La UE assenyala la seua intenció de treballar estretament amb Trump per a reforçar la relació trasatlàntica

BRUSSEL·LES, 20 (EUROPA PRESS)

La presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, i el seu homòleg del Consell Europeu, Antonio Costa, han expressat hui dilluns la seua intenció de treballar estretament amb el nou president d’Estats Units, Donald Trump, per a reforçar els vincles trasatlàntics i promoure la prosperitat i la seguretat comuna.

En un missatge coordinat, els dirigents de les institucions europees manen “els millors desitjos” a Trump en la seua presa de possessió i subratllen que la UE “espera col·laborar estretament” amb el mandatari nord-americà per a “fer front a reptes mundials”.

“Juntes, les nostres societats poden aconseguir una major prosperitat i reforçar la seua seguretat comuna. Esta és la força duradora de la relació transatlàntica”, ha afirmat la ‘popular’ alemanya i el socialdemòcrata portuguès en sengles missatges.

Pel seu costat, la presidenta del Parlament Europeu, Roberta Metsola, ha apuntat que Europa està “llista” per a treballar mà a mà amb Estats Units com a “amics i socis” després de la volta de Trump a la Casa Blanca. Segons ha dit, relació entre europeus i nord-americà ha sigut “la pedra angular” per a la “pau, seguretat i prosperitat” les últimes dècades.

Malgrat els reptes davant, Metsola ha afirmat que el bloc europeu treballarà per a tenir un “resultat positiu” en les relacions trasatlàntiques, apuntant que la situació geopolítica obliga a tenir una aliança “renovada” amb Washington que es base en els valors i principis.

Este dilluns, Trump s’ha convertit en el president número 47 de la història d’Estats Units després de jurar el càrrec en una simbòlica cerimònia que li permet tornar quatre anys després a la Casa Blanca i que implica ‘de facto’ el final del mandat del demòcrata Joe Biden.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket tomba al Olympiacos amb dos tirs lliures finals de De Larrea (85-84)

Dos tirs lliures de Sergio De Larrea a 2,9 segons del final donen al València Basket una agònica victòria davant el Olympiacos i reforcen les seues opcions de passada directa a quarts de l'Eurolliga.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre Montero i Alegria

Diana Morant acusa a Jorge Azcón d'evidenciar el masclisme que, al seu juí, persistix en el PP després de comparar físicament a Pilar Alegría i María Jesús Montero, i vincula este tipus de discursos amb el retrocés en igualtat i la violència de gènere.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons destinats a la investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta ferma del Govern i col·laboració total amb la justícia.

Tercer dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

L'operatiu per a localitzar a l'home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, continua actiu per tercer dia amb reforços de Castella-la Manxa i ampli desplegament d'efectius.

Diana Morant qualifica d’intolerable el veto a les dones en una confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig d'una confraria de Sagunt a la participació de dones i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la seua presència.

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón en la causa penal sobre la gestió de la dana i reclama a l'actual president que ho aparte i li retire l'escó.

Diana Morant agraïx el treball de María Jesús Montero en Hisenda i li desitja sort en el seu salt a Andalusia

Diana Morant reconeix la gestió de María Jesús Montero al capdavant d'Hisenda, subratlla el seu paper en diverses crisis i li desitja sort com a candidata del PSOE en les eleccions andaluses.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons d'investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta contundent del Govern i reivindica la col·laboració amb la justícia per a aclarir les irregularitats.