La venda de vehicles usats a la Comunitat Valenciana cau un 10% a l’abril

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS) – La venda de vehicles usats ha experimentat una caiguda del 10%
a l’abril a la Comunitat Valenciana, afectant tant els turismes com les furgonetes, segons les dades aportades per l’Associació Nacional de Comerciants de Vehicles (Ancove).

Concretament, durant el mes d’abril s’han transferit a la Comunitat Valenciana 22.378 vehicles d’ocasió, el que suposa un 10,3% menys que en el mateix mes de l’any anterior.
Dins d’estes transferències, els turismes sumen 19.238 unitats, amb un descens del 10,4% interanual, mentre que els comercials lleugers han arribat a 3.140
unitats, caient un 10%.

A nivell nacional, les vendes de vehicles de segona mà han caigut un 12,8% durant el mes d’abril en comparació amb l’any passat, totalitzant 191.313 comercialitzacions,
on 163.202 van correspondre a turismes i 28.111 a furgonetes, segons les darreres dades de l’Ancove.

Malgrat la disminució observada en l’últim any, en el primer quadrimestre les vendes han experimentat un augment del 3,7% respecte al mateix període de 2024, amb un total de 819.533 vehicles
venuts, dels quals 698.922 són turismes i 120.611 comercials lleugers, segons dades d’Ancove.

«El comportament del mercat d’usats, tant de turismes com de comercials lleugers, amb una forta caiguda en les vendes mensuals, genera una profunda preocupació.
Ni l’apagada que va afectar les vendes en els canals professionals ni l’impacte de la Setmana Santa poden justificar esta davallada, especialment tenint en compte que les vendes anuals encara es redueixen en un 3,7% de creixement»,
ha declarat Eric Iglesias, president d’Ancove.

Auguement dels vehicles elèctrics malgrat la caiguda general

En relació amb la tipologia de vehicles, les vendes de turismes de combustió han disminuït, enregistrant un descens del 18,2% en els models dièsel i un 11,9% en els de gasolina,
tot i que s’han venut 82.190 i 59.917 unitats respectivament. En el primer quadrimestre, els vehicles dièsel han caigut només un 2% amb 355.788 exemplars,
mentre que els de gasolina han crescut un 3,1% amb 255.955 vendes.

Les transferències de vehicles elèctrics han augmentat un sorprenent 38%, arribant a 2.142 unitats i representant el 1,3% de quota de mercat durant el mes.
En contraposició, els híbrids endollables han aconseguit 3.162 vendes a l’abril, el que suposa un 30,6% d’augment.
Tot i el creixement acumulat del 53,2%, els vehicles híbrids només representen un 1,8% de quota en el sector de vehicles d’ocasió.

Entre tant, Madrid es posiciona com la comunitat autònoma líder en vendes, tant en creixement amb un 18,1% i un total de 114.108 unitats,
així com en nombre de vendes. Catalunya ocupa el segon lloc amb 94.757 unitats (+0,1%), i la Comunitat Valenciana se situa tercera amb 85.368 exemplars
i un creixement fins ara del 11,7%.

Últimes notícies

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.

Arcadi España acusa a Pérez Llorca de desentendre’s de la vaga educativa indefinida

Arcadi España retrau a Juanfran Pérez Llorca que no lidere la negociació de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana i li insta a asseure's amb els sindicats.

Els Pressupostos de la Generalitat de 2026 aconseguixen 33.305 milions amb un augment del 3,1%

Els comptes de la Generalitat per a 2026 sumen 33.305 milions, un 3,1% més, prioritzen sanitat, educació i gasto social, i incrementen l'amortització de deute.

Arcadi España acusa el Consell de tindre els Pressupostos pactats amb Vox des de fa temps

Arcadi España critica que els Pressupostos de la Generalitat per a 2026 incloguen la prioritat nacional i sosté que l'acord entre PP i Vox estava tancat des de fa temps.