Les Arts estrena ‘Va de Bach’: dansa, imaginació i música per a tota la família

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRRESS)

El Palau de les Arts Reina Sofia presenta ‘Va de Bach’, un projecte de la companyia Aracaladanza junt amb el Teatre Real del Retir, que aúna dansa, imaginació i la música del genial compositor en un espectacle per a tota la família que es representarà al Teatre Martín i Soler del 16 al 18 de gener.

‘Va de Bach’ es basa en una idea d’Enrique Cabrera, fundador de la companyia que, a través d’un discurs coreogràfic guiat per la música de Bach, submergix a l’espectador en l’univers d’un dels grans genis de la història, l’obra de la qual «més que bellesa creativa, més que perfecció tècnica, més que profunditat intel·lectual; és puresa espiritual i absoluta imaginació».

Cinc ballarins, uns globus que canten, un sorprenent goril·la o una mà geganta són algunes de les sorpreses que faran volar la imaginació de grans i xicotets al ritme del compositor barroc Johann Sebastian Bach, ha destacat la Generalitat en un comunicat.

Emoció i riures se citen en un somni escènic que, com a tal, falta d’estructura argumental i narrativa convencional amb el propòsit de despertar la imaginació.

Les Arts oferirà una doble sessió didàctica d’esta proposta els dies 16 i 17 de gener a les 10.00 hores i a les 12.00 hores. A més, el dissabte 18 de gener, el Teatre Martín i Soler acollirà una passada oberta al públic familiar amb entrades amb un preu de 15 euros per a adults i de 12 euros xiquets. L’espectacle, amb una durada aproximada de 55 minuts, està recomanat per a majors de 4 anys.

‘VA DE BACH’

El reconegut compositor espanyol, Luis Miguel Cobo, ha realitzat l’adaptació d’algunes de les peces del mestre alemany donant-los el caràcter necessari depenent del moviment i moment de la funció.

El cos artístic de ‘Va de Bach’ ho conformen cinc ballarins de la companyia: Carolina Arija, Jonatan de Luis, Jimena Trueba, Aleix Rodríguez i Lydia Martínez, juntament amb la participació de Carla Maró.

La companyia Aracaladanza, destacada pel seu llenguatge escènic, atresora importants reconeixements a la seua trajectòria com el Premi Nacional de Teatre per a la Infància i la Joventut o diversos premis de la Fira Europea de Teatre per a xiquets i xiquetes, a més de diversos Premis MAX.

Últimes notícies

250.000 euros en ajuda urgent de la Generalitat per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 250.000 euros a ajuda humanitària urgent a Colòmbia després del terratrémol del 10 d’agost, amb especial atenció a la infància i a la cobertura de necessitats bàsiques. La Generalitat també ha impulsat un catàleg d’organitzacions fiables per a canalitzar les donacions de manera segura.

Alerta taronja per calor extrema en onze comarques valencianes

Sanitat ha activat per a este dijous el nivell de risc taronja per calor en municipis d’onze comarques de València i Castelló, mentres Emergències manté el risc extrem d’incendis a l’interior.

Vint atesos pel dispositiu de l’eclipsi a la Comunitat Valenciana i dotze trasllats a hospitals

El dispositiu especial per l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana ha atés 20 persones per incidències lleus, dotze de les quals han sigut traslladades a hospitals i centres de salut. La jornada s’ha desenvolupat amb normalitat gràcies a la coordinació d’emergències i al comportament de la ciutadania.

Aemet activa més avisos per tempestes i calor extrema a l’interior de València

Aemet ha ampliat per a esta vesprada l’avís groc per pluges intenses, tempestes amb granís i ratxes molt fortes de vent a l’interior nord de València, on també s’esperen fins a 38 graus. Les alertes s’estén al sud de València i a l’interior de Castelló, i continuaran demà divendres.

L’estrena d’Iñigo Pérez amb el Villarreal arriba després de dos inicis de Lliga guanyadors

Iñigo Pérez debuta en Lliga amb el Villarreal a El Sardinero després d’haver guanyat els seus dos anteriors inicis de campionat, tots dos fora de casa amb el Rayo Vallecano.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa hàbitats protegits a la Serra d’Espadà

L’incendi declarat en juliol a la Vall d’Uixó ha cremat més de 9.500 hectàrees i ha afectat greument espais Red Natura 2000 i el Parc Natural de la Serra d’Espadà, segons SEO/BirdLife. L’entitat alerta del risc d’erosió, de la pèrdua d’hàbitats per a aus rapinyaires i forestals i reclama una recuperació basada en criteris científics.

Un estudi de la UPV desvela quan va començar a cremar la ‘Porta de l’Infern’ de Darvaza

Un equip del grup LARS-IIAMA de la UPV ha reconstruit per primera vegada la història del cràter de gas de Darvaza, a Turkmenistan, i ha quantificat que ha emés més de 900.000 tones de metà en cinc dècades. El treball situa l’inici del foc entre setembre de 1987 i febrer de 1988 i destaca este punt com una de les fonts persistents de metà més importants detectades des de satèl·lit.

Rototom Benicàssim es consolida com una miniciutat vacacional amb mil formes de viure el festival

El Rototom Sunsplash de Benicàssim, que se celebrarà del 16 al 22 d’agost, ha convertit el recinte en una miniciutat mediterrània on conviuen música reggae, benestar, activisme social, gastronomia del món i espais adaptats a totes les edats.