‘El Valencià és fàcil 2’ de Leo Giménez: Un manual innovador per a aprendre valencià

Leo Giménez, tècnic lingüístic retirat de l’Ajuntament d’Alzira i col·laborador del València Diari, ha presentat el seu més recent treball “El valencià és fàcil 2”. Este llibre és el segon volum d’una sèrie que busca simplificar el valencià normatiu, fent-lo més accessible tant per a parlants natius com per als qui aprenen l’idioma.

El manual, publicat per l’editorial alzirenya Reclam, està pensat per a superar les barreres que troba molta gent en estudiar i utilitzar el valencià. Giménez critica el model lingüístic actual per considerar-lo massa artificial i distant de l’oralitat. Segons ell, este enfocament ha allunyat el valencià del seu ús comú i quotidià.

Giménez argumenta que el valencià, per les seues condicions singulars, necessita una simplificació per a ser més accessible. Destaca la importància d’esta llengua en el patrimoni cultural valencià i advoca per una unitat lingüística sense caure en uniformismes o centralismes despersonalitzadores. El seu objectiu és construir una llengua amb garanties de vida per a molts anys, recalca la necessitat d’acostar l’idioma als joves.

Impacte i recepció del Llibre

“El valencià és fàcil 2” ha tingut una recepció positiva en presentacions realitzades a Alcàntera de Xúquer i Antella, destacant la importància d’esta mena d’obres per a la normalització lingüística en contextos de minorització. La iniciativa de Giménez ha sigut ben rebuda tant per acadèmics com pel públic general, que valora els esforços per fer més comprensible i practicable el valencià.

Amb 228 pàgines, el llibre no sols aborda aspectes normatius del valencià, sinó que també incidix en la seua riquesa i diversitat. Giménez, a través de la seua obra, cerca facilitar un valencià normatiu més pròxim a la ciutadania valencianoparlant i valencianoaprenent.

El llançament de “El valencià és fàcil 2” representa un pas significatiu cap a una major accessibilitat i gaudi del valencià, promovent el seu ús en totes les esferes de comunicació​​​​.

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.