9.1 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

La venda de vehicles usats a la Comunitat Valenciana cau un 10% a l’abril

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS) – La venda de vehicles usats ha experimentat una caiguda del 10%
a l’abril a la Comunitat Valenciana, afectant tant els turismes com les furgonetes, segons les dades aportades per l’Associació Nacional de Comerciants de Vehicles (Ancove).

Concretament, durant el mes d’abril s’han transferit a la Comunitat Valenciana 22.378 vehicles d’ocasió, el que suposa un 10,3% menys que en el mateix mes de l’any anterior.
Dins d’estes transferències, els turismes sumen 19.238 unitats, amb un descens del 10,4% interanual, mentre que els comercials lleugers han arribat a 3.140
unitats, caient un 10%.

A nivell nacional, les vendes de vehicles de segona mà han caigut un 12,8% durant el mes d’abril en comparació amb l’any passat, totalitzant 191.313 comercialitzacions,
on 163.202 van correspondre a turismes i 28.111 a furgonetes, segons les darreres dades de l’Ancove.

Malgrat la disminució observada en l’últim any, en el primer quadrimestre les vendes han experimentat un augment del 3,7% respecte al mateix període de 2024, amb un total de 819.533 vehicles
venuts, dels quals 698.922 són turismes i 120.611 comercials lleugers, segons dades d’Ancove.

“El comportament del mercat d’usats, tant de turismes com de comercials lleugers, amb una forta caiguda en les vendes mensuals, genera una profunda preocupació.
Ni l’apagada que va afectar les vendes en els canals professionals ni l’impacte de la Setmana Santa poden justificar esta davallada, especialment tenint en compte que les vendes anuals encara es redueixen en un 3,7% de creixement”,
ha declarat Eric Iglesias, president d’Ancove.

Auguement dels vehicles elèctrics malgrat la caiguda general

En relació amb la tipologia de vehicles, les vendes de turismes de combustió han disminuït, enregistrant un descens del 18,2% en els models dièsel i un 11,9% en els de gasolina,
tot i que s’han venut 82.190 i 59.917 unitats respectivament. En el primer quadrimestre, els vehicles dièsel han caigut només un 2% amb 355.788 exemplars,
mentre que els de gasolina han crescut un 3,1% amb 255.955 vendes.

Les transferències de vehicles elèctrics han augmentat un sorprenent 38%, arribant a 2.142 unitats i representant el 1,3% de quota de mercat durant el mes.
En contraposició, els híbrids endollables han aconseguit 3.162 vendes a l’abril, el que suposa un 30,6% d’augment.
Tot i el creixement acumulat del 53,2%, els vehicles híbrids només representen un 1,8% de quota en el sector de vehicles d’ocasió.

Entre tant, Madrid es posiciona com la comunitat autònoma líder en vendes, tant en creixement amb un 18,1% i un total de 114.108 unitats,
així com en nombre de vendes. Catalunya ocupa el segon lloc amb 94.757 unitats (+0,1%), i la Comunitat Valenciana se situa tercera amb 85.368 exemplars
i un creixement fins ara del 11,7%.

Últimes notícies

Finalitza sense incidents l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 80 km/h

Emergències ha tancat a les 15.00 l'avís groc per vent a la província. Aemet havia previst ratxes del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i 70 en el litoral nord.

Maíllo (IU) tatxa la condemna a Álvaro García Ortiz de colp d’Estat institucional

El coordinador federal d'IU ha denunciat que la sentència que inhabilita dos anys al fiscal general respon a una lògica institucional. També ha instat la joventut a assumir protagonisme polític.

La clínica dental d’Alzira que va tractar a la xiqueta morta no està autoritzada a anestesiar

Sanitat ha confirmat que la clínica que va tractar a la menor manca de permís per a tècniques d'anestèsia, inclosa la sedació intravenosa aplicada. El jutjat ha obert diligències, la inspecció ha suspés l'activitat i una altra xiqueta seguix en UCI.

El Reial Madrid visita a un Elx invicte a casa amb dubtes en defensa

El Reial Madrid torna a competir després de dos ensopegades i es mesura a un Elx que no ha perdut en el Martínez Valero. El líder necessita reaccionar en plena ratxa de partits fora.

Yolanda Díaz crida a mobilitzar-se per la democràcia i acusa ingerència del poder judicial

Yolanda Díaz ha anomenat a una mobilització serena i pacífica en defensa de la democràcia i ha denunciat ingerències del poder judicial. Sumar ha reclamat un espai d'unitat estable a l'esquerra del PSOE i ha defés PGE expansius.

Puente carrega contra el franquisme i demana al PP deixar de blanquejar la dictadura

Óscar Puente ha rebutjat que la dictadura tinga 'llums i ombres' i ha demanat al PP que deixe de blanquejar-la. Ha vinculat a més el cas del fiscal general amb un retrocés en Justícia.

Antoñito Molina plena el Roig Arena de València amb la seua gira Em Promet

Antoñito Molina ha convertit el Roig Arena en una celebració col·lectiva amb una de les últimes parades de la seua gira Em Promet, amb entrades esgotades i un repertori corejat.

València escenifica un rescat en altura en la Setmana de Prevenció d’Incendis

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre de rescat en altura dins de la XX Setmana de la Prevenció d'Incendis. El cap de setmana inclou demostracions, unitat canina i tallers.