10 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

Les inundacions dels últims dies al sud de Xina deixen almenys 38 morts i dos desapareguts

MADRID, 21 (EUROPA PRESS)

Almenys 38 persones han mort i dos es troben desaparegudes després de les últimes inundacions per les pluges torrencials que han sacsejat el sud de Xina, en particular a la província de Cantó i la regió autònoma de Guangxi, segons l’últim balanç publicat per mitjans oficials del país.

Els morts han sigut identificats en només un comtat de Cantó, el de Pingyuan, per la qual cosa el balanç publicat per l’agència oficial de notícies xinesa, Xinhua, podria augmentar en les pròximes hores a l’espera de conèixer el cost en vides de les inundacions en altres regions del sud del país, com Fujian.

Segons les estadístiques preliminars de les autoritats locals, aproximadament 55.300 habitants del comtat s’han vist afectats d’una forma o una altra per les inundacions, que han provocat el col·lapse de 2.247 domicilis i danys materials per valor d’uns 800 milions d’euros.

A més, les autoritats del comtat han constatat danys catastròfics en 697 carreteres de la zona, en 111 ponts, en 651 quilòmetres de línies de comunicació i 450 estacions de subministrament elèctric.

La ciutat de Guilin, a Guanxi, un dels principals punts turístics de la regió, es troba particularment afectada per les inundacions més greus registrades des del 1998. El riu Lijiang, que travessa la ciutat, va créixer sobtadament dimecres passat 2,5 metres per sobre del nivell d’alerta màxima, inundant la principal zona urbana de la ciutat.

Els pronòstics aventuren hores difícils al llarg del cap de setmana, amb pluges entre moderades i fortes que començaran aquest divendres i prosseguiran fins a dilluns que ve.

Últimes notícies

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.

Expedienten a un funcionari per adjudicar una vivenda social a Alacant a la seua dona

La Conselleria de Vivenda ha obert un expedient amb suspensió cautelar a un tècnic que va validar l'adjudicació d'una vivenda pública al seu cònjuge. El cas va aflorar després d'una segona revisió lligada a altres adjudicacions polèmiques en La Condomina.