Les infermeres d’Emergències exigixen igualtat en el reconeixement com a personal de risc

Ejemplo de shortcode con estilo
Les infermeres d'Emergències han sol·licitat ser reconegudes com a personal de risc i rebre un complement econòmic, al·legant condicions laborals difícils i la manca de plans de riscos laborals. Demanen equitat i dignitat professional davant la desigualtat amb altres col·lectius.

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

Les infermeres i infermers dels Servicis d’Emergències han alçat la seua veu per a exigir el reconeixement com a personal de risc i amb això un complement econòmic. Una demanda que compartixen amb el col·lectiu de les Unitats d’Hospitalització a domicili (UHD) durant anys.

Segons ha explicat el Col·legi Oficial d’Infermeria de València (COENV) en un comunicat, «este greuge comparatiu està generant un creixent i profund malestar en estos professionals, els qui s’enfronten diàriament a situacions d’alta exigència física i emocional sense rebre el complement econòmic que sí perceben altres servicis mòbils d’atenció sanitària».

La presidenta del COENV, Laura Almudéver, ha afirmat que les condicions laborals de les infermeres i infermers d’Emergències «suposen un desgast constant, no només per la pressió d’atendre urgències crítiques, sinó també per la falta de reconeixement adequat a la naturalesa del seu treball».

Almudéver ha destacat que estos professionals «s’exposen a riscos similars als de les UHD, com el trasllat d’equips mèdics i l’atenció en entorns imprevisibles, i així i tot no se’ls ha valorat de manera justa».

SENSE PLANS DE RISC

A més, la presidenta de l’òrgan col·legial ha subratllat que algunes d’estes unitats d’Emergències manquen de plans de riscos laborals actualitzats, una atenció que agreuja les condicions de treball i exposen encara més als professionals.

«És inacceptable que, en ple segle XXI, existisquen servicis que no compten amb mesures actualitzades per a protegir la seguretat dels qui s’enfronten a emergències vitals tots els dies», ha afegit Almudéver.

La presidenta del COENV ha registrat que altres col·lectius sanitaris, com el personal del Centre de Transfusions, ja compten amb este reconeixement en forma de complements econòmics.

«DIGNITAT PROFESSIONAL I JUSTÍCIA»

Almudéver ha fet una crida a les autoritats per a corregir esta desigualtat de manera immediata. Així mateix, ha assenyalat que este greuge no és únicament una qüestió econòmica. «Estem parlant de dignitat professional i de justícia per a un col·lectiu que ha demostrat el seu compromís en les condicions més adverses. Reconèixer-los com a personal de risc és, abans de res, una qüestió d’equitat», ha emfatitzat Almudéver.

Segons la presidenta, les infermeres d’Emergències, igual que les de les UHD, representen un pilar essencial del sistema sanitari en portar atenció especialitzada allí on es necessita. El COENV ha reiterat que les infermeres i infermers d’Emergències compartixen les mateixes circumstàncies que equips sanitaris ja reconeguts com a personal de risc, tant per l’exposició a situacions externes com per l’esforç addicional de traslladar-se contínuament per a atendre urgències.

«El sistema ha reconegut estes condicions per a uns, però no per a uns altres, la qual cosa demostra una clara falta de criteri unificat», ha lamentat Almudéver.

Últimes notícies

Sadiq dona al Valencia la primera victòria de l’era Aguirre davant l’Elche

Un gol de Sadiq en la segona part ha donat al Valencia la primera victòria de l’era Javier Aguirre. L’Elche continua sense guanyar a casa esta temporada.

El Valencia Basket arrasa el MoraBanc Andorra amb un últim quart demolidor

El Valencia Basket ha guanyat 79-111 el MoraBanc Andorra després d’un parcial final d’11-34. Armoni Brooks ha anotat 23 punts.

Juan Carlos Ferrero s’incorpora a l’equip tècnic de Ben Sheltton per a la temporada 2027

Juan Carlos Ferrero s’unirà a l’equip tècnic de Ben Shelton en 2027, junt amb Bryan Shelton. El nord-americà és el número quatre del món.

L’Acero i l’Hércules B es reparteixen els punts sense gols a Sagunt

El CD Acero i l’Hércules B han empatat 0-0 a El Fornás, en la novena jornada del grup VI de Tercera Federació. Els locals han tingut les millors ocasions, però no han pogut marcar.

Novembre comença amb màximes superiors als 26 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

El primer dia de novembre ha deixat màximes superiors als 26 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana. València ha registrat 26,3 graus.

Mor als 81 anys Miquel Navarro, referent de l’escultura valenciana

L’escultor de Mislata ha mort als 81 anys. La seua obra, present en museus internacionals, ha convertit paisatges urbans en escultures.

El PSPV-PSOE recorda les víctimes al Paredón de Paterna

Pilar Bernabé ha homenatjat a Paterna les víctimes de la repressió franquista i els militants socialistes morts, amb una ofrena floral i intervencions.

El Villarreal busca davant del PSG equilibrar el seu balanç a casa

El Villarreal ha sumat dos victòries, una derrota i un empat a casa davant d’equips francesos. El PSG visita La Cerámica este dimarts.