La UE ratifica la prolongació de les sancions individuals contra Rússia superant les objecions d’Hongria

La UE ratifica la prolongació de les sancions individuals contra Rússia superant les objecions d’Hongria

En un nou pas en el context de la invasió russa d’Ucraïna, la Unió Europea ha acordat hui la pròrroga de les sancions individuals que s’apliquen com a resposta a l’agressió militar de Rússia. Aquesta decisió arriba després d’un intens debat que ha estat marcat per les objeccions expressions per part d’Hongria, que va ser secundada per Eslovàquia en la seva sol·licitud d’exclusió d’alguns oligarques de la llista de sancionats.

Segons fonts de la institució europea, la pròrroga serà efectiva durant un període de sis mesos i afectarà a més de 2.400 persones i entitats russes que estan sotmeses a restriccions. Per tal d’aconseguir arribar a un acord, es va negociar la retirada de les sancions a tres individus que estaven inclosos en la llista de sancions de la UE, malgrat que s’havien registrat com a difunts.

Hongria, en el transcurs d’aquest procés, va mantenir una postura ferma i requereix la revocació de les sancions sobre vuit destacats figures russes. Aquesta negociació es va dur a terme fins a l’últim moment, sobretot perquè la data límit per a la renovació de les sancions personals contra Rússia era programada per a dissabte 15 de març. Si no s’aconseguia un acord en aquest punt, aquestes mesures constructives habrien caducat.

La decisió d’aquest divendres representa un nou exemple de la unitat que, malgrat les discrepàncies en les posicions d’alguns estats membres, la Unió Europea està demostrant enfront de la crisi derivada de les accions militars de Moscou. Així, es reafirma el compromís de la Unió Europea per mantenir la pressió internacional sobre Rússia_ i per defensar la integritat territorial i la sobirania d’Ucraïna.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Raquel Carrera ja és la tercera màxima anotadora històrica del València Basket

La interior gallega aconseguix els 1.811 punts amb els 9 sumats davant Lointek Guernica i iguala a Marie Gülich en el tercer lloc històric; lideren Queralt Casas i Leticia Romero.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones

El nou centre de salut de Rincón de Loix ja està operatiu amb més espais i servicis i ha reforçat l'accessibilitat per a uns 20.000 usuaris. Urgències 24 hores s'activarà abans de l'estiu.

Catalá critica que Renfe no haja habilitat autobusos des d’Albal per a la mascletà

L'alcaldessa ha mostrat la seua sorpresa per l'absència d'autobusos de reforç des d'Albal mentres es limita l'arribada de Rodalia a l'Estació del Nord en hores de mascletà. Defén la seguretat del dispositiu i anuncia una avaluació després de les Falles.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat ha garantit la seua col·laboració a Benidorm per a acatar la sentència pels terrenys de la serra Gelada, que imposa una multa de 350 milions. El Consell emmarca el suport com a acompanyament per a executar la fallada amb responsabilitat.

Compromís proposa vivendes protegides permanents i adjudicades per sorteig

Compromís registra una proposició de llei perquè les vivendes de protecció pública siguen permanents, amb requisits iguals i adjudicació per sorteig públic. La iniciativa respon al cas dels Naus i preveu un registre de demandants i un calendari d'aprovació entre març i abril.

Possibles ruixats al final del dia a l’interior i màximes en ascens en la Comunitat

Este dilluns hi haurà intervals nuvolosos en la Comunitat Valenciana, amb ruixats en el litoral al matí i a l'interior al final del dia. Les màximes pujaran.

Els 120 decibels d’una mascletà: riscos i per què convé mantindre distància

Les mascletaes poden registrar pics pròxims a 120 dB en el punt de tret. La distància reduïx l'impacte: uns 30 m per a adults i més per a xiquets.

Les víctimes de la DANA demanen al TSJCV ignorar l’aforament de Carlos Mazón i mantindre la investigació a Catarroja

L'acusació popular de la Associació Víctimes de la DANA ha demanat al TSJCV que no aplique l'aforament de Carlos Mazón i que permeta investigar-lo en el jutjat de Catarroja.