L’Ajuntament d’Oriola aprova la subvenció directa nominativa a la Fundació Cultural Miguel Hernández

ALACANT, 23 (EUROPA PRESS)

La junta de govern local de l’Ajuntament d’Oriola ha aprovat la concessió de la subvenció directa nominativa per un import de 12.020 euros per a la Fundació Cultural Miguel Hernández, amb motiu de l’organització del Premi Internacional de Poesia Miguel Hernández corresponent a l’any 2024 i abonament del 50 per cent de la quantitat concedida.

El consistori ha assenyalat en un comunicat que les finalitats fundacionals i les activitats per a realitzar per la fundació «justifiquen la necessitat de concedir una subvenció» a l’entitat, amb l’objectiu de contribuir a l’organització, fallada i lliurament del premi «per a la posada en valor i difusió de la vida i obra» del poeta oriolà, així com la projecció internacional de la seua figura.

El regidor de Cultura, Gonzalo Montoya, ha destacat la «singularitat» de les finalitats i les activitats que realitza la Fundació Miguel Hernández, entre les quals destaca preservar, en condicions adequades, l’obra, els treballs inèdits, records i documents personals de Miguel Hernández que obren en poder de la fundació, a més del foment del coneixement i la difusió de l’obra del poeta.

D’altra banda, la junta de govern ha aprovat la convocatòria de subvencions Línia 3 de la Regidoria d’Esports a centres educatius del municipi d’Oriola, participants en la Fase Intermunicipal dels Jocs Esportius Municipals, i centres d’educació especial per la seua participació en les jornades de l’esport adaptat organitzats per la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport.

L’import de la partida pressupostària ascendeix a 20.000 euros i podran ser beneficiaris, a més dels centres d’educació primària i secundària, els de educació especial, les AMPAs i altres entitats amb personalitat jurídica capacitat d’obrar, sense ànim de lucre, que continguen en el seu projecte educatiu o en el seu objecte social la pràctica esportiva.

El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils a partir del següent dia de la publicació de l’extracte de la convocatòria en el BOP, per conducte de la Base de dades Nacional de Subvencions (BDNS).

Últimes notícies

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.

Reobrin la CV-500 i la CV-401 i València inicia la neteja de la Devesa després de l’incendi

Les carreteres CV-500 i CV-401 han reobert amb normalitat després de l’incendi intencionat d’El Saler, ja controlat, i l’Ajuntament de València ha posat en marxa els treballs de neteja de la Devesa.

Elx licita la rehabilitació integral de les Clarisas per 10,1 milions d’euros

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 10,1 milions la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, conegut com les Clarisas, amb un termini d’execució de 36 mesos i nous usos culturals i ciutadans.

Setembre d’alta exigència per al Levante amb Barcelona, Athletic i Villarreal

El Levante afronta en setembre quatre partits de LaLiga EA Sports en quinze dies, amb duels destacats davant Barcelona, Athletic Club i Villarreal.