L’Ajuntament d’Oriola aprova la subvenció directa nominativa a la Fundació Cultural Miguel Hernández

ALACANT, 23 (EUROPA PRESS)

La junta de govern local de l’Ajuntament d’Oriola ha aprovat la concessió de la subvenció directa nominativa per un import de 12.020 euros per a la Fundació Cultural Miguel Hernández, amb motiu de l’organització del Premi Internacional de Poesia Miguel Hernández corresponent a l’any 2024 i abonament del 50 per cent de la quantitat concedida.

El consistori ha assenyalat en un comunicat que les finalitats fundacionals i les activitats per a realitzar per la fundació «justifiquen la necessitat de concedir una subvenció» a l’entitat, amb l’objectiu de contribuir a l’organització, fallada i lliurament del premi «per a la posada en valor i difusió de la vida i obra» del poeta oriolà, així com la projecció internacional de la seua figura.

El regidor de Cultura, Gonzalo Montoya, ha destacat la «singularitat» de les finalitats i les activitats que realitza la Fundació Miguel Hernández, entre les quals destaca preservar, en condicions adequades, l’obra, els treballs inèdits, records i documents personals de Miguel Hernández que obren en poder de la fundació, a més del foment del coneixement i la difusió de l’obra del poeta.

D’altra banda, la junta de govern ha aprovat la convocatòria de subvencions Línia 3 de la Regidoria d’Esports a centres educatius del municipi d’Oriola, participants en la Fase Intermunicipal dels Jocs Esportius Municipals, i centres d’educació especial per la seua participació en les jornades de l’esport adaptat organitzats per la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport.

L’import de la partida pressupostària ascendeix a 20.000 euros i podran ser beneficiaris, a més dels centres d’educació primària i secundària, els de educació especial, les AMPAs i altres entitats amb personalitat jurídica capacitat d’obrar, sense ànim de lucre, que continguen en el seu projecte educatiu o en el seu objecte social la pràctica esportiva.

El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils a partir del següent dia de la publicació de l’extracte de la convocatòria en el BOP, per conducte de la Base de dades Nacional de Subvencions (BDNS).

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU