‘El Valencià és fàcil 2’ de Leo Giménez: Un manual innovador per a aprendre valencià

Ejemplo de shortcode con estilo
Leo Giménez llança 'El valencià és fàcil 2', un manual destinat a facilitar l'aprenentatge del valencià, promovent el seu ús entre joves i adults.

Leo Giménez, tècnic lingüístic retirat de l’Ajuntament d’Alzira i col·laborador del València Diari, ha presentat el seu més recent treball «El valencià és fàcil 2». Este llibre és el segon volum d’una sèrie que busca simplificar el valencià normatiu, fent-lo més accessible tant per a parlants natius com per als qui aprenen l’idioma.

El manual, publicat per l’editorial alzirenya Reclam, està pensat per a superar les barreres que troba molta gent en estudiar i utilitzar el valencià. Giménez critica el model lingüístic actual per considerar-lo massa artificial i distant de l’oralitat. Segons ell, este enfocament ha allunyat el valencià del seu ús comú i quotidià.

Giménez argumenta que el valencià, per les seues condicions singulars, necessita una simplificació per a ser més accessible. Destaca la importància d’esta llengua en el patrimoni cultural valencià i advoca per una unitat lingüística sense caure en uniformismes o centralismes despersonalitzadores. El seu objectiu és construir una llengua amb garanties de vida per a molts anys, recalca la necessitat d’acostar l’idioma als joves.

Impacte i recepció del Llibre

«El valencià és fàcil 2» ha tingut una recepció positiva en presentacions realitzades a Alcàntera de Xúquer i Antella, destacant la importància d’esta mena d’obres per a la normalització lingüística en contextos de minorització. La iniciativa de Giménez ha sigut ben rebuda tant per acadèmics com pel públic general, que valora els esforços per fer més comprensible i practicable el valencià.

Amb 228 pàgines, el llibre no sols aborda aspectes normatius del valencià, sinó que també incidix en la seua riquesa i diversitat. Giménez, a través de la seua obra, cerca facilitar un valencià normatiu més pròxim a la ciutadania valencianoparlant i valencianoaprenent.

El llançament de «El valencià és fàcil 2» representa un pas significatiu cap a una major accessibilitat i gaudi del valencià, promovent el seu ús en totes les esferes de comunicació​​​​.

Últimes notícies

Les altres grans danas que han arrasat el litoral mediterrani

La dana Adam se suma a una llarga llista de pluges torrencials que han colpejat el litoral mediterrani, amb especial incidència a la Comunitat Valenciana. La major tragèdia recent va ser la dana de València de 2024, amb 233 morts i greus inundacions.

Recomanen fotografiar tots els danys de la DANA per a tramitar assegurances i ajudes

El subdelegat del Govern a Alacant insta els afectats per la DANA a documentar amb fotos tots els danys materials per a agilitzar assegurances i futures ajudes públiques. La situació continua sent de preocupació en municipis com Pego, El Verger i Els Poblets.

Anfield posa a prova el Villarreal davant un Liverpool que no pot fallar

El Villarreal visita hui Anfield en una de les eixides més exigents de la Champions, davant un Liverpool obligat a fer valer la seua fortalesa a casa. Els de Íñigo Pérez arriben reforçats pel triomf europeu davant el Nàpols però amb dubtes en Lliga.

Localitzen el cadàver d’una dona al baix de sa casa a Oliva després de la dana Adam

Els serveis d’emergència han trobat el cos sense vida d’una dona al baix de la seua vivenda a Oliva, on també han rescatat amb vida la seua neboda, després de les greus inundacions provocades per la dana Adam al sud de València.

Rescats concentrats a Pego, Els Poblets i El Verger per la dana Adam

Els bombers dAlacant han centrat els rescats per la dana Adam en Pego, Els Poblets i El Verger, amb operatius terrestres i aeris. Les autoritats demanen molta prudència perquè la situació d’emergència encara continua.

El porter valencià Álex Primo torna als entrenaments del Levante després d’una greu lesió d’espatla

El porter valencià Álex Primo s’ha reincorporat als entrenaments del Levante després d’una llarga lesió en l’espatla dreta i una operació el 14 de maig. El meta admet que el procés ha sigut dur tant físicament com mentalment, però torna amb molt bones sensacions.

Les fortes pluges paralitzen l’activitat judicial a Gandia i Dénia

El nivell roig per pluges ha obligat a tancar el Palau de Justícia de Gandia i a suspendre l’activitat judicial ordinària també a Dénia. El TSJCV permet mantindre solo els servicis essencials i insta a complir els terminis de manera telemàtica.

Gandia es recupera de la gota freda però tardarà dies a tornar a la normalitat

Gandia ha vist millorar la situació després de l’episodi de fortes pluges i ja no plou des de fa unes dues hores, però l’alcalde José Manuel Prieto adverteix que faran falta diversos dies per tornar a la plena normalitat, sobretot en la via pública i les zones de platja.