L’Ajuntament de València subvenciona amb 21.000 euros les activitats culturals de Lo Rat Penat

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de València ha aprovat este divendres concedir una subvenció nominativa a l’entitat de Lo Rat Penat per a la realització de diverses activitats culturals. L’aportació municipal és de 21.000 euros, com ha assenyalat l’edil portaveu de l’executiu municipal, Juan Carlos Caballero, en la roda de premsa posterior a la Junta.

L’objectiu d’esta ajuda és «donar suport a la realització de les activitats culturals previstes per l’entitat en el període comprès entre setembre del 2023 i octubre del 2024, en el marc de les convocatòries municipals i corresponent a l’expedient pressupostari denominat ‘Altres subvencions nominatives’ de l’exercici actual», ha precisat el consistori.

L’acord de la Junta de Govern establix que el pagament de la subvenció es realitzarà de forma única i íntegra en la data de la justificació de les despeses per part de l’associació, una vegada realitzades íntegrament les activitats programades.

Esta és una subvenció compatible amb altres obtingudes procedents de qualssevol altra administració o ens públic o privat, nacional, de la Unió Europea o d’organismes internacionals (sempre que la suma de totes elles no supere el cost de les activitats a finançar), ha precisat l’Ajuntament.

Així mateix, ha assenyalat que amb esta subvenció, el consistori presta el seu suport per a la realització de les activitats que l’entitat ha desenvolupat al llarg del 2024 (excepte els concerts oferits entre setembre del 2023 i juny del 2024). Estes activitats són, segons la memòria descriptiva facilitada per l’entitat, un cicle de concerts denominat ‘Més que Música’, la commemoració del 9 d’Octubre, l’exposició ‘Lo Rat Penat’, i les publicacions ‘CXXXVI Jocs Florals’, ‘L’amor dels tres taronges’, i ‘Enciclopèdia de la Música entorn a Sant Vicent Ferrer’.

L’expedient municipal detalla que per a la concessió d’estes ajudes, l’Ajuntament de València «ha considerat oportú realitzar una aportació econòmica puntual amb l’objectiu de recolzar l’execució d’estes activitats, atenent a les necessitats de promoció de la cultura i tradicions valencianes en la ciutat».

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.