Les inundacions dels últims dies al sud de Xina deixen almenys 38 morts i dos desapareguts

MADRID, 21 (EUROPA PRESS)

Almenys 38 persones han mort i dos es troben desaparegudes després de les últimes inundacions per les pluges torrencials que han sacsejat el sud de Xina, en particular a la província de Cantó i la regió autònoma de Guangxi, segons l’últim balanç publicat per mitjans oficials del país.

Els morts han sigut identificats en només un comtat de Cantó, el de Pingyuan, per la qual cosa el balanç publicat per l’agència oficial de notícies xinesa, Xinhua, podria augmentar en les pròximes hores a l’espera de conèixer el cost en vides de les inundacions en altres regions del sud del país, com Fujian.

Segons les estadístiques preliminars de les autoritats locals, aproximadament 55.300 habitants del comtat s’han vist afectats d’una forma o una altra per les inundacions, que han provocat el col·lapse de 2.247 domicilis i danys materials per valor d’uns 800 milions d’euros.

A més, les autoritats del comtat han constatat danys catastròfics en 697 carreteres de la zona, en 111 ponts, en 651 quilòmetres de línies de comunicació i 450 estacions de subministrament elèctric.

La ciutat de Guilin, a Guanxi, un dels principals punts turístics de la regió, es troba particularment afectada per les inundacions més greus registrades des del 1998. El riu Lijiang, que travessa la ciutat, va créixer sobtadament dimecres passat 2,5 metres per sobre del nivell d’alerta màxima, inundant la principal zona urbana de la ciutat.

Els pronòstics aventuren hores difícils al llarg del cap de setmana, amb pluges entre moderades i fortes que començaran aquest divendres i prosseguiran fins a dilluns que ve.

Últimes notícies

Dissabte amb pluges molt fortes a Castelló, València i nord d’Alacant

La Comunitat Valenciana afronta este dissabte un episodi de ruixats forts o molt forts amb tronades i granís, sobretot al litoral i prelitoral de Castelló, València i nord d’Alacant. Les temperatures es mantenen estables i el vent anirà girant a nord-est amb més intensitat a la mar.

Guitarricadelafuente acomiada el seu any triomfal a Madrid amb un crit a favor de la protesta en Sol

Guitarricadelafuente ha tancat al Movistar Arena de Madrid la gira del disc 'Spanish Leather' davant 15.800 persones i amb un missatge explícit de suport a la protesta per l’habitatge a la Puerta del Sol.

Una tromba d’aigua descarrega 97 l/m² en només una hora a Alzira

Una tempesta torrencial ha deixat fins a 143 l/m² en quatre hores a Alzira, amb quasi 97 litres caiguts en només una hora, segons Avamet. No s’han registrat incidències, però es manté l’alerta taronja per pluges intenses a la província de València.

Les fortes pluges deixen fins a 33 l/m² a Elx sense danys destacables

L’episodi de pluges d’esta vesprada ha deixat fins a 33 l/m² a Elx i acumulats destacats en altres punts del terme, però sense danys personals ni incidències greus. Bombers i Policia Local han fet intervencions puntuals i seguixen vigilant zones inundables.

Emergències atén 115 incidents per les pluges a la Comunitat Valenciana, 53 a Castelló

El Centre de Coordinació d'Emergències ha gestionat 115 incidències per les pluges i tempestats a la Comunitat Valenciana, amb especial afectació a la província de Castelló. València ha concentrat 51 avisos i Alacant, 11.

Fortes pluges a la Vega Baixa i un llamp calfa una palmera a Torrevella

Una tempesta amb intensa activitat elèctrica ha deixat fins a 33 l/m2 a la Vega Baixa i ha calfat una palmera a les salines de Torrevella. Les precipitacions han sigut moderades però generalitzades en municipis com Oriola i San Miguel de Salinas.

El festival Love to Rock suspén la jornada de divendres per l’alerta taronja a València

Love to Rock ha suspés la jornada de divendres per l’alerta taronja per pluges a València, però manté la programació de dissabte i oferix devolucions i canvis d’entrada.

Asaja alerta que els preus del llima a Alacant cauen malgrat la forta demanda

Asaja Alacant denuncia que la indústria del llima està oferint només 10 cèntims per quilo malgrat la gran demanda de suc, i insten els agricultors a no vendre per davall dels costos de producció.