L’Ajuntament de València subvenciona amb 21.000 euros les activitats culturals de Lo Rat Penat

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de València ha aprovat este divendres concedir una subvenció nominativa a l’entitat de Lo Rat Penat per a la realització de diverses activitats culturals. L’aportació municipal és de 21.000 euros, com ha assenyalat l’edil portaveu de l’executiu municipal, Juan Carlos Caballero, en la roda de premsa posterior a la Junta.

L’objectiu d’esta ajuda és “donar suport a la realització de les activitats culturals previstes per l’entitat en el període comprès entre setembre del 2023 i octubre del 2024, en el marc de les convocatòries municipals i corresponent a l’expedient pressupostari denominat ‘Altres subvencions nominatives’ de l’exercici actual”, ha precisat el consistori.

L’acord de la Junta de Govern establix que el pagament de la subvenció es realitzarà de forma única i íntegra en la data de la justificació de les despeses per part de l’associació, una vegada realitzades íntegrament les activitats programades.

Esta és una subvenció compatible amb altres obtingudes procedents de qualssevol altra administració o ens públic o privat, nacional, de la Unió Europea o d’organismes internacionals (sempre que la suma de totes elles no supere el cost de les activitats a finançar), ha precisat l’Ajuntament.

Així mateix, ha assenyalat que amb esta subvenció, el consistori presta el seu suport per a la realització de les activitats que l’entitat ha desenvolupat al llarg del 2024 (excepte els concerts oferits entre setembre del 2023 i juny del 2024). Estes activitats són, segons la memòria descriptiva facilitada per l’entitat, un cicle de concerts denominat ‘Més que Música’, la commemoració del 9 d’Octubre, l’exposició ‘Lo Rat Penat’, i les publicacions ‘CXXXVI Jocs Florals’, ‘L’amor dels tres taronges’, i ‘Enciclopèdia de la Música entorn a Sant Vicent Ferrer’.

L’expedient municipal detalla que per a la concessió d’estes ajudes, l’Ajuntament de València “ha considerat oportú realitzar una aportació econòmica puntual amb l’objectiu de recolzar l’execució d’estes activitats, atenent a les necessitats de promoció de la cultura i tradicions valencianes en la ciutat”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.