L’Ajuntament inicia els tràmits per a adjudicar 36 habitatges de l’edifici de Safranar per a lloguer assequible

L’Ajuntament de València, una vegada finalitzat tot el procés de reallotjament de les famílies afectades per l’incendi de Campanar en l’edifici de Safranar, iniciarà el procediment per a adjudicar 36 habitatges que en estos moments es troben buits per a lloguer assequible de joves i majors de 65 anys.

L’edifici de Safranar compta amb 131 habitatges de 2 i 3 habitacions i, d’elles, finalment van ser 99 els habitatges que es va adjudicar als veïns afectats per l’incendi. Atés que en l’última setmana, quatre famílies ja han deixat l’edifici perquè han llogat un habitatge en una altra zona de la ciutat, quedaven 32 habitatges que es trobaven buits, als quals se sumen quatre més, i s’adjudicaran els 36 que estan desocupats actualment.

Segons ha explicat el regidor d’Urbanisme, Juan Giner, “una vegada ha conclòs el reallotjament de les persones afectades per l’incendi, hem de continuar donant resposta a les necessitats dels nostres veïns que estan esperant tindre accés a un habitatge en lloguer assequible”.

D’altra banda, també s’adjudicarà altres 6 habitatges que són propietat de l’Ajuntament i que, per diferents motius, s’han quedat buits. D’esta manera, en total, podran ser adjudicats 42 habitatges.

En este sentit, ha continuat el regidor d’Urbanisme, “i tal com ja va confirmar l’alcaldessa de València en la seua primera visita a l’edifici, es destinarà al lloguer de joves i majors de 65 anys, amb preus assequibles en funció de la renda, ja que es tracta dels dos grups socials que, en l’actualitat, estan trobat més problemes a l’hora d’accedir a una vivenda”.

Amb esta, són ja dos les adjudicacions de vivendes en lloguer assequible que realitza l’Ajuntament, atés que que a principis del mes de desembre de 2023 ja es van adjudicar 18 habitatges. “Amb l’adjudicació que s’inicia ara, en només 5 mesos l’ajuntament ja haurà adjudicat 54 vivendes en lloguer assequible, mentres que en els 4 anys de l’anterior legislatura només es van adjudicar-ne 31”, ha subratllat el regidor Juan Giner.

Les Bases del procediment d’inscripció en el Registre de Demandants d’Habitatge i del Procediment d’adjudicació d’habitatges en règim de lloguer assequible, aprovats per acord de la Junta de Govern Local de 14 de novembre de 2022 i modificats per acord de 26 de maig de 2023, establixen set grups de demanda, combinables entre si i no excloents, excepte el grup 7 que sí que és excloent, que es referix a programes de l’àrea municipal de Benestar Social i Drets Socials.

Últimes notícies

Sergio García es planteja tornar al PGA Tour i lluitar per la Ryder Cup

Sergio García estudia trencar definitivament amb LIV, no tanca la porta a tornar al PGA Tour i es marca com a objectiu jugar la pròxima Ryder Cup, almenys com a vicecapità.

Francis Mojica rep el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026

El microbiòleg de la Universitat d’Alacant Francis Mojica ha sigut distingit amb el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026, en la categoria de projecte científic, pel seu paper clau en el desenvolupament de la tecnologia CRISPR.

El PSPV proposa una declaració institucional per a reforçar l’autogovern i la diversitat el 9 d’Octubre

El PSPV-PSOE ha plantejat a tots els grups de Les Corts aprovar una declaració institucional pel 9 d’Octubre en defensa de l’autogovern valencià, la convivència i la diversitat, que exigix el suport unànime del Parlament.

Ángel Ayora reivindica que rebutjar LIV ha sigut ‘la decisió correcta’

El malagueny Ángel Ayora defensa que rebutjar l’oferta de LIV Golf ha sigut ‘la decisió correcta’ perquè el seu gran objectiu és jugar al PGA Tour i disputar la Ryder Cup amb Europa, i destaca el paper clau de Juan Carlos Ferrero en la seua preparació mental.

À Punt retrata Jaume I com l’influencer medieval que encara marca la memòria valenciana

À Punt ha produït el documental 'Jaume I, l’influencer medieval' per commemorar el 750 aniversari de la mort del rei i analitzar com va construir la seua imatge pública i el llegat que manté hui en la cultura i la memòria valenciana.

90.000 euros per a una nova exhumació en les fosses de Paterna

La Diputació de València ha concedit 90.000 euros a l’Agrupació de Famílies de Víctimes del Franquisme del quadre II del cementeri de Paterna per a finançar la quarta campanya d’excavació i exhumació, que podrà executar-se fins a setembre de 2027. Les actuacions han permés exhumar ja 30 víctimes i identificar noves possibles fosses comunes.

El València Basket posa a prova la seua ratxa europea davant l’Hapoel Tel Aviv

El València Basket rep este dijous l’Hapoel Tel Aviv al Roig Arena en un duel clau per confirmar el seu bon inici en l’Euroliga, després de sumar tres victòries europees consecutives.

Barrachina reclama sentit comú per a mantindre amb normalitat els actes del 9 d’Octubre a València

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha demanat sentit comú i ha instat la Delegació del Govern a garantir que els actes tradicionals del 9 d’Octubre a la plaça de l’Ajuntament de València, on hi ha una acampada per la vivenda, se celebren amb normalitat. Ha subratllat que la festa és de tots els valencians i ha exigit que es puga desenvolupar íntegrament la Processó Cívica i la mascletà.