11.7 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

L’amnistia és la llei amb més recursos d’inconstitucionalitat en el TC

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

L’amnistia s’ha convertit ja en la llei contra la qual més recursos d’inconstitucionalitat s’han presentat. Un total de 16: els presentats pel PP i les comunitats autònomes que governa, més el del Govern socialista d’Emiliano García-Page a Castella-la Manxa, segons ha informat el TC una vegada tancat el termini per a presentar-los.

El Partit Popular va ser el primer a registrar recurs, el passat 5 de setembre. L’assumpte ha recaigut en el magistrat conservador José María Macías, nouvingut al TC, una designació que ha generat polèmica per les seues declaracions contra la llei d’amnistia quan era vocal del Consell General del Poder Judicial (CGPJ). Malgrat açò, les fonts consultades per Europa Press apunten que no planeja abstindre’s.

En els dies següents, les comunitats autònomes governades pel PP van ser presentant els seus recursos d’inconstitucionalitat. Consten els de Madrid, Galícia, Andalusia, Comunitat Valenciana, Extremadura, La Rioja, Illes Balears i Castella i Lleó. Aragó, Murcia i Cantàbria, per la seua banda, han duplicat, amb impugnacions tant dels seus governs com de les seues assemblees legislatives.

A tots ells se suma el formalitzat pel Govern de Castella-la Manxa, l’única comunitat autònoma no ‘popular’ a recórrer l’amnistia. El Consell Consultiu regional va concloure que era una llei inconstitucional perquè “trenca el principi d’igualtat entre els ciutadans”.

Últimes notícies

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el carinyo del Consell als afectats per la dana

El president ha expressat el suport del Consell als veïns d'Utiel afectats per la dana i ha recorregut el consistori i obres de reconstrucció. Ha valorat l'esforç veïnal i municipal per a accelerar la volta a la normalitat.

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.