10.3 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Les inundacions dels últims dies al sud de Xina deixen almenys 38 morts i dos desapareguts

MADRID, 21 (EUROPA PRESS)

Almenys 38 persones han mort i dos es troben desaparegudes després de les últimes inundacions per les pluges torrencials que han sacsejat el sud de Xina, en particular a la província de Cantó i la regió autònoma de Guangxi, segons l’últim balanç publicat per mitjans oficials del país.

Els morts han sigut identificats en només un comtat de Cantó, el de Pingyuan, per la qual cosa el balanç publicat per l’agència oficial de notícies xinesa, Xinhua, podria augmentar en les pròximes hores a l’espera de conèixer el cost en vides de les inundacions en altres regions del sud del país, com Fujian.

Segons les estadístiques preliminars de les autoritats locals, aproximadament 55.300 habitants del comtat s’han vist afectats d’una forma o una altra per les inundacions, que han provocat el col·lapse de 2.247 domicilis i danys materials per valor d’uns 800 milions d’euros.

A més, les autoritats del comtat han constatat danys catastròfics en 697 carreteres de la zona, en 111 ponts, en 651 quilòmetres de línies de comunicació i 450 estacions de subministrament elèctric.

La ciutat de Guilin, a Guanxi, un dels principals punts turístics de la regió, es troba particularment afectada per les inundacions més greus registrades des del 1998. El riu Lijiang, que travessa la ciutat, va créixer sobtadament dimecres passat 2,5 metres per sobre del nivell d’alerta màxima, inundant la principal zona urbana de la ciutat.

Els pronòstics aventuren hores difícils al llarg del cap de setmana, amb pluges entre moderades i fortes que començaran aquest divendres i prosseguiran fins a dilluns que ve.

Últimes notícies

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.