13 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Les infermeres d’Emergències exigixen igualtat en el reconeixement com a personal de risc

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

Les infermeres i infermers dels Servicis d’Emergències han alçat la seua veu per a exigir el reconeixement com a personal de risc i amb això un complement econòmic. Una demanda que compartixen amb el col·lectiu de les Unitats d’Hospitalització a domicili (UHD) durant anys.

Segons ha explicat el Col·legi Oficial d’Infermeria de València (COENV) en un comunicat, “este greuge comparatiu està generant un creixent i profund malestar en estos professionals, els qui s’enfronten diàriament a situacions d’alta exigència física i emocional sense rebre el complement econòmic que sí perceben altres servicis mòbils d’atenció sanitària”.

La presidenta del COENV, Laura Almudéver, ha afirmat que les condicions laborals de les infermeres i infermers d’Emergències “suposen un desgast constant, no només per la pressió d’atendre urgències crítiques, sinó també per la falta de reconeixement adequat a la naturalesa del seu treball”.

Almudéver ha destacat que estos professionals “s’exposen a riscos similars als de les UHD, com el trasllat d’equips mèdics i l’atenció en entorns imprevisibles, i així i tot no se’ls ha valorat de manera justa”.

SENSE PLANS DE RISC

A més, la presidenta de l’òrgan col·legial ha subratllat que algunes d’estes unitats d’Emergències manquen de plans de riscos laborals actualitzats, una atenció que agreuja les condicions de treball i exposen encara més als professionals.

“És inacceptable que, en ple segle XXI, existisquen servicis que no compten amb mesures actualitzades per a protegir la seguretat dels qui s’enfronten a emergències vitals tots els dies”, ha afegit Almudéver.

La presidenta del COENV ha registrat que altres col·lectius sanitaris, com el personal del Centre de Transfusions, ja compten amb este reconeixement en forma de complements econòmics.

“DIGNITAT PROFESSIONAL I JUSTÍCIA”

Almudéver ha fet una crida a les autoritats per a corregir esta desigualtat de manera immediata. Així mateix, ha assenyalat que este greuge no és únicament una qüestió econòmica. “Estem parlant de dignitat professional i de justícia per a un col·lectiu que ha demostrat el seu compromís en les condicions més adverses. Reconèixer-los com a personal de risc és, abans de res, una qüestió d’equitat”, ha emfatitzat Almudéver.

Segons la presidenta, les infermeres d’Emergències, igual que les de les UHD, representen un pilar essencial del sistema sanitari en portar atenció especialitzada allí on es necessita. El COENV ha reiterat que les infermeres i infermers d’Emergències compartixen les mateixes circumstàncies que equips sanitaris ja reconeguts com a personal de risc, tant per l’exposició a situacions externes com per l’esforç addicional de traslladar-se contínuament per a atendre urgències.

“El sistema ha reconegut estes condicions per a uns, però no per a uns altres, la qual cosa demostra una clara falta de criteri unificat”, ha lamentat Almudéver.

Últimes notícies

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.

La Diputació de València aprova un protocol intern davant emergències climàtiques

La Diputació de València ha aprovat un protocol intern per a ordenar l'actuació del personal davant alertes groga, taronja i roja. El ple ha recolzat a més iniciatives sobre el sector citrícola i el patrimoni ceràmic.

L’aeroport d’Alacant cancel·la un vol i registra retards per les ratxes de vent

L'aeroport d'Alacant ha cancel·lat un vol a Palma i registra retards per ratxes de vent. Bombers comptabilitzen 144 incidències i reforços en diversos municipis.