Les estacions de Xàtiva i Colón tancades durant les mascletaes del 16 al 19 de març

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) tancarà temporalment l’accés a les estacions de Xàtiva i Colón de Metrovalencia durant el tret de les mascletaes dels principals dies festius de Falles, del 16 al 19 de març, seguint les recomanacions realitzades per la Junta de Seguretat de la Subdelegació del Govern.

L’horari de tancament serà de 12.30 a 14.30 hores i l’objectiu és evitar aglomeracions que suposen qualsevol tipus de risc per a la ciutadania i visitants que per milers es concentren al centre de València per a gaudir de les tradicionals mascletaes.

En este sentit, cal destacar que en passats anys en algunes dates concretes, la multitud congregada als limítrofs de l’Estació del Nord d’Adif feia impossible l’eixida de les persones usuàries per les diferents boques de metro de l’estació de Xàtiva, produint-se els molests problemes derivats de l’aglomeració de persones.

Metrovalencia recomana als seus clients i clientes que utilitzen estacions alternatives (Albereda, Plaça Espanya, Bailén o Àngel Guimerà, segons els casos) per a estos dies, s’informen de les mateixes a través de la web www.metrovalencia.es i xarxes socials i seguisquen en tot moment les indicacions de megafonia, teleindicadors i del personal de FGV distribuïts per la xarxa.

En el cas de les Persones de Mobilitat Reduïda (PMR), la recomanació és que els seus desplaçaments es realitzen abans i després de l’horari de tancament de les dues principals estacions de la xarxa, amb la finalitat d’evitar l’habitual concentració de passatgers que se sol produir durant les mascletaes.

Els dies de tancament de Xàtiva i Colón, durant les mascletaes, circularan trens addicionals entre Bailén i Torrent, amb l’objecte d’agilitar el recorregut cap a Albereda dels metres que no paren en Colón per motiu del tancament i per a reforçar els trajectes a Bailén.

Respecte als castells de focs artificials, a causa que enguany es dispararan des de la Ciutat de les Arts i de les Ciències i no en la vella llera del Túria com en ocasions anteriors, l’estació d’Albereda estarà oberta durant tota la nit.

La millor opció per a desplaçar-se fins al lloc més pròxim i gaudir dels focs artificials és agafar el tramvia, en concret la Línia 10 (Alacant-Natzaret), fins a la parada de Ciutat Arts i Ciències Justícia.

Últimes notícies

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.