14.1 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

L’Ajuntament de València subvenciona amb 21.000 euros les activitats culturals de Lo Rat Penat

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de València ha aprovat este divendres concedir una subvenció nominativa a l’entitat de Lo Rat Penat per a la realització de diverses activitats culturals. L’aportació municipal és de 21.000 euros, com ha assenyalat l’edil portaveu de l’executiu municipal, Juan Carlos Caballero, en la roda de premsa posterior a la Junta.

L’objectiu d’esta ajuda és “donar suport a la realització de les activitats culturals previstes per l’entitat en el període comprès entre setembre del 2023 i octubre del 2024, en el marc de les convocatòries municipals i corresponent a l’expedient pressupostari denominat ‘Altres subvencions nominatives’ de l’exercici actual”, ha precisat el consistori.

L’acord de la Junta de Govern establix que el pagament de la subvenció es realitzarà de forma única i íntegra en la data de la justificació de les despeses per part de l’associació, una vegada realitzades íntegrament les activitats programades.

Esta és una subvenció compatible amb altres obtingudes procedents de qualssevol altra administració o ens públic o privat, nacional, de la Unió Europea o d’organismes internacionals (sempre que la suma de totes elles no supere el cost de les activitats a finançar), ha precisat l’Ajuntament.

Així mateix, ha assenyalat que amb esta subvenció, el consistori presta el seu suport per a la realització de les activitats que l’entitat ha desenvolupat al llarg del 2024 (excepte els concerts oferits entre setembre del 2023 i juny del 2024). Estes activitats són, segons la memòria descriptiva facilitada per l’entitat, un cicle de concerts denominat ‘Més que Música’, la commemoració del 9 d’Octubre, l’exposició ‘Lo Rat Penat’, i les publicacions ‘CXXXVI Jocs Florals’, ‘L’amor dels tres taronges’, i ‘Enciclopèdia de la Música entorn a Sant Vicent Ferrer’.

L’expedient municipal detalla que per a la concessió d’estes ajudes, l’Ajuntament de València “ha considerat oportú realitzar una aportació econòmica puntual amb l’objectiu de recolzar l’execució d’estes activitats, atenent a les necessitats de promoció de la cultura i tradicions valencianes en la ciutat”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.