Les Arts estrena ‘Va de Bach’: dansa, imaginació i música per a tota la família

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRRESS)

El Palau de les Arts Reina Sofia presenta ‘Va de Bach’, un projecte de la companyia Aracaladanza junt amb el Teatre Real del Retir, que aúna dansa, imaginació i la música del genial compositor en un espectacle per a tota la família que es representarà al Teatre Martín i Soler del 16 al 18 de gener.

‘Va de Bach’ es basa en una idea d’Enrique Cabrera, fundador de la companyia que, a través d’un discurs coreogràfic guiat per la música de Bach, submergix a l’espectador en l’univers d’un dels grans genis de la història, l’obra de la qual «més que bellesa creativa, més que perfecció tècnica, més que profunditat intel·lectual; és puresa espiritual i absoluta imaginació».

Cinc ballarins, uns globus que canten, un sorprenent goril·la o una mà geganta són algunes de les sorpreses que faran volar la imaginació de grans i xicotets al ritme del compositor barroc Johann Sebastian Bach, ha destacat la Generalitat en un comunicat.

Emoció i riures se citen en un somni escènic que, com a tal, falta d’estructura argumental i narrativa convencional amb el propòsit de despertar la imaginació.

Les Arts oferirà una doble sessió didàctica d’esta proposta els dies 16 i 17 de gener a les 10.00 hores i a les 12.00 hores. A més, el dissabte 18 de gener, el Teatre Martín i Soler acollirà una passada oberta al públic familiar amb entrades amb un preu de 15 euros per a adults i de 12 euros xiquets. L’espectacle, amb una durada aproximada de 55 minuts, està recomanat per a majors de 4 anys.

‘VA DE BACH’

El reconegut compositor espanyol, Luis Miguel Cobo, ha realitzat l’adaptació d’algunes de les peces del mestre alemany donant-los el caràcter necessari depenent del moviment i moment de la funció.

El cos artístic de ‘Va de Bach’ ho conformen cinc ballarins de la companyia: Carolina Arija, Jonatan de Luis, Jimena Trueba, Aleix Rodríguez i Lydia Martínez, juntament amb la participació de Carla Maró.

La companyia Aracaladanza, destacada pel seu llenguatge escènic, atresora importants reconeixements a la seua trajectòria com el Premi Nacional de Teatre per a la Infància i la Joventut o diversos premis de la Fira Europea de Teatre per a xiquets i xiquetes, a més de diversos Premis MAX.

Últimes notícies

El CGPJ ajorna la decisió sobre les queixes contra la jutgessa de la DANA de València

La Comissió Permanent del CGPJ ha decidit ajornar la resolució sobre les tres queixes disciplinàries contra la jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA de València per a estudiar amb més detall la voluminosa documentació del cas. Les queixes provenen de la exconsellera Salomé Pradas, de l’ex secretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso i de l’advocat Rubén Gisbert.

Rafael Rubio nega ser ‘RR’ i reclama arxivar la seua imputació en el cas Azud

L’exsubdelegat del Govern i exregidor socialista Rafael Rubio ha sol·licitat al jutjat l’arxiu dels delictes de suborn i blanqueig que se li atribuïxen en el cas Azud, en considerar que els indicis són insuficients, especialment la suposada associació a les sigles ‘RR’.

Aemet activa avís taronja dimecres a València per fortes pluges i pedra gran

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís taronja a la província de València per ruixats intensos de fins a 40 l/m2 en una hora i pedra de fins a 4 centímetres, sobretot en l’interior i el prelitoral.

Tancat el transvasament Tajo-Segura per una greu rotura del canal a Liétor

La Confederación Hidrográfica del Tajo ha tancat el transvasament Tajo-Segura després de detectar-se una greu rotura del canal al terme de Liétor (Albacete), fet que obliga a buidar el tram afectat i avaluar-ne els danys.

Retirats 1.500 quilos de peixos morts del riu Magre i els treballs acabaran dijous

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha arreplegat uns 1.500 quilos de peixos morts al riu Magre, entre Montserrat, Montroi i Llombai, i preveu completar els treballs este dijous.

Els quatre equips valencians només han guanyat un partit i tres ja estan en descens

Villarreal, Elche i València ocupen els tres llocs de descens després de cinc jornades, en un inici històricament negatiu per al futbol de la Comunitat Valenciana, que només ha celebrat una victòria entre els seus quatre equips.

Un any de Pablo Hernández al Castelló: del pou del descens a liderar LaLiga Hypermotion

Es complix un any de l’arribada de Pablo Hernández a la banqueta del Castelló, període en què ha passat del descens al liderat i ha jugat una promoció d’ascens.

València entra en el rànquing mundial de ciutats i se situa en el lloc 180

València sha situat en el lloc 180 del Índex Global de Ciutats 2026 de Oxford Economics, com a tercera ciutat espanyola darrere de Madrid i Barcelona.