La UV aposta per no col·laborar amb entitats d’Israel mentre ‘no acaben els crims contra el poble palestí’

El Consell de Govern de la universitat valenciana debatrà dimarts que ve un nou document sobre Palestina

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El Consell de Govern de la Universitat de València (UV) debatrà dimarts que ve un nou posicionament de la institució sobre Palestina que, entre altres qüestions, advoca per “no signar cap acord ni conveni de col·laboració amb institucions, universitats i centres d’investigació d’Israel mentre que “no acaben els crims de lesa humanitat contra el poble palestí”.

Baix el títol ‘El compromís de la Universitat amb Palestina. Pronunciament del Consell de Govern de 28 de maig del 2024’, l’òrgan abordarà la proposta de document que presenta la rectora i el Consell de Direcció i que s’ha treballat amb els degans, deganes i director de centres de la Universitat de València.

En el seu “ferm compromís amb els valors de la pau, la justícia, els Drets Humans i la democràcia propis de la Universitat de València”, la proposta del Consell de Direcció dirigit per la rectora, Mavi Mestre, i dels degans, deganes i directors de centre, reitera l’exigència d’un alto el foc immediat i permanent i l’inici d’un procés de pau des del diàleg i la negociació, donant una resposta permanent a la qüestió palestina-israeliana.

A més, la universitat valenciana –que emfatitza que no té cap conveni de col·laboració amb universitats d’Israel– es compromet a no signar cap acord ni conveni de col·laboració amb institucions, universitats i centres d’investigació d’Israel mentre que “no acaben els crims de lesa humanitat contra el poble palestí i la violació sistemàtica i massiva dels Drets Humans”.

En el text que es proposarà al Consell de Govern, la Universitat de València es compromet a “intensificar la cooperació amb el sistema científic i d’educació superior palestí a ampliar els programes de cooperació, voluntariat i atenció en la població refugiada”, avancen fonts de la institució acadèmica.

COMPRA PÚBLICA

També incorporarà en la compra pública de la institució clàusules administratives de caràcter social de manera que “no puguen concórrer empreses que es beneficien, de forma directa o indirecta, de la violació dels Drets Humans i dels crims de guerra i lesa humanitat, d’acord amb les recomanacions i orientacions de les Nacions Unides”.

Finalment, el Consell de Govern instarà en el Govern d’Espanya al compliment de la normativa estatal i europea i especialment del Dret Internacional; a la imposició d’un embargament de comerç d’armes i a la suspensió de la cooperació militar amb Israel, i li reclamarà la recuperació de la jurisdicció universitat per a impedir la impunitat dels crims de guerra, lesa humanitat i genocidi”.

Des del mes de novembre del 2023, el Consell de Govern de la Universitat de València ha expressat, en cadascuna de les seues reunions, “el suport al poble palestí i la demanda d’un alto-el-foc permanent a la franja de Gaza, la denúncia de la violació dels Drets Humans per part de l’estat d’Israel i la condemna a la violació del Dret Internacional”.

El Claustre es va posicionar el passat 22 de febrer “d’una manera clara i ferma en l’exigència d’un altomel foc immediat i permanent, la violació dels Drets Humans i l’inici d’un procés de diàleg i negociació que done una resposta permanent a la greu situació de Palestina sorgida com a conseqüència del procés de descolonització”, incideixen des de la UV.

A més, el Consell de Direcció de la Universitat de València va mostrar públicament el seu suport a l’Agencia d eles Nacions Unides per a la població refugiada de Palestina (UNRWA), reconeixent el caràcter indispensable del treball humanitari que ha realitzat al llarg dels anys i que continua sent necessari davant de la inaudita suspensió del finançament per part d’alguns estats.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El temps continua estable i San José arriba amb pluges febles i més fresc en la Comunitat

Hui s'espera temps estable i amb nuvolositat en augment en la Comunitat Valenciana. El dijous, festivitat de San José, podrà ploure feblement i baixaran les màximes, sobretot a l'interior de València i Castelló.

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit amb politraumatisme en caure d’un balcó a Catarroja

Un xiquet de dos anys ha resultat ferit amb politraumatisme després de caure des del balcó d'un segon pis a Catarroja. Va ser atés pel SAMU i traslladat a la Fe.

Hondón de los Frailes registra un terratrémol de magnitud 2,5 sense danys

Un sisme de magnitud 2,5 s'ha registrat a Hondón de los Frailes a les 18.50 i a 4 km de profunditat. No s'han notificat danys i el 112 ha rebut una única crida

Marco Pérez obri la porta gran a València en el seu debut en una plaça de primera

El de Salamanca va tallar dos orelles a una seriosa correguda de Santiago Domecq i va eixir a coll en Falles. Víctor Hernández va destacar sense premi i Perera va tirar d'ofici.

Cau la rematada de la Falla Camí Nou d’Alzira, recentment guanyadora del primer premi

La rematada superior de la Falla Camí Nou d'Alzira s'ha desplomat i ha danyat diversos ninots hores després de guanyar el primer premi. No s'han registrat ferits.

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.