13.3 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

L’Audiència imposa 18 anys de presó als tres acusats de matar a colps a un advocat a Llíria

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La secció primera de l’Audiència Provincial de Valencia ha imposat 18 anys de presó per als tres homes acusats de matar a colps a un advocat en el seu habitatge d’una urbanització de la localitat valenciana de Llíria el 23 de juny del 2022, la Nit de Sant Joan.

Així es desprèn de la sentència, consultada per Europa Press, en la qual el tribunal condemna als tres homes, que van ser declarats culpables per un jurat popular, a 18 anys de presó per un delicte d’homicidi en concurs medial amb un delicte de robatori amb violència a casa habitada. Se’ls aplica la circumstància agreujant d’abús de superioritat.

A més, a un d’ells també se li condemna per un delicte d’estafa en grau de temptativa al pagament d’una multa de 150 euros –va intentar traure diners del caixer amb la targeta robada a la víctima–. En concepte de responsabilitat civil hauran d’indemnitzar de forma solidària als pares de la víctima amb 50.000 euros.

En la sentència, el tribunal destaca que el comportament dels acusats va ser “especialment cruel” amb la víctima quan van causar la seua mort a colps, segons es desprèn de l’informe de l’autòpsia.

Relata que es van aprofitar del “càndid” comportament de la víctima que, de forma altruista els va convidar a la seua casa a prendre unes copes i, en estes circumstàncies, li van colpejar fins a matar-li.

Així mateix, el tribunal recorda la “crueltat” del comportament dels acusats quan van deixar a la víctima moribunda i va morir hores després. “La víctima es va quedar en el lloc on va ser colpejat esperant la seua mort”, postil·la, per la qual cosa els imposa 18 anys de presó.

Els fets es remunten a la nit del 23 de juny del 2022, quan la víctima es trobava en una terrassa d’un bar de Llíria consumint begudes alcohòliques. En un moment determinat van aparèixer els tres acusats junt amb dos amics més i es van asseure tots en la mateixa taula.

Van estar tots van beure fins que van decidir marxar-se del local i continuar la festa en el domicili de la víctima, un xalet de dos plantes situat en la Urbanització Monteblanco de Llíria, on vivia junt amb els seus pares, encara que estos no es trobaven en el mateix en haver-se marxat a visitar a uns familiars.

Una vegada allí, es van asseure en la pèrgola, en la part exterior de l’immoble, on van seguir bevent, fumant i xarrant. En un moment determinat, com el mort es trobava amb importants símptomes d’embriaguesa, els acusats van decidir, de comú acord, entrar a l’interior de la casa per a robar.

Els acusats van començar a registrar l’habitatge i van ser sorpresos per la víctima, qui els va començar a increpar. Després d’això, van començar a colpejar-li per tot el cos mentre li posaven un ganivet en el coll i li exigien diners.

Ho van deixar inconscient en la casa i es van marxar pensant que ho havien matat. No obstant això, la víctima va romandre moribunda sobre el sòl fins a la vesprada del mateix dia 24, quasi 24 hores, quan finalment va morir. Posteriorment, un dels acusats es va traslladar a la Pobla de Vallbona i va intentar traure diners d’una entitat bancària amb la targeta de la víctima. La targeta es va bloquejar davant del PIN incorrecte.

Últimes notícies

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.

Oliva cancel·la la cavalcada de Reis per la pluja i Xàtiva l’ajorna al 6

La previsió de pluges per la borrasca Francis ha obligat a Oliva a cancel·lar la cavalcada del 5 de gener. Xàtiva la trasllada al dia 6 al migdia i manté les visites del dia 5.

Una setmana sense rastre de tres valencians a Indonèsia després del naufragi

Una setmana després del naufragi del KM Putri Sakinah en Padar, la busca de tres valencians seguix sense resultats per la mala mar. La Policia investiga possibles negligències i les autoritats amplien la prohibició de navegació.

L’alcalde d’Almussafes presentarà proves davant el PSOE i sosté que les denúncies d’assetjament són falses

Toni González ha assegurat que aportarà testimonis i actes notarials per a rebatre les acusacions d'assetjament sexual i laboral. Diu que el CADE no té proves en contra seua més enllà del testimoniatge de la denunciant.