La UV aposta per no col·laborar amb entitats d’Israel mentre ‘no acaben els crims contra el poble palestí’

El Consell de Govern de la universitat valenciana debatrà dimarts que ve un nou document sobre Palestina

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El Consell de Govern de la Universitat de València (UV) debatrà dimarts que ve un nou posicionament de la institució sobre Palestina que, entre altres qüestions, advoca per “no signar cap acord ni conveni de col·laboració amb institucions, universitats i centres d’investigació d’Israel mentre que “no acaben els crims de lesa humanitat contra el poble palestí”.

Baix el títol ‘El compromís de la Universitat amb Palestina. Pronunciament del Consell de Govern de 28 de maig del 2024’, l’òrgan abordarà la proposta de document que presenta la rectora i el Consell de Direcció i que s’ha treballat amb els degans, deganes i director de centres de la Universitat de València.

En el seu “ferm compromís amb els valors de la pau, la justícia, els Drets Humans i la democràcia propis de la Universitat de València”, la proposta del Consell de Direcció dirigit per la rectora, Mavi Mestre, i dels degans, deganes i directors de centre, reitera l’exigència d’un alto el foc immediat i permanent i l’inici d’un procés de pau des del diàleg i la negociació, donant una resposta permanent a la qüestió palestina-israeliana.

A més, la universitat valenciana –que emfatitza que no té cap conveni de col·laboració amb universitats d’Israel– es compromet a no signar cap acord ni conveni de col·laboració amb institucions, universitats i centres d’investigació d’Israel mentre que “no acaben els crims de lesa humanitat contra el poble palestí i la violació sistemàtica i massiva dels Drets Humans”.

En el text que es proposarà al Consell de Govern, la Universitat de València es compromet a “intensificar la cooperació amb el sistema científic i d’educació superior palestí a ampliar els programes de cooperació, voluntariat i atenció en la població refugiada”, avancen fonts de la institució acadèmica.

COMPRA PÚBLICA

També incorporarà en la compra pública de la institució clàusules administratives de caràcter social de manera que “no puguen concórrer empreses que es beneficien, de forma directa o indirecta, de la violació dels Drets Humans i dels crims de guerra i lesa humanitat, d’acord amb les recomanacions i orientacions de les Nacions Unides”.

Finalment, el Consell de Govern instarà en el Govern d’Espanya al compliment de la normativa estatal i europea i especialment del Dret Internacional; a la imposició d’un embargament de comerç d’armes i a la suspensió de la cooperació militar amb Israel, i li reclamarà la recuperació de la jurisdicció universitat per a impedir la impunitat dels crims de guerra, lesa humanitat i genocidi”.

Des del mes de novembre del 2023, el Consell de Govern de la Universitat de València ha expressat, en cadascuna de les seues reunions, “el suport al poble palestí i la demanda d’un alto-el-foc permanent a la franja de Gaza, la denúncia de la violació dels Drets Humans per part de l’estat d’Israel i la condemna a la violació del Dret Internacional”.

El Claustre es va posicionar el passat 22 de febrer “d’una manera clara i ferma en l’exigència d’un altomel foc immediat i permanent, la violació dels Drets Humans i l’inici d’un procés de diàleg i negociació que done una resposta permanent a la greu situació de Palestina sorgida com a conseqüència del procés de descolonització”, incideixen des de la UV.

A més, el Consell de Direcció de la Universitat de València va mostrar públicament el seu suport a l’Agencia d eles Nacions Unides per a la població refugiada de Palestina (UNRWA), reconeixent el caràcter indispensable del treball humanitari que ha realitzat al llarg dels anys i que continua sent necessari davant de la inaudita suspensió del finançament per part d’alguns estats.

Últimes notícies

Baldoví tanca files amb Mónica Oltra i recolza la seua candidatura a l’Alcaldia de València

Joan Baldoví assegura que Compromís recolzarà a Mónica Oltra quan la seua candidatura a l'Alcaldia de València siga ferma i la definix com una líder absolutament neta enfront del que qualifica de lawfare de manual.

Pérez Llorca rebutja que Mónica Oltra torne a la política i siga candidata a València

Juanfran Pérez Llorca considera que Mónica Oltra no hauria de tornar a la primera línia ni presentar-se a l'alcaldia de València mentres afronta un juí pel presumpte encobriment d'abusos a una menor.

Avís groc a Castelló per fortes ratxes de vent de fins a 90 km/h

La Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral nord de Castelló per vent del nord-oest amb ratxes molt fortes, que podran aconseguir entre 80 i 90 km/h.

La Generalitat llança crèdits bonificats de 100 milions per a empreses afectades per la guerra de l’Iran

La Generalitat activarà una línia de crèdits bonificats de 100 milions per a les empreses més afectades per la guerra de l'Iran i convocarà la taula del Diàleg Social per a definir un escut econòmic i social.

Un comandament dubta que Basset no sabera de la retirada dels bombers en la dana

El cap de Bombers Forestals d'Alzira declara davant la jutgessa per la gestió de la dana i posa en qüestió que l'ex inspector cap José Miguel Basset ignorara la desmobilització d'efectius en els rius Magre i Poyo.

Gelades a l’interior de la Comunitat Valenciana i avís per vent fort a Castelló

Les comarques de l'interior de la Comunitat Valenciana han registrat mínimes de fins a -3,5 graus i Aemet manté avisos grocs per vent fort i risc d'incendis, especialment a Castelló.

Presó provisional per a un jove de 24 anys per disparar al seu oncle en el coll en una baralla familiar a Alacant

Un jove de 24 anys ha sigut enviat a presó provisional acusat de disparar en el coll al seu oncle durant una baralla familiar en un barri d'Alacant, en un cas on també han sigut detinguts els seus pares.

La Fiscalia demana tres anys i mig de presó per a un sacerdot per estafar 65.000 euros a una dona

La Fiscalia sol·licita tres anys i mig de presó per a un sacerdot missioner acusat d'aprofitar una relació sentimental amb una dona per a obtindre d'ella quasi 65.000 euros durant cinc anys.