La UV aposta per no col·laborar amb entitats d’Israel mentre ‘no acaben els crims contra el poble palestí’

El Consell de Govern de la universitat valenciana debatrà dimarts que ve un nou document sobre Palestina

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El Consell de Govern de la Universitat de València (UV) debatrà dimarts que ve un nou posicionament de la institució sobre Palestina que, entre altres qüestions, advoca per “no signar cap acord ni conveni de col·laboració amb institucions, universitats i centres d’investigació d’Israel mentre que “no acaben els crims de lesa humanitat contra el poble palestí”.

Baix el títol ‘El compromís de la Universitat amb Palestina. Pronunciament del Consell de Govern de 28 de maig del 2024’, l’òrgan abordarà la proposta de document que presenta la rectora i el Consell de Direcció i que s’ha treballat amb els degans, deganes i director de centres de la Universitat de València.

En el seu “ferm compromís amb els valors de la pau, la justícia, els Drets Humans i la democràcia propis de la Universitat de València”, la proposta del Consell de Direcció dirigit per la rectora, Mavi Mestre, i dels degans, deganes i directors de centre, reitera l’exigència d’un alto el foc immediat i permanent i l’inici d’un procés de pau des del diàleg i la negociació, donant una resposta permanent a la qüestió palestina-israeliana.

A més, la universitat valenciana –que emfatitza que no té cap conveni de col·laboració amb universitats d’Israel– es compromet a no signar cap acord ni conveni de col·laboració amb institucions, universitats i centres d’investigació d’Israel mentre que “no acaben els crims de lesa humanitat contra el poble palestí i la violació sistemàtica i massiva dels Drets Humans”.

En el text que es proposarà al Consell de Govern, la Universitat de València es compromet a “intensificar la cooperació amb el sistema científic i d’educació superior palestí a ampliar els programes de cooperació, voluntariat i atenció en la població refugiada”, avancen fonts de la institució acadèmica.

COMPRA PÚBLICA

També incorporarà en la compra pública de la institució clàusules administratives de caràcter social de manera que “no puguen concórrer empreses que es beneficien, de forma directa o indirecta, de la violació dels Drets Humans i dels crims de guerra i lesa humanitat, d’acord amb les recomanacions i orientacions de les Nacions Unides”.

Finalment, el Consell de Govern instarà en el Govern d’Espanya al compliment de la normativa estatal i europea i especialment del Dret Internacional; a la imposició d’un embargament de comerç d’armes i a la suspensió de la cooperació militar amb Israel, i li reclamarà la recuperació de la jurisdicció universitat per a impedir la impunitat dels crims de guerra, lesa humanitat i genocidi”.

Des del mes de novembre del 2023, el Consell de Govern de la Universitat de València ha expressat, en cadascuna de les seues reunions, “el suport al poble palestí i la demanda d’un alto-el-foc permanent a la franja de Gaza, la denúncia de la violació dels Drets Humans per part de l’estat d’Israel i la condemna a la violació del Dret Internacional”.

El Claustre es va posicionar el passat 22 de febrer “d’una manera clara i ferma en l’exigència d’un altomel foc immediat i permanent, la violació dels Drets Humans i l’inici d’un procés de diàleg i negociació que done una resposta permanent a la greu situació de Palestina sorgida com a conseqüència del procés de descolonització”, incideixen des de la UV.

A més, el Consell de Direcció de la Universitat de València va mostrar públicament el seu suport a l’Agencia d eles Nacions Unides per a la població refugiada de Palestina (UNRWA), reconeixent el caràcter indispensable del treball humanitari que ha realitzat al llarg dels anys i que continua sent necessari davant de la inaudita suspensió del finançament per part d’alguns estats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mónica Oltra es reafirma en una confluència d’esquerres a València per a desallotjar al PP i Vox

Mónica Oltra defén un pacte de confluència de les forces a l'esquerra del PSOE a València per a canviar l'actual govern de PP i Vox i centra el seu missatge en la defensa d'una vida digna i el dret a la vivenda.

El Síndic de Greuges rebutja l’informe de vulnerabilitat per a la regularització extraordinària

El Síndic de Greuges de la Comunitat Valenciana qüestiona l'exigència d'un informe de vulnerabilitat per a accedir a la regularització extraordinària d'immigrants i alerta que esta mesura agreuja el col·lapse dels servicis socials municipals.

El Síndic de Greuges reclama respecte institucional i alerta de mala administració en la Comunitat

El Síndic de Greuges, Ángel Luna, demana a les Corts que respecten la independència de la institució i alerta de greus fallades en servicis socials, vivenda i transparència en l'administració valenciana.

Morant critica que el PP assumisca el discurs de l’extrema dreta sobre migració

Diana Morant acusa el PP d'assumir el marc ideològic de l'extrema dreta en els seus pactes amb Vox i defén la regularització i aportació de les persones migrants.

Inspectores de Transports neguen pressions en l’auditoria dels contractes del cas Koldo

Tres inspectores del Ministeri de Transports defenen davant el Suprem la independència de l'auditoria interna sobre contractes de màscares vinculats al cas Koldo i que afecten a José Luis Ábalos.

Morant insistix que el PSPV continuarà exigint transparència sobre els diners a la sanitat privada

Diana Morant afirma que el PSPV-PSOE mantindrà la pressió al Consell per a conéixer amb detall quants diners públics es destina a la sanitat privada i en quines condicions.

Ford Europa reafirma el paper clau de la planta de València en la seua transformació de negoci

El president de Ford Europa visita la factoria d'Almussafes i subratlla el seu paper estratègic en la transformació del negoci en el continent, en un context d'ERTO i a l'espera d'un nou model.

El TSJCV ordena revisar l’absolució de 14 acusats per 117 quilos de cocaïna intervinguts a València

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana anul·la l'absolució de 14 acusats per introduir 117 quilos de cocaïna en el Port de València i ordena dictar una nova sentència valorant totes les proves, incloses les converses intervingudes en Sky ECC.