L’alcaldessa de Xixona denuncia una vulneració del protocol per la visita del president Mazón

El president Carlos Mazón ha estat al centre d’una polèmica institucional recent a Xixona. Isabel López, **alcaldessa del PSPV**, ha manifestat la seua «sorpresa i malestar» per la falta de comunicació oficial per part de la **Generalitat Valenciana** sobre la visita del president, que va tenir lloc divendres passat. López considera aquest fet com una **vulneració del protocol institucional** i una falta de respecte cap al seu municipi.

En el seu comunicat, l’alcaldessa ha subratllat que aquesta actitud reflecteix la poca consideració que Mazón té envers Xixona. «La visita sense avís previ és una clara mostra de desinterès i provoca interrogants sobre les intencions del president i del **PP** a la Comunitat Valenciana», ha declarat. «Quin tipus de temes estan intentant ocultar que necessiten fer una visita sense informar sobre ella?» va afegir López, referint-se a la manera d’actuar del president.

López ha recordat que, a diferència de l’anterior president, **Ximo Puig**, qui solia visitar el poble amb **tranquil·litat** per anunciar inversions importants, l’actual líder del **PP**, Carlos Mazón, es presenta en un context de **desconsideració**. «Hem passat d’un president accessible i que aportava solucions, a un que sembla amagar-se i no atrevir-se a connectar amb el poble», ha destacat l’alcaldessa.

Per la seva banda, durant la seva visita al **Parc Empresarial L’Espartal III**, Mazón va defensar que la comunicació amb l’ajuntament es va realitzar amb «normalitat» i va lamentar que les paraules de l’alcaldessa podrien estar **polititzant** la visita. «Mai he volgut fer de la meva visita un tema de polèmica, però la seva reacció m’ha sorprès», va sentenciar Mazón.

Últimes notícies

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.

Sánchez visita la nova fàbrica centenària de condiments Carmencita a Novelda

Pedro Sánchez ha visitat a Novelda la nova fàbrica de l’empresa centenària de condiments Carmencita, que culmina estos dies el trasllat des de les antigues instal·lacions. El recorregut ha inclòs diverses àrees de producció i laboratori, amb explicacions detallades del procés de les espècies.