14.8 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Les estacions de Xàtiva i Colón tancades durant les mascletaes del 16 al 19 de març

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) tancarà temporalment l’accés a les estacions de Xàtiva i Colón de Metrovalencia durant el tret de les mascletaes dels principals dies festius de Falles, del 16 al 19 de març, seguint les recomanacions realitzades per la Junta de Seguretat de la Subdelegació del Govern.

L’horari de tancament serà de 12.30 a 14.30 hores i l’objectiu és evitar aglomeracions que suposen qualsevol tipus de risc per a la ciutadania i visitants que per milers es concentren al centre de València per a gaudir de les tradicionals mascletaes.

En este sentit, cal destacar que en passats anys en algunes dates concretes, la multitud congregada als limítrofs de l’Estació del Nord d’Adif feia impossible l’eixida de les persones usuàries per les diferents boques de metro de l’estació de Xàtiva, produint-se els molests problemes derivats de l’aglomeració de persones.

Metrovalencia recomana als seus clients i clientes que utilitzen estacions alternatives (Albereda, Plaça Espanya, Bailén o Àngel Guimerà, segons els casos) per a estos dies, s’informen de les mateixes a través de la web www.metrovalencia.es i xarxes socials i seguisquen en tot moment les indicacions de megafonia, teleindicadors i del personal de FGV distribuïts per la xarxa.

En el cas de les Persones de Mobilitat Reduïda (PMR), la recomanació és que els seus desplaçaments es realitzen abans i després de l’horari de tancament de les dues principals estacions de la xarxa, amb la finalitat d’evitar l’habitual concentració de passatgers que se sol produir durant les mascletaes.

Els dies de tancament de Xàtiva i Colón, durant les mascletaes, circularan trens addicionals entre Bailén i Torrent, amb l’objecte d’agilitar el recorregut cap a Albereda dels metres que no paren en Colón per motiu del tancament i per a reforçar els trajectes a Bailén.

Respecte als castells de focs artificials, a causa que enguany es dispararan des de la Ciutat de les Arts i de les Ciències i no en la vella llera del Túria com en ocasions anteriors, l’estació d’Albereda estarà oberta durant tota la nit.

La millor opció per a desplaçar-se fins al lloc més pròxim i gaudir dels focs artificials és agafar el tramvia, en concret la Línia 10 (Alacant-Natzaret), fins a la parada de Ciutat Arts i Ciències Justícia.

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.