L’actualitat en imatges torna a València amb la XII exposició del World Press Photo

2023 és un dels anys amb més morts de periodistes (99), la majoria a Gaza

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

La Fundació Xirivella Soriano de València acollirà, del 19 d’octubre al 10 de novembre, una nova edició de World Press Photo, la mostra més prestigiosa de fotoperiodisme mundial.

La Xirivella Soriano i Doctornopo organitzen esta 12ª edició de l’exposició a la ciutat, que situa a València «en el circuit internacional de la fotografia, amb el suport de la Generalitat Valenciana i l’Ajuntament de València», destaquen els responsables de la iniciativa en un comunicat.

La mostra arreplega les fotografies premiades en el certamen que retraten alguns dels fets més significatius del 2023 del món i ofereixen mirades a múltiples realitats del planeta.

En este sentit, la present edició de World Press Photo continua mostrant la diversitat i la qualitat del treball de professionals gràfics en cada racó del planeta, premiant obres que expliquen històries en cadascuna de les regions (Àfrica, Àsia, Europa, Amèrica del Nord i Central, Sud-amèrica, Sud-est d’Àsia i Oceania) en quatre formats: Fotografies Individuals, Reportatges Fotogràfics, Projectes de Llarga Durada i Format Obert.

Enguany, les fotografies premiades van ser seleccionades d’entre 61.062 obres de 3.851 fotògrafs de 130 països. Els guanyadors globals s’han seleccionat d’entre els 24 guanyadors regionals, tots exposats en la mostra.

FOTO DE L’ANY

‘Una dona palestina abraça el cos de la seua neboda’, del fotoperiodista palestí Mohammed Salem (Reuters), mostra a una dona palestina sostenint el cos de la seua neboda, de 5 anys, assassinada juntament amb la seua mare i la seua germana per un míssil israelià a Jan Junis, Gaza.

Per la seua banda, ‘Valim-babena’, de la sud-africana Lee-Ann Olwage per a GEO, i la instantània seleccionada en la categoria de ‘Reportatge Gràfic de l’Any’. Retrata en la seua sèrie la situació familiar i social de persones amb demència a Madagascar. Un reportatge gràfic que aborda un problema de salut universal, amb imatges preses amb calidesa i tendresa, va valorar el jurat.

Com a ‘Projecte a llarg termini’, s’ha triat a ‘Els dos murs’, d’Alejandro Cegarra, Veneçuela, per a The New York Times/Bloomberg, que mostra la situació personal del fotògraf com a migrant, des del seu Veneçuela natal a Mèxic, per a reflectir el canvi de les polítiques d’acolliment del país, que els últims anys aplica estrictes polítiques migratòries.

En ‘Format Obert’, l’obra premiada és ‘La guerra és personal’, de la ucraïnesa Julia Kochetova, unix fotografia, poesia, àudio i música en una web interactiva que combina fotoperiodisme amb un documental personal per a ensenyar al món com resulta conviure amb la guerra a Ucraïna.

World Press Photo fomenta la llibertat de premsa a través de l’exposició del millor fotoperiodisme i fotografia documental del món, recolzant als fotògrafs i mitjançant la introducció de l’educació visual a un públic més ampli.

Dels 99 periodistes i treballadors dels mitjans de comunicació que van morir a tot el món el 2023, 72 van ser assassinats en la guerra a Gaza, la qual cosa convertix enguany en un dels més mortífers des que hi ha registres, segons el Comitè per a la Protecció dels Periodistes. Des de l’inici de la guerra, s’ha confirmat la mort d’almenys 95 periodistes i treballadors dels mitjans de comunicació: 90 palestins, dos israelians i tres libanesos.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana s’oferix per a ajudar Colòmbia després del terratrémol

La Generalitat ha expressat les seues condolences per les víctimes del terratrémol de Colòmbia i s’ha posat a disposició per a col·laborar en la resposta humanitària, especialment a través de les ONG valencianes que treballen en el país.

Pinedo atura per l’eclipse les seues històriques Corregudes de Joies

La pedania de Pinedo està celebrant les seues Corregudes de Joies, una tradició de més de 180 anys que s’interromprà demà per l’eclipse i es reprendrà dijous a la platja.

Víctor Chust augura un Elche molt compacte i amb fam de LALIGA

El central valencià de l’Elche, Víctor Chust, assegura que es veurà un equip molt compacte i compromés i destaca el rècord de 27.000 abonats per a la nova temporada de LALIGA.

Més de la mitat dels jóvens de València no s’han pogut emancipar per culpa de la vivenda

Una enquesta municipal revela que el 55 % dels jóvens de València no s’han emancipat i que la vivenda és el seu principal problema, per davant de l’ocupació. Malgrat això, un 71 % es mostra satisfet amb la faena i amb el temps lliure.

El Valencia CF aprofita l’ajornament de Lliga amb un amistós contra el Teruel a Paterna

El Valencia CF jugarà este dimecres un amistós contra el CD Teruel a l’Estadi Antonio Puchades de Paterna per no perdre ritme després de l’ajornament del debut en Lliga davant el Betis, i Corberán repartirà minuts entre tota la plantilla i jugadors del Mestalla.

Compromís exigix l’enderroc de l’hotel Sidi Saler i la renaturalització de la Devesa

Compromís ha reclamat al Govern central que declare caducada la concessió de l’hotel Sidi Saler, en parc natural de l’Albufera, i inicie el seu enderroc per recuperar el cordó dunar de la Devesa.

La Comunitat activa 15.000 efectius i tanca parcs naturals pel gran eclipsi solar

La Comunitat Valenciana ha activat un macrodispositiu amb més de 15.000 efectius, 29 mitjans aeris i 40 drons per a garantir la seguretat durant l’eclipsi solar d’este dimecres, amb parcs naturals tancats i operatius especials en platges i zones d’alta afluència.

L’augment de carrapates al camp encén l’alarma sanitària entre els llauradors

AVA-ASAJA ha alertat d’un fort increment de carrapates en zones rurals valencianes i reclama mesures sobre camps abandonats i fauna salvatge per a reduir el risc per a persones i animals.