La venda de vehicles usats a la Comunitat Valenciana cau un 10% a l’abril

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS) – La venda de vehicles usats ha experimentat una caiguda del 10%
a l’abril a la Comunitat Valenciana, afectant tant els turismes com les furgonetes, segons les dades aportades per l’Associació Nacional de Comerciants de Vehicles (Ancove).

Concretament, durant el mes d’abril s’han transferit a la Comunitat Valenciana 22.378 vehicles d’ocasió, el que suposa un 10,3% menys que en el mateix mes de l’any anterior.
Dins d’estes transferències, els turismes sumen 19.238 unitats, amb un descens del 10,4% interanual, mentre que els comercials lleugers han arribat a 3.140
unitats, caient un 10%.

A nivell nacional, les vendes de vehicles de segona mà han caigut un 12,8% durant el mes d’abril en comparació amb l’any passat, totalitzant 191.313 comercialitzacions,
on 163.202 van correspondre a turismes i 28.111 a furgonetes, segons les darreres dades de l’Ancove.

Malgrat la disminució observada en l’últim any, en el primer quadrimestre les vendes han experimentat un augment del 3,7% respecte al mateix període de 2024, amb un total de 819.533 vehicles
venuts, dels quals 698.922 són turismes i 120.611 comercials lleugers, segons dades d’Ancove.

«El comportament del mercat d’usats, tant de turismes com de comercials lleugers, amb una forta caiguda en les vendes mensuals, genera una profunda preocupació.
Ni l’apagada que va afectar les vendes en els canals professionals ni l’impacte de la Setmana Santa poden justificar esta davallada, especialment tenint en compte que les vendes anuals encara es redueixen en un 3,7% de creixement»,
ha declarat Eric Iglesias, president d’Ancove.

Auguement dels vehicles elèctrics malgrat la caiguda general

En relació amb la tipologia de vehicles, les vendes de turismes de combustió han disminuït, enregistrant un descens del 18,2% en els models dièsel i un 11,9% en els de gasolina,
tot i que s’han venut 82.190 i 59.917 unitats respectivament. En el primer quadrimestre, els vehicles dièsel han caigut només un 2% amb 355.788 exemplars,
mentre que els de gasolina han crescut un 3,1% amb 255.955 vendes.

Les transferències de vehicles elèctrics han augmentat un sorprenent 38%, arribant a 2.142 unitats i representant el 1,3% de quota de mercat durant el mes.
En contraposició, els híbrids endollables han aconseguit 3.162 vendes a l’abril, el que suposa un 30,6% d’augment.
Tot i el creixement acumulat del 53,2%, els vehicles híbrids només representen un 1,8% de quota en el sector de vehicles d’ocasió.

Entre tant, Madrid es posiciona com la comunitat autònoma líder en vendes, tant en creixement amb un 18,1% i un total de 114.108 unitats,
així com en nombre de vendes. Catalunya ocupa el segon lloc amb 94.757 unitats (+0,1%), i la Comunitat Valenciana se situa tercera amb 85.368 exemplars
i un creixement fins ara del 11,7%.

Últimes notícies

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.

La inscripció de Buenavida amb les Lynx és una treta administrativa i jugarà la WNBA en 2027

La inscripció d’Elena Buenavida com a jugadora actual de Minnesota Lynx respon a una treta administrativa i no implica que jugue la WNBA en 2026, ja que el pla és que s’incorpore a la franquícia en 2027 i continue mentrestant al Valencia Basket.

250.000 euros en ajuda urgent de la Generalitat per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 250.000 euros a ajuda humanitària urgent a Colòmbia després del terratrémol del 10 d’agost, amb especial atenció a la infància i a la cobertura de necessitats bàsiques. La Generalitat també ha impulsat un catàleg d’organitzacions fiables per a canalitzar les donacions de manera segura.

Alerta taronja per calor extrema en onze comarques valencianes

Sanitat ha activat per a este dijous el nivell de risc taronja per calor en municipis d’onze comarques de València i Castelló, mentres Emergències manté el risc extrem d’incendis a l’interior.

Vint atesos pel dispositiu de l’eclipsi a la Comunitat Valenciana i dotze trasllats a hospitals

El dispositiu especial per l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana ha atés 20 persones per incidències lleus, dotze de les quals han sigut traslladades a hospitals i centres de salut. La jornada s’ha desenvolupat amb normalitat gràcies a la coordinació d’emergències i al comportament de la ciutadania.

Aemet activa més avisos per tempestes i calor extrema a l’interior de València

Aemet ha ampliat per a esta vesprada l’avís groc per pluges intenses, tempestes amb granís i ratxes molt fortes de vent a l’interior nord de València, on també s’esperen fins a 38 graus. Les alertes s’estén al sud de València i a l’interior de Castelló, i continuaran demà divendres.

L’estrena d’Iñigo Pérez amb el Villarreal arriba després de dos inicis de Lliga guanyadors

Iñigo Pérez debuta en Lliga amb el Villarreal a El Sardinero després d’haver guanyat els seus dos anteriors inicis de campionat, tots dos fora de casa amb el Rayo Vallecano.