L’Ajuntament de València reallotja quatre famílies a Castellar per defectes estructurals en l’edifici

El consistori de València ha pres mesures immediates per reallotjar quatre famílies de la pedania de Castellar-l’Oliveral després de detectar defectes estructurals en els baixos d’un edifici situat a la Carretera Font de Bonet, 4. Un total de deu persones s’han vist afectades per aquesta decisió, presa tenint en compte els informes sobre l’estructura de l’immoble, que ja presentava «problemes estructurals» abans de la dana que va afectar la zona.

El departament de Bombers va intervenir el 2 de novembre de 2023, després de rebre un avís sobre possibles riscos estructurals. En la seva inspecció, van trobar que la persiana de la planta baixa presentava un alt risc de despreniment, per la qual cosa van procedir a desallotjar preventivament els vuit habitatges situats en aquest edifici.

Un informe elaborat pel Servici de Disciplina Urbanística el 12 de desembre de 2023 ha establert que els propietaris de l’immoble han de dur a terme les reparacions necessàries que es detallen en l’informe. Aquest document recalca que es tracta d’un edifici d’habitatges «de més de 50 anys», obligant els propietaris a realitzar un Informe d’Avaluació de l’Edifici d’Habitatges (IEEV-CV) per obtenir les corresponents llicències i autoritzacions abans d’iniciar qualsevol treball de reparació.

El consistori ha assenyalat que, el 31 de gener del 2024, els propietaris van presentar un certificat que indicava que s’havia executat l’apuntalament de la planta baixa com a mesura provisional per garantir la seguretat de l’edifici. Segons aquest certificat, l’immoble presentava les condicions suficients d’estabilitat gràcies a l’apuntalament amb pilars de formigó armat. No obstant això, els bombers han decidit desallotjar preventivament l’edifici per assegurar la seguretat dels seus habitants.

Últimes notícies

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.