L’Audiència imposa 18 anys de presó als tres acusats de matar a colps a un advocat a Llíria

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La secció primera de l’Audiència Provincial de Valencia ha imposat 18 anys de presó per als tres homes acusats de matar a colps a un advocat en el seu habitatge d’una urbanització de la localitat valenciana de Llíria el 23 de juny del 2022, la Nit de Sant Joan.

Així es desprèn de la sentència, consultada per Europa Press, en la qual el tribunal condemna als tres homes, que van ser declarats culpables per un jurat popular, a 18 anys de presó per un delicte d’homicidi en concurs medial amb un delicte de robatori amb violència a casa habitada. Se’ls aplica la circumstància agreujant d’abús de superioritat.

A més, a un d’ells també se li condemna per un delicte d’estafa en grau de temptativa al pagament d’una multa de 150 euros –va intentar traure diners del caixer amb la targeta robada a la víctima–. En concepte de responsabilitat civil hauran d’indemnitzar de forma solidària als pares de la víctima amb 50.000 euros.

En la sentència, el tribunal destaca que el comportament dels acusats va ser «especialment cruel» amb la víctima quan van causar la seua mort a colps, segons es desprèn de l’informe de l’autòpsia.

Relata que es van aprofitar del «càndid» comportament de la víctima que, de forma altruista els va convidar a la seua casa a prendre unes copes i, en estes circumstàncies, li van colpejar fins a matar-li.

Així mateix, el tribunal recorda la «crueltat» del comportament dels acusats quan van deixar a la víctima moribunda i va morir hores després. «La víctima es va quedar en el lloc on va ser colpejat esperant la seua mort», postil·la, per la qual cosa els imposa 18 anys de presó.

Els fets es remunten a la nit del 23 de juny del 2022, quan la víctima es trobava en una terrassa d’un bar de Llíria consumint begudes alcohòliques. En un moment determinat van aparèixer els tres acusats junt amb dos amics més i es van asseure tots en la mateixa taula.

Van estar tots van beure fins que van decidir marxar-se del local i continuar la festa en el domicili de la víctima, un xalet de dos plantes situat en la Urbanització Monteblanco de Llíria, on vivia junt amb els seus pares, encara que estos no es trobaven en el mateix en haver-se marxat a visitar a uns familiars.

Una vegada allí, es van asseure en la pèrgola, en la part exterior de l’immoble, on van seguir bevent, fumant i xarrant. En un moment determinat, com el mort es trobava amb importants símptomes d’embriaguesa, els acusats van decidir, de comú acord, entrar a l’interior de la casa per a robar.

Els acusats van començar a registrar l’habitatge i van ser sorpresos per la víctima, qui els va començar a increpar. Després d’això, van començar a colpejar-li per tot el cos mentre li posaven un ganivet en el coll i li exigien diners.

Ho van deixar inconscient en la casa i es van marxar pensant que ho havien matat. No obstant això, la víctima va romandre moribunda sobre el sòl fins a la vesprada del mateix dia 24, quasi 24 hores, quan finalment va morir. Posteriorment, un dels acusats es va traslladar a la Pobla de Vallbona i va intentar traure diners d’una entitat bancària amb la targeta de la víctima. La targeta es va bloquejar davant del PIN incorrecte.

Últimes notícies

Diumenge assolellat i amb temperatures en lleu ascens a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge una jornada majoritàriament assolellada, amb temperatures màximes en lleuger ascens i vent fluix que girarà a llevant a migdia.

Un incendi en una vivenda de Dénia obliga a evacuar un edifici de cinc altures

Un incendi declarat en una vivenda de l’avinguda Ramón Ortega de Dénia ha obligat a desallotjar un edifici de cinc altures. Una família ha sigut atesa per inhalació de fum, però els residents han pogut tornar després a casa.

Belén Segarra conta en un llibre com va passar de la depressió al ioga

La il·lustradora valenciana Belén Segarra presenta 'Mi libro de yoga', una obra on narra com el ioga va transformar la seua depressió en un nou camí de vida. El volum combina text i il·lustracions per a acostar esta pràctica a qualsevol persona, siga quina siga la seua edat o experiència.

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.