12.9 C
València
Diumenge, 9 novembre, 2025

La Xina rebutja els ‘jocs aranzelaris’ de Trump amb advertiments sobre les conseqüències

El Govern xinès ha afirmat aquest dijous que “ignorarà” els que qualifica com a “jocs de números aranzelaris” de l’Administració de Donald Trump. Aquesta reacció arriba després que la Casa Blanca advertís que la Xina podria enfrontar-se a un gravamen d'”fins al 245 per cent” a causa de les represàlies derivades de la guerra comercial que afecta els dos països.

“Si els Estats Units continuen jugant el joc de les xifres aranzelàries, la Xina ho ignorarà. Si insisten a infringir substancialment els drets i interessos de la Xina, el gegant asiàtic contraatacarà resoltament i lluitarà fins al final”, ha subratllat el Ministeri d’Exteriors xinés en un comunicat. Ells han destacat que, malgrat les amenaces, la Xina “no vol lluitar contra ningú, però tampoc no té por”.

Segons el Govern xinès, l’imposició repetida d’aranzels exorbitants per part dels Estats Units s’ha convertit en un simple “joc de números sense significació econòmica real”. Des de la diplomàcia xinesa s’ha afirmat que han “pres nota” de l’anunci sobre l’aranzel del 245 per cent referit a productes xinesos.

A més, han afirmat que això exposarà les tàctiques americanes d’usar els aranzels com a “armes” per intimidar i coaccionar. Un portaveu del Ministeri d’Exteriors xinés va reiterar que “aquesta guerra aranzelària va ser iniciada pels Estats Units” i que les contramedides que la Xina està duent a terme són per defensar els seus drets i interessos legítims així com per garantir l’equitat i justícia internacionals.

Si els Estats Units realment volen resoldre aquest conflicte mitjançant el diàleg, el Govern xinès insta a abandonar les amenaces i a establir converses basades en la igualtat, el respecte i el benefici mutu.

Les declaracions xineses arriben en un moment en què la Casa Blanca advertia que les importacions provinents de la Xina podrien fer front a un aranzel del 245 per cent. Això seria fruit de sumar un aranzel recíproc del 125 per cent i un gravamen del 20 per cent per combatre la crisi del fentanil, així com aranzels específics que oscil·len entre el 7,5 i el 100 per cent.

A més, la Llei de Comerç dels Estats Units de 1974 permet al president nord-americà prendre les mesures necessàries, incloent mesures aranzelàries per eliminar pràctiques comercials desfavorables.

El Ministeri de Comerç xinès ha ressaltat que alguns aranzels aplicats a productes xinesos han arribat al 245%, cosa que il·lustra la “irracionalitat” amb la qual els Estats Units han gestionat les seves polítiques aranzelàries.

Últimes notícies

Gerard Moreno celebra una victòria molt important del Vila-real en el RCDE Stadium

El davanter ha subratllat que el triomf per 0-2 davant l'Espanyol és molt important pel rival i pel camp. El seu gol abans del descans ha encarrilat el partit.

Dos urpades del Vila-real desmunten a l’Espanyol (0-2)

El Vila-real va véncer en el RCDE Stadium amb gols de Gerard Moreno i Moleiro en 14 minuts clau. L'Espanyol va dominar per trams, però va mancar de pegada.

0-2: el Vila-real silencia a l’Espanyol en el RCDE Stadium

El Vila-real va véncer 0-2 a l'Espanyol amb punts de Gerard Moreno (minut 43) i Moleiro (minut 57). Els locals van acumular arribades, però els va faltar pegada davant un rival eficaç.

0-1: Gerard Moreno avança al Vila-real davant l’Espanyol abans del descans

El Vila-real es va avançar amb una miqueta de Gerard Moreno en el minut 43. L'Espanyol va acumular arribades però va fallar en la definició i va veure com el guió canviava al final del primer acte.

Griezmann rescata a l’Atlètic amb un doblet davant el Llevant (3-1)

L'Atlètic va véncer 3-1 al Llevant amb dos gols de Griezmann eixint des de la banqueta. Els canvis de Simeone van inclinar un partit que s'havia igualat a pilota parada.

Manu Sánchez: treballant així arribaran resultats segur

El lateral del Llevant va lamentar la falta d'encert en el 3-1 davant l'Atlètic i va defendre que, mantenint el nivell de treball, els resultats arribaran.

Griezmann decidix amb un doblet la victòria 3-1 de l’Atlètic davant el Llevant

El francés va eixir des de la banqueta i, amb dos punts en la segona part, va donar a l'Atlètic un triomf sòlid davant un Llevant castigat pels seus errors.

El vent deixa ratxes de fins a 122 km/h en el nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha superat els 100 km/h en nombrosos municipis de Castelló. El pic ha aconseguit 122 km/h a Vilar de Canes i la Pobla de Benifassà, amb avís taronja a l'interior nord.