L’Ajuntament d’Oriola aprova la subvenció directa nominativa a la Fundació Cultural Miguel Hernández

ALACANT, 23 (EUROPA PRESS)

La junta de govern local de l’Ajuntament d’Oriola ha aprovat la concessió de la subvenció directa nominativa per un import de 12.020 euros per a la Fundació Cultural Miguel Hernández, amb motiu de l’organització del Premi Internacional de Poesia Miguel Hernández corresponent a l’any 2024 i abonament del 50 per cent de la quantitat concedida.

El consistori ha assenyalat en un comunicat que les finalitats fundacionals i les activitats per a realitzar per la fundació «justifiquen la necessitat de concedir una subvenció» a l’entitat, amb l’objectiu de contribuir a l’organització, fallada i lliurament del premi «per a la posada en valor i difusió de la vida i obra» del poeta oriolà, així com la projecció internacional de la seua figura.

El regidor de Cultura, Gonzalo Montoya, ha destacat la «singularitat» de les finalitats i les activitats que realitza la Fundació Miguel Hernández, entre les quals destaca preservar, en condicions adequades, l’obra, els treballs inèdits, records i documents personals de Miguel Hernández que obren en poder de la fundació, a més del foment del coneixement i la difusió de l’obra del poeta.

D’altra banda, la junta de govern ha aprovat la convocatòria de subvencions Línia 3 de la Regidoria d’Esports a centres educatius del municipi d’Oriola, participants en la Fase Intermunicipal dels Jocs Esportius Municipals, i centres d’educació especial per la seua participació en les jornades de l’esport adaptat organitzats per la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport.

L’import de la partida pressupostària ascendeix a 20.000 euros i podran ser beneficiaris, a més dels centres d’educació primària i secundària, els de educació especial, les AMPAs i altres entitats amb personalitat jurídica capacitat d’obrar, sense ànim de lucre, que continguen en el seu projecte educatiu o en el seu objecte social la pràctica esportiva.

El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils a partir del següent dia de la publicació de l’extracte de la convocatòria en el BOP, per conducte de la Base de dades Nacional de Subvencions (BDNS).

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.