L’Ajuntament d’Oriola aprova la subvenció directa nominativa a la Fundació Cultural Miguel Hernández

ALACANT, 23 (EUROPA PRESS)

La junta de govern local de l’Ajuntament d’Oriola ha aprovat la concessió de la subvenció directa nominativa per un import de 12.020 euros per a la Fundació Cultural Miguel Hernández, amb motiu de l’organització del Premi Internacional de Poesia Miguel Hernández corresponent a l’any 2024 i abonament del 50 per cent de la quantitat concedida.

El consistori ha assenyalat en un comunicat que les finalitats fundacionals i les activitats per a realitzar per la fundació «justifiquen la necessitat de concedir una subvenció» a l’entitat, amb l’objectiu de contribuir a l’organització, fallada i lliurament del premi «per a la posada en valor i difusió de la vida i obra» del poeta oriolà, així com la projecció internacional de la seua figura.

El regidor de Cultura, Gonzalo Montoya, ha destacat la «singularitat» de les finalitats i les activitats que realitza la Fundació Miguel Hernández, entre les quals destaca preservar, en condicions adequades, l’obra, els treballs inèdits, records i documents personals de Miguel Hernández que obren en poder de la fundació, a més del foment del coneixement i la difusió de l’obra del poeta.

D’altra banda, la junta de govern ha aprovat la convocatòria de subvencions Línia 3 de la Regidoria d’Esports a centres educatius del municipi d’Oriola, participants en la Fase Intermunicipal dels Jocs Esportius Municipals, i centres d’educació especial per la seua participació en les jornades de l’esport adaptat organitzats per la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport.

L’import de la partida pressupostària ascendeix a 20.000 euros i podran ser beneficiaris, a més dels centres d’educació primària i secundària, els de educació especial, les AMPAs i altres entitats amb personalitat jurídica capacitat d’obrar, sense ànim de lucre, que continguen en el seu projecte educatiu o en el seu objecte social la pràctica esportiva.

El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils a partir del següent dia de la publicació de l’extracte de la convocatòria en el BOP, per conducte de la Base de dades Nacional de Subvencions (BDNS).

Últimes notícies

Un jove de 22 anys mata presumptament son tio amb un ganivet a Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a Massanassa un jove de 22 anys, de nacionalitat colombiana, acusat de matar son tio de 43 anys amb un arma blanca després d’una discussió al carrer. El detingut es troba en dependències policials mentre continuen les investigacions.

Una nit d’infern tèrmic bateix rècords a la meteorologia valenciana

La nit de dimecres a dijous ha deixat temperatures entre 35 i 39 graus en prop de cent localitats valencianes, amb ponent molt càlid i rècords nocturns com els 37,3 graus de Nules.

Dijous amb ruixats, tronades fortes i granís a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dijous ruixats i tronades localment fortes, amb granís i ratxes molt intenses de vent, després d’un dimecres de calor rècord. Les mínimes pujaran en el litoral, mentres que les màximes baixaran en la major part del territori.

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.