Les campiones del món celebren el títol en una festa amb més de 20.000 persones

Després d’un llarg vol des dels antípodes, i amb ganes de continuar celebrant la gran gesta futbolística aconseguida, l’avió que traslladava a la Selecció Femenina de futbol va aterrar a Madrid poc després de les 21.

A bord, un trofeu mundial, una nova estrella sobre l’escut i moltes ganes de continuar gaudint d’aquell somni que es va fer realitat a l’Stadium Austràlia.

Per iniciativa d’AENA, les jugadores han estat rebudes en plataforma amb un guiat lluminós i la il·luminació de la torre de control de la T4 i la façana de la terminal T2, com a felicitació per l’èxit esportiu aconseguit.

Des d’ací, i després de ser traslladades a un autobús descobert, l’equip ha passat per Porta d’Alcalá, Cibeles, Gran Via i Plaça d’Espanya, abans d’arribar a l’Esplanada Pont del Rei (Esplanada de la Selecció Espanyola de Futbol), a la zona de Madrid, Rio.  

Tot just arribar al lloc de la celebració, l’eufòria entre els aficionats s’ha desfermat. Més de 20.000 persones es van congregar al Pont del Rei, de Madrid Rio, per veure de prop les futbolistes del moment. 

Al ritme de Michenlo, Camela o Juan Magán van fer front a la calor, encara que hi va haver algun esglai, i l’espera es va fer més que amena.

I el moment més emotiu va arribar amb l’aparició d’Olga Carmona, que va rebre una gran ovació i un ‘manteo’ de les seues companyes. La sevillana, a més, va deixar un emotiu discurs en record del seu pare, que va morir dos dies abans de la final i de la qual cosa es va assabentar hores després de la gran cita. 

“Ahir va ser un dia de moltes emocions. Per moments va ser el millor dia de la meua vida, però després es va convertir en el pitjor. Ací teniu l’estrella que tant volíeu, però també hi ha totes aquelles que hi ha al cel i ens han acompanyat”, va afirmar la jugadora del Reial Madrid.

I l’altre moment destacat, i per a molts, sorprenent, es va donar quan Jorge Vilda es va recordar de totes les jugadores que no han disputat el Mundial, però que anteriorment sí que havien estat a les seues ordres. 

“Vull recordar-me de totes les jugadores que ens ha ajudat a arribar fins ací. Sense aquestes jugadores que estan ací no seríem campiones del món”, va assegurar el seleccionador, que a més es va emportar una xiulada quan va eixir la imatge a les pantalles abans d’arribar a l’esplanada.

Sánchez anuncia que la selecció espanyola femenina rebrà la Medalla d’Or al Mèrit Esportiu

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat que la selecció espanyola serà reconeguda amb la Medalla d’Or de la Reial Ordre al Mèrit Esportiu i ha defensat que “el segle XXI serà el segle de les dones a tots els fronts“.

La decisió s’aprovarà al Consell de Ministres del Govern en funcions que se celebra este dimarts: “Encara que estem en funcions, sí que podem donar-vos una distinció molt important per a tot esportista“.

Sánchez ha rebut a Moncloa este dimarts les jugadores amb “orgull“, “admiració“I”etern agraïment”, després de la celebració que va tindre lloc ahir a la nit a Madrid en arribar d’Austràlia amb la Copa del Món.

El president del Govern en funcions ha reconegut l’èxit que “pertany com a generació” però també ha volgut rendir tribut als que els han precedit i treballat “de forma anònima” fins al dia que este “esforç” s’ha vist reflectit a la gesta de la selecció.

No serà la culminació del procés, sinó que serà l’inici de moltes bones coses per al futbol femení”, ha dit.

Sánchez també va ressaltar el paper de “referents” que ara posseeixen les jugadores espanyoles, per primera vegada campiones del món. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.

La Fiscalia no veu indicis per a imputar a Mazón per la DANA i demana retornar la causa

La Fiscalia Superior valenciana sosté que, ara com ara, no hi ha base sòlida per a imputar a Carlos Mazón per la DANA i sol·licita que el cas torne al Jutjat 3 de Catarroja. El Ministeri Públic deixa oberta la possibilitat de revalorar-lo si la instrucció aporta nous elements.

El Consell insta el Govern a intervindre en totes les platges danyades i ampliar les obres després dels temporals

El Consell ha demanat al Govern ampliar l'abast de les obres d'emergència per a reparar els danys dels últims temporals i actuar en totes les platges afectades. La resolució estatal contempla 12 municipis a Castelló i València, amb terminis d'execució de fins a nou mesos.