La UE ratifica la prolongació de les sancions individuals contra Rússia superant les objecions d’Hongria

La UE ratifica la prolongació de les sancions individuals contra Rússia superant les objecions d’Hongria

En un nou pas en el context de la invasió russa d’Ucraïna, la Unió Europea ha acordat hui la pròrroga de les sancions individuals que s’apliquen com a resposta a l’agressió militar de Rússia. Aquesta decisió arriba després d’un intens debat que ha estat marcat per les objeccions expressions per part d’Hongria, que va ser secundada per Eslovàquia en la seva sol·licitud d’exclusió d’alguns oligarques de la llista de sancionats.

Segons fonts de la institució europea, la pròrroga serà efectiva durant un període de sis mesos i afectarà a més de 2.400 persones i entitats russes que estan sotmeses a restriccions. Per tal d’aconseguir arribar a un acord, es va negociar la retirada de les sancions a tres individus que estaven inclosos en la llista de sancions de la UE, malgrat que s’havien registrat com a difunts.

Hongria, en el transcurs d’aquest procés, va mantenir una postura ferma i requereix la revocació de les sancions sobre vuit destacats figures russes. Aquesta negociació es va dur a terme fins a l’últim moment, sobretot perquè la data límit per a la renovació de les sancions personals contra Rússia era programada per a dissabte 15 de març. Si no s’aconseguia un acord en aquest punt, aquestes mesures constructives habrien caducat.

La decisió d’aquest divendres representa un nou exemple de la unitat que, malgrat les discrepàncies en les posicions d’alguns estats membres, la Unió Europea està demostrant enfront de la crisi derivada de les accions militars de Moscou. Així, es reafirma el compromís de la Unió Europea per mantenir la pressió internacional sobre Rússia_ i per defensar la integritat territorial i la sobirania d’Ucraïna.

Últimes notícies

Anselmi confia en el bloc de l’Elx per a plantar cara al Barça al Martínez Valero

Martín Anselmi ha explicat que la clau perquè l’Elx competa davant el Barcelona és mantindre la seua essència i actuar com un bloc. El tècnic argentí ha demanat el suport d’un Martínez Valero ple i ha confirmat que Ponce, Buonanotte i Osorio estan llestos per a debutar.

Alzira es recompon després del diluvi amb ratxes de 146 km/h i greus danys materials

Alzira es recupera del fort episodi de pluja i vent registrat el dijous, amb ratxes de fins a 146 km/h que han causat importants destrosses en arbres, vivendes, empreses i en la parròquia de Santa Catalina, però sense danys personals greus.

Els nous trens de Rodalia encenen el debat polític a la Comunitat Valenciana

L’enviament de trens més nous per a Rodalia en la Comunitat Valenciana ha obert una dura pugna política: el PSPV defensa la mesura mentre PP, Compromís i Vox la titllen d’insuficient o de burla.

Íñigo Pérez demana més agressivitat al Villarreal abans de visitar l’Atlético

L’entrenador del Villarreal assegura que l’equip ha de corregir la passivitat defensiva mostrada davant el Racing per competir al Metropolitano contra l’Atlético de Madrid.

L’habitatge del futur es flexiona: noves arquitectes replantegen com volem viure

Tres joves arquitectes plantegen models d’habitatge més flexibles, sostenibles i socials per a afrontar la crisi residencial i adaptar-se a noves formes de vida i treball.

Una bandera gegant celebrarà els 35 anys d’independència d’Ucraïna a Alacant

La comunitat ucraïnesa d’Alacant, la més nombrosa d’Espanya, commemorarà diumenge el 35 aniversari de la restauració de la independència amb una marxa solidària amb una bandera de 100 metres. Torrevella se sumarà dissabte amb una concentració, una marxa i una programació cultural fins a la nit.

L’eclipsi dispara un 14 % les compres de turistes estrangers a Espanya

Les compres presencials amb targetes estrangeres a Espanya han augmentat quasi un 14 % durant la setmana de l’eclipsi, especialment a Castelló i València, mentres el consum dels espanyols s’ha mantingut o ha baixat.

Suspés el presó per a l’home que va apunyalar un jove en un pub d’Ondara

La Audiencia d’Alacant ha imposat tres anys de presó a un home que va apunyalar el cosí d’un rival en un pub d’Ondara l’1 de gener de 2023. La pena queda suspesa perquè ha reparat el mal i està en tractament de deshabituació de drogues.