Les residències de Carme Teatre proposen nou visions inèdites i multidisciplinàries per al 2025

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Un viatge per “les fronteres de la creació contemporània” arranca este gener en Carme Teatre amb el seu XXX temporada, en la qual la sala celebra tres dècades d’història consolidant les residències de creació com l’eix central de la seua programació.

Seran nou estrenes absolutes de teatre, dansa, performance i música els que fins a juny reforcen l’aposta de la sala per la innovació i el talent emergent, segons ha explicat en un comunicat.

La primera d’elles s’estrena esta mateixa setmana i és la nova proposta del poeta i creador sonor aragonés Gustavo Giménez. ‘Alien’ (16 al 19 de gener) proposa un viatge que explora les múltiples capes de la veu i el so, construint un espill alienígena on l’ésser humà es confronta amb si mateix.

Giménez, guardonat amb premis com el Zaragoza Crea de Cantautores 2024 i el Etopia-Aragón 2019, es consolida, per a Carme Teatre, com “una figura clau en l’experimentació escènica i musical”.

Ja al febrer, ‘Solsida’ d’Edu Comelles, Susana Botana i Anna Estellés (13 al 16 de febrer) hibrida moviment, escultura i espais sonors en un procés creatiu que convida a explorar la vulnerabilitat com a punt de partida cap a noves formes de trobada.

A la fi d’este mateix mes, del 27 de febrer al 9 de març, arriba ‘La nit de Succo’, la segona producció de la col·laboració Sweeza, equip format per Eva Zapico, Miguel Ángel Sweeney i Iñaki Moral, que reinterpreta el clàssic ‘Roberto Zucco’ amb una dramatúrgia que juga amb les possibilitats lumíniques de l’escena per a endinsar-nos en l’ombra interna del personatge marginal de Koltès.

El mes de març s’obri amb ‘Sostenidor’ d’Alicia Reig (20 al 23 de març), que aúna cante en viu, flamenc i dansa contemporània en una reflexió sobre el que ens sosté i els vincles de sustentació.

A continuació, a l’abril, la jove companyia valenciana La Zarra presenta ‘Vius a cos de Rei’ (3 al 6 d’abril), la segona producció de María Guerra i Guillermo Zavala, qui escriu i interpreta este diàleg amb una sola veu.

En la segona quinzena d’abril, del 24 al 27, ‘Urania Ultra’ del Col·lectiu Venérea ens proposa un projecte de dansa contemporània i ritual immersiu liderat per Sybilla Gutiérrez i Itxasai Mediavilla, que busca connectar amb l’ancestral a través del moviment.

Li seguix al maig ‘Estimar no és morir’ de Versonautas (1 al 4 de maig), la nova proposta d’Ana Sanahuja i Roqui Albero, que després de guanyar el Premi de les Arts Escèniques Valencianes a Millor composició musical amb ‘Preludi a la lentitud’, tornen amb una invitació a lliurar-nos a un amor sobrenatural a través del seu particular entramat sonor, vocal i poètic.

També al maig, del 8 a l’11, ‘Les Adolorides’ de Laura Romero, Premi de les Arts Escèniques Valencianes a Millor Actriu el 2023, oferix una proposta íntima que reflexiona sobre com habitar el dol en la societat contemporània després de la pèrdua d’un familiar.

Finalment, les estrenes de residències culminen al juny amb ‘Pare El nostre’ de Migro Dansa (12 al 22 de juny), la nova producció dirigida pel coreògraf Edu Migro, Premi de les Arts Escèniques Valencianes a Millor Ballarí per la seua anterior peça ‘Nardo’, estrenada com a Residència en Carme Teatre el 2023.

En esta ocasió, el moviment i la performance serviran com a acte d’alliberament i reivindicació dels drets LGTBIQ+ assolits per veus dissidents al llarg de la història del nostre país.

Els programadors de la sala, Aurelio Delgado, Raúl Lago i Marina Díaz, han destacat que “les residències de creació són el cor de la nostra activitat i reflectixen el compromís de Carme Teatre amb el nou talent valencià i la innovació escènica”.

“Enguany, en el marc de la nostra XXX temporada, les propostes seleccionades són un fidel reflex de la diversitat, el risc i la qualitat que sempre busquem. Volem seguir sent un espai on els artistes puguen experimentar, créixer i connectar amb el públic, oferint produccions úniques que amplien els límits de les arts escèniques”, han afegit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.