La Xina rebutja els ‘jocs aranzelaris’ de Trump amb advertiments sobre les conseqüències

El Govern xinès ha afirmat aquest dijous que “ignorarà” els que qualifica com a “jocs de números aranzelaris” de l’Administració de Donald Trump. Aquesta reacció arriba després que la Casa Blanca advertís que la Xina podria enfrontar-se a un gravamen d'”fins al 245 per cent” a causa de les represàlies derivades de la guerra comercial que afecta els dos països.

“Si els Estats Units continuen jugant el joc de les xifres aranzelàries, la Xina ho ignorarà. Si insisten a infringir substancialment els drets i interessos de la Xina, el gegant asiàtic contraatacarà resoltament i lluitarà fins al final”, ha subratllat el Ministeri d’Exteriors xinés en un comunicat. Ells han destacat que, malgrat les amenaces, la Xina “no vol lluitar contra ningú, però tampoc no té por”.

Segons el Govern xinès, l’imposició repetida d’aranzels exorbitants per part dels Estats Units s’ha convertit en un simple “joc de números sense significació econòmica real”. Des de la diplomàcia xinesa s’ha afirmat que han “pres nota” de l’anunci sobre l’aranzel del 245 per cent referit a productes xinesos.

A més, han afirmat que això exposarà les tàctiques americanes d’usar els aranzels com a “armes” per intimidar i coaccionar. Un portaveu del Ministeri d’Exteriors xinés va reiterar que “aquesta guerra aranzelària va ser iniciada pels Estats Units” i que les contramedides que la Xina està duent a terme són per defensar els seus drets i interessos legítims així com per garantir l’equitat i justícia internacionals.

Si els Estats Units realment volen resoldre aquest conflicte mitjançant el diàleg, el Govern xinès insta a abandonar les amenaces i a establir converses basades en la igualtat, el respecte i el benefici mutu.

Les declaracions xineses arriben en un moment en què la Casa Blanca advertia que les importacions provinents de la Xina podrien fer front a un aranzel del 245 per cent. Això seria fruit de sumar un aranzel recíproc del 125 per cent i un gravamen del 20 per cent per combatre la crisi del fentanil, així com aranzels específics que oscil·len entre el 7,5 i el 100 per cent.

A més, la Llei de Comerç dels Estats Units de 1974 permet al president nord-americà prendre les mesures necessàries, incloent mesures aranzelàries per eliminar pràctiques comercials desfavorables.

El Ministeri de Comerç xinès ha ressaltat que alguns aranzels aplicats a productes xinesos han arribat al 245%, cosa que il·lustra la “irracionalitat” amb la qual els Estats Units han gestionat les seves polítiques aranzelàries.

Últimes notícies

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.

Una marxa recorre València contra el genocidi en Palestina i reclama boicot a Israel

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar el genocidi en Palestina, reclamar el boicot a Israel i exigir polítiques fermes de dret a la vivenda.

Corberán insistix que el València ha d’anar pels tres punts davant la Reial Societat

Carlos Corberán subratlla que, malgrat que al València li basta un punt per a la salvació matemàtica, l'equip té la responsabilitat de buscar la victòria davant la Reial Societat.

Troben morts a un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores

Un agent de la Guàrdia Civil, la seua dona i el seu fill han sigut trobats morts en una vivenda de la caserna de Dolores, a Alacant, on residia la família. L'Ajuntament ha decretat tres dies de dol oficial i ha suspés tots els actes festius previstos.

Jean Montero, MVP dels quarts de l’Eurolliga i líder del València Basket cap a la Final Four

Jean Montero ha sigut triat MVP dels quarts de final de l'Eurolliga després de liderar la històrica remuntada del València Basket davant el Panathinaikos i classificar a l'equip per a la Final Four.

El València Basket es juga la segona plaça davant un Bilbao que defén el seu octau lloc

València Basket rep al Surne Bilbao Basket en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en l'horitzó, mentres el conjunt basc baralla per afermar la seua presència en el playoff.