L’alcalde de Picanya presidirà el 15 Congrés del PSPV com a gest als municipis arrasats per la dana

Morant oferirà a Bielsa i a Soler que seguisquen en la seua executiva i rebutja parlar de «batalles» en els futurs congressos provincials

VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

L’alcalde de Picanya, Josep Almenar, presidirà el 15 Congrés del PSPV, que se celebrarà durant este cap de setmana al Palau de Congressos de València, com un gest als municipis afectats per la catastròfica dana de finals d’octubre a la província de Valencia.

«És una manera de llançar un missatge claríssim de reconeixement als alcaldes, que sí han estat des del primer dia a diferència de Carlos Mazón (president de la Generalitat) i que anem a estar fins a l’últim minut i fins a l’últim racó en la reconstrucció», ha manifestat la líder del PSPV, Diana Morant, a un dia de l’inici del congrés que la ratificarà com a secretària general.

Morant, en una entrevista a SER València arreplegada per Europa Press, ha explicat que l’elecció de l’alcalde de Picanya per a presidir el 15 Congrés es deu al fet que «la dana s’ha portat anys i anys de govern socialista» en esta ciutat, un cosa que ell li ha «explicat plorant» durant els últims mesos.

De cara al congrés, ha mostrat la seua intenció de llançar «missatges clars» a la ciutadania per a demostrar que el PSPV és l'»alternativa real» al Consell de Mazón. Ha reivindicat així la sanitat pública enfront de l’augment de les llistes d’espera, l’educació pública amb la contractació de professors o l’aplicació de la Llei d’Habitatge per a baixar el preu dels immobles.

«El PSPV es presenta com a dic de contenció al govern que va regalar les emergències a Vox i que va suprimir la Unitat Valenciana d’Emergències, que recuperarem», ha asseverat.

Encara que ha remarcat que la seua nova executiva encara «no està tancada», ha avançat que oferirà als secretaris provincials, Carlos Fernández Bielsa (Valencia) i Alejandro Soler (Alacant), que estiguen en ella.

Últimes notícies

Seixanta bombers valencians s’incorporen als incendis de Madrid i Àvila

La Comunitat Valenciana ha enviat 60 bombers i més de trenta vehicles i mitjans especialitzats per a ajudar en l’extinció dels incendis forestals de Madrid i Ávila, en una jornada marcada també pel risc extrem de foc en territori valencià.

Lucas Marí torna al València Basket i s’incorpora al primer equip

El jove exterior de Godella, format en la pedrera taronja i amb una temporada a la NCAA, s’incorpora al primer equip del València Basket per al pròxim curs.

Detingut a Paterna un jove per deu robatoris violents a València i Múrcia

La Policia Nacional ha detingut a Paterna un jove de 20 anys acusat de deu robatoris amb violència i altres delictes comesos a diverses localitats de València i a Cartagena.

Marc Aguado celebra que el model continuista de l’Elx beneficie la plantilla

El migcampista de l’Elx Marc Aguado valora positivament el model de continuïtat amb Martín Anselmi, destaca els canterans i celebra la renovació de Josan Ferrández.

Baixen les temperatures a l’interior mentre el litoral manté la calor extrema

L’interior de la Comunitat Valenciana notarà este dissabte un descens de temperatures, sobretot a la província de València, mentres el litoral continuarà amb valors màxims molt alts.

El Villarreal afronta la seua gira europea amb amistosos als Països Baixos i Itàlia

El Villarreal CF ha iniciat la seua gira europea de pretemporada amb un amistós davant el PSV Eindhoven i la participació en la Como Cup a Itàlia, on disputarà diversos partits amb formats diferents abans de tornar a Espanya.

L’augment de la temperatura de la mar posa en risc la clòtxina valenciana

L’augment de la temperatura i l’acidificació de la mar Mediterrània obliguen els productors de clòtxina valenciana a avançar la campanya i estudiar noves tècniques de cultiu per a garantir la viabilitat del sector.

Bombers de València s’uneixen a l’extinció dels grans incendis de Madrid i Àvila

Un equip especialitzat de Bombers de València, amb sis efectius i tres vehicles, s’ha desplaçat este dissabte a Madrid per a reforçar el dispositiu contra els incendis forestals que afecten la regió i la província veïna d’Àvila.