L’Audiència imposa 18 anys de presó als tres acusats de matar a colps a un advocat a Llíria

Ejemplo de shortcode con estilo
L'Audiència Provincial de València ha condemnat a 18 anys de presó tres homes per l'homicidi d'un advocat a Llíria, ocorregut el 23 de juny del 2022. Després de colpejar-lo, el van deixar moribund i van intentar robar-li. Hauran d'indemnitzar als pares amb 50.000 euros.

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La secció primera de l’Audiència Provincial de Valencia ha imposat 18 anys de presó per als tres homes acusats de matar a colps a un advocat en el seu habitatge d’una urbanització de la localitat valenciana de Llíria el 23 de juny del 2022, la Nit de Sant Joan.

Així es desprèn de la sentència, consultada per Europa Press, en la qual el tribunal condemna als tres homes, que van ser declarats culpables per un jurat popular, a 18 anys de presó per un delicte d’homicidi en concurs medial amb un delicte de robatori amb violència a casa habitada. Se’ls aplica la circumstància agreujant d’abús de superioritat.

A més, a un d’ells també se li condemna per un delicte d’estafa en grau de temptativa al pagament d’una multa de 150 euros –va intentar traure diners del caixer amb la targeta robada a la víctima–. En concepte de responsabilitat civil hauran d’indemnitzar de forma solidària als pares de la víctima amb 50.000 euros.

En la sentència, el tribunal destaca que el comportament dels acusats va ser «especialment cruel» amb la víctima quan van causar la seua mort a colps, segons es desprèn de l’informe de l’autòpsia.

Relata que es van aprofitar del «càndid» comportament de la víctima que, de forma altruista els va convidar a la seua casa a prendre unes copes i, en estes circumstàncies, li van colpejar fins a matar-li.

Així mateix, el tribunal recorda la «crueltat» del comportament dels acusats quan van deixar a la víctima moribunda i va morir hores després. «La víctima es va quedar en el lloc on va ser colpejat esperant la seua mort», postil·la, per la qual cosa els imposa 18 anys de presó.

Els fets es remunten a la nit del 23 de juny del 2022, quan la víctima es trobava en una terrassa d’un bar de Llíria consumint begudes alcohòliques. En un moment determinat van aparèixer els tres acusats junt amb dos amics més i es van asseure tots en la mateixa taula.

Van estar tots van beure fins que van decidir marxar-se del local i continuar la festa en el domicili de la víctima, un xalet de dos plantes situat en la Urbanització Monteblanco de Llíria, on vivia junt amb els seus pares, encara que estos no es trobaven en el mateix en haver-se marxat a visitar a uns familiars.

Una vegada allí, es van asseure en la pèrgola, en la part exterior de l’immoble, on van seguir bevent, fumant i xarrant. En un moment determinat, com el mort es trobava amb importants símptomes d’embriaguesa, els acusats van decidir, de comú acord, entrar a l’interior de la casa per a robar.

Els acusats van començar a registrar l’habitatge i van ser sorpresos per la víctima, qui els va començar a increpar. Després d’això, van començar a colpejar-li per tot el cos mentre li posaven un ganivet en el coll i li exigien diners.

Ho van deixar inconscient en la casa i es van marxar pensant que ho havien matat. No obstant això, la víctima va romandre moribunda sobre el sòl fins a la vesprada del mateix dia 24, quasi 24 hores, quan finalment va morir. Posteriorment, un dels acusats es va traslladar a la Pobla de Vallbona i va intentar traure diners d’una entitat bancària amb la targeta de la víctima. La targeta es va bloquejar davant del PIN incorrecte.

Últimes notícies

Els instituts de REDIT van ajudar les empreses valencianes a captar més de 132 milions

Els instituts tecnològics que conformen la Xarxa d’Instituts Tecnològics de la Comunitat Valenciana (REDIT) van ajudar les empreses valencianes a captar més de 132 milions d’euros durant 2025 per a dedicar-los a la innovació. Els onze instituts van treballar amb 14.871 empreses i van desenvolupar més de 1.600 projectes d’R+D+I.

Detingut a Dénia (Alacant) un fugitiu reclamat per Romania per un robatori amb violència

La Policia Nacional ha detingut a Dénia un home de 30 anys reclamat per les autoritats romaneses per un robatori amb violència comés en 2019. Ara afronta una pena de tres anys de presó i un procés d’extradició.

Huit detinguts, tres a Cullera, amb 2,5 tones d’haixix i 600 quilos de cocaïna

La Policia Nacional ha intervingut 2,5 tones d’haixix i 600 quilos de cocaïna després de desarticular una organització criminal. L’operació ha acabat amb huit detinguts a les províncies de València, Màlaga i Girona, tres d’ells a Cullera. Tres dels arrestats han ingressat en presó provisional.

Tres detinguts per ferir dues dones en una baralla en una discoteca de València

La Policia Nacional ha detingut a València tres persones, dos hòmens i una dona, d’entre 21 i 27 anys, com a presumptes autores de dos delictes de lesions i, en el cas d’una d’elles, d’un delicte d’amenaces, per ferir dues dones en una baralla a l’eixida d’una discoteca del districte d’Abastos.

València lidera les reserves hoteleres amb un 76,6 % d’ocupació

Hosbec preveu una ocupació mitjana del 70 % en la Comunitat Valenciana entre el 30 d’octubre i el 2 de novembre. La ciutat de València arriba al 76,6 %.

Sis persones investigades per pintades en trens aturats per la dana

La Guàrdia Civil ha investigat sis persones i busca dos més per les pintades en trens aturats per la dana de 2024. Els danys ascendixen a 23.900 euros.

Localitzen un caiman d’ulleres al llit del Vinalopó després de mesos de busca

La Policia Local de Sax i agents del Seprona de la Guàrdia Civil han localitzat i capturat al llit del Vinalopó l’exemplar de caiman d’ulleres que buscaven des de juliol, quan un vídeo en les xarxes socials va alertar de la seua presència.

La primera investigació tècnica d’Urda estima que l’AVE va xocar contra l’Iryo a una velocitat de fins a 200 km/h

La tragèdia deixa 69 víctimes mortals i 48 autòpsies practicades, mentre els investigadors analitzen la cadena d'avaries, instruccions i actuacions prèvia a la col·lisió