Les inundacions dels últims dies al sud de Xina deixen almenys 38 morts i dos desapareguts

MADRID, 21 (EUROPA PRESS)

Almenys 38 persones han mort i dos es troben desaparegudes després de les últimes inundacions per les pluges torrencials que han sacsejat el sud de Xina, en particular a la província de Cantó i la regió autònoma de Guangxi, segons l’últim balanç publicat per mitjans oficials del país.

Els morts han sigut identificats en només un comtat de Cantó, el de Pingyuan, per la qual cosa el balanç publicat per l’agència oficial de notícies xinesa, Xinhua, podria augmentar en les pròximes hores a l’espera de conèixer el cost en vides de les inundacions en altres regions del sud del país, com Fujian.

Segons les estadístiques preliminars de les autoritats locals, aproximadament 55.300 habitants del comtat s’han vist afectats d’una forma o una altra per les inundacions, que han provocat el col·lapse de 2.247 domicilis i danys materials per valor d’uns 800 milions d’euros.

A més, les autoritats del comtat han constatat danys catastròfics en 697 carreteres de la zona, en 111 ponts, en 651 quilòmetres de línies de comunicació i 450 estacions de subministrament elèctric.

La ciutat de Guilin, a Guanxi, un dels principals punts turístics de la regió, es troba particularment afectada per les inundacions més greus registrades des del 1998. El riu Lijiang, que travessa la ciutat, va créixer sobtadament dimecres passat 2,5 metres per sobre del nivell d’alerta màxima, inundant la principal zona urbana de la ciutat.

Els pronòstics aventuren hores difícils al llarg del cap de setmana, amb pluges entre moderades i fortes que començaran aquest divendres i prosseguiran fins a dilluns que ve.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant reivindica més feminisme enfront del feixisme i defén els drets de les dones

Diana Morant ha reclamat més feminisme enfront del feixisme en un acte del 8M i ha advertit contra la violència digital i els retrocessos en la Comunitat.

València Basket s’aferra a la segona plaça davant l’empenyiment del UCAM en el Roig Arena

València Basket rep a UCAM Murcia amb la segona plaça en joc. Els locals arriben amb ritme després de l'Eurolliga; els murcians, més descansats i amb precedents favorables a València.

Finalitza l’alerta groga per pluja a València i Alacant i es manté a Castelló

Emergències ha actualitzat els avisos: el nivell groc per pluja es manté a Castelló i acaba a València i Alacant. Fins al dia 8 poden acumular-se 60 l/m² en 12 hores i els ruixats podran anar amb tempesta.

La Generalitat declara d’Interés Turístic Autonòmic les festes de Moros i Cristians de Sagunt

La Generalitat atorga la distinció d'Interés Turístic Autonòmic a les festes de Moros i Cristians de Sagunt. La resolució, firmada per la consellera Marián Cano, es publicarà en el DOGV.

Morrissey inicia a València el seu gira espanyola amb nou disc i clàssics de The Smiths

El músic arranca a València el primer de tres concerts a Espanya per a presentar 'Make-up is a lie' i recuperar himnes de The Smiths. Les entrades estan esgotades a València, Saragossa i Sevilla.

Llum Club convertix la lectura compartida en una xarxa de suport entre dones

Nascut a l'agost a València, Llum Club reunix lectores de 18 a 60 anys, llig només a autores i ha evolucionat cap a un espai segur amb activitats feministes.

Les Falles 2026 cremaran 10 milions de creativitat i ironia després d’un hivern dur

Quasi 800 falles, més de 9,8 milions invertits i un desplegament de 6.000 agents marcaran unes festes que culminaran amb la Cremà el 19 de març. La pluja condiciona l'arrancada i la ciutat es transforma amb corts, subvencions municipals i més de 300 espectacles pirotècnics.

Dones de l’aigua a València: guàrdies de 24 hores perquè no falte ni una gota el 8-M

Cinc treballadores de Global Omnium assumixen torns essencials durant el 8-M per a mantindre la xarxa sense corts. La seua labor reflectix l'avanç femení en àrees tècniques.