Les Corts constituiran dilluns que ve la comissió d’investigació sobre la dana

PSPV i Compromís urgixen a Mazón a demostrar les seues «ànsies» de voler donar explicacions sobre el 29 d’octubre

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La junta de síndics de Les Corts es reunirà dilluns que ve, 27 de gener, per a constituir la comissió d’investigació sobre la catastròfica dana que va arrasar el passat 29 d’octubre la província de València amb un balanç de 224 morts.

Així ho han comunicat els quatre grups parlamentaris, després de la proposta de fixar este dia per a constituir la comissió que els ha realitzat hui la presidenta de Les Corts, Llanos Massó.

Des del PP, el seu portaveu adjunt Salvador Aguilella ha advocat per que la comissió es constituïsca «com més prompte millor» i en ella compareguen «totes les persones que han d’aportar llum sobre moltes qüestions que encara no sabem» sobre la dana. Entre elles ha apuntat a «alguns organismes (estatals) que encara no han donat explicacions als valencians».

Entre els grups de l’oposició, el síndic del PSPV, José Muñoz, ha assegurat que estaran «molt expectants» perquè esta comissió no siga com la que es va celebrar a Les Corts per l’accident de Metrovalència de 2009 i perquè «isca a la llum la veritat».

Sobretot ha exigit que comparega el president de la Generalitat, Carlos Mazón, i de debò demostre si està tan «ansiós» de mostrar la factura del dinar que va mantindre el 29 d’octubre al restaurant El Ventorro i el seu registre de telefonades i desplaçaments de la fatídica vesprada.

A més, el síndic socialista ha demanat a Vox que decidisca si en esta comissió «vol seguir sent l’encobridor del president del Ventorro».

Des de Compromís, Joan Baldoví ha coincidit a demanar que la comissió no siga com la de l’accident de metro o la realitzada en les últimes setmanes en l’Ajuntament de València, sinó que «no hi haja vetos» i compareguen tant Mazón com l’exconsellera Salomé Pradas o l’exsecretari autonòmic Emilio Argüeso.

«CAP VETO»

«Nosaltres no posarem veto a cap persona que propose cap altre partit i esperem que Mazón per fi complisca la seua paraula de donar explicacions d’amb qui va estar, els seus desplaçaments i la factura d’este dinar», ha asseverat.

Per la seua banda, el síndic de Vox, José Mª Llanos, ha avançat que demanaran que compareguen «tots els qui van tindre responsabilitats» tant el 29 d’octubre com els dies previs i els mesos posteriors, per al que citaran «responsables polítics, tècnics i experts».

Ha assegurat que demanaran la compareixença de Pradas i Argüeso, «encara que només siga per a preguntar-li on estava», així com la de responsables de l’Agència Estatal de Meteorologia, la de la ministra per a la Transició Ecològica i «moltíssimes més persones».

Respecte a si citaran a Mazón a comparèixer, Llanos ha indicat que «probablement» per a «veure què va fer aquell dia i sobretot com s’ha dut a terme (l’emergència) en els dies posteriors», ja que ha constatat que «la realitat és que s’ha gestionat malament i s’ha arribat tard».

Últimes notícies

Arranca un cap de setmana de calor intensa i tempestes a la Comunitat Valenciana

L’oratge del cap de setmana arribarà marcat per la calor sufocant a l’interior de València i Alacant este divendres, tempestes fortes al sud de València i un gir tèrmic amb descens de temperatures diumenge.

Avís groc per tronades i fins a 39 graus a les comarques d’Alacant i València

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per tronades al sud de la província de València i per temperatures de fins a 39 graus a l’interior d’Alacant i de València.

Una altra nit sufocant a la Comunitat amb fins a 36 graus

La Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb mínimes de fins a 35-36 graus en municipis com Agullent, Parcent o Tàrbena i una forta sensació de basca a la costa.

Reventons càlids al sud d’Alacant amb ratxes de fins a 119 km/h i caiguda d’arbres

Els reventons càlids de la vesprada de dijous al sud d’Alacant han deixat ratxes de fins a 119 km/h i han provocat 24 incidents per caiguda d’arbres i elements en la via pública.

Pet Shop Boys convertixen el Roig Arena en una pista de ball global i nostàlgica

El duo britànic Pet Shop Boys ha fet vibrar un Roig Arena ple fins la bandera amb el tour 'Dreamworld', un repàs de 40 anys de grans èxits plens de ball, melancolia i nostàlgia pop.

Elda immortalitza Pedrito Rico amb una escultura a la plaça Major

Elda ha homenatjat el cantant Pedrito Rico amb la inauguració d’una escultura en bronze a la plaça Major, obra de l’escultor local Carlos Martínez, en un acte emotiu amb família i veïns.

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.