Les infermeres d’Emergències exigixen igualtat en el reconeixement com a personal de risc

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

Les infermeres i infermers dels Servicis d’Emergències han alçat la seua veu per a exigir el reconeixement com a personal de risc i amb això un complement econòmic. Una demanda que compartixen amb el col·lectiu de les Unitats d’Hospitalització a domicili (UHD) durant anys.

Segons ha explicat el Col·legi Oficial d’Infermeria de València (COENV) en un comunicat, «este greuge comparatiu està generant un creixent i profund malestar en estos professionals, els qui s’enfronten diàriament a situacions d’alta exigència física i emocional sense rebre el complement econòmic que sí perceben altres servicis mòbils d’atenció sanitària».

La presidenta del COENV, Laura Almudéver, ha afirmat que les condicions laborals de les infermeres i infermers d’Emergències «suposen un desgast constant, no només per la pressió d’atendre urgències crítiques, sinó també per la falta de reconeixement adequat a la naturalesa del seu treball».

Almudéver ha destacat que estos professionals «s’exposen a riscos similars als de les UHD, com el trasllat d’equips mèdics i l’atenció en entorns imprevisibles, i així i tot no se’ls ha valorat de manera justa».

SENSE PLANS DE RISC

A més, la presidenta de l’òrgan col·legial ha subratllat que algunes d’estes unitats d’Emergències manquen de plans de riscos laborals actualitzats, una atenció que agreuja les condicions de treball i exposen encara més als professionals.

«És inacceptable que, en ple segle XXI, existisquen servicis que no compten amb mesures actualitzades per a protegir la seguretat dels qui s’enfronten a emergències vitals tots els dies», ha afegit Almudéver.

La presidenta del COENV ha registrat que altres col·lectius sanitaris, com el personal del Centre de Transfusions, ja compten amb este reconeixement en forma de complements econòmics.

«DIGNITAT PROFESSIONAL I JUSTÍCIA»

Almudéver ha fet una crida a les autoritats per a corregir esta desigualtat de manera immediata. Així mateix, ha assenyalat que este greuge no és únicament una qüestió econòmica. «Estem parlant de dignitat professional i de justícia per a un col·lectiu que ha demostrat el seu compromís en les condicions més adverses. Reconèixer-los com a personal de risc és, abans de res, una qüestió d’equitat», ha emfatitzat Almudéver.

Segons la presidenta, les infermeres d’Emergències, igual que les de les UHD, representen un pilar essencial del sistema sanitari en portar atenció especialitzada allí on es necessita. El COENV ha reiterat que les infermeres i infermers d’Emergències compartixen les mateixes circumstàncies que equips sanitaris ja reconeguts com a personal de risc, tant per l’exposició a situacions externes com per l’esforç addicional de traslladar-se contínuament per a atendre urgències.

«El sistema ha reconegut estes condicions per a uns, però no per a uns altres, la qual cosa demostra una clara falta de criteri unificat», ha lamentat Almudéver.

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.