La Unió denúncia que empreses espanyoles i valencianes importen d’Àsia en tres dies 36.000 tones d’arròs

La Unió ha denunciat aquest dimecres que en apenes tres dies diverses empreses d’arròs espanyoles i valencianes han importat de països asiàtics i descarregat en els seus magatzems al voltant de 36.000 tones d’arròs, un terç de la producció autòctona de la Comunitat Valenciana, que se situa en una franja d’entre les 100.00 i les 130.000 tones anuals.

L’organització agrària ha criticat en un comunicat que aquest fet «contrasta amb la situació que viuen els arrosers valencians que comproven com els magatzems estan replets d’arròs produït a la Comunitat Valenciana, que no té eixida comercial davant de la ralentització de les compres«.

Segons ha assenyalat La Unió, dilluns passat va descarregar en el Port de València un altre vaixell amb 11.000 tones d’arròs importat des de Myanmar (antiga Birmània) en un buc que va eixir el passat 15 de gener des d’aquest país del sud-est asiàtic i encara es troba en les instal·lacions portuàries de València.

Aquesta entrada d’arròs que denuncia La Unió se suma a la denunciada de la passada setmana en el Port de Sagunt «amb un vaixell que contenia 25.000 tones d’arròs procedent del sud-est asiàtic i importat i distribuït per grans empreses arroceras espanyoles i valencianes«. El sector arroser de l’organització decidirà en els pròxims dies, una vegada passades les Falles, la convocatòria d’accions de protesta davant d’aquest empreses importadores i distribuïdores.

PREUS A LA BAIXA

«Els arrosers valencians estem farts d’aquesta situació, mentre les importacions augmenten a més per empreses d’ací, la campanya està aturada amb preus que van a la baixa i els costos de producció del cultiu segueixen pels núvols, la qual cosa es tradueix en un minvament important de la nostra rendibilitat», ha lamentat.

«Mentre els nostres magatzems estan plens perquè les grans empreses arroceras no volen pagar un preu digne i just ací per l’arròs, amb aquestes importacions el que pretenen i aconsegueixen és pressionar a la baixa el preu de l’arròs local. Preferim que deixen de presumir públicament d’una suposada valenciania per a vendre més i aposten veritablement pels arrossos valencians i pels seus productors«, ha recalcat.

En aquesta línia, també ha denunciat que en els lineals de les tendes i supermercats es detecten arrossos d’aquest marques en els quals no s’especifica l’origen. «Cal donar major transparència als consumidors indicant de forma clara la procedència de l’arròs i a més els supermercats haurien de ser els primers a exigir als seus proveïdors l’origen i no només el lloc d’envasament i fer una aposta clara pel producte de proximitat i per les denominacions d’origen», ha afirma La Unió.

Aquestes importacions provenen fonamentalment de Malàisia, Cambodja i Myanmar, grans països asiàtics productors, «que no compleixen a més amb els estàndards europeus de producció i d’ús dels productes fitosanitaris», recalca La Unió.

L’organització assenyala que aquesta mateixa setmana la Unió Europea ha restablit la clàusula de salvaguardia, mitjançant un reglament publicat en el DOUE, «amb aranzels duaners a les importacions d’arròs índica de Cambodja i Myanmar, per a pal·liar els seus efectes sobre la producció comunitària«.

Aquests aranzels s’apliquen des de hui després d’una investigació de la Comissió Europea en la qual s’indica que «l’arròs d’aquest dos països asiàtics es va importar a preus i volums que van provocar dificultats considerables per a la indústria arrocera comunitària«.

La Unió ha incidit en la necessitat d’establir «mesures de salvaguarda contra l’arròs procedent d’aquest països». «Confiem que aquest nous aranzels servisquen perquè les empreses desistisquen de la seua intenció de comprar producte de fora i opten per l’autòcton perquè nombroses famílies puguen viure del cultiu i també per a mantenir el medi ambient a l’entorn del parc natural de l’Albufera», indica.

Últimes notícies

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.