleg del Consell Europeu, Antonio Costa, han expressat hui dilluns la seua intenció de treballar estretament amb el nou president d’Estats Units, Donald Trump, per a reforçar els vincles trasatlàntics i promoure la prosperitat i la seguretat comuna.

En un missatge coordinat, els dirigents de les institucions europees manen “els millors desitjos” a Trump en la seua presa de possessió i subratllen que la UE “espera col·laborar estretament” amb el mandatari nord-americà per a “fer front a reptes mundials”.

“Juntes, les nostres societats poden aconseguir una major prosperitat i reforçar la seua seguretat comuna. Esta és la força duradora de la relació transatlàntica”, ha afirmat la ‘popular’ alemanya i el socialdemòcrata portuguès en sengles missatges.

Pel seu costat, la presidenta del Parlament Europeu, Roberta Metsola, ha apuntat que Europa està “llista” per a treballar mà a mà amb Estats Units com a “amics i socis” després de la volta de Trump a la Casa Blanca. Segons ha dit, relació entre europeus i nord-americà ha sigut “la pedra angular” per a la “pau, seguretat i prosperitat” les últimes dècades.

Malgrat els reptes davant, Metsola ha afirmat que el bloc europeu treballarà per a tenir un “resultat positiu” en les relacions trasatlàntiques, apuntant que la situació geopolítica obliga a tenir una aliança “renovada” amb Washington que es base en els valors i principis.

Este dilluns, Trump s’ha convertit en el president número 47 de la història d’Estats Units després de jurar el càrrec en una simbòlica cerimònia que li permet tornar quatre anys després a la Casa Blanca i que implica ‘de facto’ el final del mandat del demòcrata Joe Biden.

Últimes notícies

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.