Les residències de Carme Teatre proposen nou visions inèdites i multidisciplinàries per al 2025

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Un viatge per “les fronteres de la creació contemporània” arranca este gener en Carme Teatre amb el seu XXX temporada, en la qual la sala celebra tres dècades d’història consolidant les residències de creació com l’eix central de la seua programació.

Seran nou estrenes absolutes de teatre, dansa, performance i música els que fins a juny reforcen l’aposta de la sala per la innovació i el talent emergent, segons ha explicat en un comunicat.

La primera d’elles s’estrena esta mateixa setmana i és la nova proposta del poeta i creador sonor aragonés Gustavo Giménez. ‘Alien’ (16 al 19 de gener) proposa un viatge que explora les múltiples capes de la veu i el so, construint un espill alienígena on l’ésser humà es confronta amb si mateix.

Giménez, guardonat amb premis com el Zaragoza Crea de Cantautores 2024 i el Etopia-Aragón 2019, es consolida, per a Carme Teatre, com “una figura clau en l’experimentació escènica i musical”.

Ja al febrer, ‘Solsida’ d’Edu Comelles, Susana Botana i Anna Estellés (13 al 16 de febrer) hibrida moviment, escultura i espais sonors en un procés creatiu que convida a explorar la vulnerabilitat com a punt de partida cap a noves formes de trobada.

A la fi d’este mateix mes, del 27 de febrer al 9 de març, arriba ‘La nit de Succo’, la segona producció de la col·laboració Sweeza, equip format per Eva Zapico, Miguel Ángel Sweeney i Iñaki Moral, que reinterpreta el clàssic ‘Roberto Zucco’ amb una dramatúrgia que juga amb les possibilitats lumíniques de l’escena per a endinsar-nos en l’ombra interna del personatge marginal de Koltès.

El mes de març s’obri amb ‘Sostenidor’ d’Alicia Reig (20 al 23 de març), que aúna cante en viu, flamenc i dansa contemporània en una reflexió sobre el que ens sosté i els vincles de sustentació.

A continuació, a l’abril, la jove companyia valenciana La Zarra presenta ‘Vius a cos de Rei’ (3 al 6 d’abril), la segona producció de María Guerra i Guillermo Zavala, qui escriu i interpreta este diàleg amb una sola veu.

En la segona quinzena d’abril, del 24 al 27, ‘Urania Ultra’ del Col·lectiu Venérea ens proposa un projecte de dansa contemporània i ritual immersiu liderat per Sybilla Gutiérrez i Itxasai Mediavilla, que busca connectar amb l’ancestral a través del moviment.

Li seguix al maig ‘Estimar no és morir’ de Versonautas (1 al 4 de maig), la nova proposta d’Ana Sanahuja i Roqui Albero, que després de guanyar el Premi de les Arts Escèniques Valencianes a Millor composició musical amb ‘Preludi a la lentitud’, tornen amb una invitació a lliurar-nos a un amor sobrenatural a través del seu particular entramat sonor, vocal i poètic.

També al maig, del 8 a l’11, ‘Les Adolorides’ de Laura Romero, Premi de les Arts Escèniques Valencianes a Millor Actriu el 2023, oferix una proposta íntima que reflexiona sobre com habitar el dol en la societat contemporània després de la pèrdua d’un familiar.

Finalment, les estrenes de residències culminen al juny amb ‘Pare El nostre’ de Migro Dansa (12 al 22 de juny), la nova producció dirigida pel coreògraf Edu Migro, Premi de les Arts Escèniques Valencianes a Millor Ballarí per la seua anterior peça ‘Nardo’, estrenada com a Residència en Carme Teatre el 2023.

En esta ocasió, el moviment i la performance serviran com a acte d’alliberament i reivindicació dels drets LGTBIQ+ assolits per veus dissidents al llarg de la història del nostre país.

Els programadors de la sala, Aurelio Delgado, Raúl Lago i Marina Díaz, han destacat que “les residències de creació són el cor de la nostra activitat i reflectixen el compromís de Carme Teatre amb el nou talent valencià i la innovació escènica”.

“Enguany, en el marc de la nostra XXX temporada, les propostes seleccionades són un fidel reflex de la diversitat, el risc i la qualitat que sempre busquem. Volem seguir sent un espai on els artistes puguen experimentar, créixer i connectar amb el públic, oferint produccions úniques que amplien els límits de les arts escèniques”, han afegit.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ivace+i impulsa un projecte per a convertir residus ceràmics en nous paviments d’alt valor

La Conselleria d'Indústria finança a través de Ivace+i Innovació el projecte INVICTE, que transforma residus de rajoles ceràmiques en tintes i esmalts per a paviments d'alt desgast, reduint l'impacte ambiental del sector.

Catalá llança en el Congrés una ofensiva per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa María José Catalá impulsa sis iniciatives en el Congrés per a desbloquejar el soterrament de les vies de Serradora i exigir explicacions al Ministeri de Transports per la paralització del projecte.

Demanen 7 anys i mig de presó a un assessor per quedar-se 1,7 milions en falsificar pagarés

La fiscalia sol·licita set anys i mig de presó per a un assessor fiscal acusat d'apropiació indeguda i falsedat mercantil per desviar 1,7 milions d'euros després de la mort de l'empresari al qual assessorava.

Esmorzaret, el receptari que reivindica l’esmorzar valencià a través de l’entrepà

El llibre Esmorzaret recopila 45 receptes d'entrepans i reivindica l'esmorzar valencià com a ritual propi, des del gasto inicial fins al cremaet final.

Mor una dona atropellada en la V-31 a l’altura de Beniparrell

Una dona de 49 anys ha mort després de ser atropellada en la V-31 a l'altura de Beniparrell. El succés va ocórrer de matinada i una altra persona va resultar il·lesa.

Més de 500 jóvens s’incorporen al camp valencià amb ajudes de la Generalitat

La Generalitat impulsa la incorporació de 548 jóvens i nous agricultors i ramaders al camp valencià amb una convocatòria rècord de més de 27 milions d'euros en ajudes.

La guerra d’arcabusseria posa fi als Moros i Cristians d’Alcoi

Les festes de Moros i Cristians d'Alcoi conclouen amb el Dia del Alardo, una intensa jornada de trets d'arcabusseria, ambaixades i l'Aparició de Sant Jordiet sobre el castell.

La guerra d’arcabusseria tanca les festes de Moros i Cristians a Alcoi

Les festes de Moros i Cristians d'Alcoi conclouen amb el Dia del Alardo, una intensa recreació de les batalles de 1276 amb quasi tres tones de pólvora i l'Aparició de Sant Jordiet.