13.7 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

L’estrena de ‘Els contes d’Hoffmann’ de Damiano Michieletto (Royal Opera) arriba a 9 cinemes de la Comunitat

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

L’aclamada producció de Damiano Michieletto d”Els contes d’Hoffmann’ de Jacques Offenbach, estrenada en la Royal Opera House al novembre del 2024 amb excel·lents crítiques, arriba per primera vegada a cinemes, en fals directe.

Serà este dimecres, 15 de gener, a les 19.45 hores en sales de València (Cinemes Lys), Paterna (Kinepolis València) i Alzira (Kinepolis Alzira) a la província valenciana. A Alacant, podrà veure’s a Kinepolis Plaza Mar, L’Alfàs del Pi (Cinema Roma), Torrevella (IMF), Ondara (IMF) i Villena (Cinema Club Villena). La projecció també arribarà a Castelló de la Plana (Cinesa La Salera) i Vila-real (Multicines Sucre).

A Espanya, l’estrena mundial es podrà gaudir en més de 100 sales. També s’emetrà a més de 2.000 cinemes de més de 40 països, segons han explicat Royal Ballet & Opera i la distirbuidora Versió Digital en un comunicat.

La producció està protagonitzada pel cèlebre tenor Juan Diego Flórez en el paper del poeta E.T.A. Hoffmann, acompanyat per Ermonela Jaho, Olga Pudova i Marina Costa-Jackson com els tres amors fatídics del protagonista. També destaquen Alex Esposito interpretant als Quatre Vilans i Julie Boulianne com Nicklausse, el fidel company d’Hoffmann.

Damiano Michieletto, guardonat director, presenta una visió “única i evocadora” d’esta obra mestra onírica d’Offenbach. En reflexionar sobre l’òpera, Michieletto va explicar: “Vaig imaginar ‘Els contes d’Hoffmann’ com un viatge a través del temps, explorant les diferents etapes de la vida del protagonista: el xiquet, el jove i l’home ja desil·lusionat, personificats pels personatges femenins Olympia, Antonia i Giulietta. Stella conclou la història trencant les il·lusions de Hoffmann, com si fóra el propi diable. Finalment, Hoffmann es troba només, envoltat dels símbols del seu món de fantasia, reflex del seu univers poètic”.

Michieletto torna a col·laborar amb el director musical Antonello Manacorda, amb qui va treballar en la recent producció de ‘Carmen’. Amb una carrera destacada en les principals cases d’òpera del món, com l’Òpera Nacional d’Holanda, el Teatre Real de Madrid i l’Òpera de París, Michieletto ha sigut àmpliament reconegut, incloent el Premi Olivier el 2015 per Cavalleria rusticana/Pagliacci.

El repartiment inclou a intèrprets com Christopher Mortagne, Vincent Ordonneau, Alastair Milers i Christine Rice, junt amb els talents emergents Grisha Martirosyan i Ryan Vaughan Davies. La producció compta amb la col·laboració de l’escenògraf Paolo Fantin, la dissenyadora de vestuari Carla Teti, el dissenyador d’il·luminació Alessandro Carletti i la coreògrafa Chiara Vecchi.

El públic podrà gaudir d’esta posada en escena imaginativa i visualment captivadora, que promet “emocionar i sorprendre amb la seua profunditat narrativa i el seu impactant disseny”. La producció té una durada de 245 minuts, amb dos intermedis, i està cantada en francès amb subtítols.

Últimes notícies

Galícia entra en alerta roja per ones de fins a 9 metres i el temporal activa avisos en 13 comunitats

La Aemet manté a catorze comunitats en avís per vent, neu, pluja i mala mar, amb Galícia en roig per onatge extrem. La cota de neu baixarà al final del dia i el perill d'allaus és limitat en Pics d'Europa.

María León i Julia Medina calfen el Benidorm Fest amb una aliança i un avís: ‘No venim a perdre’

Les dos solistes, adobades en concursos, unixen forces per a competir amb 'Les dames i un rodamon'. Defenen Benidorm Fest com a festival propi i recolzen la decisió d'RTVE sobre Eurovisió 2026.

El coordinador de benestar és obligatori en els col·legis, però la seua regulació canvia per comunitats

La figura, vigent des de fa quatre anys, s'aplica de manera dispar entre autonomies. Eduque reclama una norma bàsica i alerta de l'absència en 0-3 anys.

El vent nocturn deixa ratxes de 76 km/h a Vilafranca sense incidents en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent este divendres després d'una nit de ratxes destacades. El màxim, 76 km/h a Vilafranca, no va provocar incidents rellevants.

Febrer arriba en la Comunitat Valenciana amb pluges febles després d’un dissabte ventós

El diumenge, inici de febrer, portarà intervals nuvolosos i pluges febles a l'interior que poden aconseguir el litoral, després d'un dissabte de fort vent d'oest.

CaixaBank guanya 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, i eleva el dividend

CaixaBank va obtindre un benefici net de 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, malgrat la caiguda del marge d'interessos. Hi haurà dividend total de 0,50 €/acció i payout del 59,4%.

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.