Labora llança 1.500 cursos gratis per a millorar l’ocupabilitat en les matèries més demandades per empreses

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

Labora, el servici valencià d’ocupació i formació, ha llançat una «ambiciosa» oferta de formació amb més d’1.500 cursos gratuïts per a millorar l’ocupabilitat dels ciutadans de la Comunitat en les matèries més demandades pel teixit productiu.

Les persones donades d’alta en Labora ja poden accedir a esta oferta a través del seu web o la seua aplicació. Enguany, quasi 20.000 persones es formaran en algun dels 1.500 cursos de formació gratuïts impulsats des d’este servici, ressalta el secretari autonòmic d’Ocupació, Antonio Galvañ.

Es tracta de cursos per a formar en les matèries més demandades pel teixit productiu de la Comunitat Valenciana, tenint en compte les diferències territorials, amb l’objectiu de crear itineraris formatius per a oferir als aturats la possibilitat de trobar una ocupació, «amb una perspectiva de proximitat geogràfica».

Els aturats són els principals destinataris d’estos cursos, encara que també es poden inscriure persones que es troben laboralment en actiu. Per a formar part en ells, n’hi ha prou amb estar registrat en Labora com a aturat o en millora d’ocupació i sol·licitar la inscripció.

Els cursos de Labora es classifiquen en 23 famílies professionals: Activitats Físiques i Esportives; Administració i Gestió; Agrària; Arts Gràfiques; Comerç i Màrqueting; Edificació i Obra Civil; Electricitat i Electrònica; Energia i Aigua; Fabricació Mecànica; Hostaleria i Turisme; Imatge Personal; Imatge i So; Indústries Alimentàries; Informàtica i Comunicacions; Instal·lació i Manteniment; Fusta, Moble i Suro; Marítim i Pesquera; Química; Sanitat; Seguretat i Medi ambient; Serveis Socioculturals i a la Comunitat; Tèxtil, Confecció i Pell; Transport i Manteniment de Vehicles.

CERTIFICATS PROFESSIONALS

Dins d’estes accions es distingixen les que no són conduents a certificats professionals i les que si que atorguen un certificat professional. D’estos últims s’oferixen 1.179 cursos, mentre que els que no atorguen certificat professional són 321.

D’esta manera, l’alumnat que rebrà algun tipus de formació que els faculte en algun dels certificats professionals superarà les 15.000 persones, mentre que els que completen cursos que no conduïsquen a l’obtenció d’un certificat estarà entorn de les 4.000 persones.

Des del passat 1 de gener, tota la formació dels certificats professionals té caràcter dual i inclou un període de formació en una o diverses empreses o organisme equiparat.

L’alumnat participant en estos períodes de formació pràctica cotitza a la Seguretat Social. Les persones que realitzen les pràctiques queden compreses com assimilades a treballadors per compte d’altri en el Règim General de la Seguretat Social.

A més, la majoria de les accions formatives oferides permeten que l’alumnat obtinga un certificat professional (amb tres nivells diferents), acreditant la seua capacitació per a l’acompliment de cada professió. Este tipus de documents són valuosos per als aturats que no compten amb estudis reglats.

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.