Labora llança 1.500 cursos gratis per a millorar l’ocupabilitat en les matèries més demandades per empreses

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

Labora, el servici valencià d’ocupació i formació, ha llançat una “ambiciosa” oferta de formació amb més d’1.500 cursos gratuïts per a millorar l’ocupabilitat dels ciutadans de la Comunitat en les matèries més demandades pel teixit productiu.

Les persones donades d’alta en Labora ja poden accedir a esta oferta a través del seu web o la seua aplicació. Enguany, quasi 20.000 persones es formaran en algun dels 1.500 cursos de formació gratuïts impulsats des d’este servici, ressalta el secretari autonòmic d’Ocupació, Antonio Galvañ.

Es tracta de cursos per a formar en les matèries més demandades pel teixit productiu de la Comunitat Valenciana, tenint en compte les diferències territorials, amb l’objectiu de crear itineraris formatius per a oferir als aturats la possibilitat de trobar una ocupació, “amb una perspectiva de proximitat geogràfica”.

Els aturats són els principals destinataris d’estos cursos, encara que també es poden inscriure persones que es troben laboralment en actiu. Per a formar part en ells, n’hi ha prou amb estar registrat en Labora com a aturat o en millora d’ocupació i sol·licitar la inscripció.

Els cursos de Labora es classifiquen en 23 famílies professionals: Activitats Físiques i Esportives; Administració i Gestió; Agrària; Arts Gràfiques; Comerç i Màrqueting; Edificació i Obra Civil; Electricitat i Electrònica; Energia i Aigua; Fabricació Mecànica; Hostaleria i Turisme; Imatge Personal; Imatge i So; Indústries Alimentàries; Informàtica i Comunicacions; Instal·lació i Manteniment; Fusta, Moble i Suro; Marítim i Pesquera; Química; Sanitat; Seguretat i Medi ambient; Serveis Socioculturals i a la Comunitat; Tèxtil, Confecció i Pell; Transport i Manteniment de Vehicles.

CERTIFICATS PROFESSIONALS

Dins d’estes accions es distingixen les que no són conduents a certificats professionals i les que si que atorguen un certificat professional. D’estos últims s’oferixen 1.179 cursos, mentre que els que no atorguen certificat professional són 321.

D’esta manera, l’alumnat que rebrà algun tipus de formació que els faculte en algun dels certificats professionals superarà les 15.000 persones, mentre que els que completen cursos que no conduïsquen a l’obtenció d’un certificat estarà entorn de les 4.000 persones.

Des del passat 1 de gener, tota la formació dels certificats professionals té caràcter dual i inclou un període de formació en una o diverses empreses o organisme equiparat.

L’alumnat participant en estos períodes de formació pràctica cotitza a la Seguretat Social. Les persones que realitzen les pràctiques queden compreses com assimilades a treballadors per compte d’altri en el Règim General de la Seguretat Social.

A més, la majoria de les accions formatives oferides permeten que l’alumnat obtinga un certificat professional (amb tres nivells diferents), acreditant la seua capacitació per a l’acompliment de cada professió. Este tipus de documents són valuosos per als aturats que no compten amb estudis reglats.

Últimes notícies

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.

Educació amplia l’oferta d’FP amb 19 nous cicles per al curs 2026-2027

La Conselleria d'Educació autoritza 70 cicles formatius i, després de desactivar 51, incrementa l'oferta de Formació Professional en 19 nous cicles adaptats al teixit productiu valencià.