Labora llança 1.500 cursos gratis per a millorar l’ocupabilitat en les matèries més demandades per empreses

Ejemplo de shortcode con estilo
Labora ha presentat una oferta de més d’1.500 cursos gratuïts per millorar l’ocupabilitat a la Comunitat Valenciana. Són destinats principalment a aturats, però també poden inscriure's treballadors en actiu. Inclou cursos amb i sense certificat professional.

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

Labora, el servici valencià d’ocupació i formació, ha llançat una «ambiciosa» oferta de formació amb més d’1.500 cursos gratuïts per a millorar l’ocupabilitat dels ciutadans de la Comunitat en les matèries més demandades pel teixit productiu.

Les persones donades d’alta en Labora ja poden accedir a esta oferta a través del seu web o la seua aplicació. Enguany, quasi 20.000 persones es formaran en algun dels 1.500 cursos de formació gratuïts impulsats des d’este servici, ressalta el secretari autonòmic d’Ocupació, Antonio Galvañ.

Es tracta de cursos per a formar en les matèries més demandades pel teixit productiu de la Comunitat Valenciana, tenint en compte les diferències territorials, amb l’objectiu de crear itineraris formatius per a oferir als aturats la possibilitat de trobar una ocupació, «amb una perspectiva de proximitat geogràfica».

Els aturats són els principals destinataris d’estos cursos, encara que també es poden inscriure persones que es troben laboralment en actiu. Per a formar part en ells, n’hi ha prou amb estar registrat en Labora com a aturat o en millora d’ocupació i sol·licitar la inscripció.

Els cursos de Labora es classifiquen en 23 famílies professionals: Activitats Físiques i Esportives; Administració i Gestió; Agrària; Arts Gràfiques; Comerç i Màrqueting; Edificació i Obra Civil; Electricitat i Electrònica; Energia i Aigua; Fabricació Mecànica; Hostaleria i Turisme; Imatge Personal; Imatge i So; Indústries Alimentàries; Informàtica i Comunicacions; Instal·lació i Manteniment; Fusta, Moble i Suro; Marítim i Pesquera; Química; Sanitat; Seguretat i Medi ambient; Serveis Socioculturals i a la Comunitat; Tèxtil, Confecció i Pell; Transport i Manteniment de Vehicles.

CERTIFICATS PROFESSIONALS

Dins d’estes accions es distingixen les que no són conduents a certificats professionals i les que si que atorguen un certificat professional. D’estos últims s’oferixen 1.179 cursos, mentre que els que no atorguen certificat professional són 321.

D’esta manera, l’alumnat que rebrà algun tipus de formació que els faculte en algun dels certificats professionals superarà les 15.000 persones, mentre que els que completen cursos que no conduïsquen a l’obtenció d’un certificat estarà entorn de les 4.000 persones.

Des del passat 1 de gener, tota la formació dels certificats professionals té caràcter dual i inclou un període de formació en una o diverses empreses o organisme equiparat.

L’alumnat participant en estos períodes de formació pràctica cotitza a la Seguretat Social. Les persones que realitzen les pràctiques queden compreses com assimilades a treballadors per compte d’altri en el Règim General de la Seguretat Social.

A més, la majoria de les accions formatives oferides permeten que l’alumnat obtinga un certificat professional (amb tres nivells diferents), acreditant la seua capacitació per a l’acompliment de cada professió. Este tipus de documents són valuosos per als aturats que no compten amb estudis reglats.

Últimes notícies

Una dona encausada per amenaçar Mazón amb missatges violents en X després de la dana de 2024

Un jutjat de València ha encausat una dona per diversos missatges en X dirigits a l’expresident Carlos Mazón després de la dana de 2024, en què li desitjava atacs violents. La causa continua com a delicte d’amenaces en procediment abreujat.

Les amenaces de mort a Carlos Mazón després de la DANA arriben als tribunals amb referències a ETA

La justícia continua la causa contra una investigadora universitària per presumptes amenaces a Carlos Mazón. Els missatges incloïen referències a bombes lapa, explosius i tirs al bescoll.

Educació suspén la reunió amb sindicats per la DANA Adam per a visitar els centres afectats

La Conselleria dEducació ha suspés la reunió prevista este dimecres amb els sindicats per a continuar negociant les reivindicacions que van originar la vaga indefinida del curs passat, amb lobjectiu de centrar-se en lanàlisi de la situació dels centres afectats per la DANA Adam. Els sindicats reclamen ja una nova data per a reprendre les converses amb la consellera Carmen Orti.

Dimecres amb oratge estable i lleuger descens tèrmic a la Comunitat

El dimecres arribarà amb cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, lleugers canvis de temperatura i vent fluix a moderat. Dijous augmentaran els núvols i s’espera un xicotet descens tèrmic, amb variacions en el vent i condicions marítimes moderades.

Iñigo Pérez assenyala la falta de contundència després del 4-3 a Liverpool

Iñigo Pérez ha atribuït la derrota del Villarreal per 4-3 a Anfield a una nova falta de contundència defensiva en moments clau. El tècnic ha lamentat especialment l’empat del Liverpool just abans del descans.

Comesaña admet que l’empat del Liverpool abans del descans va ser clau

Santi Comesaña ha reconegut que l’empat del Liverpool en l’última jugada abans del descans i el tercer gol a l’inici de la represa han sigut decisius en la derrota 4-3 del Villarreal en Champions.

El Villarreal acaricia l’empat però cau 4-3 davant el Liverpool a la Champions

El Villarreal ha encadenat la segona derrota en la Lliga de Campions després de deixar escapar un 0-2 a Anfield i perdre 4-3 contra el Liverpool.

Ajuda inicial de 23,5 milions per a les víctimes de la dana Adam

La Generalitat ha aprovat un primer paquet d’ajudes directes de 23,5 milions d’euros per a reparar vivendes, reposar estris i facilitar el reallotjament de les persones que han perdut la seua casa per la dana Adam.