L’AN condemna a ‘Txapote’ i ‘Amaia’ per l’assassinat del regidor del PP Manuel Zamarreño amb un ciclomotor-bomba

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

L’Audiència Nacional ha condemnat a 110 anys de presó als dos membres del ‘comando Donosti’ d’ETA Francisco Javier García Gaztelu, àlies ‘Txapote’ i Irantzu Gallastegui, àlies ‘Amaia’, per l’assassinat al juny del 1998 del regidor del PP a Renteria Manuel Zamarreño mitjançant l’explosió d’una ciclomotor-bomba. En l’atemptat també va resultar ferit de gravetat el seu escorta i una dona que es trobava en els voltants.

En la sentència, recollida per Europa Press, la Secció Segona de la Sala penal condemna a tots dos per un delicte d’assassinat consumat terrorista, per altres dos delictes d’assassinat terrorista en grau de temptativa, lesions terroristes, estralls i tinència, fabricació, transport i col·locació d’artefacte explosiu amb finalitat terrorista.

Així mateix, el tribunal, amb ponència de la magistrada Ana Revuelta, estableix una indemnització de mig milió d’euros per a la vídua del regidor i cadascun dels seus fills, que en l’època dels fets eren xicotets, i de 600.000 euros per a l’escorta per les ferides patides en l’atemptat terrorista i el sofriment generat pel llarg període de curació.

El Tribunal considera acreditat que l’atemptat va ser comès pel ‘comando Donosti’, que en les dates dels fets integraven els ‘alliberats’ García Gaztelu i Gallastegui, i un altre membre ja mort, Luis Gueresta.

MATAR A MEMBRES DEL PP

La resolució recorda que el comando tenia com a objectiu «matar a membres del PP» com reflectixen els diversos assassinats ja atribuïts als integrants del comando. Precisa que en les dates en què es va cometre l’atemptat, el 25 de juny del 1998, s’havia detingut a tots els integrants que donaven suport a este comando.

La Sala es basa en els informes pericials de l’Ertzaintza, Policia i Guàrdia Civil per a concloure que tots dos acusats van ser els autors materials de l’atemptat. La sentència arreplega que va ser Gallastegui la que va adquirir la motocicleta a la qual es va adherir entre 1 i 2 quilos d’explosiu.

Els magistrats desgranen tots els indicis recaptats que conduïxen a l’autoria dels acusats, «de tal forma que aquests resultats probatoris no només es corresponen a l’esdevingut sinó també descarten altres hipòtesis alternatives, que en este cas no van anar ni tan sols defensades».

Per als magistrats, «l’autoria material dels acusats ha quedat acreditada més enllà de tot dubte raonable». «Els fets s’imputen al ‘comando Donosti’, únic comando operatiu llavors, integrat pels acusats i el mort Luis Gueresta, que funcionaven com una cèl·lula amb els mateixos objectius i interessos», assenyala.

Suma a això que en estes dates només ells van poder ser «els coautors de la fabricació i col·locació de la bomba explosiva en la motocicleta, adquirida personalment per Irantzu Gallastegui dies abans, ja que els restants col·laboradors en tals tasques assassines, havien sigut detinguts en estes dates».

La Sala considera, així mateix, que, pel mitjà empleat i l’activació per control remot quan la víctima es trobava desprevinguda i sense facultat alguna de reacció defensiva, constituïx la circumstància de traïdoria del delicte d’assassinat terrorista.

Últimes notícies

Un tiroteig entre dos clans a Alzira deixa un mort i tres ferits

Un tiroteig entre dos clans familiars al barri de l'Alquerieta, a Alzira, ha deixat un home mort i tres persones ferides de bala. La Policia Nacional ha detingut quatre membres d'una de les famílies implicades.

Diumenge amb més calor i possibles ruixats al litoral nord d’Alacant

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge un dia bàsicament assolellat, amb màximes en lleuger ascens i possibilitat de ruixats al litoral nord d’Alacant fins al migdia.

Deting a Dénia un fugit fugitiu buscat a Rússia per coaccions i prostitució

La Policia Nacional ha detingut a Dénia un home de 33 anys reclamat per Rússia per coaccions i prostitució, vinculat a una xarxa de pornografia en línia. L’Audiència Nacional ha assumit el cas per a tramitar la seua possible extradició.

El Barça deixa fora el València Basket i jugarà la final de la Supercopa Endesa

El Barça ha derrotat el València Basket per 86-87 en la semifinal de la Supercopa Endesa a Badalona i es jugarà el títol contra l'Asisa Joventut.

Patxi López acusa el PP de tindre només ansietat de poder i augura una nova derrota

El portaveu socialista en el Congrés, Patxi López, acusa el PP de no tindre propostes ni alternatives i sosté que només busca el poder, però pronostica que els socialistes tornaran a guanyar. També critica el discurs sobre el vot exterior i la gestió dels menors migrants a Ceuta per part dels populars.

Arcadi España acusa el PP de desentendre’s de la finançació i de l’estat del benestar

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, acusa el PP de desentendre’s de la reforma de la finançació autonòmica i de l’estat del benestar, i insta Juanfran Pérez Llorca a acceptar els 3.669 milions oferits a la Comunitat Valenciana.

Rescatat un ciclista després de caure per un terraplè de 20 metres a Banyeres de Mariola

Bombers del Consorci de la província d’Alacant han rescatat un ciclista de muntanya que ha caigut per un terraplè d’uns 20 metres a La Fenassosa Bike Park, a Banyeres de Mariola. L’home presentava diversos traumatismes i estava desorientat quan han arribat els equips d’emergència.

Reprén força l’incendi de Tuéjar i activen tres mitjans aeris a l’embassament de Benagéber

El Centre de Coordinació d’Emergències ha mobilitzat tres mitjans aeris per una reproducció de l’incendi forestal de Tuéjar a la zona de l’embassament de Benagéber, estabilitzat des del 16 de setembre després de cremar 835 hectàrees.