L’Ajuntament inicia els tràmits per a adjudicar 36 habitatges de l’edifici de Safranar per a lloguer assequible

L’Ajuntament de València, una vegada finalitzat tot el procés de reallotjament de les famílies afectades per l’incendi de Campanar en l’edifici de Safranar, iniciarà el procediment per a adjudicar 36 habitatges que en estos moments es troben buits per a lloguer assequible de joves i majors de 65 anys.

L’edifici de Safranar compta amb 131 habitatges de 2 i 3 habitacions i, d’elles, finalment van ser 99 els habitatges que es va adjudicar als veïns afectats per l’incendi. Atés que en l’última setmana, quatre famílies ja han deixat l’edifici perquè han llogat un habitatge en una altra zona de la ciutat, quedaven 32 habitatges que es trobaven buits, als quals se sumen quatre més, i s’adjudicaran els 36 que estan desocupats actualment.

Segons ha explicat el regidor d’Urbanisme, Juan Giner, “una vegada ha conclòs el reallotjament de les persones afectades per l’incendi, hem de continuar donant resposta a les necessitats dels nostres veïns que estan esperant tindre accés a un habitatge en lloguer assequible”.

D’altra banda, també s’adjudicarà altres 6 habitatges que són propietat de l’Ajuntament i que, per diferents motius, s’han quedat buits. D’esta manera, en total, podran ser adjudicats 42 habitatges.

En este sentit, ha continuat el regidor d’Urbanisme, “i tal com ja va confirmar l’alcaldessa de València en la seua primera visita a l’edifici, es destinarà al lloguer de joves i majors de 65 anys, amb preus assequibles en funció de la renda, ja que es tracta dels dos grups socials que, en l’actualitat, estan trobat més problemes a l’hora d’accedir a una vivenda”.

Amb esta, són ja dos les adjudicacions de vivendes en lloguer assequible que realitza l’Ajuntament, atés que que a principis del mes de desembre de 2023 ja es van adjudicar 18 habitatges. “Amb l’adjudicació que s’inicia ara, en només 5 mesos l’ajuntament ja haurà adjudicat 54 vivendes en lloguer assequible, mentres que en els 4 anys de l’anterior legislatura només es van adjudicar-ne 31”, ha subratllat el regidor Juan Giner.

Les Bases del procediment d’inscripció en el Registre de Demandants d’Habitatge i del Procediment d’adjudicació d’habitatges en règim de lloguer assequible, aprovats per acord de la Junta de Govern Local de 14 de novembre de 2022 i modificats per acord de 26 de maig de 2023, establixen set grups de demanda, combinables entre si i no excloents, excepte el grup 7 que sí que és excloent, que es referix a programes de l’àrea municipal de Benestar Social i Drets Socials.

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU