La UE ratifica la prolongació de les sancions individuals contra Rússia superant les objecions d’Hongria

La UE ratifica la prolongació de les sancions individuals contra Rússia superant les objecions d’Hongria

En un nou pas en el context de la invasió russa d’Ucraïna, la Unió Europea ha acordat hui la pròrroga de les sancions individuals que s’apliquen com a resposta a l’agressió militar de Rússia. Aquesta decisió arriba després d’un intens debat que ha estat marcat per les objeccions expressions per part d’Hongria, que va ser secundada per Eslovàquia en la seva sol·licitud d’exclusió d’alguns oligarques de la llista de sancionats.

Segons fonts de la institució europea, la pròrroga serà efectiva durant un període de sis mesos i afectarà a més de 2.400 persones i entitats russes que estan sotmeses a restriccions. Per tal d’aconseguir arribar a un acord, es va negociar la retirada de les sancions a tres individus que estaven inclosos en la llista de sancions de la UE, malgrat que s’havien registrat com a difunts.

Hongria, en el transcurs d’aquest procés, va mantenir una postura ferma i requereix la revocació de les sancions sobre vuit destacats figures russes. Aquesta negociació es va dur a terme fins a l’últim moment, sobretot perquè la data límit per a la renovació de les sancions personals contra Rússia era programada per a dissabte 15 de març. Si no s’aconseguia un acord en aquest punt, aquestes mesures constructives habrien caducat.

La decisió d’aquest divendres representa un nou exemple de la unitat que, malgrat les discrepàncies en les posicions d’alguns estats membres, la Unió Europea està demostrant enfront de la crisi derivada de les accions militars de Moscou. Així, es reafirma el compromís de la Unió Europea per mantenir la pressió internacional sobre Rússia_ i per defensar la integritat territorial i la sobirania d’Ucraïna.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.
FILMOTECA D'ESTIU