L’Ajuntament inicia els tràmits per a adjudicar 36 habitatges de l’edifici de Safranar per a lloguer assequible

L’Ajuntament de València, una vegada finalitzat tot el procés de reallotjament de les famílies afectades per l’incendi de Campanar en l’edifici de Safranar, iniciarà el procediment per a adjudicar 36 habitatges que en estos moments es troben buits per a lloguer assequible de joves i majors de 65 anys.

L’edifici de Safranar compta amb 131 habitatges de 2 i 3 habitacions i, d’elles, finalment van ser 99 els habitatges que es va adjudicar als veïns afectats per l’incendi. Atés que en l’última setmana, quatre famílies ja han deixat l’edifici perquè han llogat un habitatge en una altra zona de la ciutat, quedaven 32 habitatges que es trobaven buits, als quals se sumen quatre més, i s’adjudicaran els 36 que estan desocupats actualment.

Segons ha explicat el regidor d’Urbanisme, Juan Giner, “una vegada ha conclòs el reallotjament de les persones afectades per l’incendi, hem de continuar donant resposta a les necessitats dels nostres veïns que estan esperant tindre accés a un habitatge en lloguer assequible”.

D’altra banda, també s’adjudicarà altres 6 habitatges que són propietat de l’Ajuntament i que, per diferents motius, s’han quedat buits. D’esta manera, en total, podran ser adjudicats 42 habitatges.

En este sentit, ha continuat el regidor d’Urbanisme, “i tal com ja va confirmar l’alcaldessa de València en la seua primera visita a l’edifici, es destinarà al lloguer de joves i majors de 65 anys, amb preus assequibles en funció de la renda, ja que es tracta dels dos grups socials que, en l’actualitat, estan trobat més problemes a l’hora d’accedir a una vivenda”.

Amb esta, són ja dos les adjudicacions de vivendes en lloguer assequible que realitza l’Ajuntament, atés que que a principis del mes de desembre de 2023 ja es van adjudicar 18 habitatges. “Amb l’adjudicació que s’inicia ara, en només 5 mesos l’ajuntament ja haurà adjudicat 54 vivendes en lloguer assequible, mentres que en els 4 anys de l’anterior legislatura només es van adjudicar-ne 31”, ha subratllat el regidor Juan Giner.

Les Bases del procediment d’inscripció en el Registre de Demandants d’Habitatge i del Procediment d’adjudicació d’habitatges en règim de lloguer assequible, aprovats per acord de la Junta de Govern Local de 14 de novembre de 2022 i modificats per acord de 26 de maig de 2023, establixen set grups de demanda, combinables entre si i no excloents, excepte el grup 7 que sí que és excloent, que es referix a programes de l’àrea municipal de Benestar Social i Drets Socials.

Últimes notícies

Un incendi forestal en una pinada de Bocairent mobilitza mitjans terrestres i aeris

Un incendi forestal declarat este diumenge migdia en una pinada de Bocairent ha obligat a mobilitzar dotacions de bombers de València i Alacant, mitjans aeris i unitats forestals de la Generalitat. El Consorci de Bombers de València assegura que l’evolució del foc és positiva.

Castro alerta del potencial d’un Sevilla agressiu i molt eficaç abans de visitar el Ciutat

Luís Castro destaca la fortalesa d’un Sevilla invicte fora de casa abans del duel del dilluns i es mostra molest per la filtració de la presència del juvenil Diego Moyano en un entrenament.

València coneixerà el dimarts 13 d’octubre les seues falleres majors de 2027

La ciutat de València sabrà dimarts 13 d’octubre qui seran les falleres majors de 2027, triades entre 26 candidates i anunciades per telefonada de l’alcaldessa María José Catalá.

L’editorial valenciana Bamba recupera Anaïs Nin amb una de les seues novel·les clau

L’editorial valenciana Bamba ha anunciat la publicació d’Una espia en la casa del amor, novel·la clau d’Anaïs Nin, després de dècades fora de circulació a Espanya. El llibre, que eixirà a la venda el 14 d’octubre, forma part de la seua Biblioteca Anaïs Nin i servirà per a preparar la commemoració del 50 aniversari de la mort de l’autora en 2027.

El debat sobre l’habitatge marcarà el pròxim ple de Les Corts amb control a Pérez Llorca

El pròxim ple de Les Corts Valencianes, avançat a dimarts, se centrarà en l’habitatge i inclourà el dimecres la segona sessió de control al president Juanfran Pérez Llorca.

Els partits valencians amaguen encara les seues llistes per a un 29-N que consideren clau

Els principals partits de la Comunitat Valenciana mantenen la incògnita sobre qui encapçalarà les llistes del 29-N, uns comicis que veuen decisius i en què busquen millorar els resultats de 2023.

Máximo Quiles es corona campió del món de Moto3 amb una nova exhibició a Indonèsia

Máximo 'Meridio' Quiles ha tancat el títol mundial de Moto3 al Gran Premi d'Indonèsia, que ha guanyat amb una autoritat incontestable. El murcià és el primer campió de la categoria que assegura el títol a cinc grans premis del final.

Pugen les temperatures i el cel es manté poc nuvolós en la Comunitat Valenciana

Este diumenge l’ambient serà assolellat i més càlid en la Comunitat Valenciana, amb vent fluix i cel poc nuvolós. Dilluns, festiu, continuarà la calma, amb mínimes en ascens i temperatures diürnes sense canvis importants.