L’Ajuntament inicia els tràmits per a adjudicar 36 habitatges de l’edifici de Safranar per a lloguer assequible

L’Ajuntament de València, una vegada finalitzat tot el procés de reallotjament de les famílies afectades per l’incendi de Campanar en l’edifici de Safranar, iniciarà el procediment per a adjudicar 36 habitatges que en estos moments es troben buits per a lloguer assequible de joves i majors de 65 anys.

L’edifici de Safranar compta amb 131 habitatges de 2 i 3 habitacions i, d’elles, finalment van ser 99 els habitatges que es va adjudicar als veïns afectats per l’incendi. Atés que en l’última setmana, quatre famílies ja han deixat l’edifici perquè han llogat un habitatge en una altra zona de la ciutat, quedaven 32 habitatges que es trobaven buits, als quals se sumen quatre més, i s’adjudicaran els 36 que estan desocupats actualment.

Segons ha explicat el regidor d’Urbanisme, Juan Giner, “una vegada ha conclòs el reallotjament de les persones afectades per l’incendi, hem de continuar donant resposta a les necessitats dels nostres veïns que estan esperant tindre accés a un habitatge en lloguer assequible”.

D’altra banda, també s’adjudicarà altres 6 habitatges que són propietat de l’Ajuntament i que, per diferents motius, s’han quedat buits. D’esta manera, en total, podran ser adjudicats 42 habitatges.

En este sentit, ha continuat el regidor d’Urbanisme, “i tal com ja va confirmar l’alcaldessa de València en la seua primera visita a l’edifici, es destinarà al lloguer de joves i majors de 65 anys, amb preus assequibles en funció de la renda, ja que es tracta dels dos grups socials que, en l’actualitat, estan trobat més problemes a l’hora d’accedir a una vivenda”.

Amb esta, són ja dos les adjudicacions de vivendes en lloguer assequible que realitza l’Ajuntament, atés que que a principis del mes de desembre de 2023 ja es van adjudicar 18 habitatges. “Amb l’adjudicació que s’inicia ara, en només 5 mesos l’ajuntament ja haurà adjudicat 54 vivendes en lloguer assequible, mentres que en els 4 anys de l’anterior legislatura només es van adjudicar-ne 31”, ha subratllat el regidor Juan Giner.

Les Bases del procediment d’inscripció en el Registre de Demandants d’Habitatge i del Procediment d’adjudicació d’habitatges en règim de lloguer assequible, aprovats per acord de la Junta de Govern Local de 14 de novembre de 2022 i modificats per acord de 26 de maig de 2023, establixen set grups de demanda, combinables entre si i no excloents, excepte el grup 7 que sí que és excloent, que es referix a programes de l’àrea municipal de Benestar Social i Drets Socials.

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.