Anuncios

L’actualitat en imatges torna a València amb la XII exposició del World Press Photo

2023 és un dels anys amb més morts de periodistes (99), la majoria a Gaza

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

Anuncios

La Fundació Xirivella Soriano de València acollirà, del 19 d’octubre al 10 de novembre, una nova edició de World Press Photo, la mostra més prestigiosa de fotoperiodisme mundial.

La Xirivella Soriano i Doctornopo organitzen esta 12ª edició de l’exposició a la ciutat, que situa a València “en el circuit internacional de la fotografia, amb el suport de la Generalitat Valenciana i l’Ajuntament de València”, destaquen els responsables de la iniciativa en un comunicat.

La mostra arreplega les fotografies premiades en el certamen que retraten alguns dels fets més significatius del 2023 del món i ofereixen mirades a múltiples realitats del planeta.

En este sentit, la present edició de World Press Photo continua mostrant la diversitat i la qualitat del treball de professionals gràfics en cada racó del planeta, premiant obres que expliquen històries en cadascuna de les regions (Àfrica, Àsia, Europa, Amèrica del Nord i Central, Sud-amèrica, Sud-est d’Àsia i Oceania) en quatre formats: Fotografies Individuals, Reportatges Fotogràfics, Projectes de Llarga Durada i Format Obert.

Enguany, les fotografies premiades van ser seleccionades d’entre 61.062 obres de 3.851 fotògrafs de 130 països. Els guanyadors globals s’han seleccionat d’entre els 24 guanyadors regionals, tots exposats en la mostra.

FOTO DE L’ANY

‘Una dona palestina abraça el cos de la seua neboda’, del fotoperiodista palestí Mohammed Salem (Reuters), mostra a una dona palestina sostenint el cos de la seua neboda, de 5 anys, assassinada juntament amb la seua mare i la seua germana per un míssil israelià a Jan Junis, Gaza.

Per la seua banda, ‘Valim-babena’, de la sud-africana Lee-Ann Olwage per a GEO, i la instantània seleccionada en la categoria de ‘Reportatge Gràfic de l’Any’. Retrata en la seua sèrie la situació familiar i social de persones amb demència a Madagascar. Un reportatge gràfic que aborda un problema de salut universal, amb imatges preses amb calidesa i tendresa, va valorar el jurat.

Com a ‘Projecte a llarg termini’, s’ha triat a ‘Els dos murs’, d’Alejandro Cegarra, Veneçuela, per a The New York Times/Bloomberg, que mostra la situació personal del fotògraf com a migrant, des del seu Veneçuela natal a Mèxic, per a reflectir el canvi de les polítiques d’acolliment del país, que els últims anys aplica estrictes polítiques migratòries.

En ‘Format Obert’, l’obra premiada és ‘La guerra és personal’, de la ucraïnesa Julia Kochetova, unix fotografia, poesia, àudio i música en una web interactiva que combina fotoperiodisme amb un documental personal per a ensenyar al món com resulta conviure amb la guerra a Ucraïna.

World Press Photo fomenta la llibertat de premsa a través de l’exposició del millor fotoperiodisme i fotografia documental del món, recolzant als fotògrafs i mitjançant la introducció de l’educació visual a un públic més ampli.

Dels 99 periodistes i treballadors dels mitjans de comunicació que van morir a tot el món el 2023, 72 van ser assassinats en la guerra a Gaza, la qual cosa convertix enguany en un dels més mortífers des que hi ha registres, segons el Comitè per a la Protecció dels Periodistes. Des de l’inici de la guerra, s’ha confirmat la mort d’almenys 95 periodistes i treballadors dels mitjans de comunicació: 90 palestins, dos israelians i tres libanesos.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Sanitat envia al Centre Nacional de Microbiologia la mostra de la pacient en estudi per hantavirus a Alacant

Sanitat ha remés al Centre Nacional de Microbiologia la mostra d'una dona de 32 anys ingressada en aïllament a l'Hospital de Sant Joan d'Alacant després de volar amb una passatgera morta per hantavirus.

Dissabte de ruixats forts i possible graníssol a la província d’Alacant

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte molt nuvolós, amb ruixats localment forts i tempestes, sense descartar graníssol menut en punts d'Alacant, i temperatures mínimes en ascens.

Dani Martín arrasa en el seu debut en el Roig Arena amb un concert de 25+1 anys de música

Dani Martín triomfa en la seua primera visita al Roig Arena amb un concert de quasi dos hores i mitja que repassa les seues 25+1 anys de carrera i penja el cartell de sold out a València.

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna i s’agarra a la permanència amb un 3-2 agònic

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna, que va jugar tota la segona part amb un menys, i es manté viu en la baralla per la permanència gràcies a un gol de Eyong en el 90.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de forçar el quint partit davant Panathinaikos

València Basket va véncer al Panathinaikos a Atenes i va forçar el quint partit de la sèrie d'Eurolliga. Pedro Martínez celebra el triomf però advertix que jugar a casa no garantix la passada.

Sanitat localitza a Catalunya un nou contacte del brot de hantavirus del creuer

Sanitat ha identificat a Catalunya a una nova dona com a contacte del brot de hantavirus vinculat al creuer Hondius. No presenta sintomas, però debera guardar quarantena i sotmetre's a vigilància activa.

Montero lidera un altre colp del València Basket en el OAKA i es jugarà la Final Four a casa

El València Basket va tornar a silenciar el OAKA amb una exhibició de Jean Montero i va forçar el quint partit per a decidir el passe a la Final Four en el Roig Arena.

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.
Anuncios