L’amnistia és la llei amb més recursos d’inconstitucionalitat en el TC

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

L’amnistia s’ha convertit ja en la llei contra la qual més recursos d’inconstitucionalitat s’han presentat. Un total de 16: els presentats pel PP i les comunitats autònomes que governa, més el del Govern socialista d’Emiliano García-Page a Castella-la Manxa, segons ha informat el TC una vegada tancat el termini per a presentar-los.

El Partit Popular va ser el primer a registrar recurs, el passat 5 de setembre. L’assumpte ha recaigut en el magistrat conservador José María Macías, nouvingut al TC, una designació que ha generat polèmica per les seues declaracions contra la llei d’amnistia quan era vocal del Consell General del Poder Judicial (CGPJ). Malgrat açò, les fonts consultades per Europa Press apunten que no planeja abstindre’s.

En els dies següents, les comunitats autònomes governades pel PP van ser presentant els seus recursos d’inconstitucionalitat. Consten els de Madrid, Galícia, Andalusia, Comunitat Valenciana, Extremadura, La Rioja, Illes Balears i Castella i Lleó. Aragó, Murcia i Cantàbria, per la seua banda, han duplicat, amb impugnacions tant dels seus governs com de les seues assemblees legislatives.

A tots ells se suma el formalitzat pel Govern de Castella-la Manxa, l’única comunitat autònoma no ‘popular’ a recórrer l’amnistia. El Consell Consultiu regional va concloure que era una llei inconstitucional perquè «trenca el principi d’igualtat entre els ciutadans».

Últimes notícies

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.

Més de 2.700 jóvens ja tenen aval de la Generalitat per a comprar la seua primera vivenda

La Generalitat ha avalat 2.718 jóvens de la Comunitat Valenciana en set mesos de 2026 per a comprar 1.812 vivendes, amb més de 39 milions en garanties i finançament de fins al 100 % del preu.