12.7 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

L’activitat sísmica remet a Santorini després de l’emergència de les últimes setmanes

MADRID 14 (EUROPA PRESS)

L’activitat sísmica s’ha reduït en l’últim dia en l’arxipèlag grec de les Cícladas, que engloba entre altres illes a la de Santorini, i els experts examinen ara si el descens marca una tendència clara després de dos setmanes de màxima vigilància.

Els últims terratrèmols amb magnitud superior a 4 en l’escala de Richter van tenir lloc el dijous a primera hora de la vesprada. En qüestió de dos minuts, els sismògrafs van registrar un parell de terratrèmols amb un nivell de 4,4 –el major de l’actual ona va aconseguir el 5,3–.

El director de l’Institut Geodinámico de l’Observatori Nacional d’Atenes, Vasilis Karastathis, ha reconegut este descens de l’activitat sísmica, però ha apuntat que encara s’ha d’observar el fenomen en els pròxims dies per a determinar si ha passat la pitjor part, informa la cadena ERT.

No en va, en qüestió de dos setmanes s’han produït més de 14.000 sismes, fins al punt que les autoritats han reduït en l’illa de Santorini les activitats no essencials i suspès les classes. El Govern ha declarat l’estat d’emergència fins a principis de març per precaució.

Últimes notícies

Madrid i la Comunitat Valenciana pacten impulsar junts el seu turisme amb un conveni estratègic

Madrid i la Comunitat Valenciana han firmat un conveni per a coordinar la seua promoció turística i guanyar projecció internacional. L'acord es recolza en innovació, dades i formació per a atraure més visitants.

Rovira ha defés que un finançament just és condició per a invertir en infraestructures

Rovira ha defés que un finançament just és condició per a invertir en infraestructures, fer costat al teixit productiu i guanyar productivitat. Ha assenyalat una menor dotació per càpita i un marge limitat després de cobrir servicis essencials.

PSPV acudirà a la reunió amb Pérez Llorca i Compromís la supedita a l’eixida de Mazón

Pérez Llorca ha citat als síndics el 27 de gener per a una ronda de treball amb voluntat de 'arribar a acords'. El PSPV acudirà; Compromís condiciona la trobada al fet que Mazón deixe la seua acta i a reactivar l'activitat en Les Corts.

Ángeles Solanes formalitza la seua candidatura i es convertix en la tercera aspirant al Rectorat de la UV

La catedràtica ha registrat davant la Junta Electoral la seua candidatura a rectora de la Universitat de València, tercera a fer-ho. El procés fixa proclamacions el 23 i 30 de gener i la votació el 3 de març.

Gandia acollirà al maig l’acte nacional del 40 aniversari de la Bandera Blava

Gandia ha sigut triada seu del 40 aniversari de la Bandera Blava, que se celebrarà del 28 al 31 de maig a la platja Nord. El programa combinarà reconeixements, formació tècnica i activitats d'educació ambiental.

Ximo Puig defén que la proposta de finançament no es pot rebutjar i beneficia a la Comunitat

Ximo Puig ha sostingut que l'oferta d'Hisenda no ha de bloquejar-se per partidisme i que la Comunitat és la més beneficiada en haver sigut la més perjudicada. La xifra plantejada ascendix a 3.660 milions per a la regió dins d'un paquet estatal de 21.000 milions.

Copete, absent per molèsties; Cömert i Raba van completar només part de l’entrenament

El València va completar el segon entrenament de la setmana amb Copete absent per molèsties. Cömert i Raba van treballar amb el grup però no van acabar la sessió.

Martínez demana al València Basket recuperar-se en poques hores abans de visitar al Bayern

Pedro Martínez admet que l'equip arriba amb poc marge i quasi sense entrenar pels viatges abans del Bayern. Pradilla destaca la millora del rival a casa.