Les residències de Carme Teatre proposen nou visions inèdites i multidisciplinàries per al 2025

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Un viatge per “les fronteres de la creació contemporània” arranca este gener en Carme Teatre amb el seu XXX temporada, en la qual la sala celebra tres dècades d’història consolidant les residències de creació com l’eix central de la seua programació.

Seran nou estrenes absolutes de teatre, dansa, performance i música els que fins a juny reforcen l’aposta de la sala per la innovació i el talent emergent, segons ha explicat en un comunicat.

La primera d’elles s’estrena esta mateixa setmana i és la nova proposta del poeta i creador sonor aragonés Gustavo Giménez. ‘Alien’ (16 al 19 de gener) proposa un viatge que explora les múltiples capes de la veu i el so, construint un espill alienígena on l’ésser humà es confronta amb si mateix.

Giménez, guardonat amb premis com el Zaragoza Crea de Cantautores 2024 i el Etopia-Aragón 2019, es consolida, per a Carme Teatre, com “una figura clau en l’experimentació escènica i musical”.

Ja al febrer, ‘Solsida’ d’Edu Comelles, Susana Botana i Anna Estellés (13 al 16 de febrer) hibrida moviment, escultura i espais sonors en un procés creatiu que convida a explorar la vulnerabilitat com a punt de partida cap a noves formes de trobada.

A la fi d’este mateix mes, del 27 de febrer al 9 de març, arriba ‘La nit de Succo’, la segona producció de la col·laboració Sweeza, equip format per Eva Zapico, Miguel Ángel Sweeney i Iñaki Moral, que reinterpreta el clàssic ‘Roberto Zucco’ amb una dramatúrgia que juga amb les possibilitats lumíniques de l’escena per a endinsar-nos en l’ombra interna del personatge marginal de Koltès.

El mes de març s’obri amb ‘Sostenidor’ d’Alicia Reig (20 al 23 de març), que aúna cante en viu, flamenc i dansa contemporània en una reflexió sobre el que ens sosté i els vincles de sustentació.

A continuació, a l’abril, la jove companyia valenciana La Zarra presenta ‘Vius a cos de Rei’ (3 al 6 d’abril), la segona producció de María Guerra i Guillermo Zavala, qui escriu i interpreta este diàleg amb una sola veu.

En la segona quinzena d’abril, del 24 al 27, ‘Urania Ultra’ del Col·lectiu Venérea ens proposa un projecte de dansa contemporània i ritual immersiu liderat per Sybilla Gutiérrez i Itxasai Mediavilla, que busca connectar amb l’ancestral a través del moviment.

Li seguix al maig ‘Estimar no és morir’ de Versonautas (1 al 4 de maig), la nova proposta d’Ana Sanahuja i Roqui Albero, que després de guanyar el Premi de les Arts Escèniques Valencianes a Millor composició musical amb ‘Preludi a la lentitud’, tornen amb una invitació a lliurar-nos a un amor sobrenatural a través del seu particular entramat sonor, vocal i poètic.

També al maig, del 8 a l’11, ‘Les Adolorides’ de Laura Romero, Premi de les Arts Escèniques Valencianes a Millor Actriu el 2023, oferix una proposta íntima que reflexiona sobre com habitar el dol en la societat contemporània després de la pèrdua d’un familiar.

Finalment, les estrenes de residències culminen al juny amb ‘Pare El nostre’ de Migro Dansa (12 al 22 de juny), la nova producció dirigida pel coreògraf Edu Migro, Premi de les Arts Escèniques Valencianes a Millor Ballarí per la seua anterior peça ‘Nardo’, estrenada com a Residència en Carme Teatre el 2023.

En esta ocasió, el moviment i la performance serviran com a acte d’alliberament i reivindicació dels drets LGTBIQ+ assolits per veus dissidents al llarg de la història del nostre país.

Els programadors de la sala, Aurelio Delgado, Raúl Lago i Marina Díaz, han destacat que “les residències de creació són el cor de la nostra activitat i reflectixen el compromís de Carme Teatre amb el nou talent valencià i la innovació escènica”.

“Enguany, en el marc de la nostra XXX temporada, les propostes seleccionades són un fidel reflex de la diversitat, el risc i la qualitat que sempre busquem. Volem seguir sent un espai on els artistes puguen experimentar, créixer i connectar amb el públic, oferint produccions úniques que amplien els límits de les arts escèniques”, han afegit.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.