Les infermeres d’Emergències exigixen igualtat en el reconeixement com a personal de risc

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

Les infermeres i infermers dels Servicis d’Emergències han alçat la seua veu per a exigir el reconeixement com a personal de risc i amb això un complement econòmic. Una demanda que compartixen amb el col·lectiu de les Unitats d’Hospitalització a domicili (UHD) durant anys.

Segons ha explicat el Col·legi Oficial d’Infermeria de València (COENV) en un comunicat, “este greuge comparatiu està generant un creixent i profund malestar en estos professionals, els qui s’enfronten diàriament a situacions d’alta exigència física i emocional sense rebre el complement econòmic que sí perceben altres servicis mòbils d’atenció sanitària”.

La presidenta del COENV, Laura Almudéver, ha afirmat que les condicions laborals de les infermeres i infermers d’Emergències “suposen un desgast constant, no només per la pressió d’atendre urgències crítiques, sinó també per la falta de reconeixement adequat a la naturalesa del seu treball”.

Almudéver ha destacat que estos professionals “s’exposen a riscos similars als de les UHD, com el trasllat d’equips mèdics i l’atenció en entorns imprevisibles, i així i tot no se’ls ha valorat de manera justa”.

SENSE PLANS DE RISC

A més, la presidenta de l’òrgan col·legial ha subratllat que algunes d’estes unitats d’Emergències manquen de plans de riscos laborals actualitzats, una atenció que agreuja les condicions de treball i exposen encara més als professionals.

“És inacceptable que, en ple segle XXI, existisquen servicis que no compten amb mesures actualitzades per a protegir la seguretat dels qui s’enfronten a emergències vitals tots els dies”, ha afegit Almudéver.

La presidenta del COENV ha registrat que altres col·lectius sanitaris, com el personal del Centre de Transfusions, ja compten amb este reconeixement en forma de complements econòmics.

“DIGNITAT PROFESSIONAL I JUSTÍCIA”

Almudéver ha fet una crida a les autoritats per a corregir esta desigualtat de manera immediata. Així mateix, ha assenyalat que este greuge no és únicament una qüestió econòmica. “Estem parlant de dignitat professional i de justícia per a un col·lectiu que ha demostrat el seu compromís en les condicions més adverses. Reconèixer-los com a personal de risc és, abans de res, una qüestió d’equitat”, ha emfatitzat Almudéver.

Segons la presidenta, les infermeres d’Emergències, igual que les de les UHD, representen un pilar essencial del sistema sanitari en portar atenció especialitzada allí on es necessita. El COENV ha reiterat que les infermeres i infermers d’Emergències compartixen les mateixes circumstàncies que equips sanitaris ja reconeguts com a personal de risc, tant per l’exposició a situacions externes com per l’esforç addicional de traslladar-se contínuament per a atendre urgències.

“El sistema ha reconegut estes condicions per a uns, però no per a uns altres, la qual cosa demostra una clara falta de criteri unificat”, ha lamentat Almudéver.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE exigix que Mazón rendisca comptes per la DANA malgrat l’arxiu del TSJ valencià

El PSOE ha advertit que, malgrat l'arxiu judicial, Carlos Mazón haurà de rendir comptes per la seua gestió de la DANA i que seran molt durs amb ell. El partit subratlla que la decisió només afecta a la seua responsabilitat penal i és recurrible.

La jutgessa de Catarroja ha prorrogat sis mesos la instrucció penal de la DANA

La magistrada ha ampliat altres sis mesos la instrucció a partir del 30 d'abril per la complexitat del cas, amb testimonis i peritatges encara pendents i a l'espera de missatges clau.

L’ús intensiu de xarxes socials augmenta els símptomes depressius abans dels 16

Un estudi de la UMH conclou que l'ús intensiu de xarxes socials s'associa amb més símptomes depressius en menors de 16. El risc clau és l'ús problemàtic, no les hores.

Set ciutats s’alien per a un turisme urbà més sostenible i equilibrat

València, Madrid, Barcelona, Màlaga, Sevilla, Saragossa i Sant Sebastià cooperaran en una nova Xarxa de Destinacions Turístiques Urbanes. L'objectiu és avançar cap a un model sostenible que concilie els interessos de visitants i veïns.

Víctimes de la dana celebren que el TSJCV ha rebutjat investigar a Mazón i la causa seguix a Catarroja

Les associacions aplaudixen la rapidesa i unanimitat de la fallada, que retorna la causa al Jutjat 3 de Catarroja. Reclamen la fi de l'aforament de Mazón.

Martínez-Almeida afirma que només hi ha un partit que pot guanyar eleccions

L'alcalde de Madrid ha interpretat el resultat a Castella i Lleó com a prova que el PP és l'única alternativa capaç d'aglutinar majories socials. Ha demanat recuperar la centralitat i la convivència.

Catalá apel·la al respecte a la Justícia després del rebuig del TSJCV a investigar a Mazón

L'alcaldessa María José Catalá ha reiterat la seua respecte als procediments judicials després que el TSJCV descartara investigar a Carlos Mazón per la gestió de la DANA. José Luis Martínez Almeida ha evitat valorar la decisió i ha demanat deixar treballar als tribunals.

Pérez Llorca subratlla que la unanimitat del TSJCV sobre Mazón deixa les coses molt clares

El president ha valorat la decisió del TSJCV de no investigar a Carlos Mazón per la gestió de la dana. Ha subratllat la unanimitat i la rapidesa de la fallada.