Les estacions de Xàtiva i Colón tancades durant les mascletaes del 16 al 19 de març

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) tancarà temporalment l’accés a les estacions de Xàtiva i Colón de Metrovalencia durant el tret de les mascletaes dels principals dies festius de Falles, del 16 al 19 de març, seguint les recomanacions realitzades per la Junta de Seguretat de la Subdelegació del Govern.

L’horari de tancament serà de 12.30 a 14.30 hores i l’objectiu és evitar aglomeracions que suposen qualsevol tipus de risc per a la ciutadania i visitants que per milers es concentren al centre de València per a gaudir de les tradicionals mascletaes.

En este sentit, cal destacar que en passats anys en algunes dates concretes, la multitud congregada als limítrofs de l’Estació del Nord d’Adif feia impossible l’eixida de les persones usuàries per les diferents boques de metro de l’estació de Xàtiva, produint-se els molests problemes derivats de l’aglomeració de persones.

Metrovalencia recomana als seus clients i clientes que utilitzen estacions alternatives (Albereda, Plaça Espanya, Bailén o Àngel Guimerà, segons els casos) per a estos dies, s’informen de les mateixes a través de la web www.metrovalencia.es i xarxes socials i seguisquen en tot moment les indicacions de megafonia, teleindicadors i del personal de FGV distribuïts per la xarxa.

En el cas de les Persones de Mobilitat Reduïda (PMR), la recomanació és que els seus desplaçaments es realitzen abans i després de l’horari de tancament de les dues principals estacions de la xarxa, amb la finalitat d’evitar l’habitual concentració de passatgers que se sol produir durant les mascletaes.

Els dies de tancament de Xàtiva i Colón, durant les mascletaes, circularan trens addicionals entre Bailén i Torrent, amb l’objecte d’agilitar el recorregut cap a Albereda dels metres que no paren en Colón per motiu del tancament i per a reforçar els trajectes a Bailén.

Respecte als castells de focs artificials, a causa que enguany es dispararan des de la Ciutat de les Arts i de les Ciències i no en la vella llera del Túria com en ocasions anteriors, l’estació d’Albereda estarà oberta durant tota la nit.

La millor opció per a desplaçar-se fins al lloc més pròxim i gaudir dels focs artificials és agafar el tramvia, en concret la Línia 10 (Alacant-Natzaret), fins a la parada de Ciutat Arts i Ciències Justícia.

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.