La UE ratifica la prolongació de les sancions individuals contra Rússia superant les objecions d’Hongria

La UE ratifica la prolongació de les sancions individuals contra Rússia superant les objecions d’Hongria

En un nou pas en el context de la invasió russa d’Ucraïna, la Unió Europea ha acordat hui la pròrroga de les sancions individuals que s’apliquen com a resposta a l’agressió militar de Rússia. Aquesta decisió arriba després d’un intens debat que ha estat marcat per les objeccions expressions per part d’Hongria, que va ser secundada per Eslovàquia en la seva sol·licitud d’exclusió d’alguns oligarques de la llista de sancionats.

Segons fonts de la institució europea, la pròrroga serà efectiva durant un període de sis mesos i afectarà a més de 2.400 persones i entitats russes que estan sotmeses a restriccions. Per tal d’aconseguir arribar a un acord, es va negociar la retirada de les sancions a tres individus que estaven inclosos en la llista de sancions de la UE, malgrat que s’havien registrat com a difunts.

Hongria, en el transcurs d’aquest procés, va mantenir una postura ferma i requereix la revocació de les sancions sobre vuit destacats figures russes. Aquesta negociació es va dur a terme fins a l’últim moment, sobretot perquè la data límit per a la renovació de les sancions personals contra Rússia era programada per a dissabte 15 de març. Si no s’aconseguia un acord en aquest punt, aquestes mesures constructives habrien caducat.

La decisió d’aquest divendres representa un nou exemple de la unitat que, malgrat les discrepàncies en les posicions d’alguns estats membres, la Unió Europea està demostrant enfront de la crisi derivada de les accions militars de Moscou. Així, es reafirma el compromís de la Unió Europea per mantenir la pressió internacional sobre Rússia_ i per defensar la integritat territorial i la sobirania d’Ucraïna.

Últimes notícies

El València Basket blinda a Omari Moore amb una renovació fins a 2027

El València Basket amplia el contracte de Omari Moore fins a juny de 2027 després de la seua bona adaptació a l'equip i al bàsquet europeu, amb opció d'eixida cap a la NBA.

Camarero demana esborrar del diari de Les Corts la seua frase sobre les prostitutes

Susana Camarero ha sol·licitat a la Mesa de Les Corts retirar del diari de sessions l'expressió en la qual va afirmar que el Govern està ple de prostitutes, al·legant que estava mal formulada i ja va ser aclarida públicament.

Consum llança més de 2.500 ofertes d’ús d’estiu en la Comunitat Valenciana

Consum reforça la seua plantilla d'estiu amb més de 2.500 contractes en la Comunitat Valenciana i 3.800 en total, amb sous des de 1.400 euros bruts i opció de continuïtat.

Març s’acomiada amb més calor i ratxes de vent molt fort en la Comunitat Valenciana

El dimarts arriba amb cels poc nuvolosos, pujada de temperatures i ratxes de vent molt fort a Castelló i l'interior nord de València, després d'una jornada suau en les capitals.

Bernabé insta a Pérez Llorca a acceptar la reforma del finançament autonòmic que aporta 3.700 milions

Pilar Bernabé reclama a Juanfran Pérez Llorca que done suport a la proposta de reforma del finançament autonòmic del Govern, que calcula en 3.700 milions per a la Comunitat Valenciana, i recorda les inversions previstes a la província d'Alacant.

El Govern i el PSOE carreguen contra PP i Vox per recolzar a Elx la derogació de la llei de l’avortament

L'Executiu central i el PSPV-PSOE critiquen que l'Ajuntament d'Elx aprovara, amb els vots de PP i Vox, una moció per a instar a derogar la llei de l'avortament i advertixen que no acceptaran retrocessos en els drets de les dones.

La jutgessa de Catarroja impedix que Mazón es persone en la causa penal per la DANA

La jutgessa de Catarroja ha denegat que el expresident Carlos Mazón es persone en la causa penal per la DANA i manté que només pot intervindre com a testimoni, sense indicis que justifiquen investigar-li.

L’IVIA avala que el sòl agrícola valencià manté la seua capacitat productiva després de la dana

Un estudi de l'IVIA conclou que les terres agrícoles de la Comunitat Valenciana mantenen la seua fertilitat després de l'última dana, la qual cosa recolza la continuïtat de l'activitat agrària i noves ajudes públiques.