Les infermeres d’Emergències exigixen igualtat en el reconeixement com a personal de risc

Ejemplo de shortcode con estilo
Les infermeres d'Emergències han sol·licitat ser reconegudes com a personal de risc i rebre un complement econòmic, al·legant condicions laborals difícils i la manca de plans de riscos laborals. Demanen equitat i dignitat professional davant la desigualtat amb altres col·lectius.

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

Les infermeres i infermers dels Servicis d’Emergències han alçat la seua veu per a exigir el reconeixement com a personal de risc i amb això un complement econòmic. Una demanda que compartixen amb el col·lectiu de les Unitats d’Hospitalització a domicili (UHD) durant anys.

Segons ha explicat el Col·legi Oficial d’Infermeria de València (COENV) en un comunicat, «este greuge comparatiu està generant un creixent i profund malestar en estos professionals, els qui s’enfronten diàriament a situacions d’alta exigència física i emocional sense rebre el complement econòmic que sí perceben altres servicis mòbils d’atenció sanitària».

La presidenta del COENV, Laura Almudéver, ha afirmat que les condicions laborals de les infermeres i infermers d’Emergències «suposen un desgast constant, no només per la pressió d’atendre urgències crítiques, sinó també per la falta de reconeixement adequat a la naturalesa del seu treball».

Almudéver ha destacat que estos professionals «s’exposen a riscos similars als de les UHD, com el trasllat d’equips mèdics i l’atenció en entorns imprevisibles, i així i tot no se’ls ha valorat de manera justa».

SENSE PLANS DE RISC

A més, la presidenta de l’òrgan col·legial ha subratllat que algunes d’estes unitats d’Emergències manquen de plans de riscos laborals actualitzats, una atenció que agreuja les condicions de treball i exposen encara més als professionals.

«És inacceptable que, en ple segle XXI, existisquen servicis que no compten amb mesures actualitzades per a protegir la seguretat dels qui s’enfronten a emergències vitals tots els dies», ha afegit Almudéver.

La presidenta del COENV ha registrat que altres col·lectius sanitaris, com el personal del Centre de Transfusions, ja compten amb este reconeixement en forma de complements econòmics.

«DIGNITAT PROFESSIONAL I JUSTÍCIA»

Almudéver ha fet una crida a les autoritats per a corregir esta desigualtat de manera immediata. Així mateix, ha assenyalat que este greuge no és únicament una qüestió econòmica. «Estem parlant de dignitat professional i de justícia per a un col·lectiu que ha demostrat el seu compromís en les condicions més adverses. Reconèixer-los com a personal de risc és, abans de res, una qüestió d’equitat», ha emfatitzat Almudéver.

Segons la presidenta, les infermeres d’Emergències, igual que les de les UHD, representen un pilar essencial del sistema sanitari en portar atenció especialitzada allí on es necessita. El COENV ha reiterat que les infermeres i infermers d’Emergències compartixen les mateixes circumstàncies que equips sanitaris ja reconeguts com a personal de risc, tant per l’exposició a situacions externes com per l’esforç addicional de traslladar-se contínuament per a atendre urgències.

«El sistema ha reconegut estes condicions per a uns, però no per a uns altres, la qual cosa demostra una clara falta de criteri unificat», ha lamentat Almudéver.

Últimes notícies

El Palau de la Música bat rècord d’abonats amb un 23 % més en la temporada 2026/27

El Palau de la Música de València arranca la temporada 2026/27 amb 1.170 abonats, un augment del 23,16 %, i quasi duplica la recaptació de les primeres dos setmanes respecte a l’any anterior.

Morant alerta d’un país que il·lusiona o que espanta en les pròximes eleccions

Diana Morant advertix a Madrid que en les generals d’enguany els espanyols es juguen “un país que il·lusiona o un país que espanta” i defensa que a la ciutadania valenciana li interessa que Pedro Sánchez continue al Govern d’Espanya.

Estafen quasi 50.000 euros a un home amb una falsa oferta de telefonia i cauen a València

La Policia Nacional ha detingut a València una dona i a Sagunt un home acusats d’estafar 49.630 euros a un veí de Valladolid fent-se passar per comercials de telefonia mòbil. La ràpida denúncia ha permés bloquejar les transferències i recuperar tots els diners.

La compra d’habitatge per estrangers cau un 13 % però paga preus rècord

Les compravendes d’habitatge per estrangers han retrocedit un 13 % en la primera mitat d’any, sobretot en zones turístiques, mentres el preu per metre quadrat que paguen, especialment els no residents, continua a l’alça. La Comunitat Valenciana es manté com a destinació preferida dels no residents i registra una de les majors pujades de preu.

Arresten a Benidorm un home reclamat per Romania per alteració greu de l’ordre públic

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm un home de 41 anys reclamat per Romania per delictes contra l’ordre i la seguretat pública comesos en un casino en 2023. Sobre ell pesava una Ordre Europea de Detenció i Entrega i s’enfronta a una pena d’un any i cinc mesos de presó.

Desmantellada una plantació amb 400 plantes de marihuana en una vivenda d’urbanització a Ontinyent

La Guàrdia Civil ha desmantellat una plantació de marihuana amb 400 plantes en una vivenda d’una urbanització d’Ontinyent i ha detingut un home de 37 anys acusat de delicte contra la salut pública i frau elèctric.

La Albufera aguanta la dana però reclama un front comú per a tornar a les aigües clares

La dana va omplir la Albufera de València d’aigua, sediments i residus, però el llac ha demostrat resiliència. Ara, científics i gestors reclamen una estratègia conjunta per a millorar-ne la qualitat ecològica i recuperar les aigües clares d’antany.

Pluges intenses i tronades este dissabte a la Comunitat Valenciana

El cel estarà este dissabte molt nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb ruixats i tronades fortes, sobretot al sud, i temperatures màximes en lleuger ascens. Diumenge continuarà l’inestabilitat, amb possibles acumulats de fins a 300 litres per metre quadrat en zones de València i Alacant.