L’activitat sísmica remet a Santorini després de l’emergència de les últimes setmanes

MADRID 14 (EUROPA PRESS)

L’activitat sísmica s’ha reduït en l’últim dia en l’arxipèlag grec de les Cícladas, que engloba entre altres illes a la de Santorini, i els experts examinen ara si el descens marca una tendència clara després de dos setmanes de màxima vigilància.

Els últims terratrèmols amb magnitud superior a 4 en l’escala de Richter van tenir lloc el dijous a primera hora de la vesprada. En qüestió de dos minuts, els sismògrafs van registrar un parell de terratrèmols amb un nivell de 4,4 –el major de l’actual ona va aconseguir el 5,3–.

El director de l’Institut Geodinámico de l’Observatori Nacional d’Atenes, Vasilis Karastathis, ha reconegut este descens de l’activitat sísmica, però ha apuntat que encara s’ha d’observar el fenomen en els pròxims dies per a determinar si ha passat la pitjor part, informa la cadena ERT.

No en va, en qüestió de dos setmanes s’han produït més de 14.000 sismes, fins al punt que les autoritats han reduït en l’illa de Santorini les activitats no essencials i suspès les classes. El Govern ha declarat l’estat d’emergència fins a principis de març per precaució.

Anuncios

Últimes notícies

Óscar Puente visita la nova passarel·la de Picanya reconstruïda després de la dana amb 2,1 milions

La nova passarel·la de María Cambrils a Picanya ha entrat en servici després de ser arrasada per la dana, amb una inversió de 2,1 milions i un disseny més resilient davant futurs temporals.

Sumar es desmarca del PSOE pel cas Ábalos i presumix de no tindre corrupció

Ernest Urtasun reclama que la Justícia investigue fins al final el cas Ábalos, es distancia del PSOE i reivindica que l'espai de Sumar no ha estat afectat per casos greus de corrupció.

El PP vincula el juí del cas Koldo amb la suposada implicació de Pedro Sánchez

El PP sosté que les declaracions en el juí del cas Koldo en el Suprem reforcen la idea d'una implicació de Pedro Sánchez i apunten a un presumpte finançament il·legal del PSOE.

Ábalos nega que els folis anaren bitllets i acusa un juí mediàtic pel cas Koldo

Ábalos es defén en el Suprem pel cas Koldo negant que els folis al·ludiren a diners, rebutjant haver intervingut en contractes públics i denunciant un juí ja condemnat mediàticament.

El Barça es creua amb el Recol·lectes Valladolid i l’Enforne Alacant amb el Bada Huesca en els quarts de la Copa del Rei

El sorteig de la Copa del Rei d'handbol definix uns quarts de final amb un Barça-Recol·lectes Atlètic Valladolid i un Enforne Alacant-Bada Huesca com a creus estel·lars en el Centre de Tecnificació.

Barcala rep a les noves belleas del foc i els reconeix com a símbol de les Fogueres

L'alcalde d'Alacant i la corporació municipal han rebut oficialment a les noves belleas del foc adulta i infantil i a les seues dames, als qui han reconegut com a ambaixadores de les Fogueres durant tot l'any.

Robatori de 800 metres de línia elèctrica deixa sense enllumenat a la pedania del Escorratel a Orihuela

El robatori d'uns 800 metres de cablejat elèctric, entre línies subterrànies i aèries, ha deixat sense enllumenat públic a la pedania del Escorratel, a Orihuela, mentres l'Ajuntament treballa per a reposar el servici amb caràcter d'urgència.

Detingut un jove de 26 anys per un apunyalament mortal en un comerç de València

La Policia Nacional ha detingut a un jove de 26 anys per la mort a ganivetades d'un altre home en un comerç del barri de Russafa, a València. El Grup d'Homicidis investiga les causes del crim i la Policia Científica analitza l'escena.