L’Ajuntament de València reallotja quatre famílies a Castellar per defectes estructurals en l’edifici

El consistori de València ha pres mesures immediates per reallotjar quatre famílies de la pedania de Castellar-l’Oliveral després de detectar defectes estructurals en els baixos d’un edifici situat a la Carretera Font de Bonet, 4. Un total de deu persones s’han vist afectades per aquesta decisió, presa tenint en compte els informes sobre l’estructura de l’immoble, que ja presentava «problemes estructurals» abans de la dana que va afectar la zona.

El departament de Bombers va intervenir el 2 de novembre de 2023, després de rebre un avís sobre possibles riscos estructurals. En la seva inspecció, van trobar que la persiana de la planta baixa presentava un alt risc de despreniment, per la qual cosa van procedir a desallotjar preventivament els vuit habitatges situats en aquest edifici.

Un informe elaborat pel Servici de Disciplina Urbanística el 12 de desembre de 2023 ha establert que els propietaris de l’immoble han de dur a terme les reparacions necessàries que es detallen en l’informe. Aquest document recalca que es tracta d’un edifici d’habitatges «de més de 50 anys», obligant els propietaris a realitzar un Informe d’Avaluació de l’Edifici d’Habitatges (IEEV-CV) per obtenir les corresponents llicències i autoritzacions abans d’iniciar qualsevol treball de reparació.

El consistori ha assenyalat que, el 31 de gener del 2024, els propietaris van presentar un certificat que indicava que s’havia executat l’apuntalament de la planta baixa com a mesura provisional per garantir la seguretat de l’edifici. Segons aquest certificat, l’immoble presentava les condicions suficients d’estabilitat gràcies a l’apuntalament amb pilars de formigó armat. No obstant això, els bombers han decidit desallotjar preventivament l’edifici per assegurar la seguretat dels seus habitants.

Últimes notícies

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.