Les campiones del món celebren el títol en una festa amb més de 20.000 persones

Després d’un llarg vol des dels antípodes, i amb ganes de continuar celebrant la gran gesta futbolística aconseguida, l’avió que traslladava a la Selecció Femenina de futbol va aterrar a Madrid poc després de les 21.

A bord, un trofeu mundial, una nova estrella sobre l’escut i moltes ganes de continuar gaudint d’aquell somni que es va fer realitat a l’Stadium Austràlia.

Per iniciativa d’AENA, les jugadores han estat rebudes en plataforma amb un guiat lluminós i la il·luminació de la torre de control de la T4 i la façana de la terminal T2, com a felicitació per l’èxit esportiu aconseguit.

Des d’ací, i després de ser traslladades a un autobús descobert, l’equip ha passat per Porta d’Alcalá, Cibeles, Gran Via i Plaça d’Espanya, abans d’arribar a l’Esplanada Pont del Rei (Esplanada de la Selecció Espanyola de Futbol), a la zona de Madrid, Rio.  

Tot just arribar al lloc de la celebració, l’eufòria entre els aficionats s’ha desfermat. Més de 20.000 persones es van congregar al Pont del Rei, de Madrid Rio, per veure de prop les futbolistes del moment. 

Al ritme de Michenlo, Camela o Juan Magán van fer front a la calor, encara que hi va haver algun esglai, i l’espera es va fer més que amena.

I el moment més emotiu va arribar amb l’aparició d’Olga Carmona, que va rebre una gran ovació i un ‘manteo’ de les seues companyes. La sevillana, a més, va deixar un emotiu discurs en record del seu pare, que va morir dos dies abans de la final i de la qual cosa es va assabentar hores després de la gran cita. 

“Ahir va ser un dia de moltes emocions. Per moments va ser el millor dia de la meua vida, però després es va convertir en el pitjor. Ací teniu l’estrella que tant volíeu, però també hi ha totes aquelles que hi ha al cel i ens han acompanyat”, va afirmar la jugadora del Reial Madrid.

I l’altre moment destacat, i per a molts, sorprenent, es va donar quan Jorge Vilda es va recordar de totes les jugadores que no han disputat el Mundial, però que anteriorment sí que havien estat a les seues ordres. 

“Vull recordar-me de totes les jugadores que ens ha ajudat a arribar fins ací. Sense aquestes jugadores que estan ací no seríem campiones del món”, va assegurar el seleccionador, que a més es va emportar una xiulada quan va eixir la imatge a les pantalles abans d’arribar a l’esplanada.

Sánchez anuncia que la selecció espanyola femenina rebrà la Medalla d’Or al Mèrit Esportiu

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat que la selecció espanyola serà reconeguda amb la Medalla d’Or de la Reial Ordre al Mèrit Esportiu i ha defensat que “el segle XXI serà el segle de les dones a tots els fronts«.

La decisió s’aprovarà al Consell de Ministres del Govern en funcions que se celebra este dimarts: “Encara que estem en funcions, sí que podem donar-vos una distinció molt important per a tot esportista«.

Sánchez ha rebut a Moncloa este dimarts les jugadores amb “orgull«, «admiració«I»etern agraïment”, després de la celebració que va tindre lloc ahir a la nit a Madrid en arribar d’Austràlia amb la Copa del Món.

El president del Govern en funcions ha reconegut l’èxit que “pertany com a generació” però també ha volgut rendir tribut als que els han precedit i treballat “de forma anònima” fins al dia que este “esforç” s’ha vist reflectit a la gesta de la selecció.

«No serà la culminació del procés, sinó que serà l’inici de moltes bones coses per al futbol femení”, ha dit.

Sánchez també va ressaltar el paper de “referents” que ara posseeixen les jugadores espanyoles, per primera vegada campiones del món. 

Últimes notícies

Anselmi confia en el bloc de l’Elx per a plantar cara al Barça al Martínez Valero

Martín Anselmi ha explicat que la clau perquè l’Elx competa davant el Barcelona és mantindre la seua essència i actuar com un bloc. El tècnic argentí ha demanat el suport d’un Martínez Valero ple i ha confirmat que Ponce, Buonanotte i Osorio estan llestos per a debutar.

Alzira es recompon després del diluvi amb ratxes de 146 km/h i greus danys materials

Alzira es recupera del fort episodi de pluja i vent registrat el dijous, amb ratxes de fins a 146 km/h que han causat importants destrosses en arbres, vivendes, empreses i en la parròquia de Santa Catalina, però sense danys personals greus.

Els nous trens de Rodalia encenen el debat polític a la Comunitat Valenciana

L’enviament de trens més nous per a Rodalia en la Comunitat Valenciana ha obert una dura pugna política: el PSPV defensa la mesura mentre PP, Compromís i Vox la titllen d’insuficient o de burla.

Íñigo Pérez demana més agressivitat al Villarreal abans de visitar l’Atlético

L’entrenador del Villarreal assegura que l’equip ha de corregir la passivitat defensiva mostrada davant el Racing per competir al Metropolitano contra l’Atlético de Madrid.

L’habitatge del futur es flexiona: noves arquitectes replantegen com volem viure

Tres joves arquitectes plantegen models d’habitatge més flexibles, sostenibles i socials per a afrontar la crisi residencial i adaptar-se a noves formes de vida i treball.

Una bandera gegant celebrarà els 35 anys d’independència d’Ucraïna a Alacant

La comunitat ucraïnesa d’Alacant, la més nombrosa d’Espanya, commemorarà diumenge el 35 aniversari de la restauració de la independència amb una marxa solidària amb una bandera de 100 metres. Torrevella se sumarà dissabte amb una concentració, una marxa i una programació cultural fins a la nit.

L’eclipsi dispara un 14 % les compres de turistes estrangers a Espanya

Les compres presencials amb targetes estrangeres a Espanya han augmentat quasi un 14 % durant la setmana de l’eclipsi, especialment a Castelló i València, mentres el consum dels espanyols s’ha mantingut o ha baixat.

Suspés el presó per a l’home que va apunyalar un jove en un pub d’Ondara

La Audiencia d’Alacant ha imposat tres anys de presó a un home que va apunyalar el cosí d’un rival en un pub d’Ondara l’1 de gener de 2023. La pena queda suspesa perquè ha reparat el mal i està en tractament de deshabituació de drogues.