L’amnistia és la llei amb més recursos d’inconstitucionalitat en el TC

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

L’amnistia s’ha convertit ja en la llei contra la qual més recursos d’inconstitucionalitat s’han presentat. Un total de 16: els presentats pel PP i les comunitats autònomes que governa, més el del Govern socialista d’Emiliano García-Page a Castella-la Manxa, segons ha informat el TC una vegada tancat el termini per a presentar-los.

El Partit Popular va ser el primer a registrar recurs, el passat 5 de setembre. L’assumpte ha recaigut en el magistrat conservador José María Macías, nouvingut al TC, una designació que ha generat polèmica per les seues declaracions contra la llei d’amnistia quan era vocal del Consell General del Poder Judicial (CGPJ). Malgrat açò, les fonts consultades per Europa Press apunten que no planeja abstindre’s.

En els dies següents, les comunitats autònomes governades pel PP van ser presentant els seus recursos d’inconstitucionalitat. Consten els de Madrid, Galícia, Andalusia, Comunitat Valenciana, Extremadura, La Rioja, Illes Balears i Castella i Lleó. Aragó, Murcia i Cantàbria, per la seua banda, han duplicat, amb impugnacions tant dels seus governs com de les seues assemblees legislatives.

A tots ells se suma el formalitzat pel Govern de Castella-la Manxa, l’única comunitat autònoma no ‘popular’ a recórrer l’amnistia. El Consell Consultiu regional va concloure que era una llei inconstitucional perquè «trenca el principi d’igualtat entre els ciutadans».

Últimes notícies

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha aportat tota la informació sobre les vivendes públiques de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoi en un cas d’irregularitats administratives.

Villar defensa que a Alacant hi ha transparència en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP està col·laborant amb transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta actitud amb la del cas d'Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus i assenyala el PSOE dAlcoi per la gestió dun expedient disciplinari. El cas ha obert un enfrontament polític entre PP i esquerra al voltant de la transparència en ladministració local.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP ha actuat amb transparència i col·laboració en la comissió municipal que investiga la promoció de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant Manuel Villar defensa que el govern del PP està aportant tota la informació en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la platja de San Juan, i compara esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha complit amb la transparència i la col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de San Juan, i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre Les Naus i critica el PSPV-PSOE per l'expedient a una tècnica a Alcoy.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.