L’actualitat en imatges torna a València amb la XII exposició del World Press Photo

2023 és un dels anys amb més morts de periodistes (99), la majoria a Gaza

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

La Fundació Xirivella Soriano de València acollirà, del 19 d’octubre al 10 de novembre, una nova edició de World Press Photo, la mostra més prestigiosa de fotoperiodisme mundial.

La Xirivella Soriano i Doctornopo organitzen esta 12ª edició de l’exposició a la ciutat, que situa a València “en el circuit internacional de la fotografia, amb el suport de la Generalitat Valenciana i l’Ajuntament de València”, destaquen els responsables de la iniciativa en un comunicat.

La mostra arreplega les fotografies premiades en el certamen que retraten alguns dels fets més significatius del 2023 del món i ofereixen mirades a múltiples realitats del planeta.

En este sentit, la present edició de World Press Photo continua mostrant la diversitat i la qualitat del treball de professionals gràfics en cada racó del planeta, premiant obres que expliquen històries en cadascuna de les regions (Àfrica, Àsia, Europa, Amèrica del Nord i Central, Sud-amèrica, Sud-est d’Àsia i Oceania) en quatre formats: Fotografies Individuals, Reportatges Fotogràfics, Projectes de Llarga Durada i Format Obert.

Enguany, les fotografies premiades van ser seleccionades d’entre 61.062 obres de 3.851 fotògrafs de 130 països. Els guanyadors globals s’han seleccionat d’entre els 24 guanyadors regionals, tots exposats en la mostra.

FOTO DE L’ANY

‘Una dona palestina abraça el cos de la seua neboda’, del fotoperiodista palestí Mohammed Salem (Reuters), mostra a una dona palestina sostenint el cos de la seua neboda, de 5 anys, assassinada juntament amb la seua mare i la seua germana per un míssil israelià a Jan Junis, Gaza.

Per la seua banda, ‘Valim-babena’, de la sud-africana Lee-Ann Olwage per a GEO, i la instantània seleccionada en la categoria de ‘Reportatge Gràfic de l’Any’. Retrata en la seua sèrie la situació familiar i social de persones amb demència a Madagascar. Un reportatge gràfic que aborda un problema de salut universal, amb imatges preses amb calidesa i tendresa, va valorar el jurat.

Com a ‘Projecte a llarg termini’, s’ha triat a ‘Els dos murs’, d’Alejandro Cegarra, Veneçuela, per a The New York Times/Bloomberg, que mostra la situació personal del fotògraf com a migrant, des del seu Veneçuela natal a Mèxic, per a reflectir el canvi de les polítiques d’acolliment del país, que els últims anys aplica estrictes polítiques migratòries.

En ‘Format Obert’, l’obra premiada és ‘La guerra és personal’, de la ucraïnesa Julia Kochetova, unix fotografia, poesia, àudio i música en una web interactiva que combina fotoperiodisme amb un documental personal per a ensenyar al món com resulta conviure amb la guerra a Ucraïna.

World Press Photo fomenta la llibertat de premsa a través de l’exposició del millor fotoperiodisme i fotografia documental del món, recolzant als fotògrafs i mitjançant la introducció de l’educació visual a un públic més ampli.

Dels 99 periodistes i treballadors dels mitjans de comunicació que van morir a tot el món el 2023, 72 van ser assassinats en la guerra a Gaza, la qual cosa convertix enguany en un dels més mortífers des que hi ha registres, segons el Comitè per a la Protecció dels Periodistes. Des de l’inici de la guerra, s’ha confirmat la mort d’almenys 95 periodistes i treballadors dels mitjans de comunicació: 90 palestins, dos israelians i tres libanesos.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.

El Consell reivindica la seua aposta per crear més i millor ocupació en la Comunitat Valenciana

La Generalitat subratlla el seu compromís amb una ocupació estable i de qualitat, amb especial atenció a jóvens i dones, i destaca la creació de més de 110.000 llocs de treball en l'últim any.

Agricultura i l’UJI assagen el control biològic contra la plaga que amenaça els cirerers

La Conselleria d'Agricultura i l'UJI proven la solta del parasitoide Ganaspis kimorum i reforcen l'ús d'insecticides biològics per a contindre la Drosophila suzukii en cirerers valencians.

Les tempestes deixen 16,4 litres per metre quadrat a Millares en la matinada de l’1 de maig

Les tempestes registrades de matinada han deixat 16,4 litres per metre quadrat a Millares i acumulats significatius en diversos municipis de l'interior de la Comunitat Valenciana, amb cel cobert i ruixats febles en la resta del territori.

Puente acusa la dreta de bloquejar la regularització d’immigrants per a no cedir en res

Óscar Puente defén la regularització extraordinària d'immigrants com a via per a reconéixer drets bàsics i critica que la dreta es negue a repetir processos que abans va aplicar. El ministre també descarta que existisca fonament en les especulacions sobre una candidatura per Alacant.

Vila-real busca la Champions i el Llevant s’aferra a la permanència en La Ceràmica

Vila-real necessita només un punt per a segellar la seua presència en la pròxima Lliga de Campions, mentres que el Llevant està obligat a guanyar per a continuar viu en la lluita per la permanència.

La Policia proposa sancionar al president del Panathinaikos per alterar la seguretat a la Fonteta

La Policia Nacional ha proposat sancionar al president del Panathinaikos, Dimitris Giannakopoulos, per una conducta que considera generadora d'una situació de risc al final del partit d'Eurolliga a València.

L’Audiència Nacional admet a tràmit el recurs de Castella-la Manxa pel transvasament Tajo-Segura

L'Audiència Nacional ha admés a tràmit el recurs de Castella-la Manxa contra el Govern per no adaptar encara les normes del transvasament Tajo-Segura a les sentències del Suprem i als cabals ecològics del Tajo.