Les campiones del món celebren el títol en una festa amb més de 20.000 persones

Després d’un llarg vol des dels antípodes, i amb ganes de continuar celebrant la gran gesta futbolística aconseguida, l’avió que traslladava a la Selecció Femenina de futbol va aterrar a Madrid poc després de les 21.

A bord, un trofeu mundial, una nova estrella sobre l’escut i moltes ganes de continuar gaudint d’aquell somni que es va fer realitat a l’Stadium Austràlia.

Per iniciativa d’AENA, les jugadores han estat rebudes en plataforma amb un guiat lluminós i la il·luminació de la torre de control de la T4 i la façana de la terminal T2, com a felicitació per l’èxit esportiu aconseguit.

Des d’ací, i després de ser traslladades a un autobús descobert, l’equip ha passat per Porta d’Alcalá, Cibeles, Gran Via i Plaça d’Espanya, abans d’arribar a l’Esplanada Pont del Rei (Esplanada de la Selecció Espanyola de Futbol), a la zona de Madrid, Rio.  

Tot just arribar al lloc de la celebració, l’eufòria entre els aficionats s’ha desfermat. Més de 20.000 persones es van congregar al Pont del Rei, de Madrid Rio, per veure de prop les futbolistes del moment. 

Al ritme de Michenlo, Camela o Juan Magán van fer front a la calor, encara que hi va haver algun esglai, i l’espera es va fer més que amena.

I el moment més emotiu va arribar amb l’aparició d’Olga Carmona, que va rebre una gran ovació i un ‘manteo’ de les seues companyes. La sevillana, a més, va deixar un emotiu discurs en record del seu pare, que va morir dos dies abans de la final i de la qual cosa es va assabentar hores després de la gran cita. 

“Ahir va ser un dia de moltes emocions. Per moments va ser el millor dia de la meua vida, però després es va convertir en el pitjor. Ací teniu l’estrella que tant volíeu, però també hi ha totes aquelles que hi ha al cel i ens han acompanyat”, va afirmar la jugadora del Reial Madrid.

I l’altre moment destacat, i per a molts, sorprenent, es va donar quan Jorge Vilda es va recordar de totes les jugadores que no han disputat el Mundial, però que anteriorment sí que havien estat a les seues ordres. 

“Vull recordar-me de totes les jugadores que ens ha ajudat a arribar fins ací. Sense aquestes jugadores que estan ací no seríem campiones del món”, va assegurar el seleccionador, que a més es va emportar una xiulada quan va eixir la imatge a les pantalles abans d’arribar a l’esplanada.

Sánchez anuncia que la selecció espanyola femenina rebrà la Medalla d’Or al Mèrit Esportiu

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat que la selecció espanyola serà reconeguda amb la Medalla d’Or de la Reial Ordre al Mèrit Esportiu i ha defensat que “el segle XXI serà el segle de les dones a tots els fronts“.

La decisió s’aprovarà al Consell de Ministres del Govern en funcions que se celebra este dimarts: “Encara que estem en funcions, sí que podem donar-vos una distinció molt important per a tot esportista“.

Sánchez ha rebut a Moncloa este dimarts les jugadores amb “orgull“, “admiració“I”etern agraïment”, després de la celebració que va tindre lloc ahir a la nit a Madrid en arribar d’Austràlia amb la Copa del Món.

El president del Govern en funcions ha reconegut l’èxit que “pertany com a generació” però també ha volgut rendir tribut als que els han precedit i treballat “de forma anònima” fins al dia que este “esforç” s’ha vist reflectit a la gesta de la selecció.

No serà la culminació del procés, sinó que serà l’inici de moltes bones coses per al futbol femení”, ha dit.

Sánchez també va ressaltar el paper de “referents” que ara posseeixen les jugadores espanyoles, per primera vegada campiones del món. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.

Guido Rodríguez assumix errors després de la derrota del València davant el Celta i demana unitat

Guido Rodríguez, autor dels dos gols del València en la derrota 2-3 davant el Celta, admet errors defensius, es mostra autocrític i recalca que l'equip ha de mantindre's unit.