Les residències de Carme Teatre proposen nou visions inèdites i multidisciplinàries per al 2025

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Un viatge per “les fronteres de la creació contemporània” arranca este gener en Carme Teatre amb el seu XXX temporada, en la qual la sala celebra tres dècades d’història consolidant les residències de creació com l’eix central de la seua programació.

Seran nou estrenes absolutes de teatre, dansa, performance i música els que fins a juny reforcen l’aposta de la sala per la innovació i el talent emergent, segons ha explicat en un comunicat.

La primera d’elles s’estrena esta mateixa setmana i és la nova proposta del poeta i creador sonor aragonés Gustavo Giménez. ‘Alien’ (16 al 19 de gener) proposa un viatge que explora les múltiples capes de la veu i el so, construint un espill alienígena on l’ésser humà es confronta amb si mateix.

Giménez, guardonat amb premis com el Zaragoza Crea de Cantautores 2024 i el Etopia-Aragón 2019, es consolida, per a Carme Teatre, com “una figura clau en l’experimentació escènica i musical”.

Ja al febrer, ‘Solsida’ d’Edu Comelles, Susana Botana i Anna Estellés (13 al 16 de febrer) hibrida moviment, escultura i espais sonors en un procés creatiu que convida a explorar la vulnerabilitat com a punt de partida cap a noves formes de trobada.

A la fi d’este mateix mes, del 27 de febrer al 9 de març, arriba ‘La nit de Succo’, la segona producció de la col·laboració Sweeza, equip format per Eva Zapico, Miguel Ángel Sweeney i Iñaki Moral, que reinterpreta el clàssic ‘Roberto Zucco’ amb una dramatúrgia que juga amb les possibilitats lumíniques de l’escena per a endinsar-nos en l’ombra interna del personatge marginal de Koltès.

El mes de març s’obri amb ‘Sostenidor’ d’Alicia Reig (20 al 23 de març), que aúna cante en viu, flamenc i dansa contemporània en una reflexió sobre el que ens sosté i els vincles de sustentació.

A continuació, a l’abril, la jove companyia valenciana La Zarra presenta ‘Vius a cos de Rei’ (3 al 6 d’abril), la segona producció de María Guerra i Guillermo Zavala, qui escriu i interpreta este diàleg amb una sola veu.

En la segona quinzena d’abril, del 24 al 27, ‘Urania Ultra’ del Col·lectiu Venérea ens proposa un projecte de dansa contemporània i ritual immersiu liderat per Sybilla Gutiérrez i Itxasai Mediavilla, que busca connectar amb l’ancestral a través del moviment.

Li seguix al maig ‘Estimar no és morir’ de Versonautas (1 al 4 de maig), la nova proposta d’Ana Sanahuja i Roqui Albero, que després de guanyar el Premi de les Arts Escèniques Valencianes a Millor composició musical amb ‘Preludi a la lentitud’, tornen amb una invitació a lliurar-nos a un amor sobrenatural a través del seu particular entramat sonor, vocal i poètic.

També al maig, del 8 a l’11, ‘Les Adolorides’ de Laura Romero, Premi de les Arts Escèniques Valencianes a Millor Actriu el 2023, oferix una proposta íntima que reflexiona sobre com habitar el dol en la societat contemporània després de la pèrdua d’un familiar.

Finalment, les estrenes de residències culminen al juny amb ‘Pare El nostre’ de Migro Dansa (12 al 22 de juny), la nova producció dirigida pel coreògraf Edu Migro, Premi de les Arts Escèniques Valencianes a Millor Ballarí per la seua anterior peça ‘Nardo’, estrenada com a Residència en Carme Teatre el 2023.

En esta ocasió, el moviment i la performance serviran com a acte d’alliberament i reivindicació dels drets LGTBIQ+ assolits per veus dissidents al llarg de la història del nostre país.

Els programadors de la sala, Aurelio Delgado, Raúl Lago i Marina Díaz, han destacat que “les residències de creació són el cor de la nostra activitat i reflectixen el compromís de Carme Teatre amb el nou talent valencià i la innovació escènica”.

“Enguany, en el marc de la nostra XXX temporada, les propostes seleccionades són un fidel reflex de la diversitat, el risc i la qualitat que sempre busquem. Volem seguir sent un espai on els artistes puguen experimentar, créixer i connectar amb el públic, oferint produccions úniques que amplien els límits de les arts escèniques”, han afegit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bernabé acusa a Catalá de demanar el tall de Rodalia a l’estació del Nord durant la mascletà

La delegada del Govern ha retret a l'alcaldessa que no assumisca responsabilitats i ha recordat que l'Ajuntament va demanar per escrit tallar els trens entre les 12.00 i les 15.00 durant la mascletà. Renfe ha oferit alternatives i reforços, mentres l'EMT ha rebutjat augmentar autobusos a San Isidro i Font de Sant Lluís.

Pérez Llorca anuncia un pla per a construir vivendes en sòl dotacional municipal

La Generalitat ha anunciat un pla per a habilitar vivendes en sòl dotacional municipal sense desenrotllar i ha xifrat el seu potencial en 120.000 llars. A més, posarà en marxa tres noves estacions d'ITV a Segorbe, Onda i Torrent per a sumar 50.000 inspeccions.

València guarda un minut de silenci per les víctimes del 11-M

L'Ajuntament de València ha homenatjat este dimecres a les víctimes del 11-M amb un minut de silenci. Tota la corporació s'ha unit en la plaça.

Pérez Llorca anuncia que obrirà un diàleg amb Vox per a pactar nous pressupostos

El president ha anunciat que obrirà un diàleg amb Vox per a tirar avant nous pressupostos i ha defés l'estabilitat del pacte PP-Vox. També ha abordat fiscalitat, finançament, el congrés del PPCV i el topònim de València.

Desmantellat un grup que robava cotxes per a exportar-los: quatre a la presó provisional

Quatre hòmens bielorussos han ingressat a la presó provisional després de caure un grup que robava cotxes a Alacant i València per a vendre'ls a França. L'operació conjunta de Policia Nacional i Guàrdia Civil ha recuperat huit vehicles i abundant material per a falsificar bastidors i documents.

Una persona ha mort atropellada per un camió en Real (València)

Una persona ha mort de matinada en ser atropellada per un camió en Real (València). El CICU va rebre l'avís a les 00.30 i els sanitaris van confirmar la defunció.

Polèmica pels Rodalia en Falles: Catalá exigix respecte i Compromís planteja aforaments

Renfe ha limitat l'arribada dels Rodalia a l'Estació del Nord en l'horari de les mascletaes i ha deslligat un xoc polític. Compromís ha proposat aforaments i un perímetre per a mantindre el servici amb seguretat.

El València busca la seua tercera victòria seguida en Lliga davant l’Oviedo quasi un any després

El València visita el Carlos Tartiere amb el repte d'encadenar tres triomfs en Lliga després de véncer a Osasuna i Alaves. No ho aconseguix des de fa quasi un any.