La Unió denúncia que empreses espanyoles i valencianes importen d’Àsia en tres dies 36.000 tones d’arròs

La Unió ha denunciat aquest dimecres que en apenes tres dies diverses empreses d’arròs espanyoles i valencianes han importat de països asiàtics i descarregat en els seus magatzems al voltant de 36.000 tones d’arròs, un terç de la producció autòctona de la Comunitat Valenciana, que se situa en una franja d’entre les 100.00 i les 130.000 tones anuals.

L’organització agrària ha criticat en un comunicat que aquest fet “contrasta amb la situació que viuen els arrosers valencians que comproven com els magatzems estan replets d’arròs produït a la Comunitat Valenciana, que no té eixida comercial davant de la ralentització de les compres“.

Segons ha assenyalat La Unió, dilluns passat va descarregar en el Port de València un altre vaixell amb 11.000 tones d’arròs importat des de Myanmar (antiga Birmània) en un buc que va eixir el passat 15 de gener des d’aquest país del sud-est asiàtic i encara es troba en les instal·lacions portuàries de València.

Aquesta entrada d’arròs que denuncia La Unió se suma a la denunciada de la passada setmana en el Port de Sagunt amb un vaixell que contenia 25.000 tones d’arròs procedent del sud-est asiàtic i importat i distribuït per grans empreses arroceras espanyoles i valencianes“. El sector arroser de l’organització decidirà en els pròxims dies, una vegada passades les Falles, la convocatòria d’accions de protesta davant d’aquest empreses importadores i distribuïdores.

PREUS A LA BAIXA

Els arrosers valencians estem farts d’aquesta situació, mentre les importacions augmenten a més per empreses d’ací, la campanya està aturada amb preus que van a la baixa i els costos de producció del cultiu segueixen pels núvols, la qual cosa es tradueix en un minvament important de la nostra rendibilitat”, ha lamentat.

Mentre els nostres magatzems estan plens perquè les grans empreses arroceras no volen pagar un preu digne i just ací per l’arròs, amb aquestes importacions el que pretenen i aconsegueixen és pressionar a la baixa el preu de l’arròs local. Preferim que deixen de presumir públicament d’una suposada valenciania per a vendre més i aposten veritablement pels arrossos valencians i pels seus productors“, ha recalcat.

En aquesta línia, també ha denunciat que en els lineals de les tendes i supermercats es detecten arrossos d’aquest marques en els quals no s’especifica l’origen. “Cal donar major transparència als consumidors indicant de forma clara la procedència de l’arròs i a més els supermercats haurien de ser els primers a exigir als seus proveïdors l’origen i no només el lloc d’envasament i fer una aposta clara pel producte de proximitat i per les denominacions d’origen”, ha afirma La Unió.

Aquestes importacions provenen fonamentalment de Malàisia, Cambodja i Myanmar, grans països asiàtics productors, “que no compleixen a més amb els estàndards europeus de producció i d’ús dels productes fitosanitaris”, recalca La Unió.

L’organització assenyala que aquesta mateixa setmana la Unió Europea ha restablit la clàusula de salvaguardia, mitjançant un reglament publicat en el DOUE, “amb aranzels duaners a les importacions d’arròs índica de Cambodja i Myanmar, per a pal·liar els seus efectes sobre la producció comunitària“.

Aquests aranzels s’apliquen des de hui després d’una investigació de la Comissió Europea en la qual s’indica que “l’arròs d’aquest dos països asiàtics es va importar a preus i volums que van provocar dificultats considerables per a la indústria arrocera comunitària“.

La Unió ha incidit en la necessitat d’establir “mesures de salvaguarda contra l’arròs procedent d’aquest països”. “Confiem que aquest nous aranzels servisquen perquè les empreses desistisquen de la seua intenció de comprar producte de fora i opten per l’autòcton perquè nombroses famílies puguen viure del cultiu i també per a mantenir el medi ambient a l’entorn del parc natural de l’Albufera”, indica.

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.