La venda de vehicles usats a la Comunitat Valenciana cau un 10% a l’abril

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS) – La venda de vehicles usats ha experimentat una caiguda del 10%
a l’abril a la Comunitat Valenciana, afectant tant els turismes com les furgonetes, segons les dades aportades per l’Associació Nacional de Comerciants de Vehicles (Ancove).

Concretament, durant el mes d’abril s’han transferit a la Comunitat Valenciana 22.378 vehicles d’ocasió, el que suposa un 10,3% menys que en el mateix mes de l’any anterior.
Dins d’estes transferències, els turismes sumen 19.238 unitats, amb un descens del 10,4% interanual, mentre que els comercials lleugers han arribat a 3.140
unitats, caient un 10%.

A nivell nacional, les vendes de vehicles de segona mà han caigut un 12,8% durant el mes d’abril en comparació amb l’any passat, totalitzant 191.313 comercialitzacions,
on 163.202 van correspondre a turismes i 28.111 a furgonetes, segons les darreres dades de l’Ancove.

Malgrat la disminució observada en l’últim any, en el primer quadrimestre les vendes han experimentat un augment del 3,7% respecte al mateix període de 2024, amb un total de 819.533 vehicles
venuts, dels quals 698.922 són turismes i 120.611 comercials lleugers, segons dades d’Ancove.

«El comportament del mercat d’usats, tant de turismes com de comercials lleugers, amb una forta caiguda en les vendes mensuals, genera una profunda preocupació.
Ni l’apagada que va afectar les vendes en els canals professionals ni l’impacte de la Setmana Santa poden justificar esta davallada, especialment tenint en compte que les vendes anuals encara es redueixen en un 3,7% de creixement»,
ha declarat Eric Iglesias, president d’Ancove.

Auguement dels vehicles elèctrics malgrat la caiguda general

En relació amb la tipologia de vehicles, les vendes de turismes de combustió han disminuït, enregistrant un descens del 18,2% en els models dièsel i un 11,9% en els de gasolina,
tot i que s’han venut 82.190 i 59.917 unitats respectivament. En el primer quadrimestre, els vehicles dièsel han caigut només un 2% amb 355.788 exemplars,
mentre que els de gasolina han crescut un 3,1% amb 255.955 vendes.

Les transferències de vehicles elèctrics han augmentat un sorprenent 38%, arribant a 2.142 unitats i representant el 1,3% de quota de mercat durant el mes.
En contraposició, els híbrids endollables han aconseguit 3.162 vendes a l’abril, el que suposa un 30,6% d’augment.
Tot i el creixement acumulat del 53,2%, els vehicles híbrids només representen un 1,8% de quota en el sector de vehicles d’ocasió.

Entre tant, Madrid es posiciona com la comunitat autònoma líder en vendes, tant en creixement amb un 18,1% i un total de 114.108 unitats,
així com en nombre de vendes. Catalunya ocupa el segon lloc amb 94.757 unitats (+0,1%), i la Comunitat Valenciana se situa tercera amb 85.368 exemplars
i un creixement fins ara del 11,7%.

Últimes notícies

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.

La IA arriba als Espais Labora per a traduir en temps real 47 idiomes

Tres Espais Labora d’Alacant, València i Torrevieja han posat en marxa un projecte pilot pioner a Espanya que utilitza Intel·ligència Artificial per a oferir traducció i interpretació simultània en 47 idiomes a persones que no parlen ni castellà ni valencià.