L’arquebisbe de Valencia admet la renúncia del denunciat per teràpies de conversió i paralitza el centre que dirigia

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’arquebisbe de Valencia, Enrique Benavent, ha suspès l’activitat del Centre d’Orientació Familiar (COF) Mater Misericordiae i ha admès la renúncia del seu director, Federico Mulet, denunciat per presumptament practicar pseudoterapies de conversió sexual, prohibides per la Llei LGTBI valenciana.

Segons ha informat la diòcesi, Benavent ha determinat que es realitzarà una revisió “en profunditat” de les activitats d’este centre i escometrà una “reforma estructural”, la qual cosa ha suposat la renúncia de la seua fins ara responsable.

Al juliol del 2024, l’Arquebisbat de València va anunciar que obria una investigació arran de la denúncia per teràpies de conversió sexual a alumnes d’un centre d’orientació familiar per part d’un docent que treballava en un col·legi religiós concertat de la localitat valenciana d’Alaquàs ocorregudes fa anys. Un dels denunciants exposava que li havia arribat a oferir “una pastilla per a curar l’homosexualitat”. El denunciat dirigia, a més, el Centre d’Orientació Familiar Mater Misericordiae, situat a València i creat el 2014.

Este dimarts, l’Arquebisbat ha recalcat que el COF és “una associació pública de fidels que no pertany a l’estructura pròpia de la diòcesi” i ha afegit que els seus estatuts atorguen competències a l’arquebisbe per a nomenar i cessar als càrrecs de la mateixa. Sobre la base d’això, monsenyor Benavent ha decidit suspendre l’activitat i procedir a “una reestructuració”.

Les mateixes fonts sostenen que este COF va ser fundat “amb la finalitat d’acompanyar espiritualment a famílies i persones que passaven per moments difícils, i per a cap altra activitat”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.