L’Ajuntament de València proposa dedicar l’esplanada de l’Avinguda d’Aragó a les víctimes de la dana

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

La Comissió de Cultura de l’Ajuntament de València abordarà este dimarts la proposta de dedicar l’esplanada de l’Avinguda d’Aragó a les víctimes de la dana, segons ha informat el regidor d’Acció Cultural, Patrimoni i Recursos Culturals, José Luis Moreno.

D’esta manera, l’esplanada sobre la qual s’alça el Monument a les víctimes de les riuades, identificada segons informació cartogràfica municipal en esta avinguda junt amb la Plaça de Saragossa, passarà a denominar-se ‘Plaça de les víctimes de la dana de 29 d’octubre de 2024’.

Segons ha detallat Moreno, esta iniciativa partix de l’acord plenari del 20 de desembre del 2024 i s’emmarca dins del pla de treball de la Comissió No Permanent per a la Recuperació de les zones afectades per la dana.

Així mateix, el regidor ha explicat que esta actuació «no afectarà de cap manera als residents i comerciants de la zona, ja que només es modifica la denominació de l’esplanada, és a dir, del tram de mitjana enjardinada on es troba el monument esmentat, sense aconseguir les voreres de tots dos costats de la via, per la qual cosa els residents no modificaran les seues dades domiciliàries».

A l’octubre del 1982, als 25 anys de la riuada del 1957, l’Ajuntament de València va inaugurar el monument, de l’escultor Ramón de Soto Arándiga, que homenatjava a les persones que van perdre la vida en esta tragèdia i altres riuades anteriors.

El monument, de pedra artificial per encofrat i línies molt esquemàtiques en dos cossos rectilinis que s’eleven 16 metres en quasi vertical, es va realitzar en brevíssim temps i està situat en l’esplanada de l’antiga Estació d’Aragó.

Últimes notícies

Llíria encapçala un primer diumenge de setembre tòrrid amb quasi 40 graus

La Comunitat Valenciana ha viscut un primer diumenge de setembre excepcionalment calorós, amb 39,2 graus a Llíria i rècord de 38,4 graus a l’aeroport de València-Manises.

Aemet alerta per calor extrem amb avis groc en València i Alacant

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dilluns en tot la província de València i el litoral d’Alacant, amb temperatures que poden arribar fins als 38 graus.

Zaplana i Rus esperen el Suprem mentre Oltra aguarda la data del seu juí

El curs judicial a la Comunitat Valenciana arranca marcat pels recursos al Suprem d’Eduardo Zaplana i Alfonso Rus i pel juí pendent de Mónica Oltra per un presumpte encobriment d’abusos sexuals.

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.