‘El Valencià és fàcil 2’ de Leo Giménez: Un manual innovador per a aprendre valencià

Leo Giménez, tècnic lingüístic retirat de l’Ajuntament d’Alzira i col·laborador del València Diari, ha presentat el seu més recent treball «El valencià és fàcil 2». Este llibre és el segon volum d’una sèrie que busca simplificar el valencià normatiu, fent-lo més accessible tant per a parlants natius com per als qui aprenen l’idioma.

El manual, publicat per l’editorial alzirenya Reclam, està pensat per a superar les barreres que troba molta gent en estudiar i utilitzar el valencià. Giménez critica el model lingüístic actual per considerar-lo massa artificial i distant de l’oralitat. Segons ell, este enfocament ha allunyat el valencià del seu ús comú i quotidià.

Giménez argumenta que el valencià, per les seues condicions singulars, necessita una simplificació per a ser més accessible. Destaca la importància d’esta llengua en el patrimoni cultural valencià i advoca per una unitat lingüística sense caure en uniformismes o centralismes despersonalitzadores. El seu objectiu és construir una llengua amb garanties de vida per a molts anys, recalca la necessitat d’acostar l’idioma als joves.

Impacte i recepció del Llibre

«El valencià és fàcil 2» ha tingut una recepció positiva en presentacions realitzades a Alcàntera de Xúquer i Antella, destacant la importància d’esta mena d’obres per a la normalització lingüística en contextos de minorització. La iniciativa de Giménez ha sigut ben rebuda tant per acadèmics com pel públic general, que valora els esforços per fer més comprensible i practicable el valencià.

Amb 228 pàgines, el llibre no sols aborda aspectes normatius del valencià, sinó que també incidix en la seua riquesa i diversitat. Giménez, a través de la seua obra, cerca facilitar un valencià normatiu més pròxim a la ciutadania valencianoparlant i valencianoaprenent.

El llançament de «El valencià és fàcil 2» representa un pas significatiu cap a una major accessibilitat i gaudi del valencià, promovent el seu ús en totes les esferes de comunicació​​​​.

Últimes notícies

Pérez Llorca reivindica a Benidorm el model turístic equilibrat i sostenible de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca defensa a Benidorm que el model turístic de la Comunitat Valenciana és equilibrat i sostenible, anuncia més pressupost per al sector i avança un nou Pla Estratègic de Turisme 2026-2030.

Un nou tractament amb insulina reduïx a la mitat les hipoglucèmies en pacients amb diabetis tipus 2 hospitalitzats

Quasi mil pacients del General Doctor Balmis d'Alacant han sigut tractats amb un model que combina insulina i fàrmacs orals, amb millor control de la glucosa i la mitat d'hipoglucèmies clíniques greus.

El Valencia Basket negocia una rebaixa per a ser propietari de la Eurolliga

El Valencia Basket està en converses amb la Eurolliga per entrar en l’estructura de propietaris i intenta rebaixar una tarifa que pot arribar als 50 milions d’euros.

L’alumnat d’alt rendiment retrocedeix a Espanya i la Comunitat Valenciana se queda lleugerament per davall de la mitjana

Un estudi de l’Ivie revela que només el 10,6 % de l’alumnat de 15 anys a Espanya aconseguix alt rendiment en PISA, tres punts per davall de l’OCDE. La Comunitat Valenciana se situa lleugerament per davall de la mitjana estatal, amb un 10,5 %.

Pradilla estudia una oferta millorada del Valencia Basket davant l’interés del Real Madrid

El Valencia Basket ha millorat el contracte de Jaime Pradilla després de saber que el Real Madrid li ha fet una proposta i queda a l’espera de la decisió de l’ala-pivot, en un context d’eixida quasi segura de Pedro Martínez, Jean Montero i Papi Badio.

Els partits es mouen per pactar els pressupostos buscant el millor per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca confia que tots els partits de Les Corts buscaran el millor per a la Comunitat Valenciana en la negociació dels pressupostos, defensa la seguretat al metro 20 anys després de l’accident i carrega contra la candidatura de Diana Morant.

Carbonell garanteix plantilles molt competitives en el Valencia Basket malgrat les eixides clau

El director general del Valencia Basket, Enric Carbonell, assegura que el club mantindrà el seu model actual i disposarà d’un pressupost major per a configurar plantilles molt competitives tant en el primer equip masculí com en el femení, malgrat les eixides de jugadors importants i del tècnic Pedro Martínez.

Pérez Llorca critica la rapidesa de la regularització extraordinària d’immigrants

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha criticat des de Benidorm la rapidesa de la regularització extraordinària d’immigrants, qüestionada pel Tribunal Suprem, i ha remarcat el seu respecte a la decisió final de la Justícia.