L’Audiència imposa 18 anys de presó als tres acusats de matar a colps a un advocat a Llíria

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La secció primera de l’Audiència Provincial de Valencia ha imposat 18 anys de presó per als tres homes acusats de matar a colps a un advocat en el seu habitatge d’una urbanització de la localitat valenciana de Llíria el 23 de juny del 2022, la Nit de Sant Joan.

Així es desprèn de la sentència, consultada per Europa Press, en la qual el tribunal condemna als tres homes, que van ser declarats culpables per un jurat popular, a 18 anys de presó per un delicte d’homicidi en concurs medial amb un delicte de robatori amb violència a casa habitada. Se’ls aplica la circumstància agreujant d’abús de superioritat.

A més, a un d’ells també se li condemna per un delicte d’estafa en grau de temptativa al pagament d’una multa de 150 euros –va intentar traure diners del caixer amb la targeta robada a la víctima–. En concepte de responsabilitat civil hauran d’indemnitzar de forma solidària als pares de la víctima amb 50.000 euros.

En la sentència, el tribunal destaca que el comportament dels acusats va ser “especialment cruel” amb la víctima quan van causar la seua mort a colps, segons es desprèn de l’informe de l’autòpsia.

Relata que es van aprofitar del “càndid” comportament de la víctima que, de forma altruista els va convidar a la seua casa a prendre unes copes i, en estes circumstàncies, li van colpejar fins a matar-li.

Així mateix, el tribunal recorda la “crueltat” del comportament dels acusats quan van deixar a la víctima moribunda i va morir hores després. “La víctima es va quedar en el lloc on va ser colpejat esperant la seua mort”, postil·la, per la qual cosa els imposa 18 anys de presó.

Els fets es remunten a la nit del 23 de juny del 2022, quan la víctima es trobava en una terrassa d’un bar de Llíria consumint begudes alcohòliques. En un moment determinat van aparèixer els tres acusats junt amb dos amics més i es van asseure tots en la mateixa taula.

Van estar tots van beure fins que van decidir marxar-se del local i continuar la festa en el domicili de la víctima, un xalet de dos plantes situat en la Urbanització Monteblanco de Llíria, on vivia junt amb els seus pares, encara que estos no es trobaven en el mateix en haver-se marxat a visitar a uns familiars.

Una vegada allí, es van asseure en la pèrgola, en la part exterior de l’immoble, on van seguir bevent, fumant i xarrant. En un moment determinat, com el mort es trobava amb importants símptomes d’embriaguesa, els acusats van decidir, de comú acord, entrar a l’interior de la casa per a robar.

Els acusats van començar a registrar l’habitatge i van ser sorpresos per la víctima, qui els va començar a increpar. Després d’això, van començar a colpejar-li per tot el cos mentre li posaven un ganivet en el coll i li exigien diners.

Ho van deixar inconscient en la casa i es van marxar pensant que ho havien matat. No obstant això, la víctima va romandre moribunda sobre el sòl fins a la vesprada del mateix dia 24, quasi 24 hores, quan finalment va morir. Posteriorment, un dels acusats es va traslladar a la Pobla de Vallbona i va intentar traure diners d’una entitat bancària amb la targeta de la víctima. La targeta es va bloquejar davant del PIN incorrecte.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Fele Martínez rebrà el premi Skyliner 2026 del Skyline Benidorm Film Festival

L'actor alacantí Fele Martínez serà distingit amb el Skyliner 2026 del Skyline Benidorm Film Festival per una carrera que unix cinema, televisió i teatre i la seua estreta relació amb el certamen.

Investiguen a una comerciant per vendre més de 400 articles falsificats a Xirivella

La Guàrdia Civil investiga a una dona a Xirivella per un presumpte delicte contra la propietat industrial després de confiscar 419 productes falsificats valorats en més de 80.000 euros.

Detinguts a Vinaròs per traure 1.000 euros amb la targeta robada al seu company de pis

La Guàrdia Civil deté a Vinaròs a dos hòmens acusats de furtar una targeta bancària a un company de pis i extraure amb ella 1.000 euros en un caixer.

Detinguts a Vinaròs per traure 1.000 euros amb la targeta robada al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Vinaròs a dos hòmens acusats de furtar una targeta bancària a un company de pis i traure 1.000 euros de manera fraudulenta.

Dimarts estable en la Comunitat Valenciana amb augment de núvols a la vesprada

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts d'ambient estable, cels poc nuvolosos al matí i augment de la nuvolositat a la vesprada, amb temperatures sense grans canvis i vents fluixos de component este.

El Girona s’imposa al Vila-real amb un autogol i frega la salvació

Un autogol de Pau Navarro va donar al Girona una victòria treballada davant el Vila-real que li allunya del descens i reforça la seua candidatura a mirar de nou cap a Europa.

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.