7.9 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

L’Ajuntament de València proposa dedicar l’esplanada de l’Avinguda d’Aragó a les víctimes de la dana

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

La Comissió de Cultura de l’Ajuntament de València abordarà este dimarts la proposta de dedicar l’esplanada de l’Avinguda d’Aragó a les víctimes de la dana, segons ha informat el regidor d’Acció Cultural, Patrimoni i Recursos Culturals, José Luis Moreno.

D’esta manera, l’esplanada sobre la qual s’alça el Monument a les víctimes de les riuades, identificada segons informació cartogràfica municipal en esta avinguda junt amb la Plaça de Saragossa, passarà a denominar-se ‘Plaça de les víctimes de la dana de 29 d’octubre de 2024’.

Segons ha detallat Moreno, esta iniciativa partix de l’acord plenari del 20 de desembre del 2024 i s’emmarca dins del pla de treball de la Comissió No Permanent per a la Recuperació de les zones afectades per la dana.

Així mateix, el regidor ha explicat que esta actuació “no afectarà de cap manera als residents i comerciants de la zona, ja que només es modifica la denominació de l’esplanada, és a dir, del tram de mitjana enjardinada on es troba el monument esmentat, sense aconseguir les voreres de tots dos costats de la via, per la qual cosa els residents no modificaran les seues dades domiciliàries”.

A l’octubre del 1982, als 25 anys de la riuada del 1957, l’Ajuntament de València va inaugurar el monument, de l’escultor Ramón de Soto Arándiga, que homenatjava a les persones que van perdre la vida en esta tragèdia i altres riuades anteriors.

El monument, de pedra artificial per encofrat i línies molt esquemàtiques en dos cossos rectilinis que s’eleven 16 metres en quasi vertical, es va realitzar en brevíssim temps i està situat en l’esplanada de l’antiga Estació d’Aragó.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana marca un IPC del 3,2% al desembre i supera la mitjana nacional

La inflació en la Comunitat Valenciana es va situar en el 3,2% al desembre, per damunt del 2,9% d'Espanya. Vivenda i hostaleria van impulsar la dada regional.

Heimtextil concentra a Frankfurt la innovació del tèxtil alacantí

Catorze firmes de l'Alcoià i el Comtat participen en la principal fira europea de la tèxtil-llar, amb focus en tapisseria, decoració i noves tendències. La delegació ha rebut visites institucionals i reforça la seua projecció exportadora.

Aitana Mas i Alberto Ibáñez no optaran a la reelecció com a portaveus d’Iniciativa

Els portaveus d'Iniciativa-Compromís, Aitana Mas i Alberto Ibáñez, no repetiran en el càrrec en el congrés del 28 de març a València. Ella prioritza el seu procés oncològic i ell se centrarà en la seua labor en el Congrés.

Dijous amb cel buidat que tendirà a nuvolós i temperatures sense canvis en la Comunitat Valenciana

Cel poc nuvolós o buidat gran part del dijous i augment de nuvolositat al final, amb alguna precipitació feble aïllada a l'interior de València. Temperatures estables i vent fluix amb canvis de direcció.

Doblet de Chimy Ávila i remuntada que fica al Betis en quarts

El Betis va véncer 2-1 a l'Elx en La Cartoixa amb dos gols de Chimy Ávila entre el 68 i el 80, després del 0-1 de Pétrot. Va patir, però va certificar el passe a quarts.

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.