La Xina rebutja els ‘jocs aranzelaris’ de Trump amb advertiments sobre les conseqüències

El Govern xinès ha afirmat aquest dijous que «ignorarà» els que qualifica com a «jocs de números aranzelaris» de l’Administració de Donald Trump. Aquesta reacció arriba després que la Casa Blanca advertís que la Xina podria enfrontar-se a un gravamen d'»fins al 245 per cent» a causa de les represàlies derivades de la guerra comercial que afecta els dos països.

«Si els Estats Units continuen jugant el joc de les xifres aranzelàries, la Xina ho ignorarà. Si insisten a infringir substancialment els drets i interessos de la Xina, el gegant asiàtic contraatacarà resoltament i lluitarà fins al final», ha subratllat el Ministeri d’Exteriors xinés en un comunicat. Ells han destacat que, malgrat les amenaces, la Xina «no vol lluitar contra ningú, però tampoc no té por».

Segons el Govern xinès, l’imposició repetida d’aranzels exorbitants per part dels Estats Units s’ha convertit en un simple «joc de números sense significació econòmica real». Des de la diplomàcia xinesa s’ha afirmat que han «pres nota» de l’anunci sobre l’aranzel del 245 per cent referit a productes xinesos.

A més, han afirmat que això exposarà les tàctiques americanes d’usar els aranzels com a «armes» per intimidar i coaccionar. Un portaveu del Ministeri d’Exteriors xinés va reiterar que «aquesta guerra aranzelària va ser iniciada pels Estats Units» i que les contramedides que la Xina està duent a terme són per defensar els seus drets i interessos legítims així com per garantir l’equitat i justícia internacionals.

Si els Estats Units realment volen resoldre aquest conflicte mitjançant el diàleg, el Govern xinès insta a abandonar les amenaces i a establir converses basades en la igualtat, el respecte i el benefici mutu.

Les declaracions xineses arriben en un moment en què la Casa Blanca advertia que les importacions provinents de la Xina podrien fer front a un aranzel del 245 per cent. Això seria fruit de sumar un aranzel recíproc del 125 per cent i un gravamen del 20 per cent per combatre la crisi del fentanil, així com aranzels específics que oscil·len entre el 7,5 i el 100 per cent.

A més, la Llei de Comerç dels Estats Units de 1974 permet al president nord-americà prendre les mesures necessàries, incloent mesures aranzelàries per eliminar pràctiques comercials desfavorables.

El Ministeri de Comerç xinès ha ressaltat que alguns aranzels aplicats a productes xinesos han arribat al 245%, cosa que il·lustra la «irracionalitat» amb la qual els Estats Units han gestionat les seves polítiques aranzelàries.

Últimes notícies

Dos sanitaris de Tanzània es formen a València per millorar l’atenció al seu hospital

El doctor Paul Baraka i l’infermera Vicky Kangallah passen tres mesos al Vithas València 9 d’Octubre per formar-se en cirurgia, urologia i ginecologia i aplicar estes competències al Kibara St Mary's Hospital de Tanzània.

Quatre detinguts a Alacant per 41 estafes de falsos lloguers amb 53.000 euros defraudats

La Policia Nacional ha detingut a Alacant quatre persones acusades de 41 estafes de falsos lloguers, amb un perjudici de quasi 53.000 euros. Els arrestats, de 28 a 32 anys, també afronten càrrecs per blanqueig i grup criminal.

L’àrbitre del Levante-Sevilla denúncia el llançament massiu d’objectes al camp

L’àrbitre del Levante-Sevilla ha deixat constància en l’acta del llançament de moltes botelles, gots i altres objectes des de la grada local després del tercer gol sevillista en el minut 95. Les imatges mostren impactes sobre jugadors i el tècnic andalús, en una jornada ja marcada per una greu baralla d’ultres.

La Comunitat Valenciana sumarà 53 de les 500 noves places de jutges fins a 2027

El Govern ha aprovat la tramitació urgent de dos reials decrets per crear 500 places de jutges i 200 de fiscals fins a 2027, de les quals 53 places judicials aniran a la Comunitat Valenciana.

Així queda el calendari laboral de 2027: 12 festius i nou de comuns a tot l’Estat

L’any 2027 tindrà dotze festius nacionals a Espanya, dels quals nou seran comuns a totes les autonomies, inclosa la Comunitat Valenciana.

Arresten un home i una dona per un robatori amb força en una vivenda de la Vall d’Uixó

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 40 anys i una dona de 41 anys per un presumpte robatori amb força en una vivenda de la Vall d’Uixó, on haurien forçat la tanca per a entrar.

Els valencians ja poden consultar on votar en les eleccions generals del 29 de novembre

L'Oficina del Cens Electoral facilita la consulta dels col·legis i les meses electorals de cara als pròxims comicis

Dimarts amb oratge estable: poc de núvol i lleuger descens de les màximes

Dimarts arribarà amb cels poc nuvolosos a la Comunitat Valenciana, temperatures màximes lleugerament més baixes i vent fluix variable. Dimecres augmentarà la nuvolositat i hi haurà probabilitat de pluges dèbils, sobretot al litoral i al sud.