‘El Valencià és fàcil 2’ de Leo Giménez: Un manual innovador per a aprendre valencià

Leo Giménez, tècnic lingüístic retirat de l’Ajuntament d’Alzira i col·laborador del València Diari, ha presentat el seu més recent treball “El valencià és fàcil 2”. Este llibre és el segon volum d’una sèrie que busca simplificar el valencià normatiu, fent-lo més accessible tant per a parlants natius com per als qui aprenen l’idioma.

El manual, publicat per l’editorial alzirenya Reclam, està pensat per a superar les barreres que troba molta gent en estudiar i utilitzar el valencià. Giménez critica el model lingüístic actual per considerar-lo massa artificial i distant de l’oralitat. Segons ell, este enfocament ha allunyat el valencià del seu ús comú i quotidià.

Giménez argumenta que el valencià, per les seues condicions singulars, necessita una simplificació per a ser més accessible. Destaca la importància d’esta llengua en el patrimoni cultural valencià i advoca per una unitat lingüística sense caure en uniformismes o centralismes despersonalitzadores. El seu objectiu és construir una llengua amb garanties de vida per a molts anys, recalca la necessitat d’acostar l’idioma als joves.

Impacte i recepció del Llibre

“El valencià és fàcil 2” ha tingut una recepció positiva en presentacions realitzades a Alcàntera de Xúquer i Antella, destacant la importància d’esta mena d’obres per a la normalització lingüística en contextos de minorització. La iniciativa de Giménez ha sigut ben rebuda tant per acadèmics com pel públic general, que valora els esforços per fer més comprensible i practicable el valencià.

Amb 228 pàgines, el llibre no sols aborda aspectes normatius del valencià, sinó que també incidix en la seua riquesa i diversitat. Giménez, a través de la seua obra, cerca facilitar un valencià normatiu més pròxim a la ciutadania valencianoparlant i valencianoaprenent.

El llançament de “El valencià és fàcil 2” representa un pas significatiu cap a una major accessibilitat i gaudi del valencià, promovent el seu ús en totes les esferes de comunicació​​​​.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.

El Consell ha aprovat a València el primer Enclavament Tecnològic Urbà de la Comunitat

El Consell ha aprovat la classificació definitiva del '46 València Mediterranean Tech Hub', una àrea de 74.000 m² en la Marina, amb avantatges fiscals i tràmits àgils. L'enclavament busca concentrar empreses i talent per a atraure inversió i reforçar la innovació i la sostenibilitat.

Mor un ciclista de 65 anys després d’una caiguda a Benissa

Un home de 65 anys ha mort este divendres després de caure mentres circulava pel Camí Vella de Xaló, en una partida de Benissa. El SAMU ha intentat reanimar-lo sense èxit.