L’Ajuntament de València reallotja quatre famílies a Castellar per defectes estructurals en l’edifici

El consistori de València ha pres mesures immediates per reallotjar quatre famílies de la pedania de Castellar-l’Oliveral després de detectar defectes estructurals en els baixos d’un edifici situat a la Carretera Font de Bonet, 4. Un total de deu persones s’han vist afectades per aquesta decisió, presa tenint en compte els informes sobre l’estructura de l’immoble, que ja presentava «problemes estructurals» abans de la dana que va afectar la zona.

El departament de Bombers va intervenir el 2 de novembre de 2023, després de rebre un avís sobre possibles riscos estructurals. En la seva inspecció, van trobar que la persiana de la planta baixa presentava un alt risc de despreniment, per la qual cosa van procedir a desallotjar preventivament els vuit habitatges situats en aquest edifici.

Un informe elaborat pel Servici de Disciplina Urbanística el 12 de desembre de 2023 ha establert que els propietaris de l’immoble han de dur a terme les reparacions necessàries que es detallen en l’informe. Aquest document recalca que es tracta d’un edifici d’habitatges «de més de 50 anys», obligant els propietaris a realitzar un Informe d’Avaluació de l’Edifici d’Habitatges (IEEV-CV) per obtenir les corresponents llicències i autoritzacions abans d’iniciar qualsevol treball de reparació.

El consistori ha assenyalat que, el 31 de gener del 2024, els propietaris van presentar un certificat que indicava que s’havia executat l’apuntalament de la planta baixa com a mesura provisional per garantir la seguretat de l’edifici. Segons aquest certificat, l’immoble presentava les condicions suficients d’estabilitat gràcies a l’apuntalament amb pilars de formigó armat. No obstant això, els bombers han decidit desallotjar preventivament l’edifici per assegurar la seguretat dels seus habitants.

Últimes notícies

Una nova nit tòrrida deixa mínimes de fins a 26 graus al litoral valencià

El litoral de la Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb 26,1 graus a Miramar i 25 graus en les tres capitals, i Castelló ha assolit el seu màxim històric de nits tòrrides a aquestes altures d’agost.

Reforç de la xarxa mòbil en 900 punts per l’eclipsi solar del 12 d’agost

Telefónica, MasOrange i Vodafone han reforçat la cobertura de telefonia mòbil en 900 punts d’Espanya, inclosa la Comunitat Valenciana, davant l’afluència prevista per l’eclipsi solar total del 12 d’agost.

A presó una banda que assaltava bancs i sales de joc a Alacant i València

Cinc membres d’una banda, de nacionalitats sèrbia i espanyola, han ingressat a presó acusats de 52 robatoris en bancs i sales de joc de nou províncies, incloses Alacant i València. La Guàrdia Civil d’Albacete ha desmantellat l’organització, especialitzada en el robatori de caixes fortes i màquines de canvi.

Incautat prop d’un milió d’euros d’una xarxa que portava cocaïna per ports espanyols

La Guàrdia Civil i la Policia Nacional d’Equador han desarticulat una organització internacional que ha intentat introduir més de 21 tones de cocaïna per ports com València, Màlaga i Algesires, i han incautat prop d’un milió d’euros en metàl·lic a Arnedo.

El PP reclama que es retire el macrovertedero projectat a Zarra per l’alt impacte ambiental

El PP en Les Corts ha demanat a l’empresa promotora del macrovertedero de Zarra que retire el projecte, que considera un greu risc ambiental per al Valle de Ayora-Cofrentes i rebutjat per ajuntaments i veïnat.

Agents francesos patrullen Benidorm per a atendre millor els turistes

Dos agents de la Police Nationale patrullen este mes d’agost amb la Policia Nacional pels punts més turístics de Benidorm per a millorar l’atenció i la seguretat dels visitants estrangers dins del programa europeu de comissaries.

Detingut a Torrevella amb una pistola carregada en plena via pública

Un home ha sigut detingut a Torrevella quan caminava pel carrer amb una pistola semiautomàtica carregada, munició addicional i documentació presumptament falsa. Tant ell com l’acompanyant tenien antecedents per tinença il·lícita d’armes i pertinença a grup criminal.

Detingut a València un jove de 25 anys per apunyalar un menor de 14

La Policia Nacional ha detingut a València un jove de 25 anys acusat d'apunyalar un menor de 14 anys després d'una discussió prèvia entre dos grups d'amics. L'agressió s'ha produït de matinada en la calle Reus i la víctima ha sigut traslladada a un hospital amb ferides en el costat, l'engonal i el colze dret.
FILMOTECA D'ESTIU