L’activitat sísmica remet a Santorini després de l’emergència de les últimes setmanes

MADRID 14 (EUROPA PRESS)

L’activitat sísmica s’ha reduït en l’últim dia en l’arxipèlag grec de les Cícladas, que engloba entre altres illes a la de Santorini, i els experts examinen ara si el descens marca una tendència clara després de dos setmanes de màxima vigilància.

Els últims terratrèmols amb magnitud superior a 4 en l’escala de Richter van tenir lloc el dijous a primera hora de la vesprada. En qüestió de dos minuts, els sismògrafs van registrar un parell de terratrèmols amb un nivell de 4,4 –el major de l’actual ona va aconseguir el 5,3–.

El director de l’Institut Geodinámico de l’Observatori Nacional d’Atenes, Vasilis Karastathis, ha reconegut este descens de l’activitat sísmica, però ha apuntat que encara s’ha d’observar el fenomen en els pròxims dies per a determinar si ha passat la pitjor part, informa la cadena ERT.

No en va, en qüestió de dos setmanes s’han produït més de 14.000 sismes, fins al punt que les autoritats han reduït en l’illa de Santorini les activitats no essencials i suspès les classes. El Govern ha declarat l’estat d’emergència fins a principis de març per precaució.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.