L’Ajuntament de València reallotja quatre famílies a Castellar per defectes estructurals en l’edifici

El consistori de València ha pres mesures immediates per reallotjar quatre famílies de la pedania de Castellar-l’Oliveral després de detectar defectes estructurals en els baixos d’un edifici situat a la Carretera Font de Bonet, 4. Un total de deu persones s’han vist afectades per aquesta decisió, presa tenint en compte els informes sobre l’estructura de l’immoble, que ja presentava “problemes estructurals” abans de la dana que va afectar la zona.

El departament de Bombers va intervenir el 2 de novembre de 2023, després de rebre un avís sobre possibles riscos estructurals. En la seva inspecció, van trobar que la persiana de la planta baixa presentava un alt risc de despreniment, per la qual cosa van procedir a desallotjar preventivament els vuit habitatges situats en aquest edifici.

Un informe elaborat pel Servici de Disciplina Urbanística el 12 de desembre de 2023 ha establert que els propietaris de l’immoble han de dur a terme les reparacions necessàries que es detallen en l’informe. Aquest document recalca que es tracta d’un edifici d’habitatges “de més de 50 anys”, obligant els propietaris a realitzar un Informe d’Avaluació de l’Edifici d’Habitatges (IEEV-CV) per obtenir les corresponents llicències i autoritzacions abans d’iniciar qualsevol treball de reparació.

El consistori ha assenyalat que, el 31 de gener del 2024, els propietaris van presentar un certificat que indicava que s’havia executat l’apuntalament de la planta baixa com a mesura provisional per garantir la seguretat de l’edifici. Segons aquest certificat, l’immoble presentava les condicions suficients d’estabilitat gràcies a l’apuntalament amb pilars de formigó armat. No obstant això, els bombers han decidit desallotjar preventivament l’edifici per assegurar la seguretat dels seus habitants.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.