Les residències de Carme Teatre proposen nou visions inèdites i multidisciplinàries per al 2025

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Un viatge per “les fronteres de la creació contemporània” arranca este gener en Carme Teatre amb el seu XXX temporada, en la qual la sala celebra tres dècades d’història consolidant les residències de creació com l’eix central de la seua programació.

Seran nou estrenes absolutes de teatre, dansa, performance i música els que fins a juny reforcen l’aposta de la sala per la innovació i el talent emergent, segons ha explicat en un comunicat.

La primera d’elles s’estrena esta mateixa setmana i és la nova proposta del poeta i creador sonor aragonés Gustavo Giménez. ‘Alien’ (16 al 19 de gener) proposa un viatge que explora les múltiples capes de la veu i el so, construint un espill alienígena on l’ésser humà es confronta amb si mateix.

Giménez, guardonat amb premis com el Zaragoza Crea de Cantautores 2024 i el Etopia-Aragón 2019, es consolida, per a Carme Teatre, com “una figura clau en l’experimentació escènica i musical”.

Ja al febrer, ‘Solsida’ d’Edu Comelles, Susana Botana i Anna Estellés (13 al 16 de febrer) hibrida moviment, escultura i espais sonors en un procés creatiu que convida a explorar la vulnerabilitat com a punt de partida cap a noves formes de trobada.

A la fi d’este mateix mes, del 27 de febrer al 9 de març, arriba ‘La nit de Succo’, la segona producció de la col·laboració Sweeza, equip format per Eva Zapico, Miguel Ángel Sweeney i Iñaki Moral, que reinterpreta el clàssic ‘Roberto Zucco’ amb una dramatúrgia que juga amb les possibilitats lumíniques de l’escena per a endinsar-nos en l’ombra interna del personatge marginal de Koltès.

El mes de març s’obri amb ‘Sostenidor’ d’Alicia Reig (20 al 23 de març), que aúna cante en viu, flamenc i dansa contemporània en una reflexió sobre el que ens sosté i els vincles de sustentació.

A continuació, a l’abril, la jove companyia valenciana La Zarra presenta ‘Vius a cos de Rei’ (3 al 6 d’abril), la segona producció de María Guerra i Guillermo Zavala, qui escriu i interpreta este diàleg amb una sola veu.

En la segona quinzena d’abril, del 24 al 27, ‘Urania Ultra’ del Col·lectiu Venérea ens proposa un projecte de dansa contemporània i ritual immersiu liderat per Sybilla Gutiérrez i Itxasai Mediavilla, que busca connectar amb l’ancestral a través del moviment.

Li seguix al maig ‘Estimar no és morir’ de Versonautas (1 al 4 de maig), la nova proposta d’Ana Sanahuja i Roqui Albero, que després de guanyar el Premi de les Arts Escèniques Valencianes a Millor composició musical amb ‘Preludi a la lentitud’, tornen amb una invitació a lliurar-nos a un amor sobrenatural a través del seu particular entramat sonor, vocal i poètic.

També al maig, del 8 a l’11, ‘Les Adolorides’ de Laura Romero, Premi de les Arts Escèniques Valencianes a Millor Actriu el 2023, oferix una proposta íntima que reflexiona sobre com habitar el dol en la societat contemporània després de la pèrdua d’un familiar.

Finalment, les estrenes de residències culminen al juny amb ‘Pare El nostre’ de Migro Dansa (12 al 22 de juny), la nova producció dirigida pel coreògraf Edu Migro, Premi de les Arts Escèniques Valencianes a Millor Ballarí per la seua anterior peça ‘Nardo’, estrenada com a Residència en Carme Teatre el 2023.

En esta ocasió, el moviment i la performance serviran com a acte d’alliberament i reivindicació dels drets LGTBIQ+ assolits per veus dissidents al llarg de la història del nostre país.

Els programadors de la sala, Aurelio Delgado, Raúl Lago i Marina Díaz, han destacat que “les residències de creació són el cor de la nostra activitat i reflectixen el compromís de Carme Teatre amb el nou talent valencià i la innovació escènica”.

“Enguany, en el marc de la nostra XXX temporada, les propostes seleccionades són un fidel reflex de la diversitat, el risc i la qualitat que sempre busquem. Volem seguir sent un espai on els artistes puguen experimentar, créixer i connectar amb el públic, oferint produccions úniques que amplien els límits de les arts escèniques”, han afegit.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.