La Xina rebutja els ‘jocs aranzelaris’ de Trump amb advertiments sobre les conseqüències

El Govern xinès ha afirmat aquest dijous que «ignorarà» els que qualifica com a «jocs de números aranzelaris» de l’Administració de Donald Trump. Aquesta reacció arriba després que la Casa Blanca advertís que la Xina podria enfrontar-se a un gravamen d'»fins al 245 per cent» a causa de les represàlies derivades de la guerra comercial que afecta els dos països.

«Si els Estats Units continuen jugant el joc de les xifres aranzelàries, la Xina ho ignorarà. Si insisten a infringir substancialment els drets i interessos de la Xina, el gegant asiàtic contraatacarà resoltament i lluitarà fins al final», ha subratllat el Ministeri d’Exteriors xinés en un comunicat. Ells han destacat que, malgrat les amenaces, la Xina «no vol lluitar contra ningú, però tampoc no té por».

Segons el Govern xinès, l’imposició repetida d’aranzels exorbitants per part dels Estats Units s’ha convertit en un simple «joc de números sense significació econòmica real». Des de la diplomàcia xinesa s’ha afirmat que han «pres nota» de l’anunci sobre l’aranzel del 245 per cent referit a productes xinesos.

A més, han afirmat que això exposarà les tàctiques americanes d’usar els aranzels com a «armes» per intimidar i coaccionar. Un portaveu del Ministeri d’Exteriors xinés va reiterar que «aquesta guerra aranzelària va ser iniciada pels Estats Units» i que les contramedides que la Xina està duent a terme són per defensar els seus drets i interessos legítims així com per garantir l’equitat i justícia internacionals.

Si els Estats Units realment volen resoldre aquest conflicte mitjançant el diàleg, el Govern xinès insta a abandonar les amenaces i a establir converses basades en la igualtat, el respecte i el benefici mutu.

Les declaracions xineses arriben en un moment en què la Casa Blanca advertia que les importacions provinents de la Xina podrien fer front a un aranzel del 245 per cent. Això seria fruit de sumar un aranzel recíproc del 125 per cent i un gravamen del 20 per cent per combatre la crisi del fentanil, així com aranzels específics que oscil·len entre el 7,5 i el 100 per cent.

A més, la Llei de Comerç dels Estats Units de 1974 permet al president nord-americà prendre les mesures necessàries, incloent mesures aranzelàries per eliminar pràctiques comercials desfavorables.

El Ministeri de Comerç xinès ha ressaltat que alguns aranzels aplicats a productes xinesos han arribat al 245%, cosa que il·lustra la «irracionalitat» amb la qual els Estats Units han gestionat les seves polítiques aranzelàries.

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.