Les inundacions dels últims dies al sud de Xina deixen almenys 38 morts i dos desapareguts

Ejemplo de shortcode con estilo
Almenys 38 persones han mort i dos han desaparegut a causa de les inundacions a la província de Cantó i Guangxi, Xina. Les pèrdues inclouen danys en habitatges i infraestructures crítiques, i s'esperen més pluges fins dilluns.

MADRID, 21 (EUROPA PRESS)

Almenys 38 persones han mort i dos es troben desaparegudes després de les últimes inundacions per les pluges torrencials que han sacsejat el sud de Xina, en particular a la província de Cantó i la regió autònoma de Guangxi, segons l’últim balanç publicat per mitjans oficials del país.

Els morts han sigut identificats en només un comtat de Cantó, el de Pingyuan, per la qual cosa el balanç publicat per l’agència oficial de notícies xinesa, Xinhua, podria augmentar en les pròximes hores a l’espera de conèixer el cost en vides de les inundacions en altres regions del sud del país, com Fujian.

Segons les estadístiques preliminars de les autoritats locals, aproximadament 55.300 habitants del comtat s’han vist afectats d’una forma o una altra per les inundacions, que han provocat el col·lapse de 2.247 domicilis i danys materials per valor d’uns 800 milions d’euros.

A més, les autoritats del comtat han constatat danys catastròfics en 697 carreteres de la zona, en 111 ponts, en 651 quilòmetres de línies de comunicació i 450 estacions de subministrament elèctric.

La ciutat de Guilin, a Guanxi, un dels principals punts turístics de la regió, es troba particularment afectada per les inundacions més greus registrades des del 1998. El riu Lijiang, que travessa la ciutat, va créixer sobtadament dimecres passat 2,5 metres per sobre del nivell d’alerta màxima, inundant la principal zona urbana de la ciutat.

Els pronòstics aventuren hores difícils al llarg del cap de setmana, amb pluges entre moderades i fortes que començaran aquest divendres i prosseguiran fins a dilluns que ve.

Últimes notícies

La flota mediterrània aspira a pescar 180 dies l’any que ve

Miguel Castell ha defensat davant la UE ampliar a 180 els dies d’activitat de la flota mediterrània en 2027. També ha reclamat normes adaptades i menys restriccions acumulades.

Més de 300 persones descobrixen el taller de Renfe a València

Més de 300 persones han visitat la base de manteniment de Renfe a València durant la jornada de portes obertes pel Dia del Tren. A escala estatal, les nou bases obertes han rebut més de 2.400 visitants.

Picanya acollirà el seminari de la Filmoteca sobre *El pisito*

La Filmoteca Valenciana dedicarà del 25 al 27 de novembre un seminari a la pel·lícula de 1959, amb sessions a València i Picanya. Les persones residents en municipis afectats per la dana de 2024 podran inscriure’s gratuïtament.

La CV-700 en Onda reabre i recupera la circulació després de la dana Adam

La CV-700 a Onda ha reobert després de les pluges del 18 al 20 d’octubre. Així, ja circula el trànsit per les 14 carreteres autonòmiques afectades.

Compromís denuncia a Antifraude contractes de l’Exaltació de 2024

Compromís ha denunciat davant Antifrau possibles irregularitats en els contractes de l’Exaltació de les Falleres Majors de València de 2024. L’Agència ha obert una investigació arran de la denúncia de Pere Fuset.

Quatre dones detingudes a Alacant per furtar en una perfumeria

La Policia Nacional ha detingut quatre dones d’entre 29 i 43 anys a Alacant. Presumptament, furtaven perfums mentre ocultaven la seua identitat amb roba d’aparença àrab.

La dana de 2024 se agravó por crecidas simultáneas en varios barrancos

La UPV concluye que las crecidas casi simultáneas de varios barrancos, los sedimentos y la urbanització de zones inundables van agreujar la dana de 2024 a l’Horta Sud.

Presó per deu atracaments a gasolineres de l’Horta Nord

Un home de 52 anys ha ingressat en presó preventiva per deu atracaments amb arma blanca a gasolineres de l’Horta Nord. Les estacions estaven ateses per dones que es trobaven soles.