La Xina rebutja els ‘jocs aranzelaris’ de Trump amb advertiments sobre les conseqüències

El Govern xinès ha afirmat aquest dijous que “ignorarà” els que qualifica com a “jocs de números aranzelaris” de l’Administració de Donald Trump. Aquesta reacció arriba després que la Casa Blanca advertís que la Xina podria enfrontar-se a un gravamen d'”fins al 245 per cent” a causa de les represàlies derivades de la guerra comercial que afecta els dos països.

“Si els Estats Units continuen jugant el joc de les xifres aranzelàries, la Xina ho ignorarà. Si insisten a infringir substancialment els drets i interessos de la Xina, el gegant asiàtic contraatacarà resoltament i lluitarà fins al final”, ha subratllat el Ministeri d’Exteriors xinés en un comunicat. Ells han destacat que, malgrat les amenaces, la Xina “no vol lluitar contra ningú, però tampoc no té por”.

Segons el Govern xinès, l’imposició repetida d’aranzels exorbitants per part dels Estats Units s’ha convertit en un simple “joc de números sense significació econòmica real”. Des de la diplomàcia xinesa s’ha afirmat que han “pres nota” de l’anunci sobre l’aranzel del 245 per cent referit a productes xinesos.

A més, han afirmat que això exposarà les tàctiques americanes d’usar els aranzels com a “armes” per intimidar i coaccionar. Un portaveu del Ministeri d’Exteriors xinés va reiterar que “aquesta guerra aranzelària va ser iniciada pels Estats Units” i que les contramedides que la Xina està duent a terme són per defensar els seus drets i interessos legítims així com per garantir l’equitat i justícia internacionals.

Si els Estats Units realment volen resoldre aquest conflicte mitjançant el diàleg, el Govern xinès insta a abandonar les amenaces i a establir converses basades en la igualtat, el respecte i el benefici mutu.

Les declaracions xineses arriben en un moment en què la Casa Blanca advertia que les importacions provinents de la Xina podrien fer front a un aranzel del 245 per cent. Això seria fruit de sumar un aranzel recíproc del 125 per cent i un gravamen del 20 per cent per combatre la crisi del fentanil, així com aranzels específics que oscil·len entre el 7,5 i el 100 per cent.

A més, la Llei de Comerç dels Estats Units de 1974 permet al president nord-americà prendre les mesures necessàries, incloent mesures aranzelàries per eliminar pràctiques comercials desfavorables.

El Ministeri de Comerç xinès ha ressaltat que alguns aranzels aplicats a productes xinesos han arribat al 245%, cosa que il·lustra la “irracionalitat” amb la qual els Estats Units han gestionat les seves polítiques aranzelàries.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El gir del vent desploma fins a 10 graus les màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana

El canvi de temps en la Comunitat Valenciana deixa un enfonsament de fins a 10 graus en les màximes de l'interior de València i cels coberts de núvols baixos en bona part del territori.

L’activisme digital després de la dana va superar en rapidesa i eficàcia a la resposta institucional

Un estudi de la Universitat de València conclou que, després de la dana del 29 d'octubre de 2024, les iniciatives ciutadanes en xarxes socials van reaccionar amb més rapidesa i eficàcia que les administracions públiques, generant confiança i suport als afectats.

Affengruber reafirma la fe de l’Elx: lluitarem fins al final per seguir en Primera

David Affengruber, central de l'Elx, celebra el seu gran partit davant el Atletico però insistix que l'equip només pensa en les sis finals que queden per a assegurar la permanència en Primera Division.

Danjuma es mesura al Girona en plena sequera de més de sis mesos sense marcar

Arnaut Danjuma s'enfronta de nou al Girona en Lliga en un dels seus pitjors moments realitzadors, després de més de sis mesos sense marcar amb el València.

La JC Ferrero Tennis Academy porta el seu model a Shanghái amb una nova acadèmia de tenis

La JC Ferrero Tennis Academy impulsa la seua expansió internacional amb un projecte integral en Shanghái que replica el seu model a Espanya i enfortix el tenis a la Xina.

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer destí favorit dels viatgers espanyols al març

La Comunitat Valenciana va ser al març el tercer destí més triat pels residents a Espanya, amb el 12,7% de les pernoctacions, en un context d'augment general del turisme hoteler i de preus a l'alça.

Detingut a Elx un home de 66 anys per rebre objectes robats de cotxes a canvi de droga

La Policia Nacional ha detingut a Elx a un home de 66 anys acusat d'encobrir objectes robats en vehicles estacionats, que presumptament canviava per drogues o allotjament.

Detingut per robar un desfibril·lador en un poliesportiu de Novelda i intentar vendre’l

Un home de 38 anys ha sigut detingut acusat de sostraure un desfibril·lador semiautomàtic d'un poliesportiu de Novelda i tractar de revendre'l a una empresa sanitària, que va alertar a les autoritats.