La UE assenyala la seua intenció de treballar estretament amb Trump per a reforçar la relació trasatlàntica

BRUSSEL·LES, 20 (EUROPA PRESS)

La presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, i el seu homòleg del Consell Europeu, Antonio Costa, han expressat hui dilluns la seua intenció de treballar estretament amb el nou president d’Estats Units, Donald Trump, per a reforçar els vincles trasatlàntics i promoure la prosperitat i la seguretat comuna.

En un missatge coordinat, els dirigents de les institucions europees manen “els millors desitjos” a Trump en la seua presa de possessió i subratllen que la UE “espera col·laborar estretament” amb el mandatari nord-americà per a “fer front a reptes mundials”.

“Juntes, les nostres societats poden aconseguir una major prosperitat i reforçar la seua seguretat comuna. Esta és la força duradora de la relació transatlàntica”, ha afirmat la ‘popular’ alemanya i el socialdemòcrata portuguès en sengles missatges.

Pel seu costat, la presidenta del Parlament Europeu, Roberta Metsola, ha apuntat que Europa està “llista” per a treballar mà a mà amb Estats Units com a “amics i socis” després de la volta de Trump a la Casa Blanca. Segons ha dit, relació entre europeus i nord-americà ha sigut “la pedra angular” per a la “pau, seguretat i prosperitat” les últimes dècades.

Malgrat els reptes davant, Metsola ha afirmat que el bloc europeu treballarà per a tenir un “resultat positiu” en les relacions trasatlàntiques, apuntant que la situació geopolítica obliga a tenir una aliança “renovada” amb Washington que es base en els valors i principis.

Este dilluns, Trump s’ha convertit en el president número 47 de la història d’Estats Units després de jurar el càrrec en una simbòlica cerimònia que li permet tornar quatre anys després a la Casa Blanca i que implica ‘de facto’ el final del mandat del demòcrata Joe Biden.

Últimes notícies

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.

Ford cridarà els sindicats a renovar l’acord per l’electrificació d’Almussafes

Ford convoca als sindicats d'Almussafes per a obrir una nova negociació sobre l'acord per l'electrificació firmat en 2022, en plena aplicació de l'ERTO en la planta.

Faconauto preveu 109.000 matriculacions en la Comunitat Valenciana malgrat la fi de les ajudes per la dana

Faconauto calcula que en 2026 es matricularan 109.000 turismes en la Comunitat Valenciana, un 14,7% menys que en 2025 per les ajudes per la dana, però amb un creixement estructural del 7,5% sense eixe efecte extraordinari.