La UV aposta per no col·laborar amb entitats d’Israel mentre ‘no acaben els crims contra el poble palestí’

El Consell de Govern de la universitat valenciana debatrà dimarts que ve un nou document sobre Palestina

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El Consell de Govern de la Universitat de València (UV) debatrà dimarts que ve un nou posicionament de la institució sobre Palestina que, entre altres qüestions, advoca per “no signar cap acord ni conveni de col·laboració amb institucions, universitats i centres d’investigació d’Israel mentre que “no acaben els crims de lesa humanitat contra el poble palestí”.

Baix el títol ‘El compromís de la Universitat amb Palestina. Pronunciament del Consell de Govern de 28 de maig del 2024’, l’òrgan abordarà la proposta de document que presenta la rectora i el Consell de Direcció i que s’ha treballat amb els degans, deganes i director de centres de la Universitat de València.

En el seu “ferm compromís amb els valors de la pau, la justícia, els Drets Humans i la democràcia propis de la Universitat de València”, la proposta del Consell de Direcció dirigit per la rectora, Mavi Mestre, i dels degans, deganes i directors de centre, reitera l’exigència d’un alto el foc immediat i permanent i l’inici d’un procés de pau des del diàleg i la negociació, donant una resposta permanent a la qüestió palestina-israeliana.

A més, la universitat valenciana –que emfatitza que no té cap conveni de col·laboració amb universitats d’Israel– es compromet a no signar cap acord ni conveni de col·laboració amb institucions, universitats i centres d’investigació d’Israel mentre que “no acaben els crims de lesa humanitat contra el poble palestí i la violació sistemàtica i massiva dels Drets Humans”.

En el text que es proposarà al Consell de Govern, la Universitat de València es compromet a “intensificar la cooperació amb el sistema científic i d’educació superior palestí a ampliar els programes de cooperació, voluntariat i atenció en la població refugiada”, avancen fonts de la institució acadèmica.

COMPRA PÚBLICA

També incorporarà en la compra pública de la institució clàusules administratives de caràcter social de manera que “no puguen concórrer empreses que es beneficien, de forma directa o indirecta, de la violació dels Drets Humans i dels crims de guerra i lesa humanitat, d’acord amb les recomanacions i orientacions de les Nacions Unides”.

Finalment, el Consell de Govern instarà en el Govern d’Espanya al compliment de la normativa estatal i europea i especialment del Dret Internacional; a la imposició d’un embargament de comerç d’armes i a la suspensió de la cooperació militar amb Israel, i li reclamarà la recuperació de la jurisdicció universitat per a impedir la impunitat dels crims de guerra, lesa humanitat i genocidi”.

Des del mes de novembre del 2023, el Consell de Govern de la Universitat de València ha expressat, en cadascuna de les seues reunions, “el suport al poble palestí i la demanda d’un alto-el-foc permanent a la franja de Gaza, la denúncia de la violació dels Drets Humans per part de l’estat d’Israel i la condemna a la violació del Dret Internacional”.

El Claustre es va posicionar el passat 22 de febrer “d’una manera clara i ferma en l’exigència d’un altomel foc immediat i permanent, la violació dels Drets Humans i l’inici d’un procés de diàleg i negociació que done una resposta permanent a la greu situació de Palestina sorgida com a conseqüència del procés de descolonització”, incideixen des de la UV.

A més, el Consell de Direcció de la Universitat de València va mostrar públicament el seu suport a l’Agencia d eles Nacions Unides per a la població refugiada de Palestina (UNRWA), reconeixent el caràcter indispensable del treball humanitari que ha realitzat al llarg dels anys i que continua sent necessari davant de la inaudita suspensió del finançament per part d’alguns estats.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Fausto Díaz impulsa el primer títol del Manacor: campió de la Copa del Rei davant el Melilla

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla. Fausto Díaz va sumar 19 punts i la final va reunir 6.215 espectadors, rècord històric.

Fausto Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta, amb 19 punts de Fausto Díaz i un ambient de rècord.

Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla amb 19 punts de Fausto Díaz, en una final amb rècord coper de 6.215 aficionats.

La borrasca Regina portarà vent intens i pluja des del dimarts en la Comunitat Valenciana

Regina arribarà a Espanya el dilluns, però en la Comunitat Valenciana es notarà sobretot entre dimarts i dijous, amb vent de nord-est persistent, pluja i onatge.

Fausto Díaz lidera l’històric primer títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei per 3-1 davant el Melilla i va aconseguir el primer títol de la seua història. Fausto Díaz va ser el màxim anotador amb 19 punts.

El Manacor fa història: primera Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla

El Conectabalear CV Manacor es va imposar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta i va alçar la seua primera Copa del Rei davant 6.125 aficionats, rècord del torneig

La Fonteta fulmina el rècord de públic de la Copa del Rei amb 6.125 persones

La final entre Conectabalear CV Manacor i CV Melilla va reunir 6.125 persones a la Fonteta i va batre un rècord que portava 37 anys vigent.

Una eixordadora mascletà ha obert 19 dies de Falles a València

Una mascletà clàssica en la plaça de l'Ajuntament ha inaugurat 19 dies de Falles amb milers d'assistents i perímetre de seguretat ampliat. El tret ha superat els 130 dB i ha deixat 43 atencions sanitàries.