L’Audiència imposa 18 anys de presó als tres acusats de matar a colps a un advocat a Llíria

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La secció primera de l’Audiència Provincial de Valencia ha imposat 18 anys de presó per als tres homes acusats de matar a colps a un advocat en el seu habitatge d’una urbanització de la localitat valenciana de Llíria el 23 de juny del 2022, la Nit de Sant Joan.

Així es desprèn de la sentència, consultada per Europa Press, en la qual el tribunal condemna als tres homes, que van ser declarats culpables per un jurat popular, a 18 anys de presó per un delicte d’homicidi en concurs medial amb un delicte de robatori amb violència a casa habitada. Se’ls aplica la circumstància agreujant d’abús de superioritat.

A més, a un d’ells també se li condemna per un delicte d’estafa en grau de temptativa al pagament d’una multa de 150 euros –va intentar traure diners del caixer amb la targeta robada a la víctima–. En concepte de responsabilitat civil hauran d’indemnitzar de forma solidària als pares de la víctima amb 50.000 euros.

En la sentència, el tribunal destaca que el comportament dels acusats va ser «especialment cruel» amb la víctima quan van causar la seua mort a colps, segons es desprèn de l’informe de l’autòpsia.

Relata que es van aprofitar del «càndid» comportament de la víctima que, de forma altruista els va convidar a la seua casa a prendre unes copes i, en estes circumstàncies, li van colpejar fins a matar-li.

Així mateix, el tribunal recorda la «crueltat» del comportament dels acusats quan van deixar a la víctima moribunda i va morir hores després. «La víctima es va quedar en el lloc on va ser colpejat esperant la seua mort», postil·la, per la qual cosa els imposa 18 anys de presó.

Els fets es remunten a la nit del 23 de juny del 2022, quan la víctima es trobava en una terrassa d’un bar de Llíria consumint begudes alcohòliques. En un moment determinat van aparèixer els tres acusats junt amb dos amics més i es van asseure tots en la mateixa taula.

Van estar tots van beure fins que van decidir marxar-se del local i continuar la festa en el domicili de la víctima, un xalet de dos plantes situat en la Urbanització Monteblanco de Llíria, on vivia junt amb els seus pares, encara que estos no es trobaven en el mateix en haver-se marxat a visitar a uns familiars.

Una vegada allí, es van asseure en la pèrgola, en la part exterior de l’immoble, on van seguir bevent, fumant i xarrant. En un moment determinat, com el mort es trobava amb importants símptomes d’embriaguesa, els acusats van decidir, de comú acord, entrar a l’interior de la casa per a robar.

Els acusats van començar a registrar l’habitatge i van ser sorpresos per la víctima, qui els va començar a increpar. Després d’això, van començar a colpejar-li per tot el cos mentre li posaven un ganivet en el coll i li exigien diners.

Ho van deixar inconscient en la casa i es van marxar pensant que ho havien matat. No obstant això, la víctima va romandre moribunda sobre el sòl fins a la vesprada del mateix dia 24, quasi 24 hores, quan finalment va morir. Posteriorment, un dels acusats es va traslladar a la Pobla de Vallbona i va intentar traure diners d’una entitat bancària amb la targeta de la víctima. La targeta es va bloquejar davant del PIN incorrecte.

Últimes notícies

Noves ajudes de 2,5 milions per a programes de família i infància el 2026

La Conselleria de Serveis Socials ha convocat 2,5 milions en subvencions per a programes de família, infància i adolescència el 2026, dirigits a ajuntaments i entitats socials. Les ajudes prioritzaran la prevenció de la violència, el bon tracte, l’acolliment familiar i el suport a famílies vulnerables i municipis en risc de despoblament.

La Fe es consolida com a centre capdavanter en tractaments respiratoris mínimament invasius

El Ministeri de Sanitat ha acreditat la Unitat de Neumologia Intervencionista i Endoscòpia d'Adults de La Fe com a CSUR, fet que la convertix en un dels huit centres de referència a Espanya en patologies respiratòries complexes. El reconeixement es basa en l'alta activitat assistencial, la qualitat dels procediments i la seua intensa tasca investigadora i docent.

La moda ompli de llum el passeig de les Estreles de l’Alfàs este dissabte

El passeig de les Estreles de l’Alfàs del Pi acollirà este dissabte el desfilada gratuït 'Sorolla, mar y luz', de la firma valenciana Cache Croche, inspirat en l’obra del pintor Joaquín Sorolla.

Quasi 400 alumnes estrenen el campus xinés de la UPV a Hangzhou

El campus internacional de la Universitat Politècnica de València a Hangzhou ha encetat el seu primer curs amb 383 estudiants i viurà la inauguració institucional el 19 de setembre.

El passeig de les Estreles de l’Alfàs es convertix en passarel·la amb el desfile ‘Sorolla, mar y luz’

El passeig de les Estreles de l’Alfàs del Pi acollirà este dissabte el desfile ‘Sorolla, mar y luz’ de la firma valenciana Cache Croche, dins del 38 Festival de Cine de l’Alfàs. La col·lecció de la dissenyadora Alba García ret homenatge a l’univers mediterrani de Joaquín Sorolla amb peces sostenibles pintades a mà.

València provarà en 2027 noves eines europees contra ciberatacs a servicis essencials

València acollirà en 2027 una prova pilot del projecte europeu GANNDALF que simularà un ciberatac al Centre Integral de Seguretat i Emergències per a testar noves eines de resposta. El programa, finançat al 100 % per la Unió Europea, inclou també accions de formació ciutadana en ciberseguretat.

Cau a València un grup que enviava 172 quilos de droga a mig món per missatgeria

La Guàrdia Civil ha detingut cinc persones a València acusades d’enviar, per paqueteria postal, més de 172 quilos de drogues a tot Espanya i a 45 països. Quatre han ingressat en presó provisional i s’ha desmantellat un laboratori a la Costera i la Canal de Navarrés.

Quatre detinguts en desmantellar una gran plantació de marihuana en una nau d’Elx

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx una plantació interior de marihuana amb 255 plantes i ha detingut quatre persones relacionades també amb el tràfic de cocaïna i el frau elèctric.