16.6 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

La Xina rebutja els ‘jocs aranzelaris’ de Trump amb advertiments sobre les conseqüències

El Govern xinès ha afirmat aquest dijous que “ignorarà” els que qualifica com a “jocs de números aranzelaris” de l’Administració de Donald Trump. Aquesta reacció arriba després que la Casa Blanca advertís que la Xina podria enfrontar-se a un gravamen d'”fins al 245 per cent” a causa de les represàlies derivades de la guerra comercial que afecta els dos països.

“Si els Estats Units continuen jugant el joc de les xifres aranzelàries, la Xina ho ignorarà. Si insisten a infringir substancialment els drets i interessos de la Xina, el gegant asiàtic contraatacarà resoltament i lluitarà fins al final”, ha subratllat el Ministeri d’Exteriors xinés en un comunicat. Ells han destacat que, malgrat les amenaces, la Xina “no vol lluitar contra ningú, però tampoc no té por”.

Segons el Govern xinès, l’imposició repetida d’aranzels exorbitants per part dels Estats Units s’ha convertit en un simple “joc de números sense significació econòmica real”. Des de la diplomàcia xinesa s’ha afirmat que han “pres nota” de l’anunci sobre l’aranzel del 245 per cent referit a productes xinesos.

A més, han afirmat que això exposarà les tàctiques americanes d’usar els aranzels com a “armes” per intimidar i coaccionar. Un portaveu del Ministeri d’Exteriors xinés va reiterar que “aquesta guerra aranzelària va ser iniciada pels Estats Units” i que les contramedides que la Xina està duent a terme són per defensar els seus drets i interessos legítims així com per garantir l’equitat i justícia internacionals.

Si els Estats Units realment volen resoldre aquest conflicte mitjançant el diàleg, el Govern xinès insta a abandonar les amenaces i a establir converses basades en la igualtat, el respecte i el benefici mutu.

Les declaracions xineses arriben en un moment en què la Casa Blanca advertia que les importacions provinents de la Xina podrien fer front a un aranzel del 245 per cent. Això seria fruit de sumar un aranzel recíproc del 125 per cent i un gravamen del 20 per cent per combatre la crisi del fentanil, així com aranzels específics que oscil·len entre el 7,5 i el 100 per cent.

A més, la Llei de Comerç dels Estats Units de 1974 permet al president nord-americà prendre les mesures necessàries, incloent mesures aranzelàries per eliminar pràctiques comercials desfavorables.

El Ministeri de Comerç xinès ha ressaltat que alguns aranzels aplicats a productes xinesos han arribat al 245%, cosa que il·lustra la “irracionalitat” amb la qual els Estats Units han gestionat les seves polítiques aranzelàries.

Últimes notícies

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.