16.8 C
València
Dimecres, 3 desembre, 2025

La Unió denúncia que empreses espanyoles i valencianes importen d’Àsia en tres dies 36.000 tones d’arròs

La Unió ha denunciat aquest dimecres que en apenes tres dies diverses empreses d’arròs espanyoles i valencianes han importat de països asiàtics i descarregat en els seus magatzems al voltant de 36.000 tones d’arròs, un terç de la producció autòctona de la Comunitat Valenciana, que se situa en una franja d’entre les 100.00 i les 130.000 tones anuals.

L’organització agrària ha criticat en un comunicat que aquest fet “contrasta amb la situació que viuen els arrosers valencians que comproven com els magatzems estan replets d’arròs produït a la Comunitat Valenciana, que no té eixida comercial davant de la ralentització de les compres“.

Segons ha assenyalat La Unió, dilluns passat va descarregar en el Port de València un altre vaixell amb 11.000 tones d’arròs importat des de Myanmar (antiga Birmània) en un buc que va eixir el passat 15 de gener des d’aquest país del sud-est asiàtic i encara es troba en les instal·lacions portuàries de València.

Aquesta entrada d’arròs que denuncia La Unió se suma a la denunciada de la passada setmana en el Port de Sagunt amb un vaixell que contenia 25.000 tones d’arròs procedent del sud-est asiàtic i importat i distribuït per grans empreses arroceras espanyoles i valencianes“. El sector arroser de l’organització decidirà en els pròxims dies, una vegada passades les Falles, la convocatòria d’accions de protesta davant d’aquest empreses importadores i distribuïdores.

PREUS A LA BAIXA

Els arrosers valencians estem farts d’aquesta situació, mentre les importacions augmenten a més per empreses d’ací, la campanya està aturada amb preus que van a la baixa i els costos de producció del cultiu segueixen pels núvols, la qual cosa es tradueix en un minvament important de la nostra rendibilitat”, ha lamentat.

Mentre els nostres magatzems estan plens perquè les grans empreses arroceras no volen pagar un preu digne i just ací per l’arròs, amb aquestes importacions el que pretenen i aconsegueixen és pressionar a la baixa el preu de l’arròs local. Preferim que deixen de presumir públicament d’una suposada valenciania per a vendre més i aposten veritablement pels arrossos valencians i pels seus productors“, ha recalcat.

En aquesta línia, també ha denunciat que en els lineals de les tendes i supermercats es detecten arrossos d’aquest marques en els quals no s’especifica l’origen. “Cal donar major transparència als consumidors indicant de forma clara la procedència de l’arròs i a més els supermercats haurien de ser els primers a exigir als seus proveïdors l’origen i no només el lloc d’envasament i fer una aposta clara pel producte de proximitat i per les denominacions d’origen”, ha afirma La Unió.

Aquestes importacions provenen fonamentalment de Malàisia, Cambodja i Myanmar, grans països asiàtics productors, “que no compleixen a més amb els estàndards europeus de producció i d’ús dels productes fitosanitaris”, recalca La Unió.

L’organització assenyala que aquesta mateixa setmana la Unió Europea ha restablit la clàusula de salvaguardia, mitjançant un reglament publicat en el DOUE, “amb aranzels duaners a les importacions d’arròs índica de Cambodja i Myanmar, per a pal·liar els seus efectes sobre la producció comunitària“.

Aquests aranzels s’apliquen des de hui després d’una investigació de la Comissió Europea en la qual s’indica que “l’arròs d’aquest dos països asiàtics es va importar a preus i volums que van provocar dificultats considerables per a la indústria arrocera comunitària“.

La Unió ha incidit en la necessitat d’establir “mesures de salvaguarda contra l’arròs procedent d’aquest països”. “Confiem que aquest nous aranzels servisquen perquè les empreses desistisquen de la seua intenció de comprar producte de fora i opten per l’autòcton perquè nombroses famílies puguen viure del cultiu i també per a mantenir el medi ambient a l’entorn del parc natural de l’Albufera”, indica.

Últimes notícies

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.