L’Ajuntament de València proposa dedicar l’esplanada de l’Avinguda d’Aragó a les víctimes de la dana

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

La Comissió de Cultura de l’Ajuntament de València abordarà este dimarts la proposta de dedicar l’esplanada de l’Avinguda d’Aragó a les víctimes de la dana, segons ha informat el regidor d’Acció Cultural, Patrimoni i Recursos Culturals, José Luis Moreno.

D’esta manera, l’esplanada sobre la qual s’alça el Monument a les víctimes de les riuades, identificada segons informació cartogràfica municipal en esta avinguda junt amb la Plaça de Saragossa, passarà a denominar-se ‘Plaça de les víctimes de la dana de 29 d’octubre de 2024’.

Segons ha detallat Moreno, esta iniciativa partix de l’acord plenari del 20 de desembre del 2024 i s’emmarca dins del pla de treball de la Comissió No Permanent per a la Recuperació de les zones afectades per la dana.

Així mateix, el regidor ha explicat que esta actuació «no afectarà de cap manera als residents i comerciants de la zona, ja que només es modifica la denominació de l’esplanada, és a dir, del tram de mitjana enjardinada on es troba el monument esmentat, sense aconseguir les voreres de tots dos costats de la via, per la qual cosa els residents no modificaran les seues dades domiciliàries».

A l’octubre del 1982, als 25 anys de la riuada del 1957, l’Ajuntament de València va inaugurar el monument, de l’escultor Ramón de Soto Arándiga, que homenatjava a les persones que van perdre la vida en esta tragèdia i altres riuades anteriors.

El monument, de pedra artificial per encofrat i línies molt esquemàtiques en dos cossos rectilinis que s’eleven 16 metres en quasi vertical, es va realitzar en brevíssim temps i està situat en l’esplanada de l’antiga Estació d’Aragó.

Últimes notícies

Álvaro Rodríguez celebra la permanència de l’Elx a Girona

Un gol d'Álvaro Rodríguez a Girona certifica la permanència de l'Elx en LaLiga EA Sports. El davanter es mostra feliç, reivindica al club i dedica el punt al seu pare mort.

Sarabia celebra la permanència de l’Elx: un altre exitazo espectacular

Eder Sarabia celebra la permanència de l'Elx en LaLiga després de l'empat davant el Girona i destaca dos anys meravellosos de projecte, ascens i consolidació en Primera.

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.