12.7 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

L’Ajuntament d’Oriola aprova la subvenció directa nominativa a la Fundació Cultural Miguel Hernández

ALACANT, 23 (EUROPA PRESS)

La junta de govern local de l’Ajuntament d’Oriola ha aprovat la concessió de la subvenció directa nominativa per un import de 12.020 euros per a la Fundació Cultural Miguel Hernández, amb motiu de l’organització del Premi Internacional de Poesia Miguel Hernández corresponent a l’any 2024 i abonament del 50 per cent de la quantitat concedida.

El consistori ha assenyalat en un comunicat que les finalitats fundacionals i les activitats per a realitzar per la fundació “justifiquen la necessitat de concedir una subvenció” a l’entitat, amb l’objectiu de contribuir a l’organització, fallada i lliurament del premi “per a la posada en valor i difusió de la vida i obra” del poeta oriolà, així com la projecció internacional de la seua figura.

El regidor de Cultura, Gonzalo Montoya, ha destacat la “singularitat” de les finalitats i les activitats que realitza la Fundació Miguel Hernández, entre les quals destaca preservar, en condicions adequades, l’obra, els treballs inèdits, records i documents personals de Miguel Hernández que obren en poder de la fundació, a més del foment del coneixement i la difusió de l’obra del poeta.

D’altra banda, la junta de govern ha aprovat la convocatòria de subvencions Línia 3 de la Regidoria d’Esports a centres educatius del municipi d’Oriola, participants en la Fase Intermunicipal dels Jocs Esportius Municipals, i centres d’educació especial per la seua participació en les jornades de l’esport adaptat organitzats per la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport.

L’import de la partida pressupostària ascendeix a 20.000 euros i podran ser beneficiaris, a més dels centres d’educació primària i secundària, els de educació especial, les AMPAs i altres entitats amb personalitat jurídica capacitat d’obrar, sense ànim de lucre, que continguen en el seu projecte educatiu o en el seu objecte social la pràctica esportiva.

El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils a partir del següent dia de la publicació de l’extracte de la convocatòria en el BOP, per conducte de la Base de dades Nacional de Subvencions (BDNS).

Últimes notícies

El Govern invertirà 17,5 milions en el barranc de Barxeta per a evitar desbordaments

L'Executiu destinarà 17,5 milions a obres per a reduir el risc d'inundacions en el barranc de Barxeta i el seu entorn. Els projectes ja estan en licitació.

La Diputació de València prorroga els pressupostos per falta d’acord i fixa 555 milions

La Diputació de València prorrogarà els comptes davant la falta de suports per a aprovar un nou pressupost. Les quanties queden en 555 milions després d'ajustos.

L’Elx prepara el partit davant el Vila-real sense Héctor Fort, André da Silva i John Chetauya

L'Elx afina el seu pla per a rebre al Vila-real amb les baixes d'Héctor Fort i André da Silva, i amb John Chetauya entre cotons. Grady Diangana s'entrena amb el grup i podria ser novetat.

Barrachina ha instat a Agroseguro a agilitzar les compensacions als agricultors després dels temporals

Barrachina ha demanat accelerar valoracions i pagaments als agricultors afectats per graníssol i pluges després de visitar una finca a Monforte del Cid i reunir-se amb el sector. Ha reivindicat el rècord de 37 milions per a l'assegurança agrària en 2025 i ha urgit al Govern a elevar la seua aportació.

El HLA Alacant cobrix l’eixida de Jordan Walker amb el dominicà Eddy Polanco

El HLA Alacant ha reaccionat a la marxa de Jordan Walker, que va abonar la seua clàusula de rescissió, amb el fitxatge de l'aler dominicà Eddy Polanco. El club confia en la seua experiència per a sostindre el pols competitiu en Primera FEBR.

El PPCV denuncia noves incidències en Rodalia a València i exigix explicacions a Puente

El PP en Les Corts ha denunciat un nou caos en Rodalia a la província de València, l'atribuïx a la falta d'inversió i demana explicacions i la dimissió de Puente.

La Generalitat concedix més de 336 milions en ajudes a més de 86.600 afectats per la DANA

Més de 86.600 persones han rebut suport econòmic per la riuada del 29 d'octubre de 2024. El Consell també ha ampliat terminis per a facilitar la baixa definitiva dels vehicles.

València invertix 3,4 milions a renovar voreres, un 160% més que en 2021-2023

L'Ajuntament ha destinat 3,4 milions a renovar voreres des del segon trimestre de 2023, un 160% més que en 2021-2023, amb 29.000 m² ja intervinguts.