La Unió denúncia que empreses espanyoles i valencianes importen d’Àsia en tres dies 36.000 tones d’arròs

La Unió ha denunciat aquest dimecres que en apenes tres dies diverses empreses d’arròs espanyoles i valencianes han importat de països asiàtics i descarregat en els seus magatzems al voltant de 36.000 tones d’arròs, un terç de la producció autòctona de la Comunitat Valenciana, que se situa en una franja d’entre les 100.00 i les 130.000 tones anuals.

L’organització agrària ha criticat en un comunicat que aquest fet “contrasta amb la situació que viuen els arrosers valencians que comproven com els magatzems estan replets d’arròs produït a la Comunitat Valenciana, que no té eixida comercial davant de la ralentització de les compres“.

Segons ha assenyalat La Unió, dilluns passat va descarregar en el Port de València un altre vaixell amb 11.000 tones d’arròs importat des de Myanmar (antiga Birmània) en un buc que va eixir el passat 15 de gener des d’aquest país del sud-est asiàtic i encara es troba en les instal·lacions portuàries de València.

Aquesta entrada d’arròs que denuncia La Unió se suma a la denunciada de la passada setmana en el Port de Sagunt amb un vaixell que contenia 25.000 tones d’arròs procedent del sud-est asiàtic i importat i distribuït per grans empreses arroceras espanyoles i valencianes“. El sector arroser de l’organització decidirà en els pròxims dies, una vegada passades les Falles, la convocatòria d’accions de protesta davant d’aquest empreses importadores i distribuïdores.

PREUS A LA BAIXA

Els arrosers valencians estem farts d’aquesta situació, mentre les importacions augmenten a més per empreses d’ací, la campanya està aturada amb preus que van a la baixa i els costos de producció del cultiu segueixen pels núvols, la qual cosa es tradueix en un minvament important de la nostra rendibilitat”, ha lamentat.

Mentre els nostres magatzems estan plens perquè les grans empreses arroceras no volen pagar un preu digne i just ací per l’arròs, amb aquestes importacions el que pretenen i aconsegueixen és pressionar a la baixa el preu de l’arròs local. Preferim que deixen de presumir públicament d’una suposada valenciania per a vendre més i aposten veritablement pels arrossos valencians i pels seus productors“, ha recalcat.

En aquesta línia, també ha denunciat que en els lineals de les tendes i supermercats es detecten arrossos d’aquest marques en els quals no s’especifica l’origen. “Cal donar major transparència als consumidors indicant de forma clara la procedència de l’arròs i a més els supermercats haurien de ser els primers a exigir als seus proveïdors l’origen i no només el lloc d’envasament i fer una aposta clara pel producte de proximitat i per les denominacions d’origen”, ha afirma La Unió.

Aquestes importacions provenen fonamentalment de Malàisia, Cambodja i Myanmar, grans països asiàtics productors, “que no compleixen a més amb els estàndards europeus de producció i d’ús dels productes fitosanitaris”, recalca La Unió.

L’organització assenyala que aquesta mateixa setmana la Unió Europea ha restablit la clàusula de salvaguardia, mitjançant un reglament publicat en el DOUE, “amb aranzels duaners a les importacions d’arròs índica de Cambodja i Myanmar, per a pal·liar els seus efectes sobre la producció comunitària“.

Aquests aranzels s’apliquen des de hui després d’una investigació de la Comissió Europea en la qual s’indica que “l’arròs d’aquest dos països asiàtics es va importar a preus i volums que van provocar dificultats considerables per a la indústria arrocera comunitària“.

La Unió ha incidit en la necessitat d’establir “mesures de salvaguarda contra l’arròs procedent d’aquest països”. “Confiem que aquest nous aranzels servisquen perquè les empreses desistisquen de la seua intenció de comprar producte de fora i opten per l’autòcton perquè nombroses famílies puguen viure del cultiu i també per a mantenir el medi ambient a l’entorn del parc natural de l’Albufera”, indica.

Últimes notícies

Els noms inspirats en la Lluna arrasen enfront del Sol entre les espanyoles

Més de 19.000 dones a Espanya porten noms relacionats amb la Lluna, enfront de poc més de 2.000 que es diuen Sol, segons les dades de l'INE.

Abril arranca en la Comunitat Valenciana amb cels buidats i vent fort en el nord

La Comunitat Valenciana inicia abril amb cels poc nuvolosos, lleugers canvis de temperatura i vent del nord que bufarà amb força en la mitat nord, especialment en zones de Castelló.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.