L’Ajuntament de València reallotja quatre famílies a Castellar per defectes estructurals en l’edifici

El consistori de València ha pres mesures immediates per reallotjar quatre famílies de la pedania de Castellar-l’Oliveral després de detectar defectes estructurals en els baixos d’un edifici situat a la Carretera Font de Bonet, 4. Un total de deu persones s’han vist afectades per aquesta decisió, presa tenint en compte els informes sobre l’estructura de l’immoble, que ja presentava “problemes estructurals” abans de la dana que va afectar la zona.

El departament de Bombers va intervenir el 2 de novembre de 2023, després de rebre un avís sobre possibles riscos estructurals. En la seva inspecció, van trobar que la persiana de la planta baixa presentava un alt risc de despreniment, per la qual cosa van procedir a desallotjar preventivament els vuit habitatges situats en aquest edifici.

Un informe elaborat pel Servici de Disciplina Urbanística el 12 de desembre de 2023 ha establert que els propietaris de l’immoble han de dur a terme les reparacions necessàries que es detallen en l’informe. Aquest document recalca que es tracta d’un edifici d’habitatges “de més de 50 anys”, obligant els propietaris a realitzar un Informe d’Avaluació de l’Edifici d’Habitatges (IEEV-CV) per obtenir les corresponents llicències i autoritzacions abans d’iniciar qualsevol treball de reparació.

El consistori ha assenyalat que, el 31 de gener del 2024, els propietaris van presentar un certificat que indicava que s’havia executat l’apuntalament de la planta baixa com a mesura provisional per garantir la seguretat de l’edifici. Segons aquest certificat, l’immoble presentava les condicions suficients d’estabilitat gràcies a l’apuntalament amb pilars de formigó armat. No obstant això, els bombers han decidit desallotjar preventivament l’edifici per assegurar la seguretat dels seus habitants.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Presó per a un passatger detingut en l’aeroport de València amb 4 quilos de cocaïna en la maleta

Un passatger de 29 anys i nacionalitat mexicana ha sigut detingut en l'aeroport de València amb 4 quilos de cocaïna ocults en un doble fons de la seua maleta i enviat a presó provisional.

Detingudes dos dones per robar 3.000 quilos de taronges en una finca de Castelló

La Guàrdia Civil deté a dos dones acusades de sostraure uns 3.000 quilos de taronges Lane Batega, valorats en 1.200 euros, d'una parcel·la en Alqueries del Xiquet Perdut.

Pluges intenses a Alacant i vent molt fort a Castelló este dilluns

La Comunitat Valenciana afronta un dilluns amb ruixats forts a l'interior i sud d'Alacant i ratxes de vent molt forts a Castelló, seguit d'una millora notable el dimarts.

El Vila-real assalta San Mamés i agreuja la crisi de l’Athletic

El Vila-real s'imposa 1-2 en San Mamés amb gols de Cardona i Alfon i aprofundix en els dubtes d'un Athletic sense reacció, que només retalla al final amb Guruzeta.

Logronyo tanca un cap de setmana de cultura valenciana amb la crema d’una falla dedicada al vi Rioja

La crema d'una falla al·legòrica al vi de Rioja posa fi a Logronyo a un intens cap de setmana de cultura valenciana, amb mascletaes, desfilades i milers d'assistents.

Marcelino valora el triomf en San Mamés: juguem un partit molt complet

Marcelino destaca la mentalitat, l'encert en moments clau i l'actuació de Gerard Moreno com a claus del 1-2 del Vila-real davant l'Athletic en San Mamés.

Valverde lamenta la derrota davant el Vila-real i un ambient en San Mamés més tibant de l’esperat

Ernesto Valverde reconeix que la derrota de l'Athletic davant el Vila-real no va ser el partit esperat i admet un ambient tibant en San Mamés, marcat per la urgència de punts i la pressió de l'afició.

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.