La UE ratifica la prolongació de les sancions individuals contra Rússia superant les objecions d’Hongria

La UE ratifica la prolongació de les sancions individuals contra Rússia superant les objecions d’Hongria

En un nou pas en el context de la invasió russa d’Ucraïna, la Unió Europea ha acordat hui la pròrroga de les sancions individuals que s’apliquen com a resposta a l’agressió militar de Rússia. Aquesta decisió arriba després d’un intens debat que ha estat marcat per les objeccions expressions per part d’Hongria, que va ser secundada per Eslovàquia en la seva sol·licitud d’exclusió d’alguns oligarques de la llista de sancionats.

Segons fonts de la institució europea, la pròrroga serà efectiva durant un període de sis mesos i afectarà a més de 2.400 persones i entitats russes que estan sotmeses a restriccions. Per tal d’aconseguir arribar a un acord, es va negociar la retirada de les sancions a tres individus que estaven inclosos en la llista de sancions de la UE, malgrat que s’havien registrat com a difunts.

Hongria, en el transcurs d’aquest procés, va mantenir una postura ferma i requereix la revocació de les sancions sobre vuit destacats figures russes. Aquesta negociació es va dur a terme fins a l’últim moment, sobretot perquè la data límit per a la renovació de les sancions personals contra Rússia era programada per a dissabte 15 de març. Si no s’aconseguia un acord en aquest punt, aquestes mesures constructives habrien caducat.

La decisió d’aquest divendres representa un nou exemple de la unitat que, malgrat les discrepàncies en les posicions d’alguns estats membres, la Unió Europea està demostrant enfront de la crisi derivada de les accions militars de Moscou. Així, es reafirma el compromís de la Unió Europea per mantenir la pressió internacional sobre Rússia_ i per defensar la integritat territorial i la sobirania d’Ucraïna.

Últimes notícies

Rovira anuncia el seu no al nou model de finançament autonòmic pactat amb Catalunya

El conseller José Antonio Rovira ha avançat que votarà en contra del nou model de finançament autonòmic, que considera pactat amb Catalunya, i ha criticat el ministre d’Hisenda Arcadi España per no defensar ara un fons transitori de nivellació. Assegura que la majoria de comunitats també s’oposaran al text en el Consell de Política Fiscal i Financera.

Un jove de 27 anys acaba ferit en una agressió amb arma blanca a Patraix

Un home de 27 anys ha resultat ferit en un braç després de ser apunyalat este dijous a la nit al barri de Patraix, a València. La Policia Nacional investiga els fets i busca l autor, que ha fugit després de l agressió.

31 municipis de la Comunitat tindran primàries del PSPV per a triar alcaldables en 2027

El PSPV-PSOE ha obert el termini per a presentar candidatures a les primàries locals en 31 grans municipis de la Comunitat Valenciana per a les eleccions municipals de 2027, amb votació prevista el 26 de setembre on hi haja més d’una opció. El partit preveu tindre abans de novembre més del 80 % de les candidatures municipals i ja compta amb Diana Morant com a candidata a la Generalitat.

Gàtova rebrà 200.000 euros per a recuperar el bosc calcinat per l’incendi de Sogorb

Gàtova rebrà 200.000 euros de la Generalitat per a actuar en les zones afectades per l’incendi forestal declarat a Sogorb, que va arrasar unes 630 hectàrees de munt. L’Ajuntament ho veu com un primer pas i reclama més recursos i actuacions per a la Serra Calderona.

Deting a Viver per apuntar algú amb una pistola de fogueig en plena festa

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys i investiga una dona de 26 per una agressió múltiple i amenaces amb una pistola de fogueig durant una discomòbil a Viver el 15 d’agost.

Mor un motorista en la A-31 a Monforte del Cid en un xoc amb un cotxe

Un home de 42 anys ha mort en un accident entre la seua motocicleta i un cotxe a l’A-31, a Monforte del Cid, mentre que el conductor del turisme, de 19 anys, ha resultat il·lés.

Els bombers mantenen la vigilància i busquen extingir l’incendi d’El Saler

Els bombers de València continuen treballant a la Devesa d’El Saler per controlar punts calents i aconseguir l’extinció total després de cremar-se 37 hectàrees.

Divendres amb temperatures màximes molt altes a l’interior i prelitoral valencià

Este divendres el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana i les temperatures màximes pujaran, amb valors significativament alts en zones de l’interior i del prelitoral. Dissabte es mantindrà la calor, especialment a l’interior, amb vents fluixos de direcció variable que giraran a component este.