L’amnistia és la llei amb més recursos d’inconstitucionalitat en el TC

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

L’amnistia s’ha convertit ja en la llei contra la qual més recursos d’inconstitucionalitat s’han presentat. Un total de 16: els presentats pel PP i les comunitats autònomes que governa, més el del Govern socialista d’Emiliano García-Page a Castella-la Manxa, segons ha informat el TC una vegada tancat el termini per a presentar-los.

El Partit Popular va ser el primer a registrar recurs, el passat 5 de setembre. L’assumpte ha recaigut en el magistrat conservador José María Macías, nouvingut al TC, una designació que ha generat polèmica per les seues declaracions contra la llei d’amnistia quan era vocal del Consell General del Poder Judicial (CGPJ). Malgrat açò, les fonts consultades per Europa Press apunten que no planeja abstindre’s.

En els dies següents, les comunitats autònomes governades pel PP van ser presentant els seus recursos d’inconstitucionalitat. Consten els de Madrid, Galícia, Andalusia, Comunitat Valenciana, Extremadura, La Rioja, Illes Balears i Castella i Lleó. Aragó, Murcia i Cantàbria, per la seua banda, han duplicat, amb impugnacions tant dels seus governs com de les seues assemblees legislatives.

A tots ells se suma el formalitzat pel Govern de Castella-la Manxa, l’única comunitat autònoma no ‘popular’ a recórrer l’amnistia. El Consell Consultiu regional va concloure que era una llei inconstitucional perquè «trenca el principi d’igualtat entre els ciutadans».

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.