La UE assenyala la seua intenció de treballar estretament amb Trump per a reforçar la relació trasatlàntica

BRUSSEL·LES, 20 (EUROPA PRESS)

La presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, i el seu homòleg del Consell Europeu, Antonio Costa, han expressat hui dilluns la seua intenció de treballar estretament amb el nou president d’Estats Units, Donald Trump, per a reforçar els vincles trasatlàntics i promoure la prosperitat i la seguretat comuna.

En un missatge coordinat, els dirigents de les institucions europees manen «els millors desitjos» a Trump en la seua presa de possessió i subratllen que la UE «espera col·laborar estretament» amb el mandatari nord-americà per a «fer front a reptes mundials».

«Juntes, les nostres societats poden aconseguir una major prosperitat i reforçar la seua seguretat comuna. Esta és la força duradora de la relació transatlàntica», ha afirmat la ‘popular’ alemanya i el socialdemòcrata portuguès en sengles missatges.

Pel seu costat, la presidenta del Parlament Europeu, Roberta Metsola, ha apuntat que Europa està «llista» per a treballar mà a mà amb Estats Units com a «amics i socis» després de la volta de Trump a la Casa Blanca. Segons ha dit, relació entre europeus i nord-americà ha sigut «la pedra angular» per a la «pau, seguretat i prosperitat» les últimes dècades.

Malgrat els reptes davant, Metsola ha afirmat que el bloc europeu treballarà per a tenir un «resultat positiu» en les relacions trasatlàntiques, apuntant que la situació geopolítica obliga a tenir una aliança «renovada» amb Washington que es base en els valors i principis.

Este dilluns, Trump s’ha convertit en el president número 47 de la història d’Estats Units després de jurar el càrrec en una simbòlica cerimònia que li permet tornar quatre anys després a la Casa Blanca i que implica ‘de facto’ el final del mandat del demòcrata Joe Biden.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.