Labora llança 1.500 cursos gratis per a millorar l’ocupabilitat en les matèries més demandades per empreses

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

Labora, el servici valencià d’ocupació i formació, ha llançat una «ambiciosa» oferta de formació amb més d’1.500 cursos gratuïts per a millorar l’ocupabilitat dels ciutadans de la Comunitat en les matèries més demandades pel teixit productiu.

Les persones donades d’alta en Labora ja poden accedir a esta oferta a través del seu web o la seua aplicació. Enguany, quasi 20.000 persones es formaran en algun dels 1.500 cursos de formació gratuïts impulsats des d’este servici, ressalta el secretari autonòmic d’Ocupació, Antonio Galvañ.

Es tracta de cursos per a formar en les matèries més demandades pel teixit productiu de la Comunitat Valenciana, tenint en compte les diferències territorials, amb l’objectiu de crear itineraris formatius per a oferir als aturats la possibilitat de trobar una ocupació, «amb una perspectiva de proximitat geogràfica».

Els aturats són els principals destinataris d’estos cursos, encara que també es poden inscriure persones que es troben laboralment en actiu. Per a formar part en ells, n’hi ha prou amb estar registrat en Labora com a aturat o en millora d’ocupació i sol·licitar la inscripció.

Els cursos de Labora es classifiquen en 23 famílies professionals: Activitats Físiques i Esportives; Administració i Gestió; Agrària; Arts Gràfiques; Comerç i Màrqueting; Edificació i Obra Civil; Electricitat i Electrònica; Energia i Aigua; Fabricació Mecànica; Hostaleria i Turisme; Imatge Personal; Imatge i So; Indústries Alimentàries; Informàtica i Comunicacions; Instal·lació i Manteniment; Fusta, Moble i Suro; Marítim i Pesquera; Química; Sanitat; Seguretat i Medi ambient; Serveis Socioculturals i a la Comunitat; Tèxtil, Confecció i Pell; Transport i Manteniment de Vehicles.

CERTIFICATS PROFESSIONALS

Dins d’estes accions es distingixen les que no són conduents a certificats professionals i les que si que atorguen un certificat professional. D’estos últims s’oferixen 1.179 cursos, mentre que els que no atorguen certificat professional són 321.

D’esta manera, l’alumnat que rebrà algun tipus de formació que els faculte en algun dels certificats professionals superarà les 15.000 persones, mentre que els que completen cursos que no conduïsquen a l’obtenció d’un certificat estarà entorn de les 4.000 persones.

Des del passat 1 de gener, tota la formació dels certificats professionals té caràcter dual i inclou un període de formació en una o diverses empreses o organisme equiparat.

L’alumnat participant en estos períodes de formació pràctica cotitza a la Seguretat Social. Les persones que realitzen les pràctiques queden compreses com assimilades a treballadors per compte d’altri en el Règim General de la Seguretat Social.

A més, la majoria de les accions formatives oferides permeten que l’alumnat obtinga un certificat professional (amb tres nivells diferents), acreditant la seua capacitació per a l’acompliment de cada professió. Este tipus de documents són valuosos per als aturats que no compten amb estudis reglats.

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.