L’arquebisbe de Valencia admet la renúncia del denunciat per teràpies de conversió i paralitza el centre que dirigia

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’arquebisbe de Valencia, Enrique Benavent, ha suspès l’activitat del Centre d’Orientació Familiar (COF) Mater Misericordiae i ha admès la renúncia del seu director, Federico Mulet, denunciat per presumptament practicar pseudoterapies de conversió sexual, prohibides per la Llei LGTBI valenciana.

Segons ha informat la diòcesi, Benavent ha determinat que es realitzarà una revisió «en profunditat» de les activitats d’este centre i escometrà una «reforma estructural», la qual cosa ha suposat la renúncia de la seua fins ara responsable.

Al juliol del 2024, l’Arquebisbat de València va anunciar que obria una investigació arran de la denúncia per teràpies de conversió sexual a alumnes d’un centre d’orientació familiar per part d’un docent que treballava en un col·legi religiós concertat de la localitat valenciana d’Alaquàs ocorregudes fa anys. Un dels denunciants exposava que li havia arribat a oferir «una pastilla per a curar l’homosexualitat». El denunciat dirigia, a més, el Centre d’Orientació Familiar Mater Misericordiae, situat a València i creat el 2014.

Este dimarts, l’Arquebisbat ha recalcat que el COF és «una associació pública de fidels que no pertany a l’estructura pròpia de la diòcesi» i ha afegit que els seus estatuts atorguen competències a l’arquebisbe per a nomenar i cessar als càrrecs de la mateixa. Sobre la base d’això, monsenyor Benavent ha decidit suspendre l’activitat i procedir a «una reestructuració».

Les mateixes fonts sostenen que este COF va ser fundat «amb la finalitat d’acompanyar espiritualment a famílies i persones que passaven per moments difícils, i per a cap altra activitat».

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.