Labora llança 1.500 cursos gratis per a millorar l’ocupabilitat en les matèries més demandades per empreses

Ejemplo de shortcode con estilo
Labora ha presentat una oferta de més d’1.500 cursos gratuïts per millorar l’ocupabilitat a la Comunitat Valenciana. Són destinats principalment a aturats, però també poden inscriure's treballadors en actiu. Inclou cursos amb i sense certificat professional.

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

Labora, el servici valencià d’ocupació i formació, ha llançat una «ambiciosa» oferta de formació amb més d’1.500 cursos gratuïts per a millorar l’ocupabilitat dels ciutadans de la Comunitat en les matèries més demandades pel teixit productiu.

Les persones donades d’alta en Labora ja poden accedir a esta oferta a través del seu web o la seua aplicació. Enguany, quasi 20.000 persones es formaran en algun dels 1.500 cursos de formació gratuïts impulsats des d’este servici, ressalta el secretari autonòmic d’Ocupació, Antonio Galvañ.

Es tracta de cursos per a formar en les matèries més demandades pel teixit productiu de la Comunitat Valenciana, tenint en compte les diferències territorials, amb l’objectiu de crear itineraris formatius per a oferir als aturats la possibilitat de trobar una ocupació, «amb una perspectiva de proximitat geogràfica».

Els aturats són els principals destinataris d’estos cursos, encara que també es poden inscriure persones que es troben laboralment en actiu. Per a formar part en ells, n’hi ha prou amb estar registrat en Labora com a aturat o en millora d’ocupació i sol·licitar la inscripció.

Els cursos de Labora es classifiquen en 23 famílies professionals: Activitats Físiques i Esportives; Administració i Gestió; Agrària; Arts Gràfiques; Comerç i Màrqueting; Edificació i Obra Civil; Electricitat i Electrònica; Energia i Aigua; Fabricació Mecànica; Hostaleria i Turisme; Imatge Personal; Imatge i So; Indústries Alimentàries; Informàtica i Comunicacions; Instal·lació i Manteniment; Fusta, Moble i Suro; Marítim i Pesquera; Química; Sanitat; Seguretat i Medi ambient; Serveis Socioculturals i a la Comunitat; Tèxtil, Confecció i Pell; Transport i Manteniment de Vehicles.

CERTIFICATS PROFESSIONALS

Dins d’estes accions es distingixen les que no són conduents a certificats professionals i les que si que atorguen un certificat professional. D’estos últims s’oferixen 1.179 cursos, mentre que els que no atorguen certificat professional són 321.

D’esta manera, l’alumnat que rebrà algun tipus de formació que els faculte en algun dels certificats professionals superarà les 15.000 persones, mentre que els que completen cursos que no conduïsquen a l’obtenció d’un certificat estarà entorn de les 4.000 persones.

Des del passat 1 de gener, tota la formació dels certificats professionals té caràcter dual i inclou un període de formació en una o diverses empreses o organisme equiparat.

L’alumnat participant en estos períodes de formació pràctica cotitza a la Seguretat Social. Les persones que realitzen les pràctiques queden compreses com assimilades a treballadors per compte d’altri en el Règim General de la Seguretat Social.

A més, la majoria de les accions formatives oferides permeten que l’alumnat obtinga un certificat professional (amb tres nivells diferents), acreditant la seua capacitació per a l’acompliment de cada professió. Este tipus de documents són valuosos per als aturats que no compten amb estudis reglats.

Últimes notícies

El Levante busca trencar la seua pitjor ratxa recent en un camp maleït

El Levante visita este divendres Riazor per enfrontar-se a un Deportivo en forma de LaLiga EA Sports, ambdós equips sumits en dinàmiques sense victòries i amb urgències per reaccionar. Luís Castro alerta del potencial gallec i admet els problemes del seu equip fora de casa i les baixes per lesió.

Ford Almussafes aturarà la producció de vehicles fins a novembre per l’ERTO

La planta de vehicles de Ford Almussafes deixarà de produir del 19 d’octubre a l’11 de novembre i, de nou, des del 16 de desembre fins a final d’any per l’ERTO vigent fins al 31 de desembre.

El TSJCV tomba la querella contra Pérez Llorca per la invitació a la final del Mundial

El TSJCV ha decidit no admetre a tràmit la querella contra el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per la invitació per a assistir a la final del Mundial de Futbol de 2026 a Nova York, en considerar que el regal d’una entrada és una pràctica socialment admesa i que la denúncia es basa en meres especulacions.

Pérez Llorca defensa en Poblet el llegat comú de la Corona d’Aragó

El president Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat al Monestir de Poblet el llegat comú de la Corona d’Aragó i el paper de la Comunitat Valenciana en l’Espanya autonòmica actual.

El nou Patricova eleva més d’un 60 % el risc en les zones afectades per la dana

La revisió del Patricova que ha iniciat la Generalitat incorpora les conclusions de la dana i incrementa més d’un 60 % el risc en les zones inundables respecte a la cartografia anterior. L’estudi detalla especialment l’impacte en l’Alt i Baix Magre, els barrancs de l’Horta Sud i el Baix Túria.

Gulácsi torna als entrenaments del Villarreal després de l’assalt violent a sa casa

El porter hongarés Peter Gulácsi ha tornat als entrenaments del Villarreal després d’haver sigut baixa contra el Nàpols per un assalt violent al seu domicili de Puçol, mentres el tècnic Iñigo Pérez haurà de decidir ara si juga ell o manté en la porteria Luiz Júnior davant l’Elx.

Felipe VI anima Aragó, Balears, Catalunya i la Comunitat Valenciana a reforçar la cooperació des de Poblet

Felipe VI ha presidit al Monestir de Poblet la reunió del patronat, on ha instat Aragó, Catalunya, la Comunitat Valenciana i les Illes Balears a intensificar la cooperació aprofitant els lligams històrics que compartixen. Els presidents autonòmics i el ministre de Cultura han coincidit en la necessitat de protegir i impulsar conjuntament este espai emblemàtic.

Onze mesos de presó per a un exdiputat del PP pel cas Aigües de Calp

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a onze mesos de presó l’exdiputat provincial del PP i exregidor de Calp Juan Roselló pels sobrecostos d’un milió d’euros en obres de la xarxa hidràulica adjudicades en 2004. Altres quatre acusats també han sigut condemnats i hauran d’indemnitzar conjuntament l’ajuntament amb 430.000 euros.