15.1 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

L’Arquebisbat de València obre un llibre de condolences en memòria del Papa Francisco

L’Arquebisbat de València obre un llibre de condolences en memòria del Papa Francisco.
L’Arquebisbat de València permet als fidels expressar el seu dolor pel pas del Papa Francisco, amb un llibre de condolences disponible fins al 29 d’abril.
València, 23 (EUROPA PRESS) – L’Arquebisbat de València ha obert un llibre de condolences per a commemorar la defunció del Papa Francisco, situat a la seu del Palau Arquebispal. Aquesta iniciativa pretén oferir als fidels un espai per expressar el seu pesar i deixar un missatge de condol.
El llibre romandrà a la disposició de les persones que desitgen fer arribar els seus missatges de condol fins al 29 d’abril, data en què s’acabarà el període de dol decretat pel Arquebisbe de València, monsenyor Enrique Benavent. Les portes de l’Arquebisbat estaran obertes de 8.00 a 19.00 hores, convidant a tots aquells que vulguen dedicar unes paraules al Papa Francisco.
El Papa, que va morir el 21 d’abril a l’edat de 88 anys, serà homenatjat en una missa funeral que se celebrarà dissabte vinent, 26 d’abril, a les 10.00 hores. Aquesta cerimònia tan significativa serà presidida pel cardenal Giovanni Battista Re, qui conduirà el ritual en honor a la seua memòria.

Últimes notícies

Nou focus de malaltia de Newcastle en una granja de pollastres a València

Confirmat per PCR un focus extremadament virulent en una granja de broilers de La Vall d'Albaida amb uns 75.000 animals, el quint de la temporada. S'han activat immobilització, sacrifici, zona de restricció i reforç de vacunació i bioseguretat.

Orihuela emprén accions judicials per a reclamar a la Generalitat la devolució del Llibre dels Repartiments

L'Ajuntament d'Orihuela iniciarà accions judicials per a recuperar el Llibre dels Repartiments, custodiat per la Biblioteca de Catalunya, després d'anys de requeriments rebutjats. El consistori contracta assessoria legal especialitzada per a sustentar la demanda.

La Generalitat tanca l’últim punt de residus de la DANA a L’Alcúdia després de gestionar 3.200 tones

La Generalitat ha clausurat l'últim punt d'apilament de residus a L'Alcúdia després de gestionar prop de 3.200 tones. L'operació s'emmarca en el pla autonòmic per a accelerar la recuperació i alleujar als municipis més afectats.

EMT València adjudica 58 cabines de vàter per a conductors amb una inversió de 1,56 milions

L'EMT de València ha adjudicat el subministrament de 58 cabines de vàter d'obra i fixes per a la seua plantilla, per 1,56 milions sense IVA. El pla combina noves instal·lacions i renovacions amb un calendari escalonat i reforç de personal mitjançant borses d'ocupació.

El temporal Harry colpeja platges de València i obliga a reforços i tancaments preventius

Aemet ha activat l'avís taronja per onatge en tota la Comunitat i els ajuntaments costaners de València han reforçat defenses i tancat accessos per a evitar riscos.

El Xúquer suma 11 hm³ i el Segura 1 hm³ en una setmana de repunt d’embassaments

Les reserves del Xúquer han augmentat en 11 hm³ i se situen en el 52,7%; les del Segura sumen 1 hm³ i aconseguixen el 26,7%. La reserva nacional puja al 57,2% amb 32.056 hm³.

PP i Vox s’obrin al fet que les víctimes de la dana declaren en la comissió de Les Corts

PP i Vox han expressat la seua disposició al fet que les associacions de víctimes de la dana compareguen en la comissió d'investigació de Les Corts. Compromís i PSPV han criticat que encara no hi haja data per a reprendre-la.

Desconvoquen la vaga de pescadors valencians després del pacte per a flexibilitzar el control

El sector valencià ha alçat els aturs després d'acordar amb el Govern flexibilitzar l'aplicació del reglament de control de la pesca. Les confraries vigilaran el compliment del pacte.