16.6 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Les campiones del món celebren el títol en una festa amb més de 20.000 persones

Després d’un llarg vol des dels antípodes, i amb ganes de continuar celebrant la gran gesta futbolística aconseguida, l’avió que traslladava a la Selecció Femenina de futbol va aterrar a Madrid poc després de les 21.

A bord, un trofeu mundial, una nova estrella sobre l’escut i moltes ganes de continuar gaudint d’aquell somni que es va fer realitat a l’Stadium Austràlia.

Per iniciativa d’AENA, les jugadores han estat rebudes en plataforma amb un guiat lluminós i la il·luminació de la torre de control de la T4 i la façana de la terminal T2, com a felicitació per l’èxit esportiu aconseguit.

Des d’ací, i després de ser traslladades a un autobús descobert, l’equip ha passat per Porta d’Alcalá, Cibeles, Gran Via i Plaça d’Espanya, abans d’arribar a l’Esplanada Pont del Rei (Esplanada de la Selecció Espanyola de Futbol), a la zona de Madrid, Rio.  

Tot just arribar al lloc de la celebració, l’eufòria entre els aficionats s’ha desfermat. Més de 20.000 persones es van congregar al Pont del Rei, de Madrid Rio, per veure de prop les futbolistes del moment. 

Al ritme de Michenlo, Camela o Juan Magán van fer front a la calor, encara que hi va haver algun esglai, i l’espera es va fer més que amena.

I el moment més emotiu va arribar amb l’aparició d’Olga Carmona, que va rebre una gran ovació i un ‘manteo’ de les seues companyes. La sevillana, a més, va deixar un emotiu discurs en record del seu pare, que va morir dos dies abans de la final i de la qual cosa es va assabentar hores després de la gran cita. 

“Ahir va ser un dia de moltes emocions. Per moments va ser el millor dia de la meua vida, però després es va convertir en el pitjor. Ací teniu l’estrella que tant volíeu, però també hi ha totes aquelles que hi ha al cel i ens han acompanyat”, va afirmar la jugadora del Reial Madrid.

I l’altre moment destacat, i per a molts, sorprenent, es va donar quan Jorge Vilda es va recordar de totes les jugadores que no han disputat el Mundial, però que anteriorment sí que havien estat a les seues ordres. 

“Vull recordar-me de totes les jugadores que ens ha ajudat a arribar fins ací. Sense aquestes jugadores que estan ací no seríem campiones del món”, va assegurar el seleccionador, que a més es va emportar una xiulada quan va eixir la imatge a les pantalles abans d’arribar a l’esplanada.

Sánchez anuncia que la selecció espanyola femenina rebrà la Medalla d’Or al Mèrit Esportiu

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat que la selecció espanyola serà reconeguda amb la Medalla d’Or de la Reial Ordre al Mèrit Esportiu i ha defensat que “el segle XXI serà el segle de les dones a tots els fronts“.

La decisió s’aprovarà al Consell de Ministres del Govern en funcions que se celebra este dimarts: “Encara que estem en funcions, sí que podem donar-vos una distinció molt important per a tot esportista“.

Sánchez ha rebut a Moncloa este dimarts les jugadores amb “orgull“, “admiració“I”etern agraïment”, després de la celebració que va tindre lloc ahir a la nit a Madrid en arribar d’Austràlia amb la Copa del Món.

El president del Govern en funcions ha reconegut l’èxit que “pertany com a generació” però també ha volgut rendir tribut als que els han precedit i treballat “de forma anònima” fins al dia que este “esforç” s’ha vist reflectit a la gesta de la selecció.

No serà la culminació del procés, sinó que serà l’inici de moltes bones coses per al futbol femení”, ha dit.

Sánchez també va ressaltar el paper de “referents” que ara posseeixen les jugadores espanyoles, per primera vegada campiones del món. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.