L’Ajuntament de València subvenciona amb 21.000 euros les activitats culturals de Lo Rat Penat

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de València ha aprovat este divendres concedir una subvenció nominativa a l’entitat de Lo Rat Penat per a la realització de diverses activitats culturals. L’aportació municipal és de 21.000 euros, com ha assenyalat l’edil portaveu de l’executiu municipal, Juan Carlos Caballero, en la roda de premsa posterior a la Junta.

L’objectiu d’esta ajuda és «donar suport a la realització de les activitats culturals previstes per l’entitat en el període comprès entre setembre del 2023 i octubre del 2024, en el marc de les convocatòries municipals i corresponent a l’expedient pressupostari denominat ‘Altres subvencions nominatives’ de l’exercici actual», ha precisat el consistori.

L’acord de la Junta de Govern establix que el pagament de la subvenció es realitzarà de forma única i íntegra en la data de la justificació de les despeses per part de l’associació, una vegada realitzades íntegrament les activitats programades.

Esta és una subvenció compatible amb altres obtingudes procedents de qualssevol altra administració o ens públic o privat, nacional, de la Unió Europea o d’organismes internacionals (sempre que la suma de totes elles no supere el cost de les activitats a finançar), ha precisat l’Ajuntament.

Així mateix, ha assenyalat que amb esta subvenció, el consistori presta el seu suport per a la realització de les activitats que l’entitat ha desenvolupat al llarg del 2024 (excepte els concerts oferits entre setembre del 2023 i juny del 2024). Estes activitats són, segons la memòria descriptiva facilitada per l’entitat, un cicle de concerts denominat ‘Més que Música’, la commemoració del 9 d’Octubre, l’exposició ‘Lo Rat Penat’, i les publicacions ‘CXXXVI Jocs Florals’, ‘L’amor dels tres taronges’, i ‘Enciclopèdia de la Música entorn a Sant Vicent Ferrer’.

L’expedient municipal detalla que per a la concessió d’estes ajudes, l’Ajuntament de València «ha considerat oportú realitzar una aportació econòmica puntual amb l’objectiu de recolzar l’execució d’estes activitats, atenent a les necessitats de promoció de la cultura i tradicions valencianes en la ciutat».

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.