23.5 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

L’arquebisbe de Valencia admet la renúncia del denunciat per teràpies de conversió i paralitza el centre que dirigia

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’arquebisbe de Valencia, Enrique Benavent, ha suspès l’activitat del Centre d’Orientació Familiar (COF) Mater Misericordiae i ha admès la renúncia del seu director, Federico Mulet, denunciat per presumptament practicar pseudoterapies de conversió sexual, prohibides per la Llei LGTBI valenciana.

Segons ha informat la diòcesi, Benavent ha determinat que es realitzarà una revisió “en profunditat” de les activitats d’este centre i escometrà una “reforma estructural”, la qual cosa ha suposat la renúncia de la seua fins ara responsable.

Al juliol del 2024, l’Arquebisbat de València va anunciar que obria una investigació arran de la denúncia per teràpies de conversió sexual a alumnes d’un centre d’orientació familiar per part d’un docent que treballava en un col·legi religiós concertat de la localitat valenciana d’Alaquàs ocorregudes fa anys. Un dels denunciants exposava que li havia arribat a oferir “una pastilla per a curar l’homosexualitat”. El denunciat dirigia, a més, el Centre d’Orientació Familiar Mater Misericordiae, situat a València i creat el 2014.

Este dimarts, l’Arquebisbat ha recalcat que el COF és “una associació pública de fidels que no pertany a l’estructura pròpia de la diòcesi” i ha afegit que els seus estatuts atorguen competències a l’arquebisbe per a nomenar i cessar als càrrecs de la mateixa. Sobre la base d’això, monsenyor Benavent ha decidit suspendre l’activitat i procedir a “una reestructuració”.

Les mateixes fonts sostenen que este COF va ser fundat “amb la finalitat d’acompanyar espiritualment a famílies i persones que passaven per moments difícils, i per a cap altra activitat”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro sacsejarà Espanya fins al dijous amb temporal, vent i neu des de 700 metres

La borrasca Pedro, setzena de la temporada, deixarà vent fort, temporal marítim i nevades des de 700-1.000 m. L'episodi arriba amb sòls negats i rius al límit.

Llevant i Vila-real es juguen tres punts extra per a curar ferides

El partit ajornat de la jornada 16 enfronta a Llevant i Vila-real en el Ciutat de València. Tres punts en joc que poden moure la taula immediatament.

La Generalitat prova la xarxa 5G pública per a validar el seu ús en emergències

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport de la infraestructura d'emergències, amb quatre pilots en entorns urbans, industrial i rural. El pla, finançat amb fons europeus i coordinat per ISTEC, mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo, continuïtat en zones d'ombra i combinació amb satèl·lit.

L’oposició exigix enviar a Anticorrupció als dos adjudicataris que han renunciat a VPP a la Platja de Sant Joan

Els grups d'esquerra han urgit a Luis Barcala a enviar a Anticorrupció la identitat i l'expedient de dos adjudicataris que han renunciat. Reclamen aclarir com van accedir a les VPP dels Naus i els motius de la renúncia, i exigixen responsabilitats polítiques.

Luiz Castro no espera sanció al Llevant pel botellazo a Cömert

El tècnic del Llevant va assegurar que no preveu castic al club després del botellazo a Eray Cömert al final del derbi i va atribuir el caos a un gest previ del rival.

Pérez Llorca i Torres copresidirán la primera Comissió Mixta per la dana en Riba-roja

Pérez Llorca i el ministre Torres copresidirán este dimecres la constitució de la Comissió Mixta per la dana a Riba-roja de Túria. El president acudix amb tarannà constructiu i lamenta el retard de l'òrgan.

Emergències ha posat fi a totes les alertes per vent i fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana

Emergències ha desactivat este dimarts tots els avisos per vent i fenòmens costaners en la Comunitat després de 30 dies de ponent i set borrasques, d'Ingrid a Oriana. Aemet preveu encara ratxes molt fortes a l'interior al matí i una millora més clara a partir del dimecres.

Detinguts tres menors per l’apunyalament d’un jove a la Platja de Sant Joan d’Alacant

Tres menors han sigut detinguts per apunyalar presumptament a un jove de 18 anys en la zona d'oci de la Platja de Sant Joan, a Alacant. El cas ha passat a la Fiscalia de Menors.