La venda de vehicles usats a la Comunitat Valenciana cau un 10% a l’abril

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS) – La venda de vehicles usats ha experimentat una caiguda del 10%
a l’abril a la Comunitat Valenciana, afectant tant els turismes com les furgonetes, segons les dades aportades per l’Associació Nacional de Comerciants de Vehicles (Ancove).

Concretament, durant el mes d’abril s’han transferit a la Comunitat Valenciana 22.378 vehicles d’ocasió, el que suposa un 10,3% menys que en el mateix mes de l’any anterior.
Dins d’estes transferències, els turismes sumen 19.238 unitats, amb un descens del 10,4% interanual, mentre que els comercials lleugers han arribat a 3.140
unitats, caient un 10%.

A nivell nacional, les vendes de vehicles de segona mà han caigut un 12,8% durant el mes d’abril en comparació amb l’any passat, totalitzant 191.313 comercialitzacions,
on 163.202 van correspondre a turismes i 28.111 a furgonetes, segons les darreres dades de l’Ancove.

Malgrat la disminució observada en l’últim any, en el primer quadrimestre les vendes han experimentat un augment del 3,7% respecte al mateix període de 2024, amb un total de 819.533 vehicles
venuts, dels quals 698.922 són turismes i 120.611 comercials lleugers, segons dades d’Ancove.

«El comportament del mercat d’usats, tant de turismes com de comercials lleugers, amb una forta caiguda en les vendes mensuals, genera una profunda preocupació.
Ni l’apagada que va afectar les vendes en els canals professionals ni l’impacte de la Setmana Santa poden justificar esta davallada, especialment tenint en compte que les vendes anuals encara es redueixen en un 3,7% de creixement»,
ha declarat Eric Iglesias, president d’Ancove.

Auguement dels vehicles elèctrics malgrat la caiguda general

En relació amb la tipologia de vehicles, les vendes de turismes de combustió han disminuït, enregistrant un descens del 18,2% en els models dièsel i un 11,9% en els de gasolina,
tot i que s’han venut 82.190 i 59.917 unitats respectivament. En el primer quadrimestre, els vehicles dièsel han caigut només un 2% amb 355.788 exemplars,
mentre que els de gasolina han crescut un 3,1% amb 255.955 vendes.

Les transferències de vehicles elèctrics han augmentat un sorprenent 38%, arribant a 2.142 unitats i representant el 1,3% de quota de mercat durant el mes.
En contraposició, els híbrids endollables han aconseguit 3.162 vendes a l’abril, el que suposa un 30,6% d’augment.
Tot i el creixement acumulat del 53,2%, els vehicles híbrids només representen un 1,8% de quota en el sector de vehicles d’ocasió.

Entre tant, Madrid es posiciona com la comunitat autònoma líder en vendes, tant en creixement amb un 18,1% i un total de 114.108 unitats,
així com en nombre de vendes. Catalunya ocupa el segon lloc amb 94.757 unitats (+0,1%), i la Comunitat Valenciana se situa tercera amb 85.368 exemplars
i un creixement fins ara del 11,7%.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.