l’Argentina i Messi convertixen un entrenament en un espectacle davant 20.000 aficionats a Elx

La selecció argentina de futbol, amb el seu capità Leo Messi al capdavant, va ser aclamada este dijous per 20.085 espectadors en l’estadi Martínez Valero d’Elx durant un entrenament obert al públic. La majoria d’assistents eren argentins i van convertir la sessió prèvia a l’amistós del divendres a Angola en un espectacle que va desbordar el to habitual d’una pràctica, amb càntics, banderes i un ambient que va recordar a un partit.

El club il·licità, propietat del representant Christian Bragarnik, va organitzar la jornada amb múltiples picades d’ullet a la campiona del món per a recrear la litúrgia albiceleste i acostar a l’equip a la seua gent. La bandera argentina va onejar en els videomarcadores i una monumental pancarta amb el lema ‘Coronats de glòria visquem’, adornada amb imatges de Maradona, Messi i altres campions, va presidir la graderia de preferent.

Ambient de partit en un entrenament

La megafonia va amenitzar l’espera amb cançons típiques argentines, entre elles ‘Xics’, himne no oficial popularitzat després de l’últim Mundial. El moment més emotiu va arribar quan els jugadors van saltar a la gespa amb l’himne nacional: les graderies ho van corejar a ple pulmó i la salutació de Messi a un dels fons va deslligar una onada de càntics dedicats al capità.

Ja amb la pilota en joc, cada acció va ser ovacionada. La unflada va realitzar l»ona’ en diversos trams i va celebrar amb rugits cada gol en els exercicis de rematada. L’esclat major es va produir quan el rosarino va culminar una combinació i va marcar; l’estadi es va ensorrar com si d’una miqueta decisiu es tractara, una mostra del magnetisme que manté el ’10’ fins i tot en una pràctica.

Organització i seguretat per a un ple laboral

Bragarnik va exercir d’amfitrió i va rebre al peu de l’autocar a la delegació argentina. L’arribada de l’equip va col·lapsar els accessos al recinte: milers d’aficionats, amb samarretes i banderes albicelestes, van acompanyar a l’autobús i l’eufòria es va disparar com a Messi va posar peu a terra. Per a contindre l’entusiasme, l’Elx va disposar un dispositiu de seguretat propi d’un partit de LaLiga i va reforçar la vigilància privada en la primera fila de les graderies per a impedir invasions de la gespa.

Malgrat tractar-se d’un dia entre setmana i en horari laboral, el Martínez Valero, amb capacitat per a 31.800 espectadors, va obrir totes les seues graderies excepte la tribuna, reservada per a la pedrera i el primer equip de l’Elx. La demanda va superar les previsions: una vegada iniciada la sessió, el club va obrir a més les portes al prop d’un miler de seguidors que s’havia quedat fora al no poder reservar localitat amb antelació.

Entre els assistents van estar l’entrenador de l’Elx, Eder Sarabia, que va coincidir al Barcelona amb Messi; el capità, Josan Ferrández, i el porter argentí Matías Dituro, protagonista d’una de les imatges del dia en lluir la samarreta de l’Argentina i portar una tassa de mat. En les graderies també es van veure pancartes amb els noms de clubs com Newell’s Old Boys, Ferrocarril Oest o Boca Júniors, i les samarretes de Messi —de l’Argentina, Barcelona o Inter de Miami— van ser majoria en un estadi entregat en cos i ànima a la campiona del món.

Últimes notícies

La Tomatina es menja ara en cucurutxo amb un gelat de tomaca fet a Buñol

La gelateria italiana Al Bacio, regentada per Diego Salvati a Buñol, ha creat un gelat de tomaca amb producte local com a homenatge gastronòmic a la Tomatina. L’elaboració, de sabor salat i en edició limitada, busca l’equilibri entre l’acidesa del tomata i el punt dolç d’un gelat tradicional.

225 conductors acaben davant del jutge en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 225 conductors en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, més de la mitat per alcohol. València concentra bona part de les actuacions per conduir sense permís i sota els efectes de l'alcohol.

Avís taronja divendres per pluges intenses a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora i alerta també per tempestes, calor extrema i risc molt alt d’incendis forestals.

Cap de setmana d’agost amb possibles ruixats i temperatures màximes a la baixa

La Comunitat Valenciana afronta el cap de setmana de mitjan agost amb intervals de núvols, possibles ruixats amb tempesta a l’interior i màximes que baixen lleugerament.

La Nit de l’Albà d’Elx crema 9,6 tones de pólvora amb poques incidències

La Nit de l'Albà d'Elx ha disparat 9,6 tones de pólvora, 260 quilos més que en 2025, amb un balanç reduït d'incidències, tot i el trasllat d'una dona amb cremades de segon grau a l'Hospital General d'Elx.

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.