L’Ajuntament transforma l’oficina única postemergència de la dana en taula tècnica de coordinació

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València ha decidit convertir l’oficina única postemergència creada el passat 31 d’octubre «per a adoptar les mesures necessàries» encaminades a «assegurar el desenvolupament de l’activitat quotidiana de les persones en les zones afectades per la dana del 29 d’octubre», en la Mesa Tècnica de Coordinació.

Així ho ha indicat l’edil portaveu de l’executiu municipal Juan Carlos Caballero en la roda de premsa posterior a la Junta de Govern Local, en la qual s’ha acordat esta mesura «a la llum de la normativa sobre ajudes a les entitats locals afectades per la dana».

L’executiu de la ciutat ha assegurat que enfortix «la coordinació de les diferents delegacions per a optimitzar l’administració de les ajudes per la dana».

El regidor de Grans Projectes, José María Olano, presidirà esta taula tècnica, cercant així «impulsar i ordenar les actuacions de les diferents delegacions i servicis competents per a una millor gestió de les ajudes concedides a l’Ajuntament de València».

La Junta de Govern Local ha encomanat a María Olano «l’impuls i la coordinació de totes les ajudes atorgades a l’Ajuntament per les diferents administracions públiques».

Les reunions de la mesa tècnica de coordinació comptaran amb la participació dels diferents regidors i secretaris municipals competents en funció dels assumptes a tractar. A més, participarà la intervenció municipal de comptabilitat i pressupostos. Els respectius delegats podran anar acompanyats dels caps i responsables dels servicis que es considere necessari, ha precisat el consistori.

Últimes notícies

Detingut a València per gravar i assetjar set menors, entre elles la seua fillastra

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 51 anys acusat de gravar i assetjar huit dones, set d’elles menors, inclosa la seua fillastra. Ha quedat en llibertat amb una ordre d’allunyament mentres es revisa el material intervingut.

Presó de 17 anys per agredir sexualment dues xiquetes amb qui convivia a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat a 17 anys i mig de presó un home per agredir sexualment dues germanes menors amb qui va conviure entre setembre i novembre de 2024. A més de la pena de presó, se li imposen indemnitzacions, prohibicions d’acostament i inhabilitació per a treballar amb menors.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges i tronades dijous a València i Alacant

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 i tronades en l’interior d’Alacant i el sud de València, amb avisos grocs per pluja i calor en la resta de la Comunitat Valenciana.

València tanca l’accés a la Devesa i extrema les mesures davant l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha tancat l’accés a la Devesa de El Saler fins divendres, ha activat canons d’aigua i ha reforçat la vigilància per l’alerta roja per calor i l’elevat risc d’incendis forestals.

Més de 10 milions en pèrdues agràries per la pedra a Utiel-Requena i comarques veïnes

La Unió Llauradora calcula més de 10 milions d'euros en danys directes sobre 10.000 hectàrees de cultius a Utiel-Requena, la Vall d'Albaida i l'Alt Palància pels temporals entre el 10 i el 15 d'agost.

Cartells de Lawerta per a homenatjar l’últim Mestalla en cada partit del València

El València CF ha llançat la campanya ‘Mestalla ès Etern’, amb cartells del dissenyador Lawerta per a cada partit de LALIGA i Copa del Rei a l’estadi, en la que podria ser l’última temporada al Camp de Mestalla.

Els hotels valencians omplin més del 92 % en la primera mitat d’agost

Els hotels de la Comunitat Valenciana han assolit una ocupació mitjana del 92,1 % en la primera quinzena d’agost, huit dècimes més que en 2025. Benidorm i el sud d’Alacant lideren, mentres el turisme internacional continua guanyant pes.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana abans de l’avís roig per calor extrema

La passada nit moltes localitats de la Comunitat Valenciana no han baixat dels 20 graus, amb fins a 27,4 a Alcoi, en la vespra d’un avís roig per màximes que poden arribar als 44 graus al litoral de València i Alacant.